handdator

Visa fullständig version : Förslag på kosttillskott vid byggning av muskler och styrka.


Kattaz
2003-11-05, 13:19
hejsan!
Tänkte höra om det är någon som har ett bra förslag på kosttillskott som man kan använda sig av om man vill bygga muskler och styrka?
Just nu kör är jag inne på en kreatincyckel och tar även gainer efter träning och även proteinpulver till mellanmål.

King Grub
2003-11-05, 13:23
Då har du det du behöver. :thumbup: Allt annat är ren överkurs och finlir. Bara :eating: som gäller.

Kattaz
2003-11-05, 13:28
Tack för tipset!
Ja jag är rätt nöjd med kreatinet, har kört några veckor nu. Och gainer den skulle jag helt klart inte klara mig utan efter ett hårt styrkepass. Blir helt däckad annars om jag inte tar den faktiskt :)

King Grub
2003-11-05, 13:29
Originally posted by Kattaz
Tack för tipset!
Ja jag är rätt nöjd med kreatinet, har kört några veckor nu. Och gainer den skulle jag helt klart inte klara mig utan efter ett hårt styrkepass. Blir helt däckad annars om jag inte tar den faktiskt :)

Vassleproteinpulver + skumgodis är dock en betydligt trevligare gainer. :hbang:

Kattaz
2003-11-05, 13:38
Kan tänka mig det!!!
Smarigt som attan alltså:)
Hur mycket godis tar du då?
Gainern jag äter innehåller ca:

350kcal
60gram kolhydrater
20gram protein
2gram fett.

Någon som har bra förslag på nåt annat man kan äta istället?
Skulle helt klart gilla det där med godis:)

King Grub
2003-11-05, 13:42
Skum- och gelégodis efter passet är en perfekt kolhydratkälla! Ypperlig kombination av glukos/fruktos. Vanligt vassleproteinpulver som proteinkälla plus så mycket godis att du kommer upp i cirka 1 gram kolhydrater per kilo kroppsvikt. För att få i dig 60 gram, som i gainern, skulle det bli kanske 65 gram. Det är inte sämre än gainern, som också innehåller samma enkla kolhydrater, med godis efter passet.

Snapphanen
2003-11-05, 13:52
Problemet med godis som jag känner det är att efter träningen så käkar jag 60 g protein kanske och 100 g skumgodis så blir jag mätt så länge. När jag är klar med träningen är klockan lite över 7 och jag blir inte hungrig förrens efter 3 timmar kanske. Annars är det gött som fasen med godis :smokin:

Kattaz
2003-11-06, 05:21
Kan tänka mig att det är smarigt med godis, oj du! Det är väl det man har ätardagarna till, eller???:)

Bra förslag på godis som ger just den kombinationen, gäller det bara skumgodis? Är det typ bilar, sockerbitar och sånt vi snackar nu, eller är det det flesta smågodiset som gäller förrutom lakrits förrstårs.

King Grub
2003-11-06, 07:13
Originally posted by Kattaz
Kan tänka mig att det är smarigt med godis, oj du! Det är väl det man har ätardagarna till, eller???:)

Bra förslag på godis som ger just den kombinationen, gäller det bara skumgodis? Är det typ bilar, sockerbitar och sånt vi snackar nu, eller är det det flesta smågodiset som gäller förrutom lakrits förrstårs.

Allt fettfritt godis, skum och gelé. Bilar, bumlingar, skumbananer - det mesta löst består i stort sett bara av snabba kolhydrater i form av sockerarter.

DiZi
2003-11-06, 07:29
Originally posted by Snapphanen
Problemet med godis som jag känner det är att efter träningen så käkar jag 60 g protein kanske och 100 g skumgodis så blir jag mätt så länge. När jag är klar med träningen är klockan lite över 7 och jag blir inte hungrig förrens efter 3 timmar kanske. Annars är det gött som fasen med godis :smokin:

Käka lite godis då :P Bara att det är godis borde väl sätta kroppen i spel... Jag älskar iaf godis ;)