handdator

Visa fullständig version : Grymmaste uppladdningen


ByggerUt
2010-11-19, 18:49
Hur ser eran grymmaste uppladdning ut inför ett gympass, för att få så bra ork, tryck och pump under passet som möjligt?

A.När och vad äter ni dagen innan?

B. Vad och när äter ni samma dag som gympasset?

C. När och vad äter ni dagen efter?

D. Vad är det grymmaste att dra i sig innan gympasset?

Crocker
2010-11-19, 18:58
A. Som vanligt.

B. Så lite som möjligt före, mycket efteråt.

C. Mycket protein, kött,ägg,fisk os.v.

D. Rent koffein

ByggerUt
2010-11-19, 19:12
A. Som vanligt.

B. Så lite som möjligt före, mycket efteråt.

C. Mycket protein, kött,ägg,fisk os.v.

D. Rent koffein

Du märker ingen skillnad om du tex äter väldigt mycket med kolhydrater och fett dagen innan då?

Eddie Vedder
2010-11-19, 20:26
"Inget speciellt" är svaret på A, B och C.

Kaffe och Rage X2 på D.

Crocker
2010-11-19, 20:29
Du märker ingen skillnad om du tex äter väldigt mycket med kolhydrater och fett dagen innan då?
Nix, äter mycket fett möjligen innan träningen då man håller sig mer mätt på sikt.

Pintan
2010-11-19, 22:11
A. Kolhydrater i form av stärkelse och laktos som sätter sig i musklerna. Har märkt att salt i moderata mängder funkar bra oxå, binder ju lite vätska, för mycket blir dock kontraproduktivt.

B. Som jag brukar, dvs ganska lite innan träning eller väldigt långt före.

C. Som vanligt.

D. Använder aldrig pre w men har funderat på koffeintabletter.

Sverker
2010-11-20, 06:15
Hur ser eran grymmaste uppladdning ut inför ett gympass, för att få så bra ork, tryck och pump under passet som möjligt?

A.När och vad äter ni dagen innan?

B. Vad och när äter ni samma dag som gympasset?

C. När och vad äter ni dagen efter?

D. Vad är det grymmaste att dra i sig innan gympasset?



Samma, samma och samma.
Har man hittat ett system som fungerar så fungerar det hela tiden.
Eftersom vi/de flesta tränar ett par träningspass i veckan och det tar någon dag eller två att återhämta sig, så är skillnaden mellan träningsdag och återhämtningsdag mycket liten.
Är glykogenförråden fulla i muskler och lever, har kroppen rätt mängd vatten i blod och muskler, är man utsövd och lever i harmoni finns det inget som kan, fysiologiskt, förstöra träningspasset.


Alltså blir svaret på D. Finns inget. Det går inte att skruva upp ett redan perfekt system.

Adama
2010-11-20, 07:03
A.När och vad äter ni dagen innan?
B. Vad och när äter ni samma dag som gympasset?
C. När och vad äter ni dagen efter?
D. Vad är det grymmaste att dra i sig innan gympasset?

Jag har märkt att när jag äter rejält med mat under en hel dag så gör jag oftast mina bästa pass (tränar på kvällen efter allt ätande), så om jag ska försöka mig på PBs så är det bästa att äta mycket av allt.

Precis innan pass är det antingen kaffe eller koffeintabletter som gäller.

Onigiri
2010-11-20, 09:10
Fastnat rejält för en morgonpromenad på 30 min i kylan med 300mg koffein och kommer hem och sveper en monster low-carb eneridryck och drar på träning efter en stund. Det ger bra tryck och ork! Dock är det dyrt att göra så ofta.

Tunroth
2010-11-21, 20:38
En grej jag har märkt på min kropp är frukosten,
Äter jag havregrynsgröt blir jag som en durasellkanin, än om jag äter fil/yoghurt + flingor/musli - då blir jag trött & seg

(notera att även frukt+macka&pålägg, mjölk & ev ägg ingår i dem båda)

typ samma kcal i båda frukostar

Fredrik_S
2010-11-21, 23:59
Hur ser eran grymmaste uppladdning ut inför ett gympass, för att få så bra ork, tryck och pump under passet som möjligt?

A.När och vad äter ni dagen innan?

B. Vad och när äter ni samma dag som gympasset?

C. När och vad äter ni dagen efter?

D. Vad är det grymmaste att dra i sig innan gympasset?

A-C Protein och fett och grönsaker (high protein high fat low carb)....

Innan passet tar jag EAA, men det är inte för att det gör något kännbart, utan bara för att jag läst att det kan vara bra.

Ork tryck och pump är alltid bra. Vissa pass är lite mer trögstartade och det kan ta lite längre tid att få igång pumpen och trycket men den kommer alltid till slut ändå.

JimmyFlessa
2010-11-22, 10:18
Hur ser eran grymmaste uppladdning ut inför ett gympass, för att få så bra ork, tryck och pump under passet som möjligt?

A.När och vad äter ni dagen innan?

B. Vad och när äter ni samma dag som gympasset?

C. När och vad äter ni dagen efter?

D. Vad är det grymmaste att dra i sig innan gympasset?

A. Som vanligt.

B. Som vanligt, igen.

C. Som vanligt, åter igen.

D. Kaffe, EAA.