handdator

Visa fullständig version : Lätt rodnad i ansiktet?


Nitrotheone
2010-11-17, 01:30
Tjena allihopa!

Går direkt till frågan: Jag införskaffade mig bsn syntha-6 häromdagen, och jag tyckte mig uppleva något väldigt märkligt efter bara 2drinkar...

Jag blev lite smått röd i ansiktet, och blev väldigt varm i kroppen och allt vad det innebär.

har nu försökt återskapa det och nog hände det idag igen efter 2 drinkar.

Jag blandar det med vatten.

Någon som vet vad detta märkliga fenomen kan bero på?

Ifall detta är till någon hjälp så va jag hos läkaren för ett år sen där dom tog blodprov och såg väldigt höga värden av hemoglobin, och då frågade läkaren ifall jag brukar bli röd i ansiktet och jag sa nej (brukar aldrig bli det)
Det besöket hos läkaren hade dock ingenting med rödhet i ansiktet och göra eller något sådant.

Blir inte heller direkt röd i ansiktet av träning på gymmet, så jag tycker det är lite märkligt att jag blir varm i ansiktet och kroppen och lite små röd i ansiktet (som man kan bli av lite för mycket värme i kroppen) när jag dricker syntha-6 drinkar.

Kan tillägga att jag känner mig ganska hård/tjock i magen av syntha-6'en.

Tack på förhand :)

vicarious
2010-11-17, 15:31
Vad är det i produkten?

karlingen
2010-11-17, 15:59
BSN Syntha-6 ingredienser:

Serving Size1Rounded Scoop(44g) ††
Servings Per Container30

Amount Per Serving % Daily Value†

Calories 200
Calories From Fat 54
Total Fat 6g 9%
Saturated Fat 2g 10%
Trans Fat 0g
Cholesterol 60mg 20%
Sodium 220mg 9%
Potassium 190mg 5%
Total Carbohydrates 14g 5%
Dietary Fiber 5g 20%
Sugars 2.5g
Protein 22g 44%

Vitamin A
0%
Vitamin C
0%
Calcium
10%
Iron
0%
Phosphorus
10%

† Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your Daily Values may be higher or lower depending on your calorie needs.
†† Daily Value not established
Other Ingredients
Protein Matrix Comprised Of (Whey Protein Concentrate [Milk], Whey Protein Isolate [Milk], Calcium Caseinate [Milk], Micellar Casein [Milk], Milk Protein Isolate [Milk], And Egg Albumin [Egg], Glutamine Peptides [Wheat], Richmix Sunflower Powder Consisting Of (Sunflower Oil, Corn Syrup Solids, Sodium Caseinate [Milk], Mono- And Diglycerides, And Dipotassium Phosphate), Dutch Processed Cocoa Powder, Litesse®II (Polydextrose), Natural & Artificial Flavors [Peanut], Nutrisperse MCT Powder Consisting Of (Medium Chain Triglycerides, Non-Fat Dry Milk, Disodium Phosphate, And Silicon Dioxide), Ticalose® (Cellulose Gum), Cookie Crumb Consisting Of (Wheat Flour [Wheat], Sugar, Canola Oil, Cocoa, Sodium Chloride, And Sodium Bicarbonate), Sodium Chloride, Acesulfame Potassium, Splenda® (Sucralose), Lecithin [Soy], Aminogen®, And Papain.



Allergen Warning: Manufactured On Equipment, Which Processes Products Containing Milk, Egg, Soybeans, Wheat, Shellfish, Fish Oil, Tree Nuts, And Peanut Flavor.

Nitrotheone
2010-11-17, 16:32
Det märkliga är att jag använt en uppsjö av olika kosttillskott tidigare i flera år, men aldrig upplevt något liknande.

Symptomen som inträffar:
Varm i ansiktet (vilket också gör så man blir lite lätt röd).
Varm i kroppen.
Det inträffar någon halvtimme upp till ett par timmar efter intag.
(Det kliar inte någonstans)

Tänkte på om det kanske kunde va någon form av allergi, tänkte jag skulle testa ikväll igen med 1 drink bara, uppstår fenomenet igen så testar jag käka en antihistamin tablett, försvinner symptomen så är det allergi troligtvis.

Om så är fallet: Vad är det som finns i syntha-6 som inte finns i något annat? (har testat alla möjliga gainers/protein pulver ifrån weider, star nutrition, olika amerikanska märken, etc etc)


Edit: Såg nu det du hade länkat "Serving Size: 1Rounded Scoop(44g)"
jag tar 2skopor till 350ml vatten, 2gånger om dagen dvs totalt 4skopor.
Kanske inte spelar någon roll dock...