handdator

Visa fullständig version : Konstigt problem med hö skuldra, biceps


sunetdanne
2010-11-20, 19:30
Hej

Har sedan början av vecka haft konstiga problem/känningar i höger framsida axel och en slags trötthet/pump i mitten av biceps.

Det gör inte ont utan är mer som lätt värk. dvs max 2 av 10 på en skala dock väldigt irriterande.

Tror att det kan ha uppkomit på grund av dåliga styrkevändningar, felaktigt teknik vid press över huvudet eller dips.

Fick dock inte ont/eller känningar under, eller efter övningarna, problemet kom smygande ett par dagar senare.

Jag är högerhänt och har datorarbete, har sedan ons bytt till vä hand för att vila höger sida.

Bifogar en bild på området.

Trodde först att det kunde vara triggerpunkter i infraspinatus, men har tryckte där med boll utan förbättring och det känns samma på vä sida när jag trycker har även klämt med hand och med boll på pectoralis major, minor samt subclavius utan någon egentlig skillnad.

Träning kan generellt ske utan smärta och känner ingen begränsad rörelse i axel-leden.

Dock ett par saker som jag upptäck ger smärta.
1)hänga i chinsrack och göra "skulderblads upp-neddragning"
2) Om jag lägger sitter med händerna i kors och spänner höger biceps(brachiais) med neutralt vriden arm kan det irritera lite upp mot framsida axel

Någon kunning som har några tips på vad det kan vara.

Kommer inte köra några dips,bicep-curls eller chins/pullus nästa vecka för att kolla om detta kan ha påverkat.

Bir det inte bättre får jag nog kontakta duktig sjukgymnast.

Hälsningar
Daniel

sunetdanne
2010-11-24, 13:47
FYI.

Min självdiagnos stämde. Träffade sjukgymnast idag som hittade/behandlade triggerpunkter i infraspinatus. Hade helt enkelt inte gått på alla punkterna nog bra själv