handdator

Visa fullständig version : Fråga om vikter!


Donaldson
2010-11-17, 17:55
Hej alla protiendrickande monster.

Jag har en fråga, Jag började träna på gymet för ungefär 4 månader sen och till en början så körde jag 4 gånger i veckan men efter 2 månader så ökade jag till 5 gånger. Grejen är denna är att jag har ökat en del i bicepscurls , jag började med 12.5 , men efter 2 veckor var dem för lätta sen 15 kg osv , och nu efter 4 månader gymande så är jag uppe på 20 kilo i biceps curls. Är det en bra ökning eller vad tycker ni? Känns som allt har gått så himla fort.

Här är schemat om det hjäper:

7 reps / 4 set

Måndag: Bröst och Vader
Tisdag: Biceps och Axlar
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg och Triceps
Fredag: Biceps och Mage
Söndag: Triceps och Ben

btw jag dricker alltid protien direkt efter träning och äter mycket mat när jag kommer hem.

mvh

ceejay
2010-11-17, 17:59
Gjorde du denna tråd för att fråga om det är bra att curla 20kgs hantlar?
Vill du ha ett svar så är det väl okej.

Donaldson
2010-11-17, 18:02
Nej verkligen inte men tycker bara jag ökade sjukt mycket. För har en kompis som tränat i 1 år och han curla 20 kg nu

Phille
2010-11-17, 18:03
Swing-swing kanske?

vicarious
2010-11-17, 18:26
Har ni exakt samma utförande? Troligtvis inte. I början är det inte ovanligt att man kan göra "sjuka ökningar".

Donaldson
2010-11-17, 18:45
Jag tycker inte alls att jag kör ostrikt , jag sitter ner och curlar

Flonkz
2010-11-17, 19:10
Vart försvann lördagen?

OnT: Du har gjort en ökning, dock inte som en oxé. Var inte för fokuserad på biceps. Tro inte att du är starkare än din polare bara för att du bicepscurlar med än han ;D

Donaldson
2010-11-17, 19:26
Tränar bara 5 gånger. Är inte det men eftersom jag ökade mycket i biceps så frågar jag såklart om det.

coolboynesko
2010-11-17, 19:46
Gött då :) Har dina armar växt nåt då?

Zhang
2010-11-17, 21:37
Du lider antagligen av sjukdomen Metasterande Kalops. Dina armar expenderar snabbare än en frisk människa och fortsätta du kommer tyvärr dina bicepsfästen lossna

Donaldson
2010-11-18, 16:27
@ coolboynesko , Ja det har dem men inte extremt mycket men det förväntade jag mig inte heller. Såklart vet jag att man inte bygger muskler under en natt men tyckte bara jag ökade rätt kraftigt och det var därför jag frågade några som förhoppningsvis vetm er än jag själv. Det var verkligen ingen skrytt tråd på något sätt.

Grotesk
2010-11-18, 16:31
hej jag vill inte skrytta men jag curlar 26kg's hantlarna och 60kg i skivstångscurl lätt. =)

sandberg93
2010-11-20, 19:03
Du lider antagligen av sjukdomen Metasterande Kalops. Dina armar expenderar snabbare än en frisk människa och fortsätta du kommer tyvärr dina bicepsfästen lossna

skojjar du eller finns det en sån sjukdom? isf kanske jag har den för abow mina armar drar ifrån kroppen som bara den:P (sämst swenska)

limenka
2010-11-20, 19:14
skojjar du eller finns det en sån sjukdom? isf kanske jag har den för abow mina armar drar ifrån kroppen som bara den:P (sämst swenska)

Det där var ju inte ens pytteliteminimaltminst roligt

cero
2010-11-20, 19:28
Det där var ju inte ens pytteliteminimaltminst roligt

:laugh:


Måndag: Bröst och Vader
Tisdag: Biceps och Axlar
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg och Triceps
Fredag: Biceps och Mage
Söndag: Triceps och Ben

Får jag fråga varför du tränar så ofta? Triceps på söndag, bröst på måndag och axlar på tisdag låter VERKLIGEN inte som någon höjdare. Ofta brukar triceps vara involverade när man tränar samtliga tre muskelgrupper.

Jag tycker att du kan dra ner träningen lite och köra: bröst/axlar/triceps - rygg/biceps - ben/mage.

Blir lite bättre struktur i träningen då. Rygg får bara en tredjedel av träningen triceps får just nu tex. Men det beror ju såklart på vilka övningar du har. Sedan tycker jag det är mycket bättre att ge gärnet på tre pass istället för fem halvdana. Då blir det också lättare att behålla motivationen!

Dina ökningar är normala, men räkna med att det inte kommer gå lika fort längre.

sandberg93
2010-11-20, 22:03
jag försöker inte vara rolig, finns det en sån sjukdom eller inte?

sp123ltd1
2010-11-20, 22:24
jag försöker inte vara rolig, finns det en sån sjukdom eller inte?

Om du googlar det så får du två träffar på google varav en är den här tråden så vad tror du?:smash:

sandberg93
2010-11-20, 22:26
:)

Rikard Jansson
2010-11-20, 22:56
Haha oxé

Brainlund
2010-11-21, 09:09
Det är väl bara att du är naturligt stark. När man börjar träna gör man ofta ökningar på grund av att tekniken blir bättre. Dock är väl kanske inte bicepscurl mycket till teknikträning men jag tycker inte det är någon konstig ökning för en nybörjare...