handdator

Visa fullständig version : Träning + Bulk + Deff + Hjälp!


Cratusg
2010-11-19, 20:07
Tjena alla träningserfarna!

Jo det är så här att jag är en kille på 18 år (196cm) lång som har tränat styrketräning i 3 månader samtidigt som jag har bulkat. Det enda felet är att jag har grisbulkat ( får skylla mig själv ) och har lagt på mig 7 kg på dessa 3 månader men jag måste säga att jag känner mig grymt mycket starkare som jag verkligen inte trodde att jag skulle bli på så kort tid. Innan jag började träna överhuvudtaget så vägde jag 101 kg och gick ner till 80, nu har jag gått upp 7 kg som sagt och jag vet inte riktigt om jag bara borde se till och verkligen ligga på max 250kcal i överskott och köra på ett par månader till ( till januari ) eller börja deffa sakta nedåt och sedan fortsätta när jag kommit ner till kanske 84 men att jag då istället ligger på 250kcal i överskott eller lite mindre och även håller koll på min vikt och i spegeln.

Här är två bilder som jag tog bara för att visa hur jag ser ut så ni kan få en bättre uppfattning om hur jag ser ut. Kanske var onödigt att visa bilden där jag spänner armarna, ville bara ta en bild från sidan också och då blev det sådär. Inget att skryta om direkt.


http://img442.imageshack.us/i/dscn8544h.jpg/

http://img442.imageshack.us/i/dscn8545z.jpg/

JimmyJoe
2010-11-19, 20:16
Du är fortfarande väldigt tunn, ät mycket och träna.

Eddie Vedder
2010-11-19, 20:24
250 kcal är inom felmarginalen för vad du kan räkna fel på ganska lätt. Jag skulle sikta högre om jag vore du, siktet i sig är inte fel men risken blir att du bara gasar och bromsar samtidigt.

Cratusg
2010-11-19, 20:36
Okej, tack då vet jag

kalaskonrad
2010-11-19, 22:41
7kg på 3 månader ser jag inte som en grisbulk iaf ~550kcal överskott/dag? Dessutom är antagligen en hel del vätska. Jag skulle också kört på med högre överskott, runt 500 per dag o köra på i vanlig ordning. 87kg på 196cm är inte så mycket :) Jag tycker du dessutom till och med bör skippa den hederliga sommardeffen och fortsätta bygga, eller max bara skala av ett enstaka kg om du känner dig fet!

Mvh

Cratusg
2010-11-20, 12:27
Okej! Tack så jätte mycket för svaret :) Men om jag skiter i deffen kommer jag säkert komma upp till 95 kg och det är jag ganska rund om magen men har väl antagligen lagt på mig en del muskler även då. Men tror du att jag kan deffa då nästa sommar när jag byggt ett tag och få åtminstonde behålla en liten del av musklerna om jag deffar på rätt sätt?

chrilledude
2010-11-20, 12:33
Forsätt bygga, du kan ju lägga dig på ett mindre överskott om du vill. Du lär inte behöva en sommardeff det här året heller, nästa kanske. Lycka till! :thumbup:

kalaskonrad
2010-11-20, 16:07
Nja tycker jag inte är särskilt jättemycket på din längd, men smaken är ju som baken. Jag skulle dock gissa på att det ser bättre ut med 95kg på dina 196cm än att deffa ner dig till en bf% där dina muskler ändå inte syns, eftersom de är för små.

Mvh