handdator

Visa fullständig version : Mass Fuel Extreme eller Mass Fuel


Fiedeli
2010-11-18, 20:25
Har kört Mass Fuel Extreme från Twinlab i snart en månad. Återhämtar mig bra och sådär, något bättre än tidigare skulle jag tro.

Produkten innehåller 50 gram protein/portion, 65 gram kolhydrater (varav 6gram från socker), 18 gram fett och massa annat allmänt känt bra för musklerna. 1/6-del av de 610 kalorierna per portion kommer från fett.

Eftersom jag är troligtvis 13 kilo mindre än den målgrupp produkten riktar sig till har jag kört på 115 gram per portion efter styrketräningspass och full portion efter löpning. Har dragit i mig nån tesked här och där eftersom det faktiskt smakar som oboy, om än något lite saltare kanske.

Att "bygga" muskler är en långsam process, I know, men är resultat synbara, vad kan man förvänta sig och är det värt att punga ut pengar för, ni som testat produkter?

För övrigt ligger jag på kaloribalans, möjligtvis något över de dagar styrketräning genomförts, möjligtvis något under de dagar som jag sprungit.

Totalt får jag i mig mellan 2,5-3 gram protein/kg kroppsvikt med denna kur.

Puss och kram och allt sånt där annat som kan få nån att svara.:hbang:

Mass-Tech
2010-11-18, 20:28
Ta den som är billigaste innehåller mest a' burk.

Kischen
2010-11-18, 20:29
ta den som är billigaste innehåller mest a' burk.

+1

Fiedeli
2010-11-23, 15:17
Ta den som är billigaste innehåller mest a' burk.

Det låter ju logiskt och så, men påståendet besvarar inte frågan: Funkar det?

ThisIsTheOne
2010-11-23, 15:33
Det låter ju logiskt och så, men påståendet besvarar inte frågan: Funkar det?

Funkar hur? Det är kolhydrater, protein och fett. Samma sak som du får i dig när du äter mat, men nu kommer det i pulverform och kan eventuellt vara smidigare.

Albin Eriksson
2010-11-23, 15:45
Ersätter bara vanligt mat som sagt, smidigt om du har svårt att äta eller får gainern VÄLDIGT billigt.