handdator

Visa fullständig version : feedback på mitt ryggpass


goingtothetop
2010-11-21, 19:44
Behöver kritik/feedback på mitt ryggpass..

Marklyft 3x6

Latsdrag med v-handtag 3x6

Chins m vikt 3x6

Skivstångsrodd 3x6

Är ute efter både volym och styrka.. tack på förhand..!

Bluesparv
2010-11-21, 19:55
Personligen skulle jag bytt ordning på det till chins-rodd-mark-latsdrag. Men det handlar väl till stor del om prioriteringar, jag vill kunna göra många chins mest bara :)

goingtothetop
2010-11-21, 20:03
Personligen skulle jag bytt ordning på det till chins-rodd-mark-latsdrag. Men det handlar väl till stor del om prioriteringar, jag vill kunna göra många chins mest bara :)

okej, jaa det är väl från person till person, men det kan man ju möblera om lite då o då.. annars är det bra övningar? ingen övning som borde bytas ut eller dylikt?

RLinde
2010-11-21, 20:10
Bra övningar, enligt mig/för min del är det lite för lite set rent allmänt för ryggen, skulle kört några fler set. Sedan sänkt reps antalet på just marken, fast beror lite på om du tekniktränar där eller hur du ligger till.

vicarious
2010-11-21, 22:02
Jag tycker det ser ganska bra ut. Hur ofta kör du detta pass? Eventuellt att du skulle kunna öka på repsantalet lite men du kan ju periodisera det.

goingtothetop
2010-11-21, 22:48
Jag tycker det ser ganska bra ut. Hur ofta kör du detta pass? Eventuellt att du skulle kunna öka på repsantalet lite men du kan ju periodisera det.

det blir en gång i veckan och kanske var fjärde-femte vecka blir det två gånger, då jag "rullar runt" med mina pass o vilodagar.

Jag hade tänkt öka antalet set till fyra iallafal så får jag prova mig fram hur det känns och just nu är jag i en period där jag ligger på 6or eftersom det stod stilla rätt länge med 8or..

men ska jag kanske prova att sänka i marklyften då och ösa på lite mera vikt där? För det är väl en övning man kan "fläska på" rätt mycket i?