handdator

Visa fullständig version : Kreatin - otroliga resultat


suprheaton
2010-11-18, 23:57
Kreatin och jag, det är grejjen.
Är 18 år, har ätit kreatin i perioder sen jag var 15.

Hur som helst.
Det påverkar mig brutalt mycket? antagligen endel psykiskt men jag märker BÅDE styrkeökningar och uthållighetsökningar på över 10% efter 4 DAGARS användning av kreatin? Kroppen både växer och blir starkare. Gått upp 1 kilo (säkert 80-90% vätska men ändå) Och jag är inte ens klar med uppladdningsfasen.
brukar gå upp ca 5 kg varje kreatin-fas och sen ner 3 kg typ när allt är ute ur kroppen igen.



varför får jag sån jävla effekt av ett lagligt preparat?
det höjjer även DHT-nivåerna vilket är ett starkt androgent hormon.

bearwolf
2010-11-19, 02:03
kul att det funkar så bra, jag känner kanske att jag orkar den där sista repsen om jag äter kreatin, inget mirakel, kan lika gärna vara psykologist, men jag orkar den där sista repsen :D

Tacos
2010-11-19, 09:31
För mig hade kreatin noll effekt tyvärr :(
Har bara testat en gång, kanske får ge det en chans igen.

JimmyFlessa
2010-11-19, 09:38
För mig hade kreatin noll effekt tyvärr :(
Har bara testat en gång, kanske får ge det en chans igen.

Det kan mycket väl vara så att du är en så kallad "non responder". Alltså att du inte svarar på kreatin, jag peraonligen är en sådan med och det är inte alls ovanligt.

Tacos
2010-11-19, 09:48
[QUOTE=JimmyFlessa;4705526]"non responder".QUOTE]

Visste att det fanns sådana, men trodde inte det var så vanligt som det låter på dig?

JimmyFlessa
2010-11-19, 09:53
[QUOTE=JimmyFlessa;4705526]"non responder".QUOTE]

Visste att det fanns sådana, men trodde inte det var så vanligt som det låter på dig?

Det är vär vanligare att man svarar bra, åtminstone något på Kreatin men att vara en Non Repsonder är inget som inte är förekommande var min poäng.

Ne0phyte
2010-11-19, 09:56
Reagerar också otroligt bra, tyvärr så reagerar det så bra att det ploppar ut en del acne också, så det fick jag sluta med..

samsung
2010-11-19, 11:13
testat kreatin i 4-5 omgångar, aldrig märkt någon skillnad så nu har jag gett upp hoppet. Det enda jag märkt är att jag alla dessa gånger har dragit på mig en förkylning, feber , halsont efter ca 1 veckas användning. Samband eller inte, logiskt eller inte, vad vet jag :)

Kände att jag gick väldigt mycket Offtopic nu men har en kompis som upplever samma effekt som du trådskaparen så antar att det inte är så ovanligt.

Shpendi
2010-11-19, 11:20
Låter kul, deffar för tillfället och har typ aldrig testat kreatin :>. Är det bra till och deffa oxå? eller e det mer till att deffa?

ChrisDEFC
2010-11-19, 11:22
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

agazza
2010-11-19, 13:38
Kolozzeums egna kreatin har jag för mig var det billigaste jag hittade på marknaden då det begavs sig.

limenka
2010-11-19, 14:16
Du kanske äter lite kött? Eller så tar din kropp bara upp sjukt mycket, hur som är det bara bra för dig :thumbup:

Btw, Kolos egna är nog det billigaste

dramodur
2010-11-19, 15:49
Jag provade kreatin för ca 1.5 år sedan. Gick upp 12 kg under de 2 månader jag använde kreatin och förlorade sedan 8 kg på 2 månader, har legat på den kroppsvikten relativt konstant efter detta, med upp och nedgångar på ca 2 kg åt vardera håll. Startvikt: 73 kg Slutvikt: 85 kg

Låg på 77 kg senast jag vägde mig (i sommras) och lär ligga däromkring i dagsläget också.

Kischen
2010-11-19, 18:27
Det enda jag märkt är att jag alla dessa gånger har dragit på mig en förkylning, feber , halsont efter ca 1 veckas användning. Samband eller inte, logiskt eller inte, vad vet jag :)


Ja ologiskt, man blir förkyld av virus ;)

sweaberg
2010-11-19, 18:30
För mig funkar varken monohydrat eller kre-alkalyn, bad luck i guess

Åsberg
2010-11-19, 18:37
Nåja, kände av effekten av kreatin, men åt "fel" håll så att säga. Min läkare påstod att det var dåligt för min lever så fick sluta med det.

Mineur
2010-11-19, 19:44
"non responder".QUOTE]

Visste att det fanns sådana, men trodde inte det var så vanligt som det låter på dig?

20-25% är det på ett ungefär :<

spange
2010-11-19, 19:48
är också en av de som inte märker just nån effekt av kreatin alls, eventuellt något extra reps ibland som jag lika gärna tillskriver dagsformen istället :/

jontet
2010-11-20, 14:46
är också en av de som inte märker just nån effekt av kreatin alls, eventuellt något extra reps ibland som jag lika gärna tillskriver dagsformen istället :/

någon extra rep är väl ungefär vad man kan förvänta sig av kreatin?

Torsk_ole
2010-11-20, 17:59
Jag får också väldigt bra resultat av kreatin.

Kan det vara så att vissa svarar väldigt bra på det? Jag menar det finns ju non-responders. Är det helt orimligt att det kan finnas de som svarar extra bra på kreatin.

Om det stämmer, vad skulle det i så fall bero på?

Sniggel
2010-11-20, 21:40
20-25% är det på ett ungefär :<

Har för mig att non-responders är de som redan har naturligt höga kreatinnivåer (eller äter mycket kött :P) och på så vis inte kan höja nivåerna mer, de är redan i stort sett maxade. Kreatin är alltså till för de medelmåttor som inte har fulladdade depåer av kreatin ;)

Är dock inte säker på att det är förklaringen men om det är så är det ju de som redan är "blessed" som det inte funkar på, de har redan effekten gratis.

Doggeh
2010-11-20, 21:47
Det ända jag har märkt att jag har bundit vätska, fast starkare det kan jag inte säga... Får se, jag blev sjuk precis efter uppladdnings fasen. Ska se hur det blir om ungefär 1 månad.

Evilkitty
2010-11-20, 22:41
Jag får också väldigt bra resultat av kreatin.

Kan det vara så att vissa svarar väldigt bra på det? Jag menar det finns ju non-responders. Är det helt orimligt att det kan finnas de som svarar extra bra på kreatin.

Om det stämmer, vad skulle det i så fall bero på?

Ja, det är möjligt att du har naturligt låga kreatinnivåer och att kreatinintag således gör en större (positiv) skillnad än vad det gör för någon annan.

Torsk_ole
2010-11-21, 00:12
Ja, det är möjligt att du har naturligt låga kreatinnivåer och att kreatinintag således gör en större (positiv) skillnad än vad det gör för någon annan.

Kan man mäta det på något sätt?

Tacos
2010-11-21, 06:34
(eller äter mycket kött :P)

Det skulle definitivt kunna stämma på mig.

Sniggel
2010-11-21, 10:41
Det skulle definitivt kunna stämma på mig.

Har för mig att 1 kg rött kött = 5g kreatin

Vissa äter säkert 1 kg om dagen, jag har själv gjort det och gör det nästan nu också (varierar från dag till dag) och det kan ju vara tillräckligt för att hålla nivåerna på en maximal nivå.

Dahl
2010-11-21, 12:57
Har för mig att 1 kg rött kött = 5g kreatin

Vissa äter säkert 1 kg om dagen, jag har själv gjort det och gör det nästan nu också (varierar från dag till dag) och det kan ju vara tillräckligt för att hålla nivåerna på en maximal nivå.

Vilken mängd(g) är den såkallade "maximalnivån" av kreatin, som du påstår finns generellt?

Sniggel
2010-11-21, 13:04
Vilken mängd(g) är den såkallade "maximalnivån" av kreatin, som du påstår finns generellt?

Vad jag förstått så kan man höja sina kreatinnivåer med ca 30% med kreatinsupplementering. Denna nås av att ta 5g varje dag i ett visst antal veckor (generellt).
Ponera att man redan har närapå maximala nivåer, då kan man kanske inte höja sina nivåer med mer än 5% kanske (vild gissning), vilket inte märks.
Rent spekulativt alltså.
Maximalnivån av kreatin kanske varierar från individ till individ också?

Exakt gram-mängd i musklerna vet jag inte om det var det du undrade.

joasimo
2010-11-21, 15:05
För mig gav kreatin inget alls, jag ökade inte ett kilo i kroppsvikt. Däremot ökade min träningspolare som körde samtidigt 4-5kg i kroppsvikt och gjorde ökningar i gymmet!

Dahl
2010-11-21, 19:11
Vad jag förstått så kan man höja sina kreatinnivåer med ca 30% med kreatinsupplementering. Denna nås av att ta 5g varje dag i ett visst antal veckor (generellt).
Ponera att man redan har närapå maximala nivåer, då kan man kanske inte höja sina nivåer med mer än 5% kanske (vild gissning), vilket inte märks.
Rent spekulativt alltså.
Maximalnivån av kreatin kanske varierar från individ till individ också?

Exakt gram-mängd i musklerna vet jag inte om det var det du undrade.

Jag ville bara poängtera att det garanterat inte finns någon maximalmängd, eller upptag utav Kreatin som sträcker sig så långt och lika, som till hos alla människor.

Dvs. 5g per dag = 5kg kött per dag(som du skrev innan) och om man redan äter kött, ca. 1kg sammanlagt per dag(vilket kan vara mycket för g-man), då är man uppe i 6 kg per dag.

Att man skulle kunna ta upp 30% mer kreatin än innan, beror antagligen på hur mycket man åt just innan. Om man fick i sig 0g kreatin per dag, för att senare få i sig 5g, är det en ökning på 500% - om jag nu inte tänker fel.

Var har du hittat dessa siffror?

Niczo
2010-11-21, 21:38
Jag har tagit kreatin under två perioder, båda cirka 3 månader långa. Första gången kände jag en ganska stor skillnad, då bulkade jag samtidigt och ökade i vikt ca 1kg/2 veckor. Detta var innan sommaren, och nu i höstas påbörjade jag ännu en period som precis avslutats. Hela den tiden har jag legat på underskott, gått ner ca 6kg och inte upplevt någon skillnad alls av kreatinet.

Fler som upplevt detta samband mellan deff/bulk och kreatinets effekt?

Tacos
2010-11-22, 07:36
Jag har tagit kreatin under två perioder, båda cirka 3 månader långa. Första gången kände jag en ganska stor skillnad, då bulkade jag samtidigt och ökade i vikt ca 1kg/2 veckor. Detta var innan sommaren, och nu i höstas påbörjade jag ännu en period som precis avslutats. Hela den tiden har jag legat på underskott, gått ner ca 6kg och inte upplevt någon skillnad alls av kreatinet.

Fler som upplevt detta samband mellan deff/bulk och kreatinets effekt?

Tycket det låter som en helt vanlig bulk och deff.

Tror du inte man kan tillskriva viktökning och upplevd bättring på gymmet till bulken?
Att gå upp 0,5 kilo veckan och få ökningar på gymmet är ju helt normalt under bulk, och är ju knappast kreatinets förtjänst.

davvvan
2010-11-23, 01:41
Brukar binda 1-2 kg vätska när jag tar kreatin, återkommer med hur mycket vätska som försvinner när den här kuren avslutas om ett par veckor. Aldrig använt mig av kreatin i deff, alltid i bulk.

Doctor Snuggles
2010-11-23, 02:04
Nåja, kände av effekten av kreatin, men åt "fel" håll så att säga. Min läkare påstod att det var dåligt för min lever så fick sluta med det.

Ah, en till synsk läkare. Det finns inget vetenskapligt stöd för att kreatin skadar levern.

Niczo
2010-11-23, 17:52
Tycket det låter som en helt vanlig bulk och deff.

Tror du inte man kan tillskriva viktökning och upplevd bättring på gymmet till bulken?
Att gå upp 0,5 kilo veckan och få ökningar på gymmet är ju helt normalt under bulk, och är ju knappast kreatinets förtjänst.

Vad jag syftar på är den upplevda före/efter-effekten av kreatin. Vad jag menar är att jag hade redan påbörjat bulk långt innan jag började med kreatin, samma sak med deffen där jag redan hållit på ett tag.