handdator

Visa fullständig version : Doping på marknaden?


Tunroth
2010-11-18, 10:46
Har börjat fundera över alla dessa kosttillskott som man kan köpa på marknaden, hur kan man vara säker på att de inte är doping?

Tänker på tex PWO produkter, fettförbränning, & andra pulver/tablett former?

Att se alla "konstiga" ingrindienser, samt att kolla på dopinglistan känns mest bara förvirrande

Finns någon lista?

Även olika medicineringar som man fått utskrivet av läkare, (och receptfria) som kan vara i riskzonen?

JimmyJoe
2010-11-18, 10:50
Om det finns något olagligt preparat i någon produkt så brukar det krypa fram rätt snabbt. Köp inte det nyaste, håll dig till de produkter som använts ett tag och som är populära.

z_bumbi
2010-11-18, 11:06
Köp inget som du inte vet vad det är. Det är inte direkt så att tillskotten gör en enorm skillnad så varför riskera att torska?

Personligen skulle jag inte heller köpa något från en tillverkare som jag inte litar på oavsett vilka tillskott jag köper.

cero
2010-11-18, 11:07
Håller med Jimmy. Köp det du vet vad det är, som har varit ute på marknaden ett tag och är populära.

Ne0phyte
2010-11-18, 13:06
Tar du astmamedicin utan läkarintyg räknas det som doping.

Nitrometan
2010-11-18, 13:42
Tar du astmamedicin utan läkarintyg räknas det som doping.
Det beror på vilken astmamedicin det är.

Nelo322
2010-11-18, 13:49
Går ganska bra att kolla på vad olika tillskott innehåller emot dopinglistan. Men passa dig för hormonförändrande tillskott, och vissa pwos samt fettförbrännare.

Ett enkelt tips är att köpa farings tillskott. Ska vara helt fria ifrån doping! Passa dig ifrån att köpa vissa amerikanskamärken tex gaspari, då dom har många tillskott som är tveksamma. Finns risker att de har tillverkat saker som ska vara lagliga i samma maskiner som de har tillverkat nått dopingklassat i.

bb X
2010-11-18, 13:57
Tar du astmamedicin utan läkarintyg räknas det som doping.

Ööh? Vilken är det? Jag tar en fast jag får det utskrivet av läkare så...

svenssonhampus
2010-11-18, 14:22
De flesta "bra" hemsidor säljer inte några olagliga preparat direkt. Och om dem nu skulle göra det så lär det gå ut ganska snabbt att dem gör det, håll dig till gamla och välkända produkter/företag. (Muscletech, BSN, Universal, Star Nutrition) och så vidare :)

Fairing
2010-11-18, 14:35
De flesta "bra" hemsidor säljer inte några olagliga preparat direkt. Och om dem nu skulle göra det så lär det gå ut ganska snabbt att dem gör det, håll dig till gamla och välkända produkter/företag. (Muscletech, BSN, Universal, Star Nutrition) och så vidare :)

Fast där har du fel ! Dom flesta stora aktörer idag på den Svenska marknaden säljer produkter som ger utslag i dopingtest och/eller innehåller läkemedelsklassade substanser

Hemo rage
Jack 3d
Crack

Bara för att nämna några produkter men det finns väldigt många fler.

cero
2010-11-18, 14:53
Hur kommer det sig att dessa produkter FÅR säljas?

blondyz
2010-11-18, 15:01
Fast där har du fel ! Dom flesta stora aktörer idag på den Svenska marknaden säljer produkter som ger utslag i dopingtest och/eller innehåller läkemedelsklassade substanser

Hemo rage
Jack 3d
Crack

Bara för att nämna några produkter men det finns väldigt många fler.

Som jag har förstått det beror det väl lite på vad man rättar sig efter.. Rättar man sig efter RF listan/tränar på en anläggning som är ansluten till RF är dessa inte tillåtna. Tränar du på andra ställen så är det inte mot svensk lag att använda, utan upp till ledningen att bestämma i avtal vad som gäller?

Fairing
2010-11-18, 15:12
Som jag har förstått det beror det väl lite på vad man rättar sig efter.. Rättar man sig efter RF listan/tränar på en anläggning som är ansluten till RF är dessa inte tillåtna. Tränar du på andra ställen så är det inte mot svensk lag att använda, utan upp till ledningen att bestämma i avtal vad som gäller?

Nej , det är inte mot svensk lag att använda dom. Dock ger flera produkter utslag i dopingtest.

Otur
2010-11-18, 15:21
Har länge funderat kring detta också. Varför säljs det om produkterna innehåller olagliga substanser? tex Jack3d.

ThisIsTheOne
2010-11-18, 15:23
Har länge funderat kring detta också. Varför säljs det om produkterna innehåller olagliga substanser? tex Jack3d.

De innehåller inga olagliga substanser.

cero
2010-11-18, 15:24
Otur: Kolla inlägget över ditt egna.

blondyz
2010-11-18, 15:26
Nej , det är inte mot svensk lag att använda dom. Dock ger flera produkter utslag i dopingtest.

Ursäkta om detta blir grymt tjatigt.. men antar att du syftar på dopingtest utförda av RF? Polisens dopingkontroller bryr sig inte, eftersom att de inte är olagliga?

Är ganska osäker, men om det är så borde det handla mer om vad man vill rätta sig efter, RF+Svensk lag, eller endast Svensk lag.

Fairing
2010-11-18, 15:39
Har länge funderat kring detta också. Varför säljs det om produkterna innehåller olagliga substanser? tex Jack3d.

Det beror på att råvaran DMAA (GOOGLA på det namnet) faller "mellan stolarna" i flera länder. Det var tidigare ett läkemedel
I dag är det inget läkemedel i Sverige och därför är det inte förbjudet att sälja

svenssonhampus
2010-11-18, 15:44
Nej , det är inte mot svensk lag att använda dom. Dock ger flera produkter utslag i dopingtest.

Om dem nu är olagliga så är det väl ganska självklart att polisen hade gjort ett ingrep eller hur?

hertzman
2010-11-18, 16:02
Det beror på vilken astmamedicin det är.

Och på vilken nivå man tävlar. Inom RF så har man generell dispens för av läkare utskrivna läkemedel så länge man inte tävlar på hög nivå. Har man exempelvis landslagsuppdrag så måste man söka dispens, även för läkemedel man har på recept. Annars är det kört om man blir testad.

Gober
2010-11-18, 16:08
Om dem nu är olagliga så är det väl ganska självklart att polisen hade gjort ett ingrep eller hur?

Det är INTE olagligt, får ej användas på tävling sant, olagliga NEJ. Dessutom har folk blivit testade för tex Jack3ed (bla en PT) och det gav inget utslag.

Fairing
2010-11-18, 16:13
Om dem nu är olagliga så är det väl ganska självklart att polisen hade gjort ett ingrep eller hur?

Polisen har inte dom resurserna så att dom kan kolla vad som är lagligt och inte. Finns en uppsjö med produkter som innehåller substanser som är läkemedelsklassade i Sverige

Fairing
2010-11-18, 16:18
Det är INTE olagligt, får ej användas på tävling sant, olagliga NEJ. Dessutom har folk blivit testade för tex Jack3ed (bla en PT) och det gav inget utslag.

Det beror på att dom inte tittade efter DMAA i så fall.

läsvärt http://en.wikipedia.org/wiki/1,3-dimethylamylamine

hertzman
2010-11-18, 16:20
Det beror på att dom inte tittade efter DMAA i så fall.

läsvärt http://en.wikipedia.org/wiki/1,3-dimethylamylamine

Mja, just den substansen är ju endast förbjuden på tävling enligt WADA:s riktlinjer iaf.

z_bumbi
2010-11-18, 16:23
Dessutom har folk blivit testade för tex Jack3ed (bla en PT) och det gav inget utslag.

Vilken typ av test?

Gober
2010-11-18, 16:25
Vilken typ av test?

Det vet jag faktiskt inte, jag vet bla en PT på sats som blivit testad där. Kan se om han kan redovisa vilket sorts test.

Gober
2010-11-18, 16:26
Det beror på att dom inte tittade efter DMAA i så fall.

läsvärt http://en.wikipedia.org/wiki/1,3-dimethylamylamine

Eftersom det inte är olagligt så finns det väll iofs ingen anledning att leta?

MejjA
2010-11-18, 16:34
Detta gav ett litet uppvaknande.

Funderade förut om mina insomnings samt sömnproblem
hade med överträning att göra (mycket stressig vecka med
mycket rörelse och träning)

Kan mycket väl vara så att 3 skopor Jack3d innan passet är
boven. Blir att dra ner på denna produkt och använda sig av
1 skopa framför 3 och se om det hjälper.

Edit :
Har använt mig av Rage Extreme förut utan biverkningar och
gissar på att teobromin är en mycket mildare variant av
CS än tex Dmaa ?

Gober
2010-11-18, 16:38
Detta gav ett litet uppvaknande.

Funderade förut om mina insomnings samt sömnproblem
hade med överträning att göra (mycket stressig vecka med
mycket rörelse och träning)

Kan mycket väl vara så att 3 skopor Jack3d innan passet är
boven. Blir att dra ner på denna produkt och använda sig av
1 skopa framför 3 och se om det hjälper.

Litet uppvaknande? PWO´s är gjorda för att pigga upp dig, nästan alla PWO´s innehåller koffein vilket gör dig pigg och kan orsaka sömnproblem.

Läser du inte på innan du köper dina tillskott?

MejjA
2010-11-18, 16:43
Litet uppvaknande? PWO´s är gjorda för att pigga upp dig, nästan alla PWO´s innehåller koffein vilket gör dig pigg och kan orsaka sömnproblem.

Läser du inte på innan du köper dina tillskott?

Jag var inte underfund med Dmaa innan detta Nej.

Koffein och pwo's har jag använt mig av innan men
aldrig upplevt problem vid insomning eller liknande.

Gober
2010-11-18, 16:50
Jag var inte underfund med Dmaa innan detta Nej.

Koffein och pwo's har jag använt mig av innan men
aldrig upplevt problem vid insomning eller liknande.

okej, jag upplever inte alls några sömnproblem pga DMAA, men alla reagerar olika. Det är aldrig någon bra ide att ta PWO nära läggdags :)

MejjA
2010-11-18, 17:17
okej, jag upplever inte alls några sömnproblem pga DMAA, men alla reagerar olika. Det är aldrig någon bra ide att ta PWO nära läggdags :)

Jo när det kommer till CS-preparat så är effekten oftast olika
från person till person beroende på längd, kroppsvikt och säkerligen en
hel uppsjö med övriga faktorer.

Bör tillägga att intagen skett senast kl 12-13 mitt på dagen
och lägger mig vanligtvis kl 23-24 så det är ingen
kvällsträning där inte.

Man lär sig av sina misstag :)
Dmaa går fetbort oavsett nu :smash:

Erkserks
2010-11-18, 17:23
Jo när det kommer till CS-preparat så är effekten oftast olika
från person till person beroende på längd, kroppsvikt och säkerligen en
hel uppsjö med övriga faktorer.

Bör tillägga att intagen skett senast kl 12-13 mitt på dagen
och lägger mig vanligtvis kl 23-24 så det är ingen
kvällsträning där inte.

Man lär sig av sina misstag :)
Dmaa går fetbort oavsett nu :smash:

Skicka din burkar jack3d till mig :)

Gislason
2010-11-18, 17:28
Fast där har du fel ! Dom flesta stora aktörer idag på den Svenska marknaden säljer produkter som ger utslag i dopingtest och/eller innehåller läkemedelsklassade substanser

Hemo rage
Jack 3d
Crack

Bara för att nämna några produkter men det finns väldigt många fler.

De går dock under "Centralstimulerande" och är således enbart förbjudna i samband med tävling som jag förstår det, fullt tillåtet att träna med substansen i kroppen.

Jag har Crack i hyllan hemma, har tagit det innan 2-3 pass, men efter lite forskning och ha erfarit den kraftiga effekten på nervsystemet har jag beslutat att sluta använda produkten och gå tillbaka till min Rage.

DMAA används bland annat som partydrog i Australien, och det verkar inte finnas några som helst studier på hur ett långt regelbundet intag påverkar kroppen.

Med andra ord, du får inte tävla med produkten men du får (än så länge) köpa, sälja och träna med produkten men jag råder ingen till det då ingen verkar ha några som helst belägg för att det skulle vara säkert.

vicarious
2010-11-18, 18:45
Som jag har förstått det efter att ha läst lite på nätet, bland annat på USP Labs forum så måste man testa direkt för DMAA eller amfetamin för att det ska kunna ge utslag på ett dopingtest. Vilket jag antar att man oftast inte gör..

z_bumbi
2010-11-18, 19:02
Som jag har förstått det efter att ha läst lite på nätet, bland annat på USP Labs forum så måste man testa direkt för DMAA eller amfetamin för att det ska kunna ge utslag på ett dopingtest. Vilket jag antar att man oftast inte gör..

RF gör det.

Vad resten gör är upp till den som beställer testet.

Fairing
2010-11-18, 20:05
Som jag har förstått det efter att ha läst lite på nätet, bland annat på USP Labs forum så måste man testa direkt för DMAA eller amfetamin för att det ska kunna ge utslag på ett dopingtest. Vilket jag antar att man oftast inte gör..

googla lite och se hur många som har åkt dit senaste året på DMAA. Vet ej hur lång spårningstid det är

Fairing
2010-11-18, 20:08
Doping in sports
In 2009, the World Anti-Doping Agency added methylhexanamine to the 2010 prohibited list.[10]

Methylhexanamine was implicated as a stimulant used by five Jamaican athletes in 2009. JADCO, the Jamaican anti-doping panel, was initially unable to determine whether it was prohibited by the rules,[11] but subsequently decided to impose sanctions on some of the affected athletes on the grounds that the drug was similar in structure to the banned substance tuaminoheptane.[12]

During the 2010 Commonwealth Games, Nigerian athlete Damola Osayemi was stripped of her gold medal in the 100m after methylhexanamine was detected during drug testing.[13] Subsequently, another Nigerian athlete, Samuel Okon, who finished sixth in the 110m hurdles, also tested positive for the drug.[14]

In October 2010, two Portuguese cyclists - Rui Costa and his brother Mario - tested positive for the substance. The samples were taken during the Portuguese National Championships at the end of June.[15]

In October 2010, nine Australian athletes have been found by Australian Sports Anti-doping Authority to have tested positive for the substance. These players may include NRL and AFL players. [16]

In November 2010 two South African rugby union players, Chiliboy Ralepelle and Bjorn Basson, were found to have tested positive for the substance on their annual tour of the Northern Hemisphere, and were immediately sent home from the tour by the South African Rugby Union, although it is possible that the players may have ingested the substance inadvertently in the form of medication for flu symptoms.[17]

KniveN
2010-11-19, 00:14
googla lite och se hur många som har åkt dit senaste året på DMAA. Vet ej hur lång spårningstid det är

Som det redan har nämnts flera gånger i tråden så är det vid tävling det är klassat och inte träning, så det berör nog inte största delen här.

Sniggel
2010-11-19, 07:30
Många här i tråden bör lära sig att skilja på dopingklassat och olagligt.

Fetknoppen
2010-11-19, 08:14
Varför inte bara träna, utan en massa tillskott. Majoriteten har ändå ingen som helst effekt så det är bättre att lägga pengarna på annat. Och äter man något som har effekt bör man nog bli misstänksam och sluta innan man fastnar i ett test. Mig veterligen är det bara kreatin som verkligen fungerar och är lagligt. Allt annat som säljs är bara placebo.

Anabolismus
2010-11-19, 09:00
Fast där har du fel ! Dom flesta stora aktörer idag på den Svenska marknaden säljer produkter som ger utslag i dopingtest och/eller innehåller läkemedelsklassade substanser

Hemo rage
Jack 3d
Crack

Bara för att nämna några produkter men det finns väldigt många fler.

För att förtydliga så menar du vd tävling? Vet ett flertal personer som blovit RF testade under träning med substansen i kroppen som inte har gett utslag alls.

Gober
2010-11-19, 10:06
Citat från annat forum.

Jag skrev detta tidigare i tråden, jag och en vän har blivit testad på träning via RF och det har varit lugnt.

Läser man på WADAs lista så står det

"Förutom kategorierna S 1 till S 5 och M 1 till M 3 som är definierade ovan, är följande kategorier förbjudna vid tävling:"

Där under är stimulanter listade, dvs okej på träning.

Fastback
2010-11-19, 10:29
Här är också ett citat från annat forum! Jag har blivit testad via RF med 2 olika geranamine produkter, en gång före det blev klassat och en gång efter, även en jag känner har även blivit testad när han har tagit geranamine och det har inte varit några problem. (alla tester på träning)

ChrisDEFC
2010-11-19, 11:21
Som jag har förstått det efter att ha läst lite på nätet, bland annat på USP Labs forum så måste man testa direkt för DMAA eller amfetamin för att det ska kunna ge utslag på ett dopingtest. Vilket jag antar att man oftast inte gör..

Drogkontroller vid tex jobbansökan på random större företag då, kan det ge utslag? Eftersom det förmodligen testat för amfetamin då så kanske detta åxå kan ge utslag? Vore ju taskigt om någon här åkte dit på en sån miss. Känns lite komplicerat att förklara för en blivande arbetsgivare att "jag har bara tagit kosttillskott i samband med träning".

Fairing
2010-11-19, 13:14
För att förtydliga så menar du vd tävling? Vet ett flertal personer som blovit RF testade under träning med substansen i kroppen som inte har gett utslag alls.

Ja , dock vill jag även förtydliga vad jag menar med olagligt. Hemo Rage innehåller Läkemedlesklassade ingredienser = Olagliga

Jack 3d osv innehåller inget olagligt (än så länge)

Vicotnik
2010-11-20, 23:28
Varför inte bara träna, utan en massa tillskott. Majoriteten har ändå ingen som helst effekt så det är bättre att lägga pengarna på annat. Och äter man något som har effekt bör man nog bli misstänksam och sluta innan man fastnar i ett test. Mig veterligen är det bara kreatin som verkligen fungerar och är lagligt. Allt annat som säljs är bara placebo.
Tillskott fyller en funktion. Men man bör ju självklart bara ta grejer som man vet vad det är för något. Dessutom bör man rimligtvis ha nåt syfte bakom och inte bara ta produkt X "för att det ska vara bra".
Att kategoriskt helt utesluta tillskott ser jag ingen mening med. Eller så kanske vi har olika syn på vad som är ett tillskott.

saab900
2010-11-21, 00:46
Och på vilken nivå man tävlar. Inom RF så har man generell dispens för av läkare utskrivna läkemedel så länge man inte tävlar på hög nivå. Har man exempelvis landslagsuppdrag så måste man söka dispens, även för läkemedel man har på recept. Annars är det kört om man blir testad.

Hur var det nu, var det större delen av något landslag som hade recept på astmamedicin, en andel av laget som ligger skyhögt över snittet hos normalbefolkningen :D
Det dumma är ju att bara man kan få en läkare att skriva ut en medicin med prestationshöjande effekt så får man ju använda den sedan vare sig man behöver den för sin hälsa eller inte.

hertzman
2010-11-21, 01:49
Hur var det nu, var det större delen av något landslag som hade recept på astmamedicin, en andel av laget som ligger skyhögt över snittet hos normalbefolkningen :D
Det dumma är ju att bara man kan få en läkare att skriva ut en medicin med prestationshöjande effekt så får man ju använda den sedan vare sig man behöver den för sin hälsa eller inte.

Det har ju blivit betydligt mer restriktivt med hur RF accepterar läkarintyg också. När det gäller astma krävs det ju numera mer än bara ett läkarintyg, det krävs att det finns en ordentlig utredning i bakgrunden för att det ska vara giltigt.

... och när man tävlar på hög nivå så måste man som sagt söka dispans innan man börjar använda ett dopingklassat preparat, även om man fått det utskrivet av läkare. När det gäller styrkesporter är tror jag att RF skulle vara väldigt restriktiva med att ge dispans för exempelvis hormonpreparat som kan ge en fördel.

Fetknoppen
2010-11-21, 02:04
Tillskott fyller en funktion. Men man bör ju självklart bara ta grejer som man vet vad det är för något. Dessutom bör man rimligtvis ha nåt syfte bakom och inte bara ta produkt X "för att det ska vara bra".
Att kategoriskt helt utesluta tillskott ser jag ingen mening med. Eller så kanske vi har olika syn på vad som är ett tillskott.

Jag anser att tillskott är överflödiga eftersom dom inte kan bidra med något som inte vanlig mat också kan göra. Övertron på aminosyror i pulverform och andra produkter är i vissa kretsar helt enorm. Vanlig nyttig mat i lämpliga portioner och med jämna mellanrum gör kosttillskott helt överflödiga. Senast jag granskade forskningsläget var det bara kreatinmonohydrat som fungerade, och jag tror inte att mycket har förändrats dom senaste åren. Kort och gott, ät bra mat och du kan hoppa över alla preparat!

Fetknoppen
2010-11-21, 02:06
Det har ju blivit betydligt mer restriktivt med hur RF accepterar läkarintyg också. När det gäller astma krävs det ju numera mer än bara ett läkarintyg, det krävs att det finns en ordentlig utredning i bakgrunden för att det ska vara giltigt.

... och när man tävlar på hög nivå så måste man som sagt söka dispans innan man börjar använda ett dopingklassat preparat, även om man fått det utskrivet av läkare. När det gäller styrkesporter är tror jag att RF skulle vara väldigt restriktiva med att ge dispans för exempelvis hormonpreparat som kan ge en fördel.

I kraftidrott kan du inte få dispans för anabola hormoner såsom testosteron eller HGH. Om behov finns för sådan medicinering får du helt enkelt sluta tävla.

Sverker
2010-11-21, 07:55
Hur var det nu, var det större delen av något landslag som hade recept på astmamedicin, en andel av laget som ligger skyhögt över snittet hos normalbefolkningen :D


Nu är detta fullständig trådkapning av mig.


Men alla som tränat när det varit - 15°C eller ännu värre -20°C vet hur det river i näsan, halsen och lungorna. På elitnivå balanserar man hela tiden på gränsen vad som är hälsofarligt. Allt som är förnuftigt har man redan släppt.

Även om det är självförvållat så ser jag inte riktigt varför man inte skulle kunna få återställa normalfunktionen ? Se den tränare som stoppar sina skidåkare i klubbstugan.
- Tjejer och killar ! Idag är det för kallt. Kila hem och så kör vi på torsdag istället.

Tolkia
2010-11-21, 09:16
Juat vad gäller astma, så är det nog inte alltför långsökt att tro att idrottare som tränar mycket i kyla kommer att utveckla den typ av besvär som man ser vid astma. Det är inte alls ovanligt att man upptäcker en astma just i samband med att personen ansträngt sig när det var kallt ute, även om personen inte tävlar i längdskidor. Så där är det väl lite svårt att bestämma sig för att den ena sortens astma är "godkänd" och den andra inte.

smalbensulf
2010-12-21, 17:07
Drogkontroller vid tex jobbansökan på random större företag då, kan det ge utslag? Eftersom det förmodligen testat för amfetamin då så kanske detta åxå kan ge utslag? Vore ju taskigt om någon här åkte dit på en sån miss. Känns lite komplicerat att förklara för en blivande arbetsgivare att "jag har bara tagit kosttillskott i samband med träning".

Jag har just idag blivit drogtestad på jobbet. Har tidigare använt Jack3d men kör just nu bara med AmiNOX Pump. Känns obehagligt att sitta och vänta på resultatet.. Du/någon som vet om drogtesterna på jobbet kan ge något utslag på detta? Jag menar att det kan ju inte vara olagligt eller hur fan klassas det i ett drogtest?

bb X
2010-12-21, 17:10
Jag har just idag blivit drogtestad på jobbet. Har tidigare använt Jack3d men kör just nu bara med AmiNOX Pump. Känns obehagligt att sitta och vänta på resultatet.. Du/någon som vet om drogtesterna på jobbet kan ge något utslag på detta? Jag menar att det kan ju inte vara olagligt eller hur fan klassas det i ett drogtest?

Aa jo, brukar finnas spår av amfetamin i jack3d. :D

Du har inget att oroa dig över om du inte använt dig av något olagligt. :P

hoog
2010-12-21, 17:27
Aa jo, brukar finnas spår av amfetamin i jack3d. :D

Du har inget att oroa dig över om du inte använt dig av något olagligt. :P

Det kommer ändå bli ett jävla liv för han innan han lyckas förklara varför, och för att dom ska tro han så måste dom skicka in provet på analys. Sen kommer vell din chef tycka det är konstigt att du använder grejer som gör dig pigg som visar på amfetamin....låter inte bra i hans öron antar jag.

smalbensulf
2010-12-21, 17:33
Det kommer ändå bli ett jävla liv för han innan han lyckas förklara varför, och för att dom ska tro han så måste dom skicka in provet på analys. Sen kommer vell din chef tycka det är konstigt att du använder grejer som gör dig pigg som visar på amfetamin....låter inte bra i hans öron antar jag.
Men hur länge är spårtiden för Jack3d då? Ja de känns ju jävligt tungt om de visar sig spår av skiten....

young_george
2010-12-21, 17:34
Det kommer ändå bli ett jävla liv för han innan han lyckas förklara varför, och för att dom ska tro han så måste dom skicka in provet på analys. Sen kommer vell din chef tycka det är konstigt att du använder grejer som gör dig pigg som visar på amfetamin....låter inte bra i hans öron antar jag.

Iom att det handlar om en jobbansökning så finner jag det otroligt att han ens skulle få förklara för chefen. Med största sannolikhet skulle bara jobbet ge till någon av de andra sökande.

Drogkontroller utförs ju inte främst på headhuntade chefer om man säger så.

blondyz
2010-12-21, 18:22
Jack3d innehåller inte amfetamin.

Det enda jag har hört ger falska utslag på traditionella drogtester är Effedrin, vilket inte ens är lagligt det heller, slår ut som meta.

hoog
2010-12-21, 18:29
Jack3d innehåller inte amfetamin.

Det enda jag har hört ger falska utslag på traditionella drogtester är Effedrin, vilket inte ens är lagligt det heller, slår ut som meta.


Nej jag vet att jack3d inte innehåller amfetamin....Dock visar den det på stickan.

hoog
2010-12-21, 18:32
Nästan alla central stimulerande RC droger visar på pisseprov som meta. Antar många cs droger som jack3d gör det med.

smalbensulf
2010-12-21, 18:32
Nej jag vet att jack3d inte innehåller amfetamin....Dock visar den det på stickan.

Men hur länge syns det i urinen då?

hoog
2010-12-21, 18:34
Ingen aning. Om det går ut lika snabbt som amfetamin så är du om 2-5 dagar. Garanterat ren 5d dagen.

smalbensulf
2010-12-21, 18:48
Okej men har inte kört de på 2 veckor nu så får hoppas på att det är grönt. Jag återkommer med hur det gick efter jag fått resultatet. Kan vara värt att veta för andra då de kollar för allting nu i princip...

hoog
2010-12-21, 19:19
Aha men då tror jag du kan vara helt lugn. Vore tråkigt om du blev positiv för en sån grej och missade ett jobb..

smalbensulf
2010-12-21, 19:24
Jo, men annars så får man väl ta med burken och visa vad man har kört med, de borde ju gå att göra en uppföljning på det i värsta fall..

hoog
2010-12-21, 19:27
Jo, men annars så får man väl ta med burken och visa vad man har kört med, de borde ju gå att göra en uppföljning på det i värsta fall..

Mjo, men är det en jobb intervju som nån antydde tidigare. Så ist för att välja killen som blev posetiv på amfetamin och skyller på han tränar styrketräning så väljer dom nån som är negativ.

Chaan
2010-12-21, 20:56
Nu är detta fullständig trådkapning av mig.


Men alla som tränat när det varit - 15°C eller ännu värre -20°C vet hur det river i näsan, halsen och lungorna. På elitnivå balanserar man hela tiden på gränsen vad som är hälsofarligt. Allt som är förnuftigt har man redan släppt.

Även om det är självförvållat så ser jag inte riktigt varför man inte skulle kunna få återställa normalfunktionen ? Se den tränare som stoppar sina skidåkare i klubbstugan.
- Tjejer och killar ! Idag är det för kallt. Kila hem och så kör vi på torsdag istället.

Bra trådkapning. När jag var ungdom stack jag ut i -37 i skidspåret med en kompis. Föräldrarna visste inte riktigt vart vi var. Det måste varit koko. Alltså farligt.

Curls
2010-12-22, 09:23
Drogkontroller vid tex jobbansökan på random större företag då, kan det ge utslag? Eftersom det förmodligen testat för amfetamin då så kanske detta åxå kan ge utslag? Vore ju taskigt om någon här åkte dit på en sån miss. Känns lite komplicerat att förklara för en blivande arbetsgivare att "jag har bara tagit kosttillskott i samband med träning".

Vad jag vet så om tex. Polisen testar en och man har nåt liknande i blodet som ger utslag på amfetamin så ser man efter att det varit på lab vad det egentligen var för substans och då åker man ju liksom inte dit på de. (vet man vad man tagit så säger man de då man testas och att man tror att det kan ge utslag, så man bör ju veta vad man har stoppat i sig)

Men vid en jobbansökan eller dyl. lär dom ju inte skicka det till lab...

Dock så är det väldigt kort spårtid på alla liknande preparat.


Tur att man är jävligt noga med allt man stoppar i sig.

Timme
2010-12-22, 10:00
Jag anser att tillskott är överflödiga eftersom dom inte kan bidra med något som inte vanlig mat också kan göra. Övertron på aminosyror i pulverform och andra produkter är i vissa kretsar helt enorm. Vanlig nyttig mat i lämpliga portioner och med jämna mellanrum gör kosttillskott helt överflödiga. Senast jag granskade forskningsläget var det bara kreatinmonohydrat som fungerade, och jag tror inte att mycket har förändrats dom senaste åren. Kort och gott, ät bra mat och du kan hoppa över alla preparat!

Proteinsyntesen ökar dock avsevärt vid intag EAA kring träning jämfört med vanlig mat.

Sedan har det kommit mycket positiva studier om beta-alanin. Kosttillskott har helt klart sin plats tycker jag.

Curls
2010-12-22, 10:05
Proteinsyntesen ökar dock avsevärt vid intag EAA kring träning jämfört med vanlig mat.

Sedan har det kommit mycket positiva studier om beta-alanin. Kosttillskott har helt klart sin plats tycker jag.

+ 1

Såg dig på FF också, du va faktiskt rätt snygg

KniveN
2010-12-22, 10:11
Nej jag vet att jack3d inte innehåller amfetamin....Dock visar den det på stickan.

Nästan alla central stimulerande RC droger visar på pisseprov som meta. Antar många cs droger som jack3d gör det med.

Vet du eller sitter du och antar?

Jag vet en person som har testad två stycken olika multinarkotikatest efter att ha käkat geramine i en vecka, visade inte på något.

macsacre
2010-12-22, 13:30
Har börjat fundera över alla dessa kosttillskott som man kan köpa på marknaden, hur kan man vara säker på att de inte är doping?

Tänker på tex PWO produkter, fettförbränning, & andra pulver/tablett former?

Att se alla "konstiga" ingrindienser, samt att kolla på dopinglistan känns mest bara förvirrande

Finns någon lista?

Även olika medicineringar som man fått utskrivet av läkare, (och receptfria) som kan vara i riskzonen?

Om det fungerar är det nog doping prepp i. Om det inte fungerar så är det grönt ;)

Raasken
2010-12-22, 14:11
Sedan har det kommit mycket positiva studier om beta-alanin. Kosttillskott har helt klart sin plats tycker jag.

Offtopic. Men beta alanin är "promising but unproven" för uthållighetsidrottare som presterar på laktattröskeln. Mig veterligen finns det inget som tyder på bättre prestation eller hypertorfi av det.
http://evidencebasedfitness.blogspot.com/2010/04/beta-alanine-revisited-failing-to-plan.html
Kul, om än lite gammal, läsning.

Salus
2010-12-22, 15:31
oj, menar ni att man kan köpa Anna-Bålla genom vanliga webbutiker?

blondyz
2010-12-22, 16:03
oj, menar ni att man kan köpa Anna-Bålla genom vanliga webbutiker?

"vanliga" är väl inte helt korrekt.

Och kosttillskotten svenska butiker säljer verkar vara fria från steroider. Det är annan doping (stimulanter etc) som diskuteras om jag fattar det rätt.

Zacke
2010-12-22, 17:54
Proteinsyntesen ökar dock avsevärt vid intag EAA kring träning jämfört med vanlig mat.


Vad har du för källa på det egentligen?

agazza
2010-12-22, 18:06
oj, menar ni att man kan köpa Anna-Bålla genom vanliga webbutiker?


Tyvärr är det så lättåtkomligt nu för tiden att det finns flertalet svenska webshopar som säljer "tunga" steroider och preparat.

Vad har du för källa på det egentligen?


Finns väl flertalet studier på det?

Ska googla lite på det. Brb ikväll ifall ingen varit före.

Zacke
2010-12-22, 18:23
Tyvärr är det så lättåtkomligt nu för tiden att det finns flertalet svenska webshopar som säljer "tunga" steroider och preparat.




Finns väl flertalet studier på det?

Ska googla lite på det. Brb ikväll ifall ingen varit före.


Jag hittar flera studier som visar att en viss mängd essentiella aminosyror ger ökad proteinsyntes.

Men essentiella aminosyror finns ju i mat. Dessutom finns mängder av andra saker i vanlig mat i små doser. Så jag är alltså inte ute efter de där vanliga studierna som visar att aminosyror är bra.

Utan vad jag undrar över är alltså Timmes konstaterande att det är bättre med EAA än med vanlig mat. Vad baserar han/du det på?

agazza
2010-12-22, 18:36
Jag hittar flera studier som visar att en viss mängd essentiella aminosyror ger ökad proteinsyntes.

Men essentiella aminosyror finns ju i mat. Dessutom finns mängder av andra saker i vanlig mat i små doser. Så jag är alltså inte ute efter de där vanliga studierna som visar att aminosyror är bra.

Utan vad jag undrar över är alltså Timmes konstaterande att det är bättre med EAA än med vanlig mat. Vad baserar han/du det på?

EAA på tom mage ska stimulera en hel del saker mycket kraftigare än tex eaa i vassle, när det gäller mat är ju upptaget mycket mycket långsammare.

Jag måste googla ett tag för att specifiera för jag är helt blank i huvudet just nu.

KniveN
2010-12-22, 23:48
Tyvärr är det så lättåtkomligt nu för tiden att det finns flertalet svenska webshopar som säljer "tunga" steroider och preparat.


Antar att du skämtar? För det pratas väl bara om vanliga kosttillskotts butiker, då det är detta som tas upp i tråden?

hoog
2010-12-23, 00:02
Vet du eller sitter du och antar?

Jag vet en person som har testad två stycken olika multinarkotikatest efter att ha käkat geramine i en vecka, visade inte på något.

Jag vet att nästan alla rc droger som har liknande kemisk beteckning som met visar. Nu menar jag ju dock droger som används för att må bra.

När det kommer till träninsprepparat så vet jag ej, men nu skrev ju någon att han/nån blivit posetiv så då är det mycket möjligt att dom visar. Kan tänka mig att det finns en hel del "uppiggande" droger som säljs som kosttillskott som visar som meta tex.

agazza
2010-12-23, 00:05
Antar att du skämtar? För det pratas väl bara om vanliga kosttillskotts butiker, då det är detta som tas upp i tråden?

Det som togs upp i tråden är preparat som är dopningsklassade på tävlingar, men ej olagliga i sverige eftersom dom inte är läkemedel här och varför dom får säljas. Det är mest en fråga om att skilja på dopingklassat och olagligt att bruka.


Frågan jag svarade på var ifall det finns webbshoppar för AAS, och ja tyvärr, det finns det, precis som GG eller koloshopen. Kanske inte lika professionellt utformade hemsidor, men funktionen är densamma.

Det är därför jag tycker det borde finnas strängare böteskrav och kontroller av användande, för att skrämma upp ungdomarna.

hoog
2010-12-23, 00:55
Det som togs upp i tråden är preparat som är dopningsklassade på tävlingar, men ej olagliga i sverige eftersom dom inte är läkemedel här och varför dom får säljas. Det är mest en fråga om att skilja på dopingklassat och olagligt att bruka.


Frågan jag svarade på var ifall det finns webbshoppar för AAS, och ja tyvärr, det finns det, precis som GG eller koloshopen. Kanske inte lika professionellt utformade hemsidor, men funktionen är densamma.

Det är därför jag tycker det borde finnas strängare böteskrav och kontroller av användande, för att skrämma upp ungdomarna.

Detta jävla skitsnacket om att ungdommar behövs skrämmas upp asså. Räcker det inte med att hela sverige tror att AAS är livsfarligt?

Man skulle ha RIKTIG fakta om ALLA droger under skoltiden tycker jag. Inget jävla propaganda snack som man ändå växer ifrån tillslut.

agazza
2010-12-23, 01:22
Detta jävla skitsnacket om att ungdommar behövs skrämmas upp asså. Räcker det inte med att hela sverige tror att AAS är livsfarligt?

Man skulle ha RIKTIG fakta om ALLA droger under skoltiden tycker jag. Inget jävla propaganda snack som man ändå växer ifrån tillslut.

Ta det i dom andra trådarna.

1. 17aa är väldigt levertoxiskt
2. oralt intag är absolut vanligast bland nybörjare (ungdomar)
3. mestadelen av orala steroider är 17aa

Vill du debattera detta så finns det redan 2-3 andra trådar att ta det i. Istället för att dynga ner en till tråd.

Mleyton
2010-12-23, 01:26
Ta det i dom andra trådarna.

1. 17aa är väldigt levertoxiskt
2. oralt intag är absolut vanligast bland nybörjare (ungdomar)
3. mestadelen av orala steroider är 17aa

Vill du debattera detta så finns det redan 2-3 andra trådar att ta det i. Istället för att dynga ner en till tråd.

Pft. Nu förtiden är det inte lika vanligt längre. Nu har ungdomen hittat testostron på injec istället. Vet många 18 åringar som är on året runt i löjliga doser. Nu ska detta ej tas upp vilka doser de brukar då jag brukar få en varning då*gah!*

Men du har rätt i att 17aa steroider är nasty. Men används oftast bara i blasts nuförtiden av dom så är in the game ordentligt.


/ God jul! mvh mleyton

agazza
2010-12-23, 01:33
Pft. Nu förtiden är det inte lika vanligt längre. Nu har ungdomen hittat testostron på injec istället. Vet många 18 åringar som är on året runt i löjliga doser. Nu ska detta ej tas upp vilka doser de brukar då jag brukar få en varning då*gah!*

Men du har rätt i att 17aa steroider är nasty. Men används oftast bara i blasts nuförtiden av dom så är in the game ordentligt.


/ God jul! mvh mleyton

Doser är oväsentligt och ej nödvändigt att nämna heller, därför är det inte tillåtet, det är inte så svårt att hålla sig från varningar ifall man bara läst reglerna. :)

17aa är inte testo

Det är otroligt få nybörjare som kör inject av vad jag sett och läst mig till.

God jul på dig också, nu ska jag sova:thumbup:

KniveN
2010-12-23, 01:59
Jag vet att nästan alla rc droger som har liknande kemisk beteckning som met visar. Nu menar jag ju dock droger som används för att må bra.

När det kommer till träninsprepparat så vet jag ej, men nu skrev ju någon att han/nån blivit posetiv så då är det mycket möjligt att dom visar. Kan tänka mig att det finns en hel del "uppiggande" droger som säljs som kosttillskott som visar som meta tex.

Om du inte vet så bör du inte skriva såhär.
"Nej jag vet att jack3d inte innehåller amfetamin....Dock visar den det på stickan."

Vem i tråden är det som har visat positivt i en test?


Frågan jag svarade på var ifall det finns webbshoppar för AAS, och ja tyvärr, det finns det, precis som GG eller koloshopen. Kanske inte lika professionellt utformade hemsidor, men funktionen är densamma.


Fattar inte hur du kan koppla det som skrivs i tråden som handlar om lagliga kosttillskott till olagliga preppa.nu sidor speciellt när det benämns som vanliga sidor.

Sverker
2010-12-23, 07:08
Detta jävla skitsnacket om att ungdommar behövs skrämmas upp asså. Räcker det inte med att hela sverige tror att AAS är livsfarligt?

Man skulle ha RIKTIG fakta om ALLA droger under skoltiden tycker jag. Inget jävla propaganda snack som man ändå växer ifrån tillslut.


Ojojoj:D

Tyvärr har inte ungdomar erfarenheten och omdömet att avgöra vad som är farligt eller inte. Det ligger lite i sakens natur att ungdomar ska bryta mot vuxenvärdens värderingar.

agazza
2010-12-23, 10:18
Om du inte vet så bör du inte skriva såhär.
"Nej jag vet att jack3d inte innehåller amfetamin....Dock visar den det på stickan."

Vem i tråden är det som har visat positivt i en test?



Fattar inte hur du kan koppla det som skrivs i tråden som handlar om lagliga kosttillskott till olagliga preppa.nu sidor speciellt när det benämns som vanliga sidor.

Jag svarade på en helt annan fråga än det tråden handlade om, ifall det säljs aas på vanliga webshoppar, och ja, tyvärr.

Timme
2010-12-23, 11:15
Vad har du för källa på det egentligen?

Finns ju en mängd med studier som visar ökning av proteinsyntes där man jämför rent eaa med mat. EAA är väl det enda som gör en ökning på flera hundra procent.


Man gav tex EAA till gamla och på en månad så hade de äldre som fick EAA ca 1kg mer muskelmassa jämfört med de som inte fick EAA. Det om något visar väl hur bra EAA är?

Så att det inte finns studier som visar att EAA är bra är ju roligt. Så jag förstår inte hur fetknoppen kan dissa EAA.

edit: Ja Zacke. EAA finns i vanlig mat men kroppen måste först bryta ned maten för att få ut det i blodet. Fria EAA går direkt ut i blodet och ger då en kraftig ökning av proteinsyntes om intag sker på tom mage.

NiHa
2010-12-26, 16:46
Tar o citerar macsacre och ser om både hans och mitt inlägg OMEDELBART tas bort :laugh:
Har citerat lite äldre inlägg och märkt att dessa "mystiskt" försvunnit;)
Tycker det är talande:thumbup:
"Om det fungerar är det nog doping prepp i. Om det inte fungerar så är det grönt "