handdator

Visa fullständig version : Förslag om fler träningspass (4ggr/vecka)


Gaston Gas
2010-11-17, 16:23
Hej,

i dagsläget så tränar jag tre gånger i veckan och varvar då följande:

PASS 1

Lutande hantelpress med efterföljande armhävningar - Super Set
Kombilyft - axlar
Bicepscurl
Knäböj
Latsdrag
Pulldown - Använder repet och drar det till sidorna av höften likt när man stakar i skidåkning.

PASS 2

Militärpress
Bröstpress
Sidolyft med vikt
Pulldown
Marklyft
Planka i kombination med situps med vikter Super Set
Vadmaskin


Och då till varför jag postar: Jag vill gärna ha ett bra och fungerande program för fyradagar i veckan då jag känner att jag mår bra av träningen och jag vill gärna att någon kunnig ger mig feedback och förslag på vilka övningar jag kan tänkas lägga till för att få med hela kroppen.

Dennis93
2010-11-17, 16:44
Vill du träna kroppen flera gånger i veckan ? Eller en 4-split ?

Gaston Gas
2010-11-17, 17:46
Vill du träna kroppen flera gånger i veckan ? Eller en 4-split ?

Tyvärr vet jag inte vad som är fördelaktigast för mig. Jag är tämligen ny vad gäller träning. Tränade förra året i 6 månader och nu är jag inne i en träningsperiod där jag tränat fyra månader så jag vet inte vad som är bäst. Råd?

Saken är att jag tycker det är riktigt kul och vill utöka tränandet av den anledningen.

Gaston Gas
2010-11-18, 13:53
Tacksam för input. Ska jag fortsätta att varva PASS 1 och PASS 2 eller har ni förslag på något helt annat? Split?

cero
2010-11-18, 14:18
Vad jag rekommenderar är uppläggen du hittar i stickien, "råd till nybörjar del 2" - komplett och ihopsnickrat av folk som kan sina grejer.

RLinde
2010-11-18, 14:29
Jag skulle rekommendera att du kör det du tycker är roligast, du kommer vinna på det i längden att tycka att träningen är rolig istället för något måste för att någon påpekat hur ett visst upplägg ska vara mer optimalt än ett annat. Lite tips bara om du ska köra t.ex. en 2-split är att dela kroppen så att ena passet endast består av push/press pass bestående av bröst, axlar och triceps på så sätt kan du utan problem att köra passen efter varandra. Det som är bra med 2-split är att du hinner köra igenom kroppen 2 ggr i veckan och att du kan variera övningar ofta för att få mer varierande pass.
Så mitt tips är att välj något du tycker är roligt, sen utifrån det försök göra det så bra för kroppen som möjligt när de gäller vila och muskler som jobbar med varandra och liknande.