handdator

Visa fullständig version : Max-OT


TrIff
2003-11-05, 18:12
Nån som har erfarenhet av Max-OT som kan säga vad dom tycker om det?

King Grub
2003-11-05, 18:17
Prova sökfunktionen. Det har diskuterats i mängder av trådar.

Big_Vik
2003-11-05, 18:18
jag körde igång med det som nybörjare (är väl det fortf. förresten) med kassa resultat.
tror inte nybörjare kan hålla den intensitet som krävs i lågsetsträningen.
men jag tror att ju mer avancerade man är desto bättre intensitet kan man hålla på färre set.!
Och jag är övertygad om att tung träning bygger, men med fler set.

TrIff
2003-11-05, 18:26
Originally posted by King Grub
Prova sökfunktionen. Det har diskuterats i mängder av trådar.
Jag har gjort det men bara hittat EN tråd.. och det stod inte så mycket i den..

Gr8 Muscles
2003-11-06, 15:38
Det är bara att testa. För mig har det funkat bra. Kör inte 100% efter programmet men har tagit till mig filosofin om tung träning, intensitet, vila och vikten av nyttig kost. Dock blir man aningen trött på allt 'tjat' om hur viktiga AST's egna produkter är, för så är det självklart inte! Det kan också vara svårt att få till 5 träningstillfällen varenda eviga vecka. Jag tänker testa att köra programmet över rullande 10-dagarsperioder inom kort. Tror det kan passa mig bättre. Brukar få bättre resultat med mer vila.

aliquis
2003-11-06, 15:53
När jag förlängde mitt träningskort läste jag första fem veckorna eller så, sedan blev det för mycket reklamdravel. Köpa några utav produkterna skulle jag aldrig göra men att köra få kroppsdelar, tungt och inte träna så lång tid fungerade finfint för mig då. Kan bero på att jag åt vettigt och var motiverad också ;)

Då jag är något utav en nybörjare fortfarande och speciellt så på fria vikter så är jag inte hundra på utförandet så därför kör jag väl lite lugnare nu. Brukar ta en 2 muskelgrupper per gång förutom vid ben och köra en 6-10 reps, kör långsamma repetitioner så det känns som att man gör relativt rätt. Och det känns bra för mig, sedan om det bygger mest har jag ingen aning om. Vid för tunga reps blir det ju att man slutar eftersom man inte har en chans att palla ett helt till, vid för lätta slutar man ju kanske 3-4st innan det är nödvändigt för att "det känns jobbigt". Så det där fungerar fint för min del.

Men kör på du, skadar väl inte att prova, och man skall ju ändå variera träningen lite. Sålänge du inte köper något protein för 500kr/kg eller tror att du kommer växa 4-5ggr snabbare för att du tar 2gram glutamin/dag så är det ju ingen skada skedd ;)

Koskit
2003-11-06, 18:48
Jag kör grunderna från Max-OT. Och ni får säga vad ni vill om dom, men deras träningsprogram är BRA. Ta helt klart deras övningar och håll dig inom repsomfånget.

DaBoss
2003-11-06, 21:34
jag har testat max-ot i 4 månader o rekommenderar det inte till en nybörjare..visst man blir starkare men det bygger inte alls lika bra med 4 reps som med 8 reps på Mig..och Min kropp klarar inte av 5 pass i veckan..det positiva jag fick ut av det var att jag började köra mark o knäböj vilket jag inte ångrar..max-ot var min väg ut från discoträningen plus att jag lärde mig vad som funkar bäst för Min kropp - och det var Inte max-ot..

men helt klart värt att prova..:thumbup:

håller för övrig med aliquis i det han skriver..tycker synd om vissa på ett visst forum som är totalt lurade..dom blir, som dom flesta, övertränade av detta schema o blir då lurade att köpa det dyraste proteinet o massor av kosttillskott för att dom ska orka med det..:nono:

pettan85
2003-11-06, 21:43
Originally posted by Koskit
Jag kör grunderna från Max-OT. Och ni får säga vad ni vill om dom, men deras träningsprogram är BRA. Ta helt klart deras övningar och håll dig inom repsomfånget.

Sedan är det ju inget som AST har kommit på detta sätt att träna, utan det är bara allmänt kännt att överbelastning av musklerna krävs för hypertrofi, alltså muskelutveckling. Så här har människor tränat långt innan AST satt o skrev ihop MAX-OT, de har bara satt sitt namn på detta och utnyttjar detta för att göra reklam för sina produkter.

Koskit
2003-11-07, 08:51
Öhh.. ja.
Men nu pratas det ju om Max-OT. Och Max-OT är ju AST's namn på det hela.

King Grub
2003-11-07, 14:02
Originally posted by TrIff

Jag har gjort det men bara hittat EN tråd.. och det stod inte så mycket i den..

Nu fungerar det igen!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=89315&sortby=lastpost&sortorder=descending

PDS
2003-11-07, 22:14
vill man bli stark är nog max-ot bra men ska man bygga muskler krävs det nog fler rep

En styrkelyftare håller sig ofta innom max-ot,s lagar men det blir inte mycket muskler på dom gubbarna

z_bumbi
2003-11-08, 16:22
Originally posted by PDS
En styrkelyftare håller sig ofta innom max-ot,s lagar

Inte så ofta nej..

men det blir inte mycket muskler på dom gubbarna

Inte?

Fartman
2003-11-08, 16:28
som nybörjare kan det alltid vara okej att plöja igenom några sidor på AST's sida, lyckas man bara sila bort reklamen samt alla påståenden att MAX-OT är det ända som funkar så får man lära sig iaf några nyttiga grundkunskaper

Nike
2003-11-08, 17:14
för mig funkar det inte nånstans att träna 5 dagar på raken. och att säga att deras filosofi och produkter o så är det enda rätta är ett stort :nono:

PDS
2003-11-08, 23:00
Originally posted by z_bumbi
Originally posted by PDS
En styrkelyftare håller sig ofta innom max-ot,s lagar

Inte så ofta nej..

men det blir inte mycket muskler på dom gubbarna

Inte?

okej, jag kan bara svara för min SL klubb där jag själv varit med och där stämmer Max-ot principen vad det gäller rep/set och övningar rätt bra med vårat eget program och vi har ivf 1 svensk mästare och en som kommit 6a + några som vunnit DM så jag tycker det fungerar bra på att bygga upp styrka.

Och har du varit på några SL- tävlingar så måste du väl sett hur muskulärt små (dom flesta) StyrkeLyftare är!?

Langster
2003-11-09, 03:08
Originally posted by PDS


okej, jag kan bara svara för min SL klubb där jag själv varit med och där stämmer Max-ot principen vad det gäller rep/set och övningar rätt bra med vårat eget program och vi har ivf 1 svensk mästare och en som kommit 6a + några som vunnit DM så jag tycker det fungerar bra på att bygga upp styrka.

Och har du varit på några SL- tävlingar så måste du väl sett hur muskulärt små (dom flesta) StyrkeLyftare är!? Kan inte hålla med dig på nån punkt där.

z_bumbi
2003-11-09, 11:02
Originally posted by PDS
okej, jag kan bara svara för min SL klubb där jag själv varit med och där stämmer Max-ot principen vad det gäller rep/set och övningar rätt bra med vårat eget program och vi har ivf 1 svensk mästare och en som kommit 6a + några som vunnit DM så jag tycker det fungerar bra på att bygga upp styrka.

Och har du varit på några SL- tävlingar så måste du väl sett hur muskulärt små (dom flesta) StyrkeLyftare är!?

Jag tycker inte max-ot stämmer så bra in på vår klubb vad gäller träningsupplägg. inte för de lyftare jag har en insikt i hur de tränar i alla fall (Många tränar på andra orter.)
Man kör ju t ex inte bänk två gånger per vecka i max-ot, man kör inte heller med 5 minuters vila mellan seten eller eller för den delen 10 set bänk per pass och följer upp det med 5 set sneda bänkar plus 4 set cablecross under ett "bänkpass".
Det nybörjarprogram jag har insikt i stämmer inte heller så bra med max-ot utan det är i grunden ett 5x5 upplägg med högre antal reps på omkringliggande övningar (Här varierar det beroende på vem man pratar med skulle jag tro.)
Som styrkelyftare siktar man ju inte på något sätt att nå muskulärt failure i varje set eller för den delen så är det många som inte kör set till failure under långa perioder då det ju sliter mycket på kroppen när man handskas med tunga vikter.

Vad gäller titlar har jag ingen aning om hur många tecken klubben har bara attt de har några stycken.
Att de är muskulärt små kan jag inte hålla med om på något sätt men de ser inte ut som några byggare. :)