handdator

Visa fullständig version : Backdays nya och gamla bilder


Sidor : [1] 2

Backday
2010-11-18, 21:48
Hej , jag öppnar den här tråden eftersom det verkar som om det finns lite intresse om mina bilder och ``historier``.
Vi börjar med en bild tagen 2 dagar efter min 60 årsdag som vad den åttonde i den här månaden.
Sedan får vi se vad hur tråden utvecklas :)
http://i55.tinypic.com/24g8t4j.jpg

D-Crawler
2010-11-18, 21:55
Riktigt imponerande, din fysik är ju galet bra för att vara 60+. Inspirationskälla!

bapeee
2010-11-18, 21:59
Grym!!! insperations källa kan jag få nappa? // Eddie

jonjoo
2010-11-18, 22:01
Riktigt grymt! Skulle vilja ha lite fler bilder, gärna endel äldre bilder med! :)

Jaggan
2010-11-18, 22:08
Helt fantastiskt snyggt! Upp med mer:)

Backday
2010-11-18, 22:16
Riktigt imponerande, din fysik är ju galet bra för att vara 60+. Inspirationskälla!

Grym!!! insperations källa kan jag få nappa? // Eddie

Riktigt grymt! Skulle vilja ha lite fler bilder, gärna endel äldre bilder med! :)

Helt fantastiskt snyggt! Upp med mer:)
Tack så mycket allesammans.
OK lite mera.Avatar bilden är tagen vid 41 års ålder någon vecka innan jag skulle tävla i norra Spaniens mästerskap i BB.
Och den här , här nere är vid 15 år innan jag började att träna lite seriöst:http://i56.tinypic.com/vfkoz.jpg

Backday
2010-11-18, 22:28
Den här är efter lite över ett års övertränande och överätande:
http://i55.tinypic.com/esji92.jpg

cero
2010-11-18, 22:31
Hur har din bodybuilding-träning sett ut? Högreps?

Simon_aeg
2010-11-18, 22:32
Den här är efter lite över ett års övertränande och överätande:
http://i55.tinypic.com/esji92.jpg

Bilden känns väldigt bekant? Har den varit med i någon tidning eller liknande?

Snyggt förövrigt!

Backday
2010-11-18, 22:39
Hur har din bodybuilding-träning sett ut? Högreps?
Nja, när jag var ung så vad repsen omkring 12 och nu inte mera än 10 , omkring 8; utom för armar , vader och mage.
Har börjat att göra 20 repare i benpressen och bensparkmaskinen sista året och det verkar fungera...........
Den här bilden är från när jag var 19 år då fortfarande övertränade som en dåre*grr*
http://i54.tinypic.com/xd8qky.jpg

Backday
2010-11-18, 22:41
Bilden känns väldigt bekant? Har den varit med i någon tidning eller liknande?

Snyggt förövrigt!Har varit på Body och något annat förum skulle jag tro.................

Torsk_ole
2010-11-18, 22:54
Coolt!

Hur har du tränat?

Har du någon rolig kosttillskotts historia? Har läst om lite roliga historier från folk som varit med länge.

Mvh

Backday
2010-11-18, 23:12
Coolt!

Hur har du tränat?

Har du någon rolig kosttillskotts historia? Har läst om lite roliga historier från folk som varit med länge.

MvhNästan alltid så har jag tyckt om att träna tungt , så man behöver inte undra varför man tävlade i 20 år i styrkelyft.Grejen är den att under styrkelyfts låg säsong(sommar mest) så åkte jag en månad till hemlandet i Spanien och tränade BB och deffade med kompisarna inför strand vistelsen he he.Det här blev ganska fort en vana och redan på våren började jag dieta lite och köra lite cardio så att i slutet på sommaren hade jag en riktig bra kondis vilket vad säkert hälsosamt........:)
Vad jag kommer ihåg från c:a 20 års ålder så drack vi flera liter mjölk varje dag, billigt och det bästa proteinet vi tänkte oss då, mjölken kom i ``plastpåsar`` som man öppnade med tänderna och drack ur direkt.Men det är klart att hemma så lade man en massa råa egg i mjölken som proteindrink :)

Deceiver85
2010-11-18, 23:25
Är rätt så intresserad av Spanien under 40, 50,60 och 70-talet (Francos regim), så hur såg man på kroppsbyggning i Spanien på 70-talet?

young_george
2010-11-18, 23:40
Är rätt så intresserad av Spanien under 40, 50,60 och 70-talet (Francos regim), så hur såg man på kroppsbyggning i Spanien på 70-talet?

Och hur mycket tjejer fick ni på den spanska stranden?

Backday
2010-11-18, 23:43
Är rätt så intresserad av Spanien under 40, 50,60 och 70-talet (Francos regim), så hur såg man på kroppsbyggning i Spanien på 70-talet?
Det fanns inte så många byggare då, så folk visste inte så mycket utom att vikter skulle göra dig långsam och stel i rörelserna.Jag arbetade som badvakt på en strand i början på 70 talet och ibland hörde jag kommentarerna från unga killar att man inte skulle kunna röra på sig för att man var så ``musklig``.Sanningen var att jag då tränade och simmade så mycket så jag vägde inte mera än 84 kg på 184 cm och att man var så deffad skulle inte göra saken bättre, för i deras ögon hade man sååå mycket muskler.
Allt var inte negativt, ville du synas så syntes du verkligen eftersom det var så få som tränade ordentligt, och sammanhållning mellan oss byggare var verkligen stark även om man inte kände varandra.

Backday
2010-11-18, 23:54
Och hur mycket tjejer fick ni på den spanska stranden?Mycket sällan fick vi spanska tjejer på stranden, dels så var de inte frigjorda, dels så hade vi inte The Beatles ``look`` om man säger så, men man lärde sig snabbt att man skulle bara försöka att få kontakt med utländska tjejer på semester; för då ökade chanserna 90% he he.

eiri
2010-11-19, 01:52
Grymt!

Fredrik_S
2010-11-19, 10:39
Den här är efter lite över ett års övertränande och överätande:



Den här bilden är från när jag var 19 år då fortfarande övertränade som en dåre*grr*


Hur såg träningsuppläggen ut ungefär när du säger att du övertränade?

Bite
2010-11-19, 10:47
Inspirerande!

Backday
2010-11-19, 11:40
Grymt!Tack :)

Hur såg träningsuppläggen ut ungefär när du säger att du övertränade?På den tiden så tränade man nästan alltid över 2 timmar,och inte bara 3-4 dagar i veckan utan minst 5-6 dagar.När det gäller mig så tränade jag , från 16 till 19 år , 3 timmar varje dag med vikter hemma;sedan cyklade jag 10 km till skolan, cyklade tillbaka hem till lunchen och sedan tillbaka till skolan igen på eftermiddagen, alltså 40 km 5 dagar i veckan(ett tag så hade jag en racer-cykel som jag cyklade med på helgerna.En stor byggare i Madrid hade sagt att hans stora ben berodde på hans cyklande i unga år;jag fick inga jätte stora ben men en otrolig kondition*gah!*).
På sommaren så bodde vi i staden och då tränade jag på ett gym c:a 3 timmar 5 dagar i veckan och simmade varje dag länge i Atlanten.................

Inspirerande!Tack , kul att du tycker det :)

Här 41 år som i avataren:
http://i53.tinypic.com/2rf90k4.jpg

Piranha
2010-11-19, 11:52
Riktigt imponerande, vi snackar 40 års träning här.


:thumbup:

Lallle
2010-11-19, 11:54
Sådär ser jag gärna ut när jag är 60! :D

virre.
2010-11-19, 11:56
Riktigt imponerande!!

Vid vilken ålder var du som starkast och när var du som störst?

feyin
2010-11-19, 12:03
Det är riktigt intressant att läsa om hur byggarvärlden såg ut för, mer historier!

Grotesk
2010-11-19, 12:17
Bra tråd, kommer följas ivrigt. :thumbup:

Backday
2010-11-19, 14:44
Riktigt imponerande, vi snackar 40 års träning här.


:thumbup:Tack så mycket, 44 år för att vara exakt he he

Sådär ser jag gärna ut när jag är 60! :DMan vet aldrig, kämpa på bara.

Riktigt imponerande!!

Vid vilken ålder var du som starkast och när var du som störst?Båda 2 var vid 37-38 årsålder men man var lite mera rund då :).Här c:a 110 pannor
http://i56.tinypic.com/vp7six.jpg

Det är riktigt intressant att läsa om hur byggarvärlden såg ut för, mer historier!OK.Ni såg bilden när jag var 15 år.Man växte då väldigt mycket på längden så man var small fast man åt ganska bra.Ja, men det var då som jag bestämde mig för att börja bygga på riktigt.
Ni vet att den egna hormon produktionen för 15 åringar är inget att leka med , men det var det jag jag gjorde , gång på gång, på gång , så lugnade man sin starka drift med att hjälpa sig själv varje dag.

Så en dag började jag undra om jag inte höll på att gå ner i vikt ganska mycket , så jag frågade lite oskyldigt min mamma om jag kanske åt för lite.Min mamma svarade , nej det är inte vara det min son , du kan inte fortsätta att hålla på så där , som du gör med dig själv, tänk på annat, träna med den där skroten som du har och ät mera om du vill.

Nu är det så att min mamma var inte så glad med att jag skulle hålla på med ``skroten``, och jag åt redan ganska mycket och hon började säkert känna lite i plånboken av det, men vad gör inte en mamma när sonen kanske kan bli sjuk .Så då var det fritt fram både att äta och träna he he.

Bra tråd, kommer följas ivrigt. :thumbup:Jag ska göra mitt bästa för att det ska vara lite underhållande.

agazza
2010-11-19, 14:46
Historier är alltid uppskattade. Kul att sitta och läsa.

Det där med maten kan jag tänka mig kom upp en eller annan gång, det har till och med jag fått höra, onödigt trams som bara kostar pengar

jonjoo
2010-11-19, 14:58
Tack :)

På den tiden så tränade man nästan alltid över 2 timmar,och inte bara 3-4 dagar i veckan utan minst 5-6 dagar.När det gäller mig så tränade jag , från 16 till 19 år , 3 timmar varje dag med vikter hemma;sedan cyklade jag 10 km till skolan, cyklade tillbaka hem till lunchen och sedan tillbaka till skolan igen på eftermiddagen, alltså 40 km 5 dagar i veckan(ett tag så hade jag en racer-cykel som jag cyklade med på helgerna.En stor byggare i Madrid hade sagt att hans stora ben berodde på hans cyklande i unga år;jag fick inga jätte stora ben men en otrolig kondition*gah!*).
På sommaren så bodde vi i staden och då tränade jag på ett gym c:a 3 timmar 5 dagar i veckan och simmade varje dag länge i Atlanten.................

Tack , kul att du tycker det :)

Här 41 år som i avataren:
http://i53.tinypic.com/2rf90k4.jpg
Riktigt grym fysik på den bilden! Opti enligt mig!

JimmyJoe
2010-11-19, 15:15
Häftigt och inspirerande. Fortsätt att dela med dig av din historia, det finns många som gärna lyssnar.

cero
2010-11-19, 16:52
Kört rent eller inte? Inget illa menat, sjukt imponerande oavsett - utan jag är bara nyfiken. Detta behöver du inte svara på om du inte har lust heller. :)

Backday
2010-11-19, 17:34
Historier är alltid uppskattade. Kul att sitta och läsa.

Det där med maten kan jag tänka mig kom upp en eller annan gång, det har till och med jag fått höra, onödigt trams som bara kostar pengarTack för det.Ja, det
där med maten gjorde det.Faktum är att det att jag åt en del och det var dyr protein mat så ofta som jag kom åt he he.Jag hade tur ändå , farsan var en tuff man, och man fick inte slösa med pengar för att köpa ``onödiga saker``. MEN man behövde bara antydda att man var hungrig så fick man äta sig mät direkt, inget snack , spelade ingen roll om mamma protesterade lite.Farsan hade varit i spanska kriget och varit hungrig många gånger så ingen fick vara de minsta hungrig i hans familj :)

Riktigt grym fysik på den bilden! Opti enligt mig!Kul att du tycker det

Häftigt och inspirerande. Fortsätt att dela med dig av din historia, det finns många som gärna lyssnar.Jag ska göra mitt bästa.

Kört rent eller inte? Inget illa menat, sjukt imponerande oavsett - utan jag är bara nyfiken. Detta behöver du inte svara på om du inte har lust heller. :)Vid 60 är det bara rent som gäller.
Skickar ett PM till dig.

Adama
2010-11-19, 17:52
Imponerande!

Styrkestats i de tre stora? (dåtid såväl som nutid) :)

Torsk_ole
2010-11-19, 18:16
Imponerande!

Styrkestats i de tre stora? (dåtid såväl som nutid) :)

Läs tråden.

Adama
2010-11-19, 18:24
Läs tråden.

Har läst flera gånger kan fan inte se vars de står.. i vilket inlägg står pbna? *gah!*

Zinner
2010-11-19, 18:30
Vid 60 är det bara rent som gäller.
Skickar ett PM till dig.

Du få gärna skicka PM till mig också om du vill :)

Riktigt snygg fysisk!

delta_mats
2010-11-19, 18:55
Har läst flera gånger kan fan inte se vars de står.. i vilket inlägg står pbna? *gah!*

Han skrev det i en annan tråd. Marklyftet är ruskigt starkt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4704927&postcount=5536

Backday
2010-11-19, 20:54
Han skrev det i en annan tråd. Marklyftet är ruskigt starkt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4704927&postcount=5536
Tack , här kommer en bild från styrkelyft SM 1986 i Västerås(tror jag att det var).Jag såg inte så stor och stark ut, men marken var ganska bra ändå.Tyvärr blev det en miss annars hade det varit nordiskt rekord då.Sammanlagt blev placering inte så bra, eftersom bänken framför allt hängde inte med i konkurrensen.
http://i55.tinypic.com/aovs74.jpg

muddler
2010-11-19, 21:03
Häftig berättelse! Jag satsar på att vara i din form vid 41 ;) Mkt inspirerande!

Miniräzer
2010-11-19, 21:26
Han skrev det i en annan tråd. Marklyftet är ruskigt starkt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4704927&postcount=5536

260kg i mark å 60 bast, imponerade! Iofs så är det grymt oavsett ålder :)

Har du klarat att hålla dig skadefri under alla dessa år?

Torsk_ole
2010-11-19, 21:36
Har läst flera gånger kan fan inte se vars de står.. i vilket inlägg står pbna? *gah!*

Sorry. Står i en annan tråd, dagsformen tror jag.

Backday
2010-11-19, 22:43
Häftig berättelse! Jag satsar på att vara i din form vid 41 ;) Mkt inspirerande!Tack.Det låter bra, jag tror att det var min bästa form också :)

260kg i mark å 60 bast, imponerade! Iofs så är det grymt oavsett ålder :)

Har du klarat att hålla dig skadefri under alla dessa år?Tack.
Jag har klarat att hålla mig relativt skadefri från stora skador i alla fall.Det är klart att någon liten sträckning här och där med lite muskelfiber ruptur som inte krävde någon operation, och som inte syns om man inte vet om dem(ingen förlorad styrka heller),har man fått.
Knän är lite slitna efter så många års lyftande men jag kan köra knäböjningar ner till nästan 90 grader , och har de under kontroll.Så i det stora hela så kan jag inte klaga :).

drakfelt
2010-11-20, 10:30
imponerande!!!

Slartibartfast
2010-11-20, 12:56
Det är riktigt intressant att läsa om hur byggarvärlden såg ut för, mer historier!

+1

bra grejer! Kul att ha en så erfaren på brädan. :thumbup:

Deceiver85
2010-11-20, 13:09
Hur har familj och släkt hanterat ditt engagemang inom bodybuilding?

Backday
2010-11-20, 14:46
imponerande!!!Tack så mycket.

+1

bra grejer! Kul att ha en så erfaren på brädan. :thumbup:Tack tack, jag tar en till rolig historia här då.
Jag blev 21 år och måste göra den obligatoriska militärtjänsten som varade i 18 månader då.Man visste inte
var man skulle hamna i landet, och det var ganska olika förhållanden beroende på militäranläggning man fick......

Så jag köpte ett par 25 kg hantlar som man kunde demontera
och ta med sig(mycket dyra, även köpta från en bekant).
Efter en kort instruktions period i en ``militärkamp``för nybörjare, så fick jag veta att jag skulle vara på en militäranläggning i Burgos(någonstans mot mitten av landet , kallt och tråkigt för mig som kom från Atlantkusten).

Så vi var ungefär 50 st. kaniner (så kallade veteranerna de som var nya), som kom med tåg till Burgos och skulle ta oss till anläggningen.Vi visste att vi skulle gå till fots ett tag men trodde inte att de skulle vara så långt(flera km).

Så där gick vi med vår militärsäck som vägde en del , och så hade jag också de demonterade hantlarna i en annan avlång fastbundet paket som jag bar över axeln.

Efter ett tag så började kanterna på skivorna göra ont på axeln så jag bytte axel här och där och började komma efter alla andra.Så när vi äntligen kom fram så såg vi c:a 100 veteraner som väntade på oss innanför portarna.
Soldaterna där inne hade inte så många roliga och underhållande stunder, det här var nog en höjdpunkt för dem.

Kaninerna skyndade sig för att komma igenom så fort som möjligt och jag försökte snabba på, men jag var nog för långt efter, så när jag väl kom in så blev jag ensam och omringad av alla de här skrikande galningar.

Kaninen från landet har en skinka med sig på axeln skrek de.
Vi snor den svarade många.Torkade spansk skinka eller ``jamon serrano`` är väldigt populärt i Spanien, och de trodde att jag hade tagit en hel en (ett grisben) från byn(folk brukade ta mat med sig till anläggningen).

Det var en veteran som hade bestämt sig för att ta ``skinkan`` från mig och började små rycka i ``den``.
Jag var trött , på dåligt humör, och smärtan i axeln började bli rena tortyren så nästa gång som han ryckte i ``skinkan`` sade jag OK ta den då.Han trodde att han skulle ta emot en skinka på si så där 10-15 kilo, det han inte visste är att det var 50 kg skrot, så han tappade det på foten och halta som en känguru länge länge......

Respekt var mycket viktigt i dåtidens militärtjänsten, så när de äntligen fattade vad de hela om ``skinkan`` egentligen handlade om, och kom för att sig mig träna(jag tränade så imponerande som jag kunde i början så klart)hade jag inga problem med att bli populär och respekterad :)






Hur har familj och släkt hanterat ditt engagemang inom bodybuilding?Jag försökte alltid att ha så funktionella muskler som möjligt, och visade för dem så ofta ja kunde att det var till stor hjälp att vara i form; sedan var jag väldigt frisk och nästan aldrig riktigt sjuk(peppar, peppar).Efter ett tag så började de tycka att det var ganska OK , även om i början fick man höra från farsan ofta att man skulle bli minst lika stark med hårt manuellt arbete :) :)

Sniggel
2010-11-20, 17:14
GOMAD (Gallon of milk a day)
Detta upplägg skrivs det om ibland även nu för tiden :D
Det är ett bra sätt att nästan garantera kalorier och muskeltillväxt, även om det beroende på ens övriga matvanor, kan göra att man blir lite väl "offseason" om man säger så.
Mjölk är en riktigt bra muskelbyggardryck.
Kul att höra lite historier :)

Tricce
2010-11-20, 17:31
Tackar Backday! Riktigt kul att läsa dina historier och inte minst inspirerande att se dina bilder! :hbang:

Deceiver85
2010-11-20, 17:50
Haha, underbar historia från militärtjänstgöringen! :D Hur länge dröjde det innan de där 25kgs hantlarna blev för lätta, och kunde du träna något på militäranläggningen?

Backday
2010-11-20, 18:37
GOMAD (Gallon of milk a day)
Detta upplägg skrivs det om ibland även nu för tiden :D
Det är ett bra sätt att nästan garantera kalorier och muskeltillväxt, även om det beroende på ens övriga matvanor, kan göra att man blir lite väl "offseason" om man säger så.
Mjölk är en riktigt bra muskelbyggardryck.
Kul att höra lite historier :)Tack :thumbup:

Tackar Backday! Riktigt kul att läsa dina historier och inte minst inspirerande att se dina bilder! :hbang:
Tack så mycket ; kul att du tycker det.
Haha, underbar historia från militärtjänstgöringen! :D Hur länge dröjde det innan de där 25kgs hantlarna blev för lätta, och kunde du träna något på militäranläggningen?Till vissa övningar var de lite lätta , bröst till ex. ,men jag tränade ändå så gott det gick och kompletterade med chins , strongman liknande övningar etc.
Någon gång kunde man gå ut på stan och då tränade man på gym och sen åt man på någon billig restaurang.
Jag hade inte så stora problem att få i mig ganska mycket mat, då killarna(soldater) som jobbade i köket fixade ofta extra mat åt mig.
Så eftersom jag tog ganska bra hand om min kropp tappade jag inte så mycket även om man inte kunde träna så tungt man hade velat.

Chrillee
2010-11-21, 01:46
Vilket oerhört engagemang! Bara en sådan sak är väldigt inspirerande.

Och att ha en sådan fysik någon gång över huvud taget i livet vore ju en dröm, och för att inte tala om vid 60-års ålder. Kanske om man håller på i nästan 45 år och lyfter skrot. :D

Backday
2010-11-21, 16:23
Vilket oerhört engagemang! Bara en sådan sak är väldigt inspirerande.

Och att ha en sådan fysik någon gång över huvud taget i livet vore ju en dröm, och för att inte tala om vid 60-års ålder. Kanske om man håller på i nästan 45 år och lyfter skrot. :DTack Chrillee.Det är klart att du kan få en sådan fysik under dina bästa år, eller liknande(bättre kanske) eftersom vi alla är lite olika.Några år hård träning och bra kosthållning, så får du se att du kommer en bra bit på vägen.Det värsta(eller det bästa :) ) är att man sällan är riktigt nöjd med sin fysik, och vill förbättra mera och mera he he.

Torsk_ole
2010-11-21, 16:29
Du måste ha provat en mängd olika upplägg under åren. Har du testat någonting "roligt/annorlunda"? Typ 1000 set armar under en helg:D

Är mest intresserad av alla roliga historier. Coolt som fan tycker jag. Har du några barn förresten? Tränar de i så fall?

Backday
2010-11-22, 11:03
Du måste ha provat en mängd olika upplägg under åren. Har du testat någonting "roligt/annorlunda"? Typ 1000 set armar under en helg:D

Är mest intresserad av alla roliga historier. Coolt som fan tycker jag. Har du några barn förresten? Tränar de i så fall?
Vi tar en historia till då, min livshistoria kanske he he.

Jag platsade aldrig i svenska landslaget i styrkelyft, jag var för dålig i bänk och benböjningen var inte så jätte bra heller.Jag tänkte, jag måste slå något stort rekord i marklyft eftersom det är det ända lyftet som jag är riktigt bra på ; eftersom jag hade dubbelt medborgarskap och platsade i spanska landslaget, började jag tävla för Spanien(stora rekord fick du vara slå om det var internationella domare, och du klarade dopingtesten efter tävlingen, så det gick inte att slå stora rekord på små tävlingar).

Men problemet var att rekorden var lite för höga för mig.Jag var 37-38 år, så jag började snegla på veteran rekorden och såg att om jag inte tappade så mycket styrka på ett par år, kanske gick att få ett stort rekord till slut.Jag tränade på och nu hade jag ett klart och tydligt mål i sikte, världsrekord i 110kg klassen i +40 år.

Tiden gick och VM i Haag i Holland 1990 skulle gå precis 10 dagar efter att jag blev 40 bast , rekordet jag siktade på skulle var mitt om jag tog 345 kg, och jag hade tagit 350 någon vecka innan tävlingen.
För att spara lite pengar(vi betalade hotell och resor själva grrrr)anslöt jag mig till spanska landslaget kvällen före min tävlingsdag.Problemet var att jag för en gångs skull var skitnervös och började tvivla på mig själv.Faktum är att det hade krånglat lite med sista laddningen , ingen tränings kompis kunde komma med mig för att peppa mig, och jag kände inte så bra landslagskillarna, bagaget hade inte kommit fram på flygplatsen........

Jag skulle gå upp kl 7 tävlingsdagen, och där låg jag i sängen kl 1 och kunde inte somna , då gjorde jag en sak som jag inte rekommenderar till andra, för att det brukar inte funka; jag blev förbannad på mig själv och sade: nu ska du din fega pu##y sova för imorgon ska du göra något som du väntat på i halva livet.

Ta mig tusan så somnade jag så småningom och jag tror
att jag sov c:a 5 timmar och var riktigt nöjd, för att 5 timmar kändes väldigt bra under de omständigheterna.

Ja då, jag fick mitt rekord till slut som ni ser här nere , och jag sluta med internationella tävlingar, även om jag fortsatte att tävla på distriktsnivå i 10 år till.
http://i53.tinypic.com/10ckj05.jpg

JimmyJoe
2010-11-22, 11:59
Vi tar en historia till då, min livshistoria kanske he he.

Jag platsade aldrig i svenska landslaget i styrkelyft, jag var för dålig i bänk och benböjningen var inte så jätte bra heller.Jag tänkte, jag måste slå något stort rekord i marklyft eftersom det är det ända lyftet som jag är riktigt bra på ; eftersom jag hade dubbelt medborgarskap och platsade i spanska landslaget, började jag tävla för Spanien(stora rekord fick du vara slå om det var internationella domare, och du klarade dopingtesten efter tävlingen, så det gick inte att slå stora rekord på små tävlingar).

Men problemet var att rekorden var lite för höga för mig.Jag var 37-38 år, så jag började snegla på veteran rekorden och såg att om jag inte tappade så mycket styrka på ett par år, kanske gick att få ett stort rekord till slut.Jag tränade på och nu hade jag ett klart och tydligt mål i sikte, världsrekord i 110kg klassen i +40 år.

Tiden gick och VM i Haag i Holland 1990 skulle gå precis 10 dagar efter att jag blev 40 bast , rekordet jag siktade på skulle var mitt om jag tog 345 kg, och jag hade tagit 350 någon vecka innan tävlingen.
För att spara lite pengar(vi betalade hotell och resor själva grrrr)anslöt jag mig till spanska landslaget kvällen före min tävlingsdag.Problemet var att jag för en gångs skull var skitnervös och började tvivla på mig själv.Faktum är att det hade krånglat lite med sista laddningen , ingen tränings kompis kunde komma med mig för att peppa mig, och jag kände inte så bra landslagskillarna, bagaget hade inte kommit fram på flygplatsen........

Jag skulle gå upp kl 7 tävlingsdagen, och där låg jag i sängen kl 1 och kunde inte somna , då gjorde jag en sak som jag inte rekommenderar till andra, för att det brukar inte funka; jag blev förbannad på mig själv och sade: nu ska du din fega pu##y sova för imorgon ska du göra något som du väntat på i halva livet.

Ta mig tusan så somnade jag så småningom och jag tror
att jag sov c:a 5 timmar och var riktigt nöjd, för att 5 timmar kändes väldigt bra under de omständigheterna.

Ja då, jag fick mitt rekord till slut som ni ser här nere , och jag sluta med internationella tävlingar, även om jag fortsatte att tävla på distriktsnivå i 10 år till.
http://i53.tinypic.com/10ckj05.jpg

Häftigt och grattis i efterskott, haha..

Torsk_ole
2010-11-22, 18:20
Cool historia! Stark som fan!

Dreas
2010-11-22, 19:24
Jag är djupt imponerad! :)

omnibus
2010-11-22, 22:14
Tränar du i Uppsala? Du påminner om en herre på gymmet.

Backday
2010-11-22, 22:40
Häftigt och grattis i efterskott, haha..

Cool historia! Stark som fan!

Jag är djupt imponerad! :)

Tack så mycket.Vad är det man brukar säga; det lönar sig att jobba(träna) hårt i längden :)

Backday
2010-11-22, 22:42
Tränar du i Uppsala? Du påminner om en herre på gymmet.
Japp , SATS i Uppsala.:)

ceejay
2010-11-22, 22:54
imponerande!!

uppsalabo också.:)

Backday
2010-11-22, 23:21
imponerande!!

uppsalabo också.:)Tack så mycket ceejay :)

Matsa
2010-11-23, 00:08
Jag tror att jag har sagt detta tidigare på Bodys forum men jag säger det här med, du är en riktigt jäkla häftig gubbe! Imponerande fysik både nu och då samt ett grymt marklyft. Ett fint rekord med, strongt gjort. Förresten så gillar jag att det tog ett flertal sidor fyllda med historier innan du ens nämnde rekordet, det tyder på ödmjukhet. ;)

Tack för att du delar med dig av dina historier och träningserfarenhet, hoppas att du kan fortsätta att träna och vara stark i många år till.

Backday
2010-11-23, 00:16
Jag tror att jag har sagt detta tidigare på Bodys forum men jag säger det här med, du är en riktigt jäkla häftig gubbe! Imponerande fysik både nu och då samt ett grymt marklyft. Ett fint rekord med, strongt gjort. Förresten så gillar jag att det tog ett flertal sidor fyllda med historier innan du ens nämnde rekordet, det tyder på ödmjukhet. ;)

Tack för att du delar med dig av dina historier och träningserfarenhet, hoppas att du kan fortsätta att träna och vara stark i många år till.Tack ska du ha Matsa, det var jätte snällt sagt, och det värmer en del :)

Backday
2010-11-23, 23:50
Här hittade jag en gammal bild av mig som ung styrkelyftare c:a 32 år som ni ser så hade inte överkroppen blivit riktigt stor ännu, men benen var ganska bra (för att vara mina långa ben he he), jag kommer ihåg att det var en period då jag körde tunga knäböjningar med minst 10-12 reps (som styrkelyftare brukar man inte repa så mycket), och det fungerade lite tydligen.Umm någonting att tänka på för mig och för er kanske :)
http://i56.tinypic.com/fvwizb.jpg

Bite
2010-11-24, 21:58
Djupt imponerande. Det måste vara en härlig känsla att sätta ett världsrekord!

Apos78
2010-11-24, 22:14
Jag är varken styrkelyftare eller kroppsbyggare men den här tråden är riktigt riktigt underhållande. Många års erfarenhet blandat med härliga historier och en ödmjuk trådskapare gör det till ett rent nöje att läsa sida efter sida. Tror du inspirerar många här och på det sätt du gör det är det bara att buga sig för.

HulkH
2010-11-24, 23:18
Måste hålla med ovanstående.
Sjukt fin fysik, och kunskapen lär ligga på top. Samt är trådskaparen väldigt trevlig och ödmjuk samt roliga historier :D
Matchar nog "Det var en gång en tråd..." tråden :D*cupid*

Backday
2010-11-25, 00:41
Djupt imponerande. Det måste vara en härlig känsla att sätta ett världsrekord!Tack Bite.För mig var det nästan förlösande , jag menar det kändes som om man äntligen kom i mål(Umm de här orden har man väl hört förut, men det var så det kändes i alla fall).
Det var efteråt som man började njuta av rekordet och känna sig stolt :)

Jag är varken styrkelyftare eller kroppsbyggare men den här tråden är riktigt riktigt underhållande. Många års erfarenhet blandat med härliga historier och en ödmjuk trådskapare gör det till ett rent nöje att läsa sida efter sida. Tror du inspirerar många här och på det sätt du gör det är det bara att buga sig för.Tackar så mycket Apos 78.Det är väldigt roligt för mig att mina historier är uppskattade och att man kan inspirera andra.Det kommer flera historier :)

Måste hålla med ovanstående.
Sjukt fin fysik, och kunskapen lär ligga på top. Samt är trådskaparen väldigt trevlig och ödmjuk samt roliga historier :D
Matchar nog "Det var en gång en tråd..." tråden :D*cupid*Tack så mycket för dina ord HulkH.

Imorgon ska jag berätta en riktig cirkushistoria som höll på att sluta väldigt illa .....................

Backday
2010-11-25, 18:51
Jag var 19 år och bodde hemma och studerade och när det var sommarlov, arbetade jag med min far som hade ett företag.Det var inte så roligt för en ung man som var ekonomisk beroende av sina föräldrar och hade inte egna pengar (jag fick ingen lön under sommaren) och därefter inte så mycket frihet.
Det hade börjat bli lite små bråk mellan mig och föräldrarna ibland och tendensen pekade åt värre bråk.Jag ville sluta studera och börja att arbeta , men de (mest min mamma som var lärarinna) hade alltid övertalat mig att fortsätta att läsa (juridik av allt........).


En sommarkväll under tiden farsan var kvar på företaget och arbetade , började min mamma och jag diskutera.Det blev värre och värre och orden hårdare och hårdare , till slut var min mamma så arg att hon sade att så fort pappa skulle komma , skulle hon berätta för honom.
Jag kände väl min far och vi hade haft mycket stora bråk förut.Jag föreställde mig det hela; nej nu tänker jag inte vänta på att han ska komma, och bli ännu mera förbannad än var jag är.
Jag packade och stack hemifrån på mindre än 10 minuter.


Och där gick jag på gatan denna sommarkväll med en väska i handen och nästan inga pengar alls , inte så det räckte för att ta in på ett hotell i varje fall.
När min ``ilska`` började avta och jag började tänka klart, var bilden av friheten inte så tilltalande plötsligt.
Vart skulle jag ta vägen? Var skulle jag sova? Klockan var redan c:a 23.30.Det var nästan , nästan att jag ångrade att inte ha planerat de hela bättre...........


Jag gick och funderade på om man skulle sova på stranden
jag hade ju kläder i väskan och det var inte kallt , så det skulle gå.
Plötsligt utanför centrum av stan mot stranden så ser jag den höga skylten med lampor:Cirkus.


På en sekund blev jag positiv , jag tänkte de där är akrobater, djurtämjare, glada äventyrare etc ; de är som mina idrottsbröder(ja ja jag ville tänka så positivt som möjligt); jag går dit och frågar om de har jobb åt mig.


Killen vid ingången såg ut att ha sett de mesta här i livet, han tittade på mig och sade, jobba? som vad då?Jag sade att jag skulle jobba med vad som helst, han tittade igen , OK jag förstår, vänta lite, jag ska hämta förmannen.
Den här killen(förmannen) såg lite alkoholiserad ut (bara lite alltså),Han sade kom med mig och frågade mig direkt(medan vi gick) vad är det som har hänt då?Jag berätta sanningen om bråket hemma och han bara avbröt mig, hur gammal är du då?Jag är 19.Då får du pojk göra vad fan du vill i ditt liv nu.Han verkade inte vilja prata så mycket mera så jag följde honom till en stor husvagn , han vände sig och frågade du vill förstås äta lite innan du får en sovplats,ja tack hann jag svara innan han försvann inne.Husvagnen var matsalen och där kocken hade sin sovsäng också.

Förmannen presenterade mig för kocken som just hade blivit väckt och sade att han skulle fixa lite mat åt mig.
Under tiden kocken lagade maten visade förmannen min sovplats som var i en annan stor husvagn där man sov i små sängar`` ovanpå varandra`` som man gör i båtar ungefär.
Han sade här kan du sova när du har ätit och behöver inte gå upp förrän kl 10 , vi brukar lägga oss sent här på cirkusen, ja, inte kocken muntrade han,han måste gå upp tidigare också.Imorgon kommer jag att presentera dig för din arbetskompis som kommer att visa dig vad ni ska göra.

Här skulle historien nästan kunna sluta , men det gör den inte , inte alls, det bästa kommer nu, så ha lite tålamod :)


Nästa dag presenterade mig förmannen för min arbetskamrat som var en ung kille(som jag)som pratade med samma dialekt som jag och var från samma län som jag föddes, han var trevlig också så det kändes väldigt bra i början på min första arbetsdag.
Vi städade under läktarna i stora cirkustältet,detta var en stor cirkus, kanske den största i Spanien på den tiden, och vi pratade hela tiden om vad man arbetade med hela dagen och annat också förstås.
På kvällen var det 3 ``föreställningar`` där vi hjälpte med att få publiken på plats, att ta fram redskapen till de olika cirkusnummer etc.


Där var jag på min första arbetsdag och tittade på cirkusnumren och pratade med de andra ``vanliga`` arbetarna som jag och så säger en , snart kommer trapetsen och de kommer från den här staden, du kanske känner dem.Gör de sade jag, ja vi går och tittar på de nu de håller på och värmer upp nu sa de.

När vi kom till tältet innan man går in och uppträder så ser jag de 3 trapetsartisterna i sina dräkter , en mörk kille , en blond kille och en stor man som jag kände på en gång, det var gym ägaren på mitt första gym.Jag visste att han hade varit cirkusartist men inte att han hade kommit tillbaka till cirkusen.
Den förste att se mig var den mörke Sami och då kände jag igen honom , vi hade pratat några gånger förut.Han kom leende och hälsade.Vad gör du här?Och han vände sig till den förra gym ägaren och sade, titta Fran känner du den här killen?Vi hälsade och pratade en stund och de presenterade för den blonde Marcos.Sedan var det dags för
de att uppträda.


Ja det kändes riktigt bra , och det blev nästan som jag tänkte när jag gick(nästan sprang) till stora tältet kvällen innan ``idrottsbröder`` ha ha , det kändes så då :)
Efter föreställningarna som brukade sluta c:a kl 1 på natten, gick vi ut och tog någon matbit någonstans och hade roligt tillsammans, vi brukade gå ut`` min`` arbetskamrat och någon arbetskamrat till och Sami som hängde med nästan alltid , Marcos och Fran hängde med
ofta också.

Nu måste ni veta att för mig som aldrig kunnat gå ut på natten utan att säga vilken tid exakt man skulle komma tillbaka hem(och inte alldeles för sent), var detta liv himmelriket
Men ännu bättre skulle det bli och sen nästan gå åt he-te.
Men det tar vi imorgon eftersom historien blev lite längre än vad jag trodde.
PS:Ja då, jag tränade även om det var lite annorlunda träning än på gym.
I bilden nedanför är jag c:a 50 år
http://i54.tinypic.com/2rmmb9z.jpg

rooz
2010-11-25, 19:24
Det här kan vara bland de bästa trådar jag läst på kolo. MERA:thumbup:

Jaggan
2010-11-25, 23:09
Imponerande fysik och mycket rolig läsning! Keep it up:)

Fastback
2010-11-26, 00:00
Riktigt, riktigt kul att läsa ! Riktigt imponerad, grymt kul att se ! :hbang:

Backday
2010-11-26, 13:55
Det här kan vara bland de bästa trådar jag läst på kolo. MERA:thumbup:Hej rooz , jätte roligt att du tycker det, tack så mycket.
Det kommer mera ikväll om jag hinner(ska äta med jobbarkompisar, och nu ska jag träna) eller senast imorgon.

Imponerande fysik och mycket rolig läsning! Keep it up:)Tackar Jaggan :).
Mera kommer som sagt.

Riktigt, riktigt kul att läsa ! Riktigt imponerad, grymt kul att se ! :hbang:Tack ska du ha Fastback.Vad är tanken(betydelse) bakom ditt ``namn``?
På mitt namn Backday är: ``dagen som man tränar rygg`` , därför att jag tycker om att träna ryggen hårt.


Bilden efter en deffning 2007
http://i54.tinypic.com/24pwg74.jpg

limenka
2010-11-26, 17:09
Men....vad hände sen?!!!!

Durre
2010-11-26, 19:36
Ja, vad hände sen då??!!

Backday
2010-11-27, 00:49
Vad hände sen? :)

Livet på cirkusen trivdes jag riktigt bra med som sagt.
Ibland slutade vi städa under eller mellan läktarna lite tidigare och då hade jag min träning någon timme före lunchen, som brukade vara mellan kl 13:30 och 14:00 , andra gånger när jag slutade städa senare så tränade jag på eftermiddagen i stället , när de andra fortfarande vilade eller sov siesta innan föreställningarna skulle börja.

Chins hängande från läktarna för ryggen eller med smalare grepp för biceps var en favorit, alla sorts armhävningar , situps, stå på händer och böja och sträcka armarna etc etc.
Sami (den mörke cirkusartisten)började hänga med och träna lite , han var otrolig duktig på alla de här övningarna förstås.
Vi började hitta på övningar tillsammans och han brukade stå på händer uppe på mina händer och svänga mellan mina armar med fötter och ben och göra en perfekt 90 grader övning med sin kropp(lite svårt att förklara).Det var alltså mycket övningar där jag skulle lyfta upp honom på händerna och så skulle han hitta på en massa saker där uppe på mina händer.


Sami, Marcos, och Fran tränade någon gång i veckan och då brukade jag hjälpa dem att sätta upp skyddsnätet, vilket var ett tungt och jobbigt arbete, så gamla och dåliga som nätet och redskapen var.
Jag tittade på dem och peppade dem inför sina nya hopp som de övade, och de brukade fråga ibland hur det såg ut från läktarplatsen och så.

Sami sade en gång medan vi tränade(han och jag)att han ville att jag skulle komma upp i trapetsen och känna hur det var att ``gunga`` hängande från knävecken i trapetsen.Det lät spännande tyckte jag även om jag var lite rädd förstås.Men var jag inte visste är att han ville att jag skulle upp då på en gång utan skyddsnät,(ville han testa mig?).

Jag tittade på honom undrande , och han bara skrattade och sade att det inte var någon fara, att vi kunde ha repsteget som man gick upp till trapetsen bredvid när man gungade och kunna hålla i det om det behövdes.Repsteget hängde alltid där uppe, och man satte den åt sidan när man började uppträdda eller träna.


Jag tänkte , nej nu får jag inte fega ut , jag var förstås lite rädd men ändå tyckte att det var jätte spännande.
Jag sade till honom OK men vi får vara försiktiga , jag har aldrig varit där uppe.Ja då det kommer att gå bra sade han medan han lossade repsteget från sidan.Så här sade han och börja klättra, kom efter så fixar jag allting där uppe sade han.

Jag hade klättrat på sådana repsteg många gånger förut på gympan i skolan även om de inte var så höga; så jag hängde med.Väl där uppe så fixade han trapetsen och hjälpte mig att hänga på knävecken; han stod på repsteget.
Han började gunga med mig från repsteget och jag började lugna ner mig ganska mycket även om jag försökte att inte titta neråt he he.Det blev lite mera fart och det gick bra så jag tänkte OK det var inte så svårt.

Och då säger den jäkeln att han skulle hänga från mina händer medan jag gungade ( just like that).Jag började nästan protestera lite , men han sade: jag kommer att hålla repsteget med fötterna så vi kommer att ha det som ``säkerhetslina`` hela tiden.

Jag tänkte att det verkade lite konstigt att han med fötterna skulle kunna rädda oss båda (jag vägde omkring 88 kg då), men han verkade så säker och bestämd så jag sade bara; var försiktig.Han tog i mina handleder med sina händer och jag fick ta i hans samtidigt och började gunga.
Och han tog mera och mera sving tills vi var ganska nära ställningarna vid taket...........................




Nu tror ni att det var här det gick åt he-te , men nej det gick bra faktiskt, även om han ner vi var nere på golvet sade, att nästa gång behövde jag inte hålla i honom så hårt, och visade stora röda märken på handlederna och skrattade(Sami var en glad prick som skrattade ofta).

Nästa dag kom Fran när jag höll på att städa, och sade att om jag ville skulle jag kunna träna lite med dem, att han skulle kunna lära mig hur man gjorde som ``catcher``i trapetsen, när man fångade den andra som kom flygande; alltså det han gjorde uppe på trapetsen.




Det blev längre än vad jag trodde igen sorry.Men jag lovar att imorgon kör vi resten helt och hållet, måste sova nu :)

Dreas
2010-11-27, 00:56
Jag är lite smygkär i den här tråden, meeer! :)

God natt, ser fram emot update!

limenka
2010-11-27, 01:48
Kom igen nu!

Backday
2010-11-27, 19:15
Nu var man en i gänget på riktigt även om jag fortsatte att städa och plocka fram redskapen till uppträdanden.Men gissa om jag kollade noga när det var dags för trapetsnumret.

Fran älskade att lära unga grabbar att flyga , det var han som hade tränat upp Sami och Fran med sina gamla trapetsredskap innan de fick jobbet på cirkusen.Hans dröm var att ha en egen cirkusskola och hålla på bara med det.Faktum var att han började bli lite till åren för att flyga, och hans kärlek för god mat började synas lite i hans starka fysik ; men än höll gubben med sin enorma rutin och styrka.

Jag lärde mig fort, kanske för fort till och med, Fran var en duktig lärare och Sami och Marcos hjälpte till så mycket de kunde.
Nu hade allt som jag gjorde och tänkte ett mål, att kunna vara lika duktig som de.När vi inte orkade sätta upp nätet tränade vi på marken med olika moment och detaljer och Sami manade på hela tiden och hjälpte mig när Fran(och Marcos) inte var med.

Jag hade kommit så långt nu, så jag kunde fånga Sami och Marcos efter att de hade gjort sina enkla(inte de svåraste alltså)volter och piruetter i luften, och sedan ``leverera`` de tillbaka till sina trapetser.

Vi skulle träna en gång efter att ha satt upp skyddsnätet, och Fran sade att vi skulle värma upp och sen sätta igång och göra de numren som vi tre redan kunde själva, att han behövde göra något och skulle komma tillbaka sedan.

Vi värmde upp och körde våra numren som gick bra och då hörde vi Fran ropa till oss att vi skulle komma.
Och där såg jag honom mellan läktarna tillsammans med cirkusdirektören.
Direktören var en man i Frans ålder (c:a 45-50), som tränade med vikter och som hade slutnumret och huvudnumret som clown.Vi hade pratat någon gång om träning; hans fru brukade få halva av min lön från mig, och sätta det i kassaskåpet , jag ville ha pengar kvar efter cirkussäsongen och inte bränna bort allt.

Fran sade: jag ville att direktören skulle titta på dig och höra vad han tyckte.
Det tog inte många månader för dig att lära dig och bli vän med trapetsen gosse, sade han med ett leende.Jag har fått mycket god hjälp sade jag lite blygt.
Det är jag säker på sade han, och tittade på mina leende kamrater.Fran och jag har snackat lite, och tycker att du
ska få en chans att uppträda framför publik istället för han.
Så första gången som det inte blir alldeles för mycket folk får du hoppa in..................


Veckan efter fick jag hoppa in istället för Fran , och efter några få uppvärmningsminuter uppe i trapetserna körde vi för fullt , eller nästan , men nervositeten släppte ganska snabbt och det gick bra.
Vi fortsatte så ett tag tills det blev så att Fran och jag delade på uppträdanden, vilket han tyckte att det var väldigt skönt eftersom hans axlar hade blivit sämre och sämre med tiden.
Det tog inte många veckor till förrän han sade att det var lika bra att jag tog alla uppträdanden och att han skulle bara koncentrera sig på att träna oss så att vi skulle bli riktigt bra.
Så jag sluta städa och bära redskap helt och hålet och koncentrerade mig bara på trapetsen.


Nu var man cirkusartist , fick mera pengar , och bra trapetskompisar och livet lekte när vi turnerade från stad till stad.


Men tjejer då, säger ni ungtuppar förstås.Ja, spanska tjejer var inte så frigjorda i slutet på 60 talet(jag tror att jag har sagt det förut), men när vi kom efter uppträdanden med våra dräkter och glamour, så var det väldigt lätt att få kontakt med vackra tjejer och visa de runt i cirkusen......
Jag var blyg och lite ``otränad`` i konsten att förföra tjejer, om man jämför mig med Marcos som såg ut som en Hollywood star blond , lagom muskulös och vacker(no homo :) ) och Sami som kunde charma vilken brud som helst. Så jag hade bra hjälp(i och med att jag kom med de) i det här området också, om man säger så.


Vi blev bättre och bättre och numren svårare och svårare, men vi körde på för full maskin, fulla av självförtroende, och påhejade av Fran som fick beröm från alla på cirkusen , med all rätt , han var mycket duktig.Om vi bara hade haft bättre redskap och utrustning.........................


I Valencia (östra Spanien),kom Marcos till mig efter en mycket hög dubbelvolt någon hundradel för sent, så jag fångade honom på fingrarna istället för handlederna och jag orkade hålla i honom på uppsvingen ovanför närmaste platserna på läktarna, men tappade honom precis när man skulle svänga tillbaka till hans trapets.

Det finns ett mindre skyddsnät som går upp ovanför läktarna till taket och han ramlade på det här nätet.Vi var vana att landa på nätet vi hoppade ner på nätet i slutet på numret (även om det brukar vara stora nätet).
Det hade inte varit så farligt alltså, OM fästet på lilla nätet inte hade lossnat så att Marcos ramlade ner på publiken.

Kaos på cirkusen! Jag tittade ner, och sen tittade på Sami som redan börjat hoppa ner på stora nätet.Jag hoppade också ner och försökte att inte hoppa på Sami nu(det var det som fattades).Det gick bra, och vi sprang till Marcos som tack och lov, stod redan på knän bredvid en dam som vred sig av smärta med en konstig vinkel på armen.
Marcos skrek till oss: ring till en ambulans hon har brutit armen.
Fran som kom springande, och skrek åt mig att direktören hade en telefon kopplad till sin husvagn , så jag sprang dit
och mina kamrater fick ta hand om kaoset där så länge.

Jag kom in springande i husvagnen utan att knappast knacka på dörren och fick ut vad det som hände.Direktören vad redan sminkad och färdig eftersom hans uppträdande skulle komma efter vårt.Han sade till sin fru att hon skulle ringa till ambulansen och vi sprang tillsammans.
Han verkade lugn medan vi sprang men jag såg att det var samma lugn som när han uppträdde(alltså behärskning av känslor bara).Sa du att nätet gick sönder? Då såg jag på en hundradels sekund lite ilska i ögonen.Ja svarade jag, fästen uppe vid taket lossnade.OK så här gör vi sade han (behärskning igen), jag går och pratar med publiken och uppträder efter , ni får ta ut damen försiktigt på en ``sjuksäng```så att ambulansen kan hämta henne så fort som möjligt.När ambulansen har hämtat henne så gör du mig ett tecken så att jag kan lugna publiken ännu mera.


Direktören hade haft sin cirkus länge, han kunde sin publik väldigt bra, och hade haft turbulenta situationer inne i stora tältet förut. Han lugnade de och talade om att han hade fått tecken att damen var på väg till sjukhuset, och började uppträdda försiktigt och proffsigt så det gick bra till slut.

Vi mådde inte så bra den här kvällen , Marcos hade ont på flera ställen även om han tyckte inte att det behövdes någon undersökning.Han skulle bara ta ett het bad sova länge.Fran var jätte orolig på vad direktören skulle säga när han snart skulle komma och prata med oss , det var han som var ansvarig för redskapen till trapetsen , och han hade säkert snålat för mycket med det där.
Jag hade skuldkänslor , jag hade tappat Marcos, och tänkte hela tiden om jag hade kunnat undvika det.


Direktören kom till oss, och jag såg på en gång att nu vad det inte något pokerface inte.Han såg arg ut och vi visste att han hade ganska häftigt temperament.
Det första han gjorde var att fråga Marcos hur det var med honom.Marcos sade att han hade lite ont men att det verkade inte vara något farligt att han hade landat på damen innan han rullade ut till golvet.
Tror du att du kan gå upp på trapetsen imorgon om du vilar till dess? Det är väldigt viktigt att du går upp igen inte minst för din skull , så att du inte hinner få någon större rädsla.
Det är sant sade Fran ju fortare du går upp desto bättre och du också sade han och vände sig till mig.
Jag kan gå upp imorgon om det behövs sade Marcos.Ja det behövs sa direktören ,vila dig ordentligt till imorgon bara.
Då vände han sig till mig ,du måste gå upp också eller hur?
Ja, jag ska skärpa mig ordentligt också.Ja, det ska man alltid göra där uppe eller hur Fran , Fran nickade allvarligt med huvudet.
Ni hade kanske blivit för kaxiga allihopa, och tappade lite skärpa när det hade gått så bra ett tag, så nu får jobba hårt och inte styla onödigt i luften för mycket förrän ni avklarat numret.Ja, jag har tittat på er flera gånger , och ni är bra , men nu måste ni bli säkrare också.Det där får du fixa Fran.Fran nickade allvarligt igen.


Nu, det här med nätet.Det ända jag behöver säga, är att det hade bara varit en liten läxa som ni hade fått med inga allvarliga konsekvenser, om nätet hade varit OK eller hur?
Han tittade allvarligt på Fran som bara kunde nicka igen.
Så här gör vi sade han,Marcos vilar ikväll till imorgon, men ni måste gå till sjukhuset och kolla hur damen mår nu.

Ja, vi hade tänkt göra det sade vi.Ni måste göra det varje dag som vi är i Valencia sade han, det är synd om henne, och tänk om hon anmäler oss för bristfällig utrustning sade han.(Nu vet vi att detta var fortfarande på 60 talet och man var inte så noga med anmälningar i Spanien som man är nu för tiden, men hon hade all rätt att anmäla oss).

Ah, och nätet får ni reparera ordentligt och testa det även om det tar hela natten, och inte snåla mera med säkerhetsutrustning grabbar.God kväll.



Ja , vi klarade stormen och fixade nätet och uppträde nästa dag och vi var så skärpta så allt gick bra.Ja då, vi var lite nervösa när Marcos gjorde samma nummer som vi
missade kvällen innan, det måste man säga,Dessutom var all personal på cirkusen med direktören i spetsen där nere och tittade på oss.

Vi besökte damen varje dag, hon kände sig bra efter omständigheterna redan ett par dagar efter och läkarna hade sagt att armen skulle bli helt bra.
Damen var en änka i sina bästa år, omkring 40 år och vi började ana att hon var lite förtjust i Marcos, som Sami hade gett lektioner i att charma ladys, inte vara se vacker ut och le he he.


Naturligtvis var vi jätte glada att damen skulle bli helt bra i armen, men vi var lite oroliga fortfarande att någon skulle övertala henne att anmäla cirkusen.Dagarna gick och direktören ville också vara säker på att det inte skulle bli någon anmälan.

Vi sade till Marcos att han måste fråga henne på något sätt. Att han var rädd på att vi skulle bli anmälda, och kanske till och med förlora vårt jobb på cirkusen eftersom det var vårt fel.Marcos var säker på att hon inte skulle anmäla oss, men vi insisterade i att han måste fråga henne.

Nästa gång som vi var på besök hos henne , lämnade vi diskret Marcos ensam med henne och gick till kafeterian en liten stund.
När vi kom tillbaka och fick komma in satt Marcos på sängkanten och de höll varandra i handen.Marcos såg lite besvärad ut medan damen såg strålande ut.
Nu vad det hon som hade styrningen i rummet kändes det som.

Hon tittade på Marcos som rodnade en aning och sen på oss, och sade med ett leende.Grabbar hur kunde ni tro att jag skulle anmäla er ; jag har haft ett ganska tråkigt liv ett bra tag , tills jag gick på cirkusen och den här ängeln föll i min famn och tittade igen på Marcos som såg klart lite besvärad ut när Sami tittade på honom.
Det här är det bästa och mest spännande son har hänt mig och jag hoppas verkligen att när ni är i Valencia hälsar på mig.

Ja,så fort vi var ute, sade Sami till Marcos , du behövde inte ha älskat med henne heller, och hans skratt kom som på beställningen igen.Marcos förklarade att de bara hade pussats och att han ville bara vara snäll , därför gjorde han det.Ja , ja, ja, jag känner dig din perversa ängeln, du älskade med henne och njöt varenda sekund.F..n sluta Sami det är inte roligt längre.........................
Så höll de på medan jag tänkte att vi hade haft ett fantastiskt tur i oturen med nätet, ingen var allvarlig skadad,ingen anmälning och allting hade slutat bra.


Hoppas att jag kunde underhåla er en stund, nu är det verkligen slut på historien. :)

HulkH
2010-11-27, 19:52
amen vafan, jag som ville läsa lite innan jag skulle dra ut:O men hinner ju inte läsa ALLt det där.... får bli till å läsa när man kmr in :D

Keep up the good stories man! :thumbup:

Spinkis
2010-11-27, 20:00
Haha underbar historia! :D

limenka
2010-11-27, 20:12
Vem kunde ana att en MILf skulle få till det :D

jonjoo
2010-11-27, 20:14
Riktigt bra historia! Haha, lite småkul på slutet med ;)

Fastback
2010-11-28, 00:10
Tack ska du ha Fastback.Vad är tanken(betydelse) bakom ditt ``namn``?
På mitt namn Backday är: ``dagen som man tränar rygg`` , därför att jag tycker om att träna ryggen hårt.

Ingen direkt tanke bakom mitt namn, utan det är mer bara att jag gillar Fastback modellerna av Ford Mustang. Det har gjort så att jag ofta använder det som "namn" :cool:

Riktigt roligt att läsa fortsättningen på din historia! Kanonkul verkligen! :):)

Backday
2010-11-28, 11:34
amen vafan, jag som ville läsa lite innan jag skulle dra ut:O men hinner ju inte läsa ALLt det där.... får bli till å läsa när man kmr in


Keep up the good stories man! :thumbup: Thanks, I will .
Ha ha , tänk att det alltid blir längre än vad man tror när man berättar en historia...............

Haha underbar historia! Tack ska du ha Spinkis.

Vem kunde ana att en MILf skulle få till det He he , varför inte? även om än idag är jag inte säker på vad som verkligen hände på sjukhuset mellan de två.

Riktigt bra historia! Haha, lite småkul på slutet med ;) He he,`` those were the times``.................

Ingen direkt tanke bakom mitt namn, utan det är mer bara att jag gillar Fastback modellerna av Ford Mustang. Det har gjort så att jag ofta använder det som "namn" :cool:

Riktigt roligt att läsa fortsättningen på din historia! Kanonkul verkligen! Kul att du tyckte om historien.
Jag förstår precis vad du menar med Fastback nu.Jag har en Camaro Iroc , och när jag höll på att greja med den som mest, var mitt namn på olika forum BenIroc :)

goodie
2010-11-28, 14:27
Riktigt rolig läsning. Tack för att du delar med dig! :)

bug
2010-11-28, 15:23
Grymt underhållande! :)

Backday
2010-11-28, 20:55
Riktigt rolig läsning. Tack för att du delar med dig! :)Inga problem , kul att du tyckte om den. :)

Grymt underhållande! :)Tack så mycket bug :)
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Sommarn 2006: hård deffning till en fototävling i USA .
http://i51.tinypic.com/35kpthk.jpg

Backday
2010-12-03, 10:36
3 bilder till från 2006.

http://i52.tinypic.com/23llc9w.jpghttp://i52.tinypic.com/os7f5z.jpghttp://i52.tinypic.com/28k5yt4.jpg

delta_mats
2010-12-03, 11:05
Brutalt! Någon speciell anledning till att benen ligger efter överkroppen?
Hur som helst riktigt inspirerande!

Lance Uppercut
2010-12-03, 14:59
Jäklar, de sista bilderna var riktigt grymma!

Backday
2010-12-03, 15:40
Brutalt! Någon speciell anledning till att benen ligger efter överkroppen?
Hur som helst riktigt inspirerande!
Här hittade jag en gammal bild av mig som ung styrkelyftare c:a 32 år som ni ser så hade inte överkroppen blivit riktigt stor ännu, men benen var ganska bra (för att vara mina långa ben he he), jag kommer ihåg att det var en period då jag körde tunga knäböjningar med minst 10-12 reps (som styrkelyftare brukar man inte repa så mycket), och det fungerade lite tydligen.Umm någonting att tänka på för mig och för er kanske :)
http://i56.tinypic.com/fvwizb.jpg

Tack så mycket.Svaret på din fråga är nog för få reps i benövningarna, som jag antydde här uppe , eller också ``I am to damn old`` :D.

Jäklar, de sista bilderna var riktigt grymma! Tackar , tackar.Jag deffade lite mindre sommaren 07 och var lite fylligare och med några kilo mera på mig.
Jag ska leta lite senare efter de där bilderna.

JimmyJoe
2010-12-03, 15:58
Hur ser ditt schema ut?

delta_mats
2010-12-03, 19:18
På bilden vid 41 år ser benen i alla fall ut att matcha överkroppen. Nåja, riktigt grym fysik i alla fall. Sista bilderna är brutala.

Backday
2010-12-04, 09:48
Hur ser ditt schema ut?Det är ett rörligt schema där de 4 ``tunga-intensiva`` dagar är: # Bröst+triceps(triceps 4 set)
# Rygg+biceps(biceps 4 set)
# Ben
# Axlar+triceps(tri. 4 set)


Jag brukar träna 2 dagar till i veckan som är mycket instinktiva exempel: #Chins och pulldowns(2+2 set) + biceps(4 set)+vader.

#Axlar eller bröst(6 set)+mage

Jag kan till och med träna en sjunde dag där jag bara gör lite cardio och vader till exempel.

Känner jag mig sliten så vilar jag den dagen , men känner jag mig träningssugen så åker jag till gymet även om kroppen skulle behöva en aning vila, jag kanske bara kör då mage+cardio eller vader+cardio(min cardio är nästan alltid att gå på bandet).

Varför tränar jag så många dagar? Därför att jag mår så bra mentalt av det, så det är värt för mig.

Vad jag gör, eftersom jag tränar så många dagar, är att bara köra 2 ``working set`` per övning utom för mage och vader då jag kör 3 set.

Cardio brukar jag köra nästan en timme per dag (går med hundarna ofta också), men det är låg intensitets cardio.

Jag tycker inte att man ska kopiera någon annans träningsrutin helt, utan kanske bara någon-gra detaljer av rutinen i fall det passar en.


På bilden vid 41 år ser benen i alla fall ut att matcha överkroppen. Nåja, riktigt grym fysik i alla fall. Sista bilderna är brutala.
Tack delta_mats , jag tror att jag hade min bästa bodybuildingsform någonsin vid 41.............:)

JimmyJoe
2010-12-04, 22:49
Det är ett rörligt schema där de 4 ``tunga-intensiva`` dagar är: # Bröst+triceps(triceps 4 set)
# Rygg+biceps(biceps 4 set)
# Ben
# Axlar+triceps(tri. 4 set)


Jag brukar träna 2 dagar till i veckan som är mycket instinktiva exempel: #Chins och pulldowns(2+2 set) + biceps(4 set)+vader.

#Axlar eller bröst(6 set)+mage

Jag kan till och med träna en sjunde dag där jag bara gör lite cardio och vader till exempel.

Känner jag mig sliten så vilar jag den dagen , men känner jag mig träningssugen så åker jag till gymet även om kroppen skulle behöva en aning vila, jag kanske bara kör då mage+cardio eller vader+cardio(min cardio är nästan alltid att gå på bandet).

Varför tränar jag så många dagar? Därför att jag mår så bra mentalt av det, så det är värt för mig.

Vad jag gör, eftersom jag tränar så många dagar, är att bara köra 2 ``working set`` per övning utom för mage och vader då jag kör 3 set.

Cardio brukar jag köra nästan en timme per dag (går med hundarna ofta också), men det är låg intensitets cardio.

Jag tycker inte att man ska kopiera någon annans träningsrutin helt, utan kanske bara någon-gra detaljer av rutinen i fall det passar en.
)


Låter som att du har en väldigt sund uppfattning. Jag strävar efter att tänka lite som dig, ta det lugnt när jag behöver och köra på riktigt hårt när jag känner mig pigg.

Murderslayer
2010-12-05, 03:20
Otroligt underhållande! Du är verkligen en inspirationskälla :)

Backday
2010-12-05, 12:26
Låter som att du har en väldigt sund uppfattning. Jag strävar efter att tänka lite som dig, ta det lugnt när jag behöver och köra på riktigt hårt när jag känner mig pigg.Tack JimmyJoe , jag tror att man kommer långt med att försöka att ha en sund uppfattning, sen är det inte någon nackdel om man känner sin kropp väl,och kan tolka rätt dess signaler :)

Otroligt underhållande! Du är verkligen en inspirationskälla :)Tack så mycket.Väldigt roligt att du tycker det tack.

----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
Här är några bilder från sommaren 2007 då jag vägde lite mera en vid deffningen ett år tidigare.
http://i56.tinypic.com/20h0jg3.jpghttp://i54.tinypic.com/10qi4xw.jpg
http://i51.tinypic.com/i3fm2t.jpg

Åsberg
2010-12-05, 12:56
Riktigt grym form! Håller du kontakten med någon från cirkusen nu för tiden förresten?

Spinkis
2010-12-05, 13:03
Inte var du på Peace & Love festivalen i Borlänge i somras?

Backday
2010-12-05, 15:05
Riktigt grym form! Håller du kontakten med någon från cirkusen nu för tiden förresten?Tyvärr är vi bara 2 som finns kvar i livet, Sami och jag.
Sami flyttade till Italien redan på 70 talet , vi träffades på en camping nära en strand på 80 talet, som jag hade varit badvakt på efter cirkusäventyret.
Vi bodde på samma camping i ett par veckor, och umgicks varje dag intensivt.Naturligtvis var vi på stranden ofta och Sami Gjorde sina tricks igen uppe på mina händer , vi var
i bra form båda 2 , så det var ``good times`` igen.
Vad jag har hört från hans bror, är han fortfarande i Italien och inblandad på något sätt i cirkuslivet än.

Fran gick bort för ett par år sedan , han var mycket äldre än vi andra.............


Marcos , gick bort precis som han levde, full fart framåt, tyvärr var han alldeles för ung och det är lite av en tragedi det som hände.
Han brukade extra knäcka på en stor stenbrott under ``cirkussemestern``, alltså under vintermånaderna på 70 talet.

Det var han som klättrade upp, och satte in sprängladdningarna på de olika strategiska ställen på ``väggarna``, han brukade inte använda säkerhetslinor eller liknande, och den tragiska dagen lossnade stora stenen som han höll sig i från en mycket stor höjd.
Han dog omedelbart vid fallet så han led inte , men ack så ung.Väldigt synd om hans familj förstås...............


Inte var du på Peace & Love festivalen i Borlänge i somras?Nej , det var nog inte jag :)

Backday
2010-12-06, 19:22
Ett par bilder från när jag var 41 och en annan när jag var lite över 50 och jag tror att det var sista gången jag vägde så mycket(huvudet är borta, men ni känner väl igen tatueringen på axeln :) ).
http://i51.tinypic.com/20gdtfp.jpghttp://i51.tinypic.com/2hwjnyh.jpg
http://i53.tinypic.com/2n65g21.jpg

oggerew
2010-12-09, 16:40
Riktigt härligt att se, en sann inspirationskälla! :)

Durre
2010-12-09, 16:47
Sista bilderna, vilken stekare! Brudarna lär ju ha suktat med väggarna :D.

Arnold Armstrong
2010-12-09, 17:03
Tränade du i de gröna kalsongerna eller? Keep on working!

Backday
2010-12-09, 22:13
Riktigt härligt att se, en sann inspirationskälla! :)Tack så mycket oggerew :)

Sista bilderna, vilken stekare! Brudarna lär ju ha suktat med väggarna :D.Ha ha
tack så mycket , det var nog inte så farligt :)

Tränade du i de gröna kalsongerna eller? Keep on working!Du är för ung , annars hade du sett att det var poseringsbyxor från den tiden.Så diskreta att man kunde träna med dem he he.
Ja , jag fortsätter nog att träna , det är för sent för att sluta nu :)

Deceiver85
2010-12-10, 23:44
Du är för ung , annars hade du sett att det var poseringsbyxor från den tiden.Så diskreta att man kunde träna med dem he he.
Ja , jag fortsätter nog att träna , det är för sent för att sluta nu :)

Du har inga bilder med tidsenliga träningskläder från 80 och tidigt 90-tal? :D

Curls
2010-12-11, 00:32
Hatten av för rekordet! Sjukt fint

Backday
2010-12-11, 12:50
Du har inga bilder med tidsenliga träningskläder från 80 och tidigt 90-tal? :D
OK, vi får se om vi hittar något.................

Hatten av för rekordet! Sjukt fintTack så mycket Curls ; man fick jobba hårt och vänta länge tills man fick det , och man var lite orolig hela tiden att styrkan skulle dala innan man fick chansen att försöka.
Så det var verkligen en lättnad när man slog det he he.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här har jag hittat ett par bilder från 80 talet:Bilden på gymmet med cykelbyxor(linnet tog man av för fotot.

Bilden på flygtrappan vid ankomst till Mallorca.Visst såg man lite skum ut, men the girls på Mallorca gillade den looken, så vad gör man då he he.
http://i53.tinypic.com/v78ms7.jpghttp://i51.tinypic.com/2mpa0ox.jpg

Curls
2010-12-11, 18:51
Förstår de! Hur tränar du nu som om man får fråga? :)

Backday
2010-12-11, 19:28
Förstår de! Hur tränar du nu som om man får fråga? :)
Jag svarade på den fråga några sidor tidigare , men det gör ingenting jag kopierar och klistrar svaret här :)

Det är ett rörligt schema där de 4 ``tunga-intensiva`` dagar är: # Bröst+triceps(triceps 4 set)
# Rygg+biceps(biceps 4 set)
# Ben
# Axlar+triceps(tri. 4 set)


Jag brukar träna 2 dagar till i veckan som är mycket instinktiva exempel: #Chins och pulldowns(2+2 set) + biceps(4 set)+vader.

#Axlar eller bröst(6 set)+mage

Jag kan till och med träna en sjunde dag där jag bara gör lite cardio och vader till exempel.

Känner jag mig sliten så vilar jag den dagen , men känner jag mig träningssugen så åker jag till gymmet även om kroppen skulle behöva en aning vila, jag kanske bara kör då mage+cardio eller vader+cardio(min cardio är nästan alltid att gå på bandet).

Varför tränar jag så många dagar? Därför att jag mår så bra mentalt av det, så det är värt för mig.

Vad jag gör, eftersom jag tränar så många dagar, är att bara köra 2 ``working sets`` per övning utom för mage och vader då jag kör 3 set.

Cardio brukar jag köra nästan en timme per dag (går med hundarna ofta också), men det är låg intensitets cardio.

Backday
2010-12-13, 09:13
Här är 2 bilder som är så långt ifrån varandra man kan komma.Den ena är från min första riktiga tränings år, jag hade just lärt mig att flexa ut vingarna; den andra 25 år senare.
http://i55.tinypic.com/3165f6p.jpghttp://i51.tinypic.com/2eywavo.jpg

Ectomorph
2010-12-22, 16:45
Bra rygg! Blivit en hel del T-bar-rodd genom åren, va? ;)

Neronin
2010-12-22, 17:39
Grymt härliga berättelser! Kan drömma mig bort genom dina historier!
En sann insperationskälla!

Backday
2010-12-22, 23:31
Bra rygg! Blivit en hel del T-bar-rodd genom åren, va? ;)Tack så mycket; några T-bar-rodd har det blivit + hantelrodd , men mest barbell-rodd.
Chins har jag kört en del; men den viktigaste övningen för utvecklingen av min rygg tror jag att det har varit marklyft :)

Grymt härliga berättelser! Kan drömma mig bort genom dina historier!
En sann insperationskälla!Tackar så mycket Neronin.Jätte kul att du tycker om mina berättelser :) :)

Backday
2011-01-15, 21:41
Här har jag hittat en bild till från när jag var som tyngst(c:110 kg) och höll på med styrkelyft i slutet på 80 talet, poseringen är lite slarvig men OK :)
http://i56.tinypic.com/iz3nn7.jpg

Curls
2011-01-15, 22:01
beast !

ceejay
2011-01-15, 23:08
Jävligt cool look när du går ur planet där!

Backday
2011-01-15, 23:32
beast !Ha ha tack så mycket :)

Jävligt cool look när du går ur planet där!Du vet , man gör vad man kan för the girls ibland ;)

Giljotinen
2011-01-28, 20:12
Riktigt kul att läsa! Hur var relationen till dina föräldrar under cirkustiden om man får fråga?

Backday
2011-01-29, 10:38
Riktigt kul att läsa! Hur var relationen till dina föräldrar under cirkustiden om man får fråga?Den blev bättre och bättre , bara någon vecka efter ringde min mamma och frågade hur jag hade det (hon hade på något sätt tagit reda på att jag jobbade på cirkusen); jag svarade att jag aldrig hade haft så roligt och att jag mådde jätte bra.

Det här var det nog det som behövdes för båda två , för mina föräldrar, för att riktigt förstå att jag redan var en ung man, och kunde klara mig i de flesta situationer , så det var bara att släppa taget.....För mig blev det väldigt tydligt att jag kunde klara mig själv, och att jag aldrig mer skulle behöva ekonomiskt stöd från dem, och så blev det.

Det där med juridik studierna lade jag åt sidan helt och hållet och gjorde andra roliga saker som att jobba på en strand som badvakt.....
Något år efter militärtjänsten jobbade jag i Frankrike i c:a ett halvt år , ytterligare något år efter åkte jag till Sverige med en kompis som skulle besöka en tjej som han kände i Uppsala.Sverige i mitten på 70 talet var underbart tyckte jag, så jag stannade och jobbade som fritidsledare några år.

Blev det någon riktig utbildning till slut undrar några.....Ja då, efter ett par försök så kom jag in på GIH i Stockholm och blev utbildad idrottslärare.
Jag jobbade många år på skolorna med både barn och tonåringar som idrottslärare , men för 9 år sen började jag jobba på särskolan och hittade äntligen det jag ville arbeta med på mina höstdagar , elever som behöver idrottsundervisning mest av alla :)

Curls
2011-01-30, 13:08
Jag svarade på den fråga några sidor tidigare , men det gör ingenting jag kopierar och klistrar svaret här :)

Det är ett rörligt schema där de 4 ``tunga-intensiva`` dagar är: # Bröst+triceps(triceps 4 set)
# Rygg+biceps(biceps 4 set)
# Ben
# Axlar+triceps(tri. 4 set)


Jag brukar träna 2 dagar till i veckan som är mycket instinktiva exempel: #Chins och pulldowns(2+2 set) + biceps(4 set)+vader.

#Axlar eller bröst(6 set)+mage

Jag kan till och med träna en sjunde dag där jag bara gör lite cardio och vader till exempel.

Känner jag mig sliten så vilar jag den dagen , men känner jag mig träningssugen så åker jag till gymmet även om kroppen skulle behöva en aning vila, jag kanske bara kör då mage+cardio eller vader+cardio(min cardio är nästan alltid att gå på bandet).

Varför tränar jag så många dagar? Därför att jag mår så bra mentalt av det, så det är värt för mig.

Vad jag gör, eftersom jag tränar så många dagar, är att bara köra 2 ``working sets`` per övning utom för mage och vader då jag kör 3 set.

Cardio brukar jag köra nästan en timme per dag (går med hundarna ofta också), men det är låg intensitets cardio.

Missat detta svar, tack så mycket!!

Backday
2011-01-30, 15:36
Missat detta svar, tack så mycket!!No problem Curls :)
Kan kompletera lite med att säga att jag brukar köra 4-5 övningar för de stora muskelgrupperna, i de fyra intensiva huvuddagarna i veckan, och 2-3 för de små(biceps, triceps t. ex).

mattilainen
2011-01-30, 16:08
vet inte om detta har frågats tidigare men hur var det med steroider förr? Hur var det med andra byggare runt om dig? Tänkte då runt 80 tal och liknande :)

Jaja, hoppas du inte ser det som att fråga om du tog något eller liknande, det är verkligen inte så jag menar. Tänkte mer om du har sett någon skillnad från förr till nu eller hur folk såg på steroider "förr"

sandberg93
2011-01-30, 17:53
kung Bday!

Backday
2011-01-30, 20:27
vet inte om detta har frågats tidigare men hur var det med steroider förr? Hur var det med andra byggare runt om dig? Tänkte då runt 80 tal och liknande :)

Jaja, hoppas du inte ser det som att fråga om du tog något eller liknande, det är verkligen inte så jag menar. Tänkte mer om du har sett någon skillnad från förr till nu eller hur folk såg på steroider "förr"Tja , steroider har alltid funnits både på 80 talet och nu i byggning och i nästan alla andra idrotter.
På 80 talet så fanns det inte så mycket kunskap, varken hos byggarna(och de andra idrottare) eller hos de medicinska expertiserna , de sista hade till och med sagt att steroiderna inte gjorde någon skillnad för muskeltillväxt eller styrka och körde mest med skrämsel propaganda; så man hörde att många prövade sig fram eller frågade bara andra som hade testat innan.

Nu för tiden vet man mycket mera om ämnet och dess effekter , även om man hör och läser på vissa forum(mest amerikanska) folk som också testar sig fram och tar mycket stora mängder steroider , hgh och insulin(de här 2 sista användes nog inte i mitten på 80 talet).

Jag vill poängtera att jag inte är på något sätt någon expert i detta ämne och vad jag har sagt är verkligen bara min personliga åsikt; så hoppas att det inte blir några diskussioner om steroider i den här tråden, och om moderatorerna tycker att det här svaret(och frågan innan) inte är tillåtet på något sätt i detta forum så kan de bara ta bort det.

kung Bday!Ha ha , vissa dagar när man är i bra form, känner man sig som en kung på gymmet, men annars är man väldigt vanlig :)

Backday
2011-02-04, 21:25
Jag tänkte berätta imorgon lite små historier om mitt ``misslyckande`` som friidrottare innan jag körde på riktigt med vikter, och som boxare när jag var 23 år.Detta för att ni inte ska tro att jag lyckades med nästan allt som jag företog mig , så att det blir lite rättvis med mina berättelser he he.
http://i54.tinypic.com/904lds.jpg

shadowfire
2011-02-04, 22:42
detta är en av de bästa trådar jag någonsin sett på kolo.. sitter helt förstummad, även tangentbordsmässigt. Det du har åstadkommit är obeskrivligt bra.

Backday
2011-02-05, 13:26
detta är en av de bästa trådar jag någonsin sett på kolo.. sitter helt förstummad, även tangentbordsmässigt. Det du har åstadkommit är obeskrivligt bra.Tack så mycket shadowfire , kul att du tycker om min tråd :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lite små historier:
Min mamma var lärarinna på grundskolan och fick jobba i små byar i norra Spanien när jag var liten och till och med jag var tonåring , detta gjorde att jag var mycket i kontakt med naturen och sprang på ängar , klättrade i träd , hoppade över små bäckar och buskar etc .

Allt detta gjorde att jag alltid var mycket förtjust i friidrott som sport , så när jag var c:a 14-15 år började gå på en friidrottsförening och träna i alla möjliga grenar och tävla som ungdom , allt detta samtidigt som jag började upptäcka träningen med vikter.

Första ``fiaskot`` blev när en tävlingsdag vårt stafettlag på 400 m saknade en deltagare på grund av en skada.Jag var ganska duktig på 100m
så de ville att jag skulle springa stafetten.
Oerfaren som jag var , tackade jag för förtroendet, och startade som tredje man som om det vore 100m jag tävlade i ; alltså med högsta fart från början.

Det gick bra( jag var först)i början tills vi kom till sista kurvan då jag bara hörde de andras fotinsättningar gå förbi mig förvånansvärt fort.
Snacka om att gå i väggen, jag orkade inte fortsätta liksom och trampade på moln kändes det som.Hade det inte varit för kompisarna och vår fjärde man som skrek att jag skulle skynda mig så hade jag bara kastat mig ner utanför banan på en gång.Jag lämnade pinnen till vår fjärde man nästan 50m efter alla andra deltagare och vi kom sist.

Alla var just då förbannade på mig, och jag tänkte aldrig mer 400m *gah!*.
Faktum är att jag har en yngre bror som blev några år efter spansk juniormästare på 400m häck, så jag kunde inte ha haft så dåliga förutsättningar(gener) för att ha blivit hyfsad bra på 400m, men man måste träna för det också ha ha.

Jag hade börjat träna med vikter och kasta diskus och stöta kula.Diskus var jag ganska bra i även om tekniken inte var den bästa men det började bli lite längre och längre kast.
Landlagstränaren för spanska friidrottslandslaget kom till en stor träningsdag i vår stad på jakt efter unga friidrottstalanger.
Han gick runt och kollade ungdomarna och hjälpte dem med tekniktips.Han kom till mig och hjälpte mig och sade att jag skulle nöta på tekniken och gick till andra och sade att han skulle komma tillbaka efter en liten stund.


Jag nötte och nötte och efter en halvtimme började att ha tråkigt, och snegla på vad andra gjorde.En träningskompis höll på att kasta slägga, en bit ifrån och jag började kasta lite med honom ; då kom landlagstränaren och när han såg mig kasta slägga blev han förbannad och gjorde en nedvärderande gest och vände ryggen och gick bort.Han kunde nog inte ta tonåringar på rätt sätt he he , för då blev jag också förbannad och tänkte f..k you och fortsatte att kasta slägga med kompisen, vilket jag var ganska dåligt på förresten.Så där gick den chansen bort också:smash:

Det blev lite för långt igen he he , så boxningshistorien med några nockouts för bli en annan dag :)

Mollestam
2011-02-05, 15:06
Väldigt intressant läsning, man lär sig en hel del måste jag säga.

Förresten, får man fråga var du bor? Har nämligen sett någon som jag tycker är väldigt lik dig på Friskis & Svettis i Ängelholm :)

Backday
2011-02-05, 19:22
Väldigt intressant läsning, man lär sig en hel del måste jag säga.

Förresten, får man fråga var du bor? Har nämligen sett någon som jag tycker är väldigt lik dig på Friskis & Svettis i Ängelholm :)Tack Mollestam.
Jag bor i Uppsala och tränar på SATS, så det var nog inte jag i Ängelholm :)

ceejay
2011-02-05, 19:48
kom till koloträffen den 19e februari på UTK i fyrishov! :)

Mollestam
2011-02-05, 20:06
Tack Mollestam.
Jag bor i Uppsala och tränar på SATS, så det var nog inte jag i Ängelholm :)

Jaha okej, måste varit en okänd broder eller något då haha. Sjukt lik var han i alla fall :D

Backday
2011-02-05, 21:41
kom till koloträffen den 19e februari på UTK i fyrishov! :)Ja , det skulle jag kunna göra , jag vet var UTK finns i alla fall eftersom jag tävlade för dem i mer än 10 år :)

vicarious
2011-02-05, 21:48
Ja , det skulle jag kunna göra , jag vet var UTK finns i alla fall eftersom jag tävlade för dem i mer än 10 år :)

Det vore grymt kul om du kom!

Backday
2011-02-05, 22:01
Det vore grymt kul om du kom!No problem.Vad har man planerat att göra , förutom träffas och snacka en del förstås?Det kanske finns någon information om träffen någonstans........

ceejay
2011-02-05, 22:07
No problem.Vad har man planerat att göra , förutom träffas och snacka en del förstås?Det kanske finns någon information om träffen någonstans........

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=160361

12:30 19e februari, de flesta är väl med på att äta någonstans efter träningen

Kommer komma en del folk

Backday
2011-02-05, 22:54
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=160361

12:30 19e februari, de flesta är väl med på att äta någonstans efter träningen

Kommer komma en del folkTack , har anmält mig nu så vi ses där, det ska bli kul :)

Backday
2011-02-12, 21:23
Här kommer boxningshistorian , jag ska försöka att göra den så kort som möjligt den här gången.

Jag var 23 år och hade alltid varit lite fascinerad av boxning och dessa tungvikt matcher med Mohamed Ali i spetsen.
En gång träffade jag en bekant som var boxare och började prata boxningsträning med honom , så småningom bjöd han mig att träna med dem i deras träningslokal med alla andra.

När jag kom till träningslokalen hade boxaren jag kände, redan pratat med tränaren och sade till honom: har du sett vilken tungviktare jag har hittat.Så tränaren sade att jag var välkommen och det var bara att bara att börja värma upp med resten av gänget.

Jag var ingen jätte stor tungviktare, 1,84 lång och vägde under
90 kg , men i början på 70 talet i Spanien fanns det inte många unga grabbar mycket större än jag, och framför allt väldigt få som boxades.

Så jag var nog välkommen och de tyckte att jag var vältränad men att jag skulle sluta lyfta vikter så att jag skulle bli snabbare, faktum är att i alla matcher som jag gick ,utom kanske den sista var det jag som var snabbast och tränaren och boxningskompisarna, tyckte att jag hade blivit mycket snabbare nu när jag hade slutat med lyftningen.Men de visste inte att jag aldrig hade slutat lyfta ha ha.

Som på cirkusen gick allt väldigt snabbt på mindre än 3 månader hade tränaren hittat en ny boxare från Madrid som skulle passa mig som första match.Killen från Madrid var ny som jag och mycket mindre, och jag boxades ganska bra och nockade honom i första ronden.
Staden hungrade efter en bra tungviktare och nu tyckte de att de hade hittat den, så nästa dag var de stora rubriker i tidningarna och de hade till och med hittat på ett passande namn ``El Coloso Apache``(jag hade långt hår då) ha ha.

Jag hade alltid tänkt att om jag var så bra boxare, att jag kunde vinna utan att få farliga smällar så skulle jag satsa framåt i boxning.
Nästa 2 matcher vann jag på KO i första och i andra ronden; och nu var det lite hysteri i staden och de började jämföra mig, med bara 3 matcher löjligt nog, med andra kända tungviktare.

Men allt det här popularitet som jag fick spred sig inom boxningsvärden i Spanien, och även om jag fick träna med spanska landslaget i Madrid en tid,så var det nu väldigt svårt att hitta en tungviktare som ville möta mig.Det fanns en gammal räv i landslaget men honom ville jag möta lite senare när jag hade mera erfarenhet.

Månaderna gick och vi hittade ingen lämplig motståndare, och jag sade till tränaren att vi måste hitta en lämplig motståndare snart eftersom jag inte ens sparrade med någon tungviktare....

Så en dag kom tränaren och sade att han hade hittat en motståndare, han gick under namnet ``Sugar Silex`` och jag hade aldrig hört talas om honom , men tränaren litade ( för mycket) på mig och var säker på att jag skulle ta honom.Jag längtade efter att fajtas och trodde att det skulle gå bra............

Sugar Silex var från Senegal och hade börjat en boxningskarriär i Spanien nyligen , var vi inte visste , fick veta senare, var att han hade haft en lång boxningskarriär i Senegal m m.
När jag såg honom i ringen och märkte att han var längre än jag blev jag en aning orolig , det var första gången jag mötte någon som var längre än jag.

Jag gjorde en ända bra grej, att anfalla väldigt snabbt och försöka nocka honom med en höger , men jag träffade inte rent på hakan utan slog lite på bröstet också , och han var så rutinerad så han rörde sig bättre och bättre så att mina slag inte träffade och då träffade han mig med en kontringslag och det var början till slutet för mig.Jag blev nockad till slut och det var sista gången som jag boxades.

Jag förstod ganska snart att om jag hade varit så bra som många trodde, skulle jag ändå ha klarat mig bättre mot Sugar Silex , och dessutom visade sig att min lite spetsiga haka var också en nackdel i boxning, så lika bra att sluta så tidigt som möjligt.

Så det var ett kort`` ride but a hell of a ride`` he he.

Backday
2011-02-22, 18:07
Ett par bilder till , en från när jag började träna lite seriöst, på ett gymtävling, och den andra från november 2010 när jag fyllde 60.
http://i52.tinypic.com/2lig4uv.jpghttp://i51.tinypic.com/1o58n8.jpg

rooz
2011-02-22, 18:11
En bild från UTK. Kommer en film på 230 senare.

http://img684.imageshack.us/img684/4922/kameratmmning2145.jpg (http://img684.imageshack.us/i/kameratmmning2145.jpg/)

Backday
2011-02-22, 18:32
Tack rooz , förhoppningsvis ser jag lite större ut på filmen he he.

luderlasse
2011-02-22, 19:01
asså hurfan kan du va 60 bast å se ut sådär, kungligt :D kul att du smiskar mej i mark med trots att jag inte är fylld med artros...

1684_
2011-02-22, 19:13
Fan va grymt! :D:D

sandberg93
2011-02-22, 19:17
du är så jävla grym, får alltid ett leende när jag tittar in här :)

Backday
2011-02-22, 20:55
asså hurfan kan du va 60 bast å se ut sådär, kungligt :D kul att du smiskar mej i mark med trots att jag inte är fylld med artros...Ha ha , lite artros har jag nog i knäna , men annars är det inte så farligt än.
Har man lite anlag för marklyft och tycker man att det är jätte kul att träna än, så kan man se ut sådär.Vi blir nog flera och flera som ser ut sådär vid 60 ska du se.

Fan va grymt! :D:DTack, tack du ser inte så pjåkig ut själv :D

du är så jävla grym, får alltid ett leende när jag tittar in här :)
Tack så mycket sandberg, kul att du tycker det( får ett leende själv).

vicarious
2011-02-22, 22:18
rooz var är filmen? :) grymt att du är i sån bra form Backday, och så stark. :)

Backday
2011-02-23, 13:00
rooz var är filmen? :) grymt att du är i sån bra form Backday, och så stark. :)Tack så mycket vicarious , jag tänkte ta några bilder om 3 veckor eller så, och se om det har gått att förbättra formen lite till.
Rooz var är filmen:D

Agremont
2011-02-24, 11:04
Din rygg är helt otrolig, Backday! :thumbup:

rooz
2011-02-24, 11:55
http://www.vimeo.com/20322855

F'låt för förseningen, men här har ni 230kg mark av Backday från UTK i lördags*flex*

Tack för tipsen backday och fortsätt inspirera som du gör.

Backday
2011-02-24, 14:19
Din rygg är helt otrolig, Backday! :thumbup:Tack så mycket Agremont , vi ska försöka att behålla den så där så länge som möjligt.

http://www.vimeo.com/20322855

F'låt för förseningen, men här har ni 230kg mark av Backday från UTK i lördags*flex*

Tack för tipsen backday och fortsätt inspirera som du gör.Tack tack rooz(förseningen gör ingenting).Det ser ut på filmen som om det finns några kilo till att lyfta(det kändes inte jätte tungt heller) ; vi får se om jag blir sugen på att köra lite toppstyrka på skoj, och ta lite till om några veckor :D

Flonkz
2011-02-24, 14:40
Det ser ut som att du kan reppa minst 6 stycken på den vikten! :D Grymt gjort!

Min inspirationskälla!

cero
2011-02-24, 15:23
Grymt lyft! Men blev lite nyfiken på tekniken. Tycker att ryggen ser väldigt böjd ut, men det kanske är meningen?

Backday
2011-02-24, 18:10
Det ser ut som att du kan reppa minst 6 stycken på den vikten! :D Grymt gjort!

Min inspirationskälla!Ha ha tack ska du ha , någon rep till kanske skulle jag kunna göra , dock inte så många som sex tror jag.
Roligt att inspirera dig, kör hårt :)


Grymt lyft! Men blev lite nyfiken på tekniken. Tycker att ryggen ser väldigt böjd ut, men det kanske är meningen?I mitt fall är det meningen , jag har långa armar och starkare rygg än ben.Man kan se den tekniken i några avancerade lyftare, dock inget att rekommendera för nybörjare.Här nere ett exempel på den tekniken, som inte är för alla som sagt.
http://i52.tinypic.com/9fp1ex.jpg

cero
2011-02-24, 19:08
Aha, då hänger jag med! Hur är det med skaderisken? Även för dig som har tränat ett bra tag alltså.

Backday
2011-02-24, 22:21
Aha, då hänger jag med! Hur är det med skaderisken? Även för dig som har tränat ett bra tag alltså.För mig är det ingen risk............. , ryggen är den kroppsdelen som fungerar best i alla sammanhang fortfarande :) , vilket jag inte kan säga om knän som krånglar lite då och då.

Onigiri
2011-02-25, 13:45
Det här är vad jag kallar en tråd med kvalitet. Alltså, det är nästan så man kan ta och göra en film om ditt träningsliv (och "vanliga" liv) så mycket händelser, platser och historier.. det känns lite magiskt.

nmanradnävna
2011-02-25, 14:17
Det här är vad jag kallar en tråd med kvalitet. Alltså, det är nästan så man kan ta och göra en film om ditt träningsliv (och "vanliga" liv) så mycket händelser, platser och historier.. det känns lite magiskt.

En grej som gör det till en så mycket bättre film är att han kan spela sin egna roll då han ser så förbannat bra ut på alla bilderna. Oavsett ålder och vikt så ser han riktigt bra ut

Explosivt marklyft kallar jag det! Snyggt

Backday
2011-02-25, 15:33
Det här är vad jag kallar en tråd med kvalitet. Alltså, det är nästan så man kan ta och göra en film om ditt träningsliv (och "vanliga" liv) så mycket händelser, platser och historier.. det känns lite magiskt.Tackar , jätte kul att du tycker om min tråd.Faktum är att jag aldrig har berättat så mycket om mig själv för någon (när skulle man hinna det? :D).

En grej som gör det till en så mycket bättre film är att han kan spela sin egna roll då han ser så förbannat bra ut på alla bilderna. Oavsett ålder och vikt så ser han riktigt bra ut

Explosivt marklyft kallar jag det! SnyggtHe he tack så mycket ;jag som nästan alla tonåringar har också haft mina drömmar om att spela film :)
Explosivt är mitt sätt att köra mark , det ser bra ut när man klarar av lyften lätt , men lite komiskt om man har räknat lite fel och inte rubbar stången :D

Backday
2011-03-06, 17:24
Här kommer 2 bilder till ; en från mitten på 80 talet, jag var på sommarsemester i Spanien och fiskade(se fiskekorgen där nere till höger).

Lantisen som ägde ängen tyckte att jag var stor (ca: 105 kg) men att mina muskler inte hade någon funktionalitet.....Jag kunde fortfarande göra en volt framåt på den tiden , men det brukade jag göra på stranden eller på en madrass och stå på händer tyckte han att det var bra, därför han kunde det själv , så det fick bli det he he.

Andra bilden är från i somras efter lite deffning.

http://i56.tinypic.com/210k6qt.jpg
http://i52.tinypic.com/33pgbix.jpg

RobbanColeman
2011-03-06, 17:43
Klart rolig tråd, starkt jobbat och inspirerande som fan! *flex*

Kör hårt! :)

Backday
2011-03-06, 20:40
Klart rolig tråd, starkt jobbat och inspirerande som fan! *flex*

Kör hårt! :)Tack så mycket Robban ,jag har kikat lite på din tråd och din blogg och de är också roliga och intressanta(ja, dina armar vill jag ha he he).Jag måste kika lite mera på din blogg den har säkert flera intressanta saker som jag inte sett än :)

RobbanColeman
2011-03-06, 21:01
Tack så mycket Robban ,jag har kikat lite på din tråd och din blogg och de är också roliga och intressanta(ja, dina armar vill jag ha he he).Jag måste kika lite mera på din blogg den har säkert flera intressanta saker som jag inte sett än :)

Bjussa lite på din rygg bara så e de lugnt! :)

Kul att du kikat... ;)

Så kul med entusiaster som du! Med din fysik dessutom, grymt imponerande. :thumbup:

Andreas Guiance
2011-03-08, 20:45
Impresionante:thumbup:

Me voy a la patria en dos semanas para invesitgar si el jamón ibérico tiene efectos beneficiosos para los músculos;)

Backday
2011-03-08, 22:16
Impresionante:thumbup:

Me voy a la patria en dos semanas para invesitgar si el jamón ibérico tiene efectos beneficiosos para los músculos;)Gracias Andreas.Seguro que el jamon te viene bien para los músculos y para el espiritu :).
Que lo pases bien.

Andreas Guiance
2011-03-08, 22:23
Gracias Andreas.Seguro que el jamon te viene bien para los músculos y para el espiritu :).
Que lo pases bien.

Tal vez para el espíritu más que nada;)

¡Gracias!

(Ska sluta med spanskt spam i journalen nu så jag inte skrämmer bort folk:D)

Upptaget
2011-03-08, 22:33
Chicos Deje de jugar bien ahora, también puede usar traductor Google

Jaja, sluta spela häftiga nu, jag kan också använda google translate :D

Backday
2011-03-08, 23:08
Je je ,OK vi säger adios till spanska för den här gången :)

Backday
2011-03-14, 16:42
Hejsan allihop!
Det var meningen att jag skulle träna toppstyrkan några veckor(lite på skoj), och sedan ta några bilder eller en kort film på ett marklyft på sisådär 240 eller 250 kg.

Träningen gick ganska bra och för c:a 1 vecka sen tog jag 240 kg som inte blev alldeles för tungt, så jag tänkte filma ett försök på 250 nästa gång.

MEN jag har fått en infektion i en tand och har varit tvungen att ta antibiotika sen i torsdags , och på torsdag ska de operera bort tanden.

Naturligtvis så har jag slutat att träna tungt, så det får bli ett nytt försök om ett par månader eller så.Formen är inte så dålig ändå, så jag tror att jag kan komma i bra form ganska snabbt.
Bilden här nere är från deffningen 2007

http://i54.tinypic.com/5bpxg9.jpg

Jaggan
2011-03-16, 00:37
Den bilden är riktigt imponerande, bra jobbat!

Backday
2011-03-16, 10:55
Den bilden är riktigt imponerande, bra jobbat!
Tack ska du ha Jaggan.Det blev då en ganska bra deffning ,eftersom jag hade inte mycket mera fett än året innan (då jag var med i en bildtävling), men vägde några kg mera.

HulkH
2011-03-16, 13:40
Du e jävligt lik Sean Connery, de vet du va? :D

Backday
2011-03-16, 17:18
Du e jävligt lik Sean Connery, de vet du va? :DHa ha , jag vet, frugan brukar skämta om det ofta , tyvärr så har jag inte fått dubblera Connery i någon film :D

HulkH
2011-03-16, 17:23
Ha ha , jag vet, frugan brukar skämta om det ofta , tyvärr så har jag inte fått dubblera Connery i någon film :D

haha synd de, annars kunde vi ju ha en ny bond på G :)

Backday
2011-03-29, 19:47
Här kommer 2 bilder till ; en från ``styrkelyfteran`` (mellan 105 och 108 kg) där ni ser lite magmuskler fast man var ganska tung(tränade magen bra då också).
Den andra med uppvärmningen inför en bildtagning (41 år).
http://i55.tinypic.com/2ags2ty.jpghttp://i52.tinypic.com/149r438.jpg

benacii
2011-03-29, 20:13
ojoj, riktigt imponerande fysik på båda bilderna.

Chrillee
2011-03-29, 20:49
Otroligt imponerande :)

vicarious
2011-03-29, 21:17
helt otroligt bra på den från 2007 :thumbup:

Backday
2011-03-29, 21:17
ojoj, riktigt imponerande fysik på båda bilderna.Tack benacii , de skiljer säkert 10 kg mellan bilderna , ändå gör deffen på den ena att man ser nästan lika stor på båda he he.

Otroligt imponerande :)Tack Chrillee , kul att du tycker om bilderna :)

Backday
2011-03-29, 21:23
helt otroligt bra på den från 2007 :thumbup:Tack :) , det verkar som om man har ganska ``bra`` fyllnad i muskulaturen trots deffen( bättre än året innan inför fototävlingen).

Backday
2011-04-03, 20:55
Här kommer en bild till från 2007 då man lyckades med deffningen och kolhydrafyllnaden och en annan bild från 2008 då jag deffade nästan för ``bra`` men franför allt dålig kolhydratfyllnad efter.

http://i55.tinypic.com/v4qrzk.jpghttp://i52.tinypic.com/316lo1u.jpg

Backday
2011-04-17, 16:36
Nu börjar jag komma i form lite , och eftersom min dotter tränade med mig idag så filmade hon ett par marklyft på 220 kg(första klippet) och 240 kg.
Jag skulle tro att om några veckor till så kan jag filma något marklyft på 250-255kg , eftersom det kändes som om det inte var max idag.
Det är första gången som jag lägger in en film så vi får se hur det funkar :)
http://www.youtube.com/watch?v=QruI0tpzeYE&feature=mfu_in_order&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=GtBBYXGbT0E

sandberg93
2011-04-17, 16:48
mäktigt!

Flonkz
2011-04-17, 16:50
Ser helt sjukt bra ut! Jag måste bara fråga en sak: Förekom det några preparat under styrketräningen på din tid som är olagliga nuförtiden?

Inget du behöver svara på om du inte vill :) Med eller utan preparat så är du ändå riktigt grym!

Tricce
2011-04-17, 16:51
Grymt!

ps

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1879515&postcount=1

Backday
2011-04-17, 17:29
mäktigt!Tack Sandberg, jag har varit lite krasslig några veckor på grund av en tandinfektion , men nu är infektionen borta och formen på väg in hoppas jag.

Ser helt sjukt bra ut! Jag måste bara fråga en sak: Förekom det några preparat under styrketräningen på din tid som är olagliga nuförtiden?

Inget du behöver svara på om du inte vill :) Med eller utan preparat så är du ändå riktigt grym!Tack Flonkz.Såna preparat förekom förut, förekommer nu och kommer alltid att förekomma (människans natur).
Jag tar inga olagliga preparat.

Grymt!

ps

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1879515&postcount=1Tack ska du ha Tricce och tack för informationslänken :)

Dreas
2011-04-17, 17:35
Att vara så stark och så vältränad vid den åldern är imponerande, ger en annan något att sträva efter iaf!

Ser grymt ut och stark är du :)

Gabriel174
2011-04-17, 17:35
Väldigt imponerande :)

Fugly
2011-04-17, 17:46
Bra jobbat, samt bra historier!

Oljeblixten
2011-04-17, 18:03
Sjukt intressant/underhållande läsning, intressanta historier från svunna tider, i kombination med sjukt tunga lyft och en brutal fysik!:hbang:
Tackar ödmjukast för den här tråden.

Backday
2011-04-17, 18:23
Att vara så stark och så vältränad vid den åldern är imponerande, ger en annan något att sträva efter iaf!

Ser grymt ut och stark är du :)Tack Dreas , det är kul att man kan inspirera dig att träna hårdare.

Väldigt imponerande :)Tack ska du ha Gabriel :) .

Bra jobbat, samt bra historier!Tack Fugly , kul att du tycker om mina historier.

Sjukt intressant/underhållande läsning, intressanta historier från svunna tider, i kombination med sjukt tunga lyft och en brutal fysik!:hbang:
Tackar ödmjukast för den här tråden.Jag tackar jag,det värmer att du tycker så om min tråd och mina prestationer Oljeblixten ; vi ska försöka att ha tråden underhållande en tid framåt :)

Oljeblixten
2011-04-17, 18:30
Som sagt fler roliga historier om du har tid/ork/vilja! :D

Nykropp
2011-04-17, 18:43
Jädrar feta marklyft. Tänkte dock på andra filmen att "vafan hur klarar han hålla den vikten på det sättet?!?!" sedan såg jag att du hade ju små remmar. Inget negativt, kände bara att vilken övermänniska som kan hålla vanligt grepp på dom vikterna utan remmar. :D

Kul att se filmer!

Backday
2011-04-17, 19:30
Som sagt fler roliga historier om du har tid/ork/vilja! :D``Ningun problema``, vi kan säkert damma av någon mer historia så småningom :)

Jädrar feta marklyft. Tänkte dock på andra filmen att "vafan hur klarar han hålla den vikten på det sättet?!?!" sedan såg jag att du hade ju små remmar. Inget negativt, kände bara att vilken övermänniska som kan hålla vanligt grepp på dom vikterna utan remmar. :D

Kul att se filmer!Tack , tack.
Det är nästan bara tokiga tyngdlyftare som orkar hålla så :)
Jag har dragremmar därför att personalen på gymmet gillar inte så mycket att man använder magnesia.

Jag har aldrig dock haft något problem med greppet, inte ens när man var som värst och körde repetitioner på 380kg i marklyft från bockar(lite under knähöjden hade man stången vid starten).Men det är klart att någon gång så åkte en valk från handen ut och blodet sprutade när man repade på de vikterna , men det hörde till ``yrket`` he he.

Jag ska försöka att smuggla in lite magnesia vid nästa film och köra utan remmar :)

Nykropp
2011-04-17, 19:36
Betvivlar inte att du har greppet. Men överhandsgrepp på dom vikterna vore massivt, även med magnesia. ;)

moz81
2011-04-17, 20:46
Precis sträckläst tråden och alltihop är bara så otroligt imponerande och underhållande! Hatten av till dig, Backday!

Backday
2011-04-17, 21:01
Precis sträckläst tråden och alltihop är bara så otroligt imponerande och underhållande! Hatten av till dig, Backday!
Oj, att du orkade sträckläsa hela hela tråden är ju en stor komplimang i sig
moz81.Tack för dina ord :)

Homan
2011-04-18, 17:36
Jag har sagt det och jag säger det igen Benji :-D
DU ÄR GRYM:thumbup::thumbup:

Backday
2011-04-18, 19:09
Jag har sagt det och jag säger det igen Benji :-D
DU ÄR GRYM:thumbup::thumbup:Hej Homan! Long time no see :)
Undrar när du kommer att tävla igen och hur GRYM kommer DU att vara :thumbup:
Vi ses!

Backday
2011-04-29, 21:02
Här kommer 2 korta historier från 60 och tidigt 70 talet.
Jag hade berättat förut att jag inte hade mycket pengar när jag var 16-17 år fast jag jobbade åt farsan på sommarna, men eftersom han inte betalade mig någon lön.......

Men jag hade mina knep för att tjäna pengar, det bästa och mest lönande var att jobba i hamnen med att lasta av stora båtar,(för det mesta var det att ta stora säckar från lastrummet och ``sätta upp dem på kranarna``).


Nu var det så att många ville få det där jobbet , men inte alla fick det.Förmannen från hamnen valde tidigt på morgonen de som han tyckte såg starkast och mest lämpade för det jobbet.Jag kunde klä mig så att jag såg ganska stark och tuff ut och alla tyckte på den tiden att jag måste vara minst 19-20 år gammal.

Varje gång som jag gick ner till hamnen tidigt på morgonen (före kl 7) blev jag vald bland de första för att jobba där.Vi jobbade till kl 5 (fick 1 timmes lunch också), och gick direkt till kontoret och fick 1000 pesetas , som var ganska mycket pengar på den tiden, inte minst för mig som fick så lite hemifrån(hemma berättade jag aldrig om mitt extra jobb förstås he he).

Om ni tyckte att den där historien slutade jätte bra, så får vi se vad ni tycker om nästa historia :)



Jag var c:a 22 år och ganska stark i marklyft redan, kompisarna brukade mana på mig för att visa styrkan i olika sammanhang, bland annat lyfta upp bilar från en sida(mest baksidan) och flytta på dem eller parkera dem etc.

Det där började jag utnyttja för att slå vad med folk för att vinna några öl eller lite käk.
Många gånger vann jag vaden (förlorade sällan eftersom man valde inte så stora bilar).


Den här gången var de ett ungt par , som inte var riktigt ihop verkade som.
Killen påstod att jag inte kunde parkera en citroen som hade ändan utanför parkeringsplatsen(trång plats),att jag inte skulle orka.

Jag hade flyttat på större bilar många gånger(dock inte den här gamla citroen), så jag var säker på min sak, och eftersom tjejen var fin och trevlig så slog jag vad om en middag.
Om jag vann skulle han betala middag för tjejen och mig, och om jag förlorade skulle jag betala deras middag.Tjejen verkade mycket road av vadet , och jag tänkte , aldrig att jag ska förlora.

Backändan på bilen var lagom hög tyckte jag och jag fick bra grepp, så jag drog hårt.....men hjulen lyfte inte från asfalten , fast karossen lyfte ganska mycket.Jag lät den studsa och drog på väg upp så mycket jag kunde men hjulen lyfte aldrig , fjädringen på rackaren ``släppte`` inte så att säga.
Jag försökte igen men jag insåg att jag skulle behöva vara 2,5 m lång för att lyfta av hjulen från citroenen.

Jag fick känna mig besegrad och var tvungen att betala.Killen berättade sen att han hade arbetat förut med de bilarna, och kände mycket väl om den speciella fjädringen, och att företaget skulle betala någon summa till den som lyckades välta bilen etc etc.Så den gången förlorade jag stort så att säga , fast jag var så säker på att jag skulle vinna och få en gratis middag med snyggingen ha ha:smash:

sandberg93
2011-04-29, 21:05
haha :)

nmanradnävna
2011-04-29, 23:03
Haha, klassiker. Du tror att du lurar honom när det i själva verket är tvärtom :D
Tack för godnatt sagan

Backday
2011-04-29, 23:18
haha :)Ja, visst måste man skratta åt den andra historien, jag skrattar gärna också nu :), men då när jag förlorade kände jag mig inte så glad , dessutom hade jag inte så mycket pengar som vanligt på den tiden grrrrrrr.

Haha, klassiker. Du tror att du lurar honom när det i själva verket är tvärtom :D
Tack för godnatt saganVisst är det så :).Det tog ner mig på jorden ganska mycket när det gällde vad he he.Varsågod :)

reactin
2011-04-30, 05:18
hur lång är du?

Backday
2011-04-30, 08:14
Det fanns inte så många byggare då, så folk visste inte så mycket utom att vikter skulle göra dig långsam och stel i rörelserna.Jag arbetade som badvakt på en strand i början på 70 talet och ibland hörde jag kommentarerna från unga killar att man inte skulle kunna röra på sig för att man var så ``musklig``.Sanningen var att jag då tränade och simmade så mycket så jag vägde inte mera än 84 kg på 184 cm ,och att man var så deffad skulle inte göra saken bättre, för i deras ögon hade man sååå mycket muskler.
Allt var inte negativt, ville du synas så syntes du verkligen eftersom det var så få som tränade ordentligt, och sammanhållning mellan oss byggare var verkligen stark även om man inte kände varandra.
Någon cm mindre nu.

tomn
2011-04-30, 08:43
Riktigt kul backday att komma in o läsa dina historier! Fortsätt med det :)

Backday
2011-04-30, 20:08
Riktigt kul backday att komma in o läsa dina historier! Fortsätt med det :)Tack tomn , vi får väl fortsätta med det, och skriva ner dem när de poppar ut ur minnet :)

Backday
2011-05-10, 21:37
Idag gick träningen ganska bra , jag tränar mest styrka nu,och det var marklyft på menyn.
Har börjat köra utan remmar , och det går bra eftersom det känns som jag redan nu efter några få pass, är lika stark som med remmar.

Jag körde rodd med stång och omvänd grep före marken (det brukar jag göra ofta eftersom man kommer igång och blir ganska varm i ryggen inför marken) i pyramid och avslutade med en tolva på 120 kg.

Marken efter gick bra , körde i pyramid också men bara tvåor ock treor och avslutade med en lätt (kändes så) singel på 230 kg.Det kändes som om redan idag skulle kunna ta 250 men det fanns ingen kamera för att dokumentera det... Kanske i slutet på nästa vecka om min dotter tränar med mig kan vi filma 250,
vi får hoppas det :)

Backday
2011-05-12, 12:50
Jag kom på en kort historia när jag gjorde i ordning en sallad idag.I en spansk sallad, 2 av de viktigaste ingredienserna är olivolja och vinäger, och nästan varje gång jag känner lukten av olivolja och vinäger tänker jag på den här historien.

Innan jag börjar med den korta historien alldeles strax , så kommer jag på att tänka att det här med internet och alla sidor och bloggar, gör att man kan berätta så mycket om sig själv.... och för det mesta allt som man berättar är helt öppet för hela världen att läsa..........
Så ni som har läst ganska mycket av den här tråden, kan mera om mig själv än nästan alla mina vänner och familje.Vad jag vet ,är det vara min dotter av hela min familje som har läst den här tråden(hon tyckte i alla fall att den var bra tack och lov); min fru har visat lite intresse men jag har inte uppmanat henne att läsa den än.....vi får se om jag vågar någon gång he he.

Ja, det var lite reflexioner det, nu går vi till historien:
Denna historia är från slutet av 60 talet och jag var i Madrid där jag pluggade juridik på en privat Akademi under en mycket kort period.
Jag träffade en kille från mina trakter i norra Spanien som var en duktig kroppsbyggare och akrobat , vi kände varandra ganska bra från förut.Jag ska också berätta att det var ganska vanligt ,att vissa kroppsbyggare från 60 talet i Spanien var duktiga på romerska ringarna, räck , bom och olika övningar som flaggan, handstånde på en eller två händer etc.

Vi bestämde att vi skulle träffas nästa dag som var söndag på en
swimingpool, eftersom det var en väldigt varm sen vår i Madrid, och en kompis till honom skulle komma med.

Vi träffades nästa dag som var en strålande solig dag.Den andra killen visade sig vara en duktig akrobat också, och de började snart med olika övningar där man stod på varandras händer etc.
Efter en stund tog vi ett bad och sen skulle vi sola; den andra killen tog fram en flaska med sololja som han hade blandat själv, och sade att den var jätte bra för huden och för att få en bra och jämn solbränna.

När han och min kompis började att ta på sig sololjan, tyckte jag att det luktade starkt med en väldigt bekant doft så jag frågade vad vad det för saker som han hade i sololjan, han svarade att det var en mycket bra olivolja och vinäger och att det fungerade jätte bra för att sola och att jag måste pröva det.
Han och min kompis var äldre än jag så jag tackade ja till den speciella oljan.

Så där var vi tre lagom muskulösa, glänsande och salladsluktande unga men på Madrids största swiminpool på en Söndagseftermiddag (fullpackat med folk var det), och tyckte att alla log och tittade på oss, och till och med kom förbi flera gånger för att titta på oss och le och fnittra(tjejer fnittrar ju tänkte vi).Och hela tiden trodde vi att det berodde på att vi var så vackra och atletiska ,så att alla andra inte kunde låta bli att beundra oss , när i själva verket, var det därför att vi luktade som Madrids sämsta gatukök :smash::smash:

Oljeblixten
2011-05-12, 13:33
:laugh::laugh::laugh: Att bara komma på idén att göra egen sololja på vinäger! Frågan är, förbättrade den brännan något? haha

Backday
2011-05-12, 15:23
:laugh::laugh::laugh: Att bara komma på idén att göra egen sololja på vinäger! Frågan är, förbättrade den brännan något? hahaHa ha ,du vet att på den tiden hittade man på lite hokus-pokus och sånt, som inte kostade mycket pengar eftersom man själv tillverkade det, och som skulle få dig att bli vackrare, mera solbränd, starkare, deffad, stor etc.Som exempel kan vi ta olika proteindrinkar där man kunde blanda i nästan vad som helst, och som kunde smaka pyton förstås :D
När det gäller brännan vid det där tillfället , tror jag inte att den blev så mycket bättre än utan hokus-pokus-oljan men det kändes så för oss då he he.

Oljeblixten
2011-05-12, 15:30
Ha ha ,du vet att på den tiden hittade man på lite hokus-pokus och sånt, som inte kostade mycket pengar eftersom man själv tillverkade det, och som skulle få dig att bli vackrare, mera solbränd, starkare, deffad, stor etc.Som exempel kan vi ta olika proteindrinkar där man kunde blanda i nästan vad som helst, och som kunde smaka pyton förstås :D
När det gäller brännan vid det där tillfället , tror jag inte att den blev så mycket bättre än utan hokus-pokus-oljan men det kändes så för oss då he he.

Vinäger och olja borde ju i och för sig funka på något vis. Man blir ju glansig.. Så det kanske har någon typ av brännglas-liknande effekt ? =))

Backday
2011-05-24, 17:33
Här kommer ett par bilder från 2007 den ena tagen i augusti efter en bra deffperiod , och den andra 4 månader efter på Teneriffa i slutet på december och c:a 10 kg tjockare :)

http://i51.tinypic.com/a9tuvn.jpghttp://i51.tinypic.com/1jm6nc.jpg

nmanradnävna
2011-05-24, 18:16
Beundransvärt att du fortsätter kötta på med träningen!

Och nej, låt inte frugan läsa den här tråden. Då kan du ju inte dra dom saftigaste historierna :D

hultman
2011-05-24, 18:22
Sett dig på gymmet ett par gånger denna vecka. Riktigt bra fysik för din ålder. Eller nä, bra fysik hur som helst :)

Backday
2011-05-24, 21:17
Beundransvärt att du fortsätter kötta på med träningen!

Och nej, låt inte frugan läsa den här tråden. Då kan du ju inte dra dom saftigaste historierna :DTack nmanradnävna.Ha ha , vi får se hur det blir med frugan...... än så länge har hon inte sett tråden men hon vet att den finns:)

Sett dig på gymmet ett par gånger denna vecka. Riktigt bra fysik för din ålder. Eller nä, bra fysik hur som helst :)Tackar tackar ; nu blir jag väldigt nyfiken på att veta vem du är ....hälsa nästa gång vet jag :)

Backday
2011-06-04, 17:41
Hej , här kommer en film som visar ett marklyft på 250 kg från ikväll :)
D-VP-Pydcuo

Dreas
2011-06-04, 17:44
Fan vad du är stark! Mäkta imponerande! :)

clinteastwood
2011-06-04, 17:45
Hej , här kommer en film som visar ett marklyft på 250 kg från ikväll :)
D-VP-Pydcuo

så:thumbup: stark

stevebc
2011-06-04, 18:04
Jisses! Imponerande.

Vezzlan
2011-06-04, 18:08
Imponerande, inspirerande och underhållande!

Backday
2011-06-04, 18:24
Fan vad du är stark! Mäkta imponerande! :)Tack ska du ha Dreas ,jag hade inte så bra dag idag , för lite sömn de sista dagarna tror jag.......så det kanske finns några kg till , men det blir i så fall nästa vinter :)

så:thumbup: starkTack så mycket , nu blir det några månaders deffning :)

Jisses! Imponerande.Tack stevebc , kul att du tycker det.

Imponerande, inspirerande och underhållande!Jag tackar jag , jätte roligt att du tycker det.Det är på gång en stor historia till efter sommaren om allt går bra , ``stay tuned`` :)

Anders The Peak
2011-06-04, 18:48
Hur mycket var ditt världsrekord 395kg ?

jonjoo
2011-06-04, 19:04
Hur mycket var ditt världsrekord 395kg ?

Har för mig att det var 355, kan ha fel dock. :)

Gabriel174
2011-06-04, 19:18
grymt!

sandberg93
2011-06-04, 19:44
hahaha, "was´t me" med händerna efteråt :)

Backday
2011-06-04, 20:43
Hur mycket var ditt världsrekord 395kg ?Nä , bara 345 för veteraner.
http://i54.tinypic.com/10n6ed3.jpg

Har för mig att det var 355, kan ha fel dock. :)Du menar nog lyftet här nere som var nordiskt rekordförsök på SM 1986. Tyvärr blev det miss............
http://i51.tinypic.com/eug591.jpg

grymt!Tack så mycket Gabriel.

hahaha, "was´t me" med händerna efteråt :)He he, eller snarast``look no straps`` :D

Backday
2011-07-15, 08:15
Ja, nu har man varit på en liten semester(2 veckor) i mina hemtrakter i Spanien, och haft det bra.Jag har inte sovit så mycket, men tränat ganska bra med vikter och med mycket cardio-träning (minst 2 timmar varje dag).

Så mycket träning har gett något resultat , jag har gått ner 3 kg fast jag har ätit väldigt gott för det mesta.Jag tänkte deffa lite till och ta några bilder då om det går bra med deffningen.

Det kan komma en bra historia också om några veckor :)

Här kommer en bild från 2007.


http://i52.tinypic.com/o5dfg6.jpg

euforiah
2011-07-15, 08:53
Hittade precis denna tråd och är helt nerkärad i denna tråd! Massa inspiration, historia m.m.. och allt känns så äkta :D Har sträckläst 8 sidor och hade fortsatt fram till sidan 16 om det inte vore för att jag behöver åka iväg en stund nu, men kommer fortsätta läsa från sid. 9 sen. :)
Första tråden jag verkligen fastnat för! :D
Jag finner inga ord för intressant din tråd är! :)

Lance Uppercut
2011-07-15, 10:16
Har varit borta från forumet ett tag och blev så jäkla glad när jag såg att det hade kommit flera nya sidor i den här tråden!!! Bästa tråden på kolo!

Backday
2011-07-15, 15:21
Hittade precis denna tråd och är helt nerkärad i denna tråd! Massa inspiration, historia m.m.. och allt känns så äkta :D Har sträckläst 8 sidor och hade fortsatt fram till sidan 16 om det inte vore för att jag behöver åka iväg en stund nu, men kommer fortsätta läsa från sid. 9 sen. :)
Första tråden jag verkligen fastnat för! :D
Jag finner inga ord för intressant din tråd är! :)Tack så mycket euforiah , att du har sträckläst hela 8 sidor imponerar också på mig :) och dina ord VÄRMER verkligen.

Har varit borta från forumet ett tag och blev så jäkla glad när jag såg att det hade kommit flera nya sidor i den här tråden!!! Bästa tråden på kolo!Jätte kul att du tycker det Lance, jag kommer att fortsätta med flera historier och bilder så småningom och hoppas att tråden fortsätter att vara intressant.

HulkH
2011-07-15, 16:10
Hur mycket tar du som max i marlyft backday? :)

PatJack
2011-07-15, 17:25
Ja, nu har man varit på en liten semester(2 veckor) i mina hemtrakter i Spanien, och haft det bra.Jag har inte sovit så mycket, men tränat ganska bra med vikter och med mycket cardio-träning (minst 2 timmar varje dag).

Så mycket träning har gett något resultat , jag har gått ner 3 kg fast jag har ätit väldigt gott för det mesta.Jag tänkte deffa lite till och ta några bilder då om det går bra med deffningen.

Det kan komma en bra historia också om några veckor :)

Här kommer en bild från 2007.


http://i52.tinypic.com/o5dfg6.jpg


Otroligt bra form och fantastisk läsning! Inspirationsgivande som tusan!!! :)

Backday
2011-07-15, 19:07
Hur mycket tar du som max i marlyft backday? :)Jag tog 250 kg för några veckor sen och jag tror att det fanns lite till att ta.Filmen med 250 kg finns på sidan 15 i den här tråden skicka på den och bedöm själv :)

Otroligt bra form och fantastisk läsning! Inspirationsgivande som tusan!!! :)Tack PatJack , det är jätte kul att kunna inspirera andra :)

apfel
2011-07-17, 03:08
har just läst klart alla sidor och känner att ögonen håller på att falla av men fan, jag vill ha mer! är väldigt imponerad av din styrka och kan bara tänka mig vilka mängder livserfarenhet du sitter inne på. Överlägset bästa tråden på kolo..

HulkH
2011-07-17, 14:08
Aha, vad ligger rekordet på i sverige? 50+ alltså?


Har för mig det ligger på cirka 290, så sikta på de :D

Backday
2011-07-17, 15:05
har just läst klart alla sidor och känner att ögonen håller på att falla av men fan, jag vill ha mer! är väldigt imponerad av din styrka och kan bara tänka mig vilka mängder livserfarenhet du sitter inne på. Överlägset bästa tråden på kolo..Oj starkt av dig av läsa hela tråden , hoppas att du får lite inspiration för att träna hårt och länge.Tack för dina ord apfel :)

Aha, vad ligger rekordet på i sverige? 50+ alltså?


Har för mig det ligger på cirka 290, så sikta på de :DDet som skulle vara intressant är världsrekordet(i 93 kg klassen) i mark i 60 + (jag är 60 ) , och det ligger just nu på 260 kg :D .

Här är länken till rekordet : http://records.powerlifting.org/world/?lan=en&gender=M&age=m3

,

HulkH
2011-07-17, 15:51
De klarar du!


Om de går dåligt kan du alltid bli Sean Connerys stuntdocka :D

Backday
2011-07-17, 19:02
De klarar du!


Om de går dåligt kan du alltid bli Sean Connerys stuntdocka :D
Ha ha, vi får se vad det blir då :D

Anders The Peak
2011-07-17, 19:14
Det vore inte helt fel att titulera sig som dubbel världsmästare heller...
Borde vara en morot som heter duga :thumbup:

Backday
2011-07-17, 20:52
Det vore inte helt fel att titulera sig som dubbel världsmästare heller...
Borde vara en morot som heter duga :thumbup:Uhmmm, om du presenterar moroten på det viset (dubbla titlar etc),så kanske är det värt lite eftertanke he he.

Grazzafukkinrazzi
2011-07-17, 21:05
Första gången jag skriver ett inlägg i den här tråden, har funderat på att göra det flertalet gånger när man läst alla historier osv men nu får bli den första :) Satsa på rekordet för sjutton! du drar ju det RAW vilken dag som helst ju! Helt galen är du och jag önskar dig all lycka i världen! :)

Lellan
2011-07-17, 22:34
HELT underbar tråd! Hur kan jag ha missat?!! (tänkte nog att du var ngn ung broiler med vitamintillskott och att döma av bilden, men så visar det sig att du är ett vitamintillskott med din erfarenhet, otroliga berättelser och en form de unga broilersen kan avundas.. :D).

Har sträckläst nu i alla fall, härligt att du fortfarande tränar hårt! Det syns! :thumbup:

Innan jag börjar med den korta historien alldeles strax , så kommer jag på att tänka att det här med internet och alla sidor och bloggar, gör att man kan berätta så mycket om sig själv.... och för det mesta allt som man berättar är helt öppet för hela världen att läsa..........
Så ni som har läst ganska mycket av den här tråden, kan mera om mig själv än nästan alla mina vänner och familje.Vad jag vet ,är det vara min dotter av hela min familje som har läst den här tråden(hon tyckte i alla fall att den var bra tack och lov); min fru har visat lite intresse men jag har inte uppmanat henne att läsa den än.....vi får se om jag vågar någon gång he he.

Ja, tänk.. :D Mina närstående vet inte hälften av det jag berättar här på kolozzeum, men jag skriver sådana mängder att det inte rör mig i ryggen vem som skulle kunna tänkas läsa vad.. Dock har mina föräldrar varit ganska anti styrketräningen, jogging och gympa el ngn riktig "sport" kan tjejer syssla med, men inte styrketräna inte.. :nono:

Det var nog först nåt år sedan, som de verkligen insåg hur betydelsefullt styrketräning kan vara, då den spelat huvudrollen när jag tog tag i mig själv efter försummelse. Jag visade min pappa min träningsjournal och han bjöd på en bicepscurl-bild där! (sjukpensionär men gör det han orkar).

De har märkt hur lycklig, harmonisk och välmående det gjort mig och lagt fördomarna på hyllan. De är även nyfikna på hur det går för min kusin (cam här på forumet http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=5143) och laddar alltid upp med ägg och keso när jag åker hem numer, inget knorrande och trugande med kaffebröd.. :)

Som vanligt skriver jag för mycket, men jag måste säga att du är väldigt inspirerande och roligt att din dotter verkar följa med till gymet! Fortsätt i samma stil, skriv meeer här!

Backday
2011-07-18, 00:06
Första gången jag skriver ett inlägg i den här tråden, har funderat på att göra det flertalet gånger när man läst alla historier osv men nu får bli den första. Satsa på rekordet för sjutton! du drar ju det RAW vilken dag som helst ju! Helt galen är du och jag önskar dig all lycka i världen! Tack så mycket Grazza ; du ska inte tro att jag inte blir sugen på rekordet , det är klart att det vore kul.
Det är också sant att marklyftsdräkten ger minst 15-20 kg , jag vet, jag använde den i mina sista tävlingar för 10 år sen.

Men..... jag skulle behöva tävlingslicens, och tävla för någon klubb, och bli intagen i landslaget för veteraner, för att kunna tävla internationellt (det krävs internationella domare och klara av dopingprovet för att slå världsrekord).

Addera till det mina känsliga knän som inte klarar av för många pass med djupa knäböjningar, och du får ett resultat som innebar många månader(kanske ett helt år) satsning m. m. :)



HELT underbar tråd! Hur kan jag ha missat?!! (tänkte nog att du var ngn ung broiler med vitamintillskott och att döma av bilden, men så visar det sig att du är ett vitamintillskott med din erfarenhet, otroliga berättelser och en form de unga broilersen kan avundas.. :D).

Har sträckläst nu i alla fall, härligt att du fortfarande tränar hårt! Det syns! :thumbup:



Ja, tänk.. Mina närstående vet inte hälften av det jag berättar här på kolozzeum, men jag skriver sådana mängder att det inte rör mig i ryggen vem som skulle kunna tänkas läsa vad.. Dock har mina föräldrar varit ganska anti styrketräningen, jogging och gympa el ngn riktig "sport" kan tjejer syssla med, men inte styrketräna inte..

Det var nog först nåt år sedan, som de verkligen insåg hur betydelsefullt styrketräning kan vara, då den spelat huvudrollen när jag tog tag i mig själv efter försummelse. Jag visade min pappa min träningsjournal och han bjöd på en bicepscurl-bild där! (sjukpensionär men gör det han orkar).

De har märkt hur lycklig, harmonisk och välmående det gjort mig och lagt fördomarna på hyllan. De är även nyfikna på hur det går för min kusin (cam här på forumet http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=5143) och laddar alltid upp med ägg och keso när jag åker hem numer, inget knorrande och trugande med kaffebröd..

Som vanligt skriver jag för mycket, men jag måste säga att du är väldigt inspirerande och roligt att din dotter verkar följa med till gymet! Fortsätt i samma stil, skriv meeer här!Lellan att du har orkat sträckläsa hela tråden tar jag som en stor komplimang :)
Vad rätt du har när du säger att det är så skönt att lägga fördomarna på hyllan......Förstås håller jag med dig om betydelsen av styrketräningen , den har tagit mig ur många av livets svackor ,gett mig goda vänner och livsglädje.

Så, tack för dina ord och jag tycker inte att du skrev för mycket :)

Mala
2011-07-20, 23:32
Haha sjukt hur fort man kan fastna för en tråd! Intressanta historier ifrån en intressant människa!
Jag undrar om du inte har några bilder ifrån 2011 på formen:)?

euforiah
2011-07-21, 07:59
Haha sjukt hur fort man kan fastna för en tråd! Intressanta historier ifrån en intressant människa!
Jag undrar om du inte har några bilder ifrån 2011 på formen:)?

Instämmer!=)

Backday
2011-07-22, 13:59
Haha sjukt hur fort man kan fastna för en tråd! Intressanta historier ifrån en intressant människa!
Jag undrar om du inte har några bilder ifrån 2011 på formen:)?Tack så mycket Mala, här är en bild tagen för si så där 2 månader sen , det är väl nästan samma form som förut och c:a 90 kg i kroppsvikt.
Jag väger mindre nu ,och ska deffa någon månad till.Jag postar några bilder då.
http://i54.tinypic.com/9abjv6.jpg

Instämmer!=)Tack ska du ha euforia :)

Anders The Peak
2011-07-22, 14:06
Säga vad man vill men ryggtavla har du så att det slår duster om det

Backday
2011-07-22, 14:12
Säga vad man vill men ryggtavla har du så att det slår duster om detHa ha tack Anders , vi ska försöka att behålla den så länge som det går, och än så länge får jag nästan aldrig ont i den vad jag än gör :D