handdator

Visa fullständig version : Beach 11? Happy's journal


Happysmiley
2010-11-16, 00:21
Den 15 maj detta år bestämde jag mig för att lägga om mina vanor helt. 190 cm lång, vägandes 103 kilo och med ett kasst självförtroende satte jag upp ett mål att vara i form tills dess att skolan började.

Sagt och gjort, med målvilja jag inte visste jag hade rasade kilona och stod dagen jag klev in på campus -15e augusti- på 81 kilo.

Nu sitter jag här 3 månader senare med en del lös hud jag trodde skulle ha dragit ihop sig och räkig som få efter deffen. Nja, kanske inte riktigt sant - har gymmat i en dryg månad och fått tillbaka en del av min förlorade muskelmassa vilket faktiskt skymtar bakom löshuden. :)

Nu är frågan. Kan jag fixa till en hyffsad strandkropp till nästa sommar? Genom denna journal hoppas jag att jag kan fortsätta hålla mig motiverad och kanske till och med inspirera någon av de förmodligen få läsare som kommer följa den ^,^

Fakta om mig:

Ålder: 20
Vikt: 83,5 kg
Längd: 190 cm
Bänk: 4x6 @ 70 kg
Biceps (curl, stång): 3x6 @ 32,5 kg
Triceps (curl, stång): 4x6 @ 35 kg
Latsdrag: 4x6 @ 55 kg

Mina mål:
Vikt: 76 kg
Six pack

Kost och träningsrutiner:

400 kcal underskott per dag eller -0.4 kg i veckan. Normal aktivitetsnivå, i stort sett normal kost och proteintillskott efter träning (vassle).

4 pass per vecka med magövningar vid varje pass. Vilodag mellan.

Pass 1: bröst och biceps
Pass 2: axlar
Pass 3: rygg, triceps
Pass 4: ben, utökade magövningar

Vad kommer jag uppdatera?

- vad jag äter (Exakt mängd vid fråga)
- kaloriintag, tillsammans med protein/karb/fettintag
- bilder, en eller ett par per vecka

Detta är bara ett grovt utdrag, fixar till allt imorgon!

Forqie
2010-11-16, 01:00
Ser bra ut, du verkar ha koll!
Lysande viknedgång, tråkigt med den lösa huden fast det är väl ett litet pris att betala för att komma i form? ;)

Happysmiley
2010-11-16, 13:24
Ser bra ut, du verkar ha koll!
Lysande viknedgång, tråkigt med den lösa huden fast det är väl ett litet pris att betala för att komma i form? ;)

Tack! Dum som jag var märkte jag att jag inte kan editera i efterhand... aja..
Det är som du säger, litet pris - men det skulle kännas lite snopet om det var så att den inte drog ihop sig över tid, liksom, "bra att du gick ner i vikt, nu får du detta handikapp istället så att du inte ser bra ut". :devil:

Kommer med uppdatering ikväll om dagens träning osv, samt bilder!

Happysmiley
2010-11-16, 20:07
16 november 2010, tisdag

Okej, då kommer nu första uppdateringen.

Första dagen på deffen idag! Taggad till tusen började jag dagen med yoghurt och mackor, eftersom jag vaknat så pass tidigt att det fanns rum för en längre frukost.

Efter frukosten slängde jag mig i väg till skolan för att redovisa ett projektarbete vilket vi blev godkända på f.ö. Vi ville käka ute eftersom alla kände sig hungriga, så det blev ett par snabba burgare på donken och därefter hem för att packa till gymmet.

Kompisen jag tränar med hade missat ett pass i fredags då jag åkte med farsan istället, så vårt schema var ur synk. Detta ledde till att jag tränade de muskelgrupper som vi tidigare inte prioriterat högt - rygg, triceps och ben - med andra ord inte ett optimalt pass to say the least.

Inte heller blir det bättre när jag kommer hem...

Övningar:

Notes:

Eftersom jag är van att träna med farsan som har andra benämningar för alla övningar, så uppskattar jag om ni påpekar det!


Latsdrag (framför): 2x6 @ 55 kg
Latsdrag (bakom): 2x6 @ 55 kg
Sittande rodd: 3x6 45 kg

Tricepscurl (stång): 1x6 @ 20 kg, 30 kg, 32,5 kg, 35 kg

Benpress: 1x6 @ 80 kg, 120 kg, 160 kg, 180 kg

Benlyft: 4x12
Magmaskin: 2x12 @ 40 kg, 1x12 (+4) @ 40 kg


Dagens mat:

Notes:

Inte en optimal dag om man säger så, var inte medveten om att det skulle serveras hamburgare hemma med...



Frukost (674 kcal): 3 DL yoghurt (1,5%), fullkornsmüsli, 2 rågmackor med smör/ost

Mellanmål (80 kcal): Latte

Lunch (951 kcal]: 2 cheeseburgare, en milkshake

Middag (974 kcal): 2 hamburgare, 1 glas mjölk, pommes


Totalt intag, kcal: 2679
Önskat intag, kcal: 2294
Summa, kcal: +294
Protein: 118 g
Kolhydrater: 293 g
Fett: 115 g

Dagens bild:

Tagen precis innan jag satte mig ner för att skriva detta. Som ni ser är det en del att ta itu med, men vore det ingen utmaning skulle jag förmodligen inte ta mig tid att sätta mig ner och skriva.

http://img94.imageshack.us/img94/8458/iphonepictures108.jpg (http://img94.imageshack.us/i/iphonepictures108.jpg/)

Forqie
2010-11-16, 22:15
Verkligen inget illa menat, men jag tror inte det är så hemskt med slappt hud, utan snarare lite fett som lingrar kvar. Så jag tror att du lätt kan ändra det genom att deffa, men först bulka så du har någon grund att deffa till så att säga!

Happysmiley
2010-11-16, 23:24
Du, föredrar lätt fett kvar före lös hud kan jag säga:) som sagt kör jag på 400kcal underskott så att jag behåller och förhoppningsvis bygger massa medans, ner till en 76 kg ca. Det beror lite på, kanske kör vidare ett par kilo om det behövs.

Skönt att veta att jag förmodligen nojjar i onödan, finns ju skräckhistorier om folk som går runt med sjukt mycket lös hud de inte kan få bort.

Squamata
2010-11-16, 23:43
Tänkte får kolla in din TJ, sjukt grymt att du tappat så mycket vikt! Riktigt inspirerande för mig som ska ner en bra bit jag själv=)

Happysmiley
2010-11-17, 00:26
Skoj att höra! Hur mycket ska du ner?:)

Squamata
2010-11-17, 00:32
Vet inte riktigt, men borde vara hyffsat hård vid ca 90 kg=)..Ska bli sjukt kul o se vad som finns under allt späck=D!.Men 16 kg är mycket.. kommer ta evigheter känns de som><

Happysmiley
2010-11-17, 11:47
Nej då, det går snabbare än du tror! Jag vet att inte många skulle rekommendera att gå ner snabbt, men som jag ser det - hellre lida kort än länge ^^

Happysmiley
2010-11-17, 19:28
17 November 2010, Onsdag

Sov sjukt bra i natt, och vaknade upp tidigt, käkade likadan frukost som dagen innan fast bytte ut smöret + osten mot skinkost, och satte mig framför teven och slösurfade runt.

Gym vid 13:30-ish, klev in och la mig i bänken direkt. Kände mig lite vek i kroppen eftersom jag inte käkat sen frukost samt kört triceps dagen innan, men fick till hyggliga siffror. Bättre gick det dock med bicepscurlen, i vilken jag satte ny PB! Hann dock inte köra mage - hade bara trekvart till skolan. Drog en snabb proteinare och satte mig på bussen.

Kom tillbaka för ett andra (!) pass vid 5 tiden eftersom gympolarn inte hade kört. Passade honom medan han körde bröst/biceps och sen körde vi mage.

Hem, middag, spaghetti med köttfärssås, kan det bli bättre? :D

Övningar:

Notes: Fick sjukt nice pikar på biceps efter passet, det tog som fan! Nu är det förvisso inget att komma med jämfört de flesta här på forumet :)



Bänkpress: 3x6 @ 70 kg, 1x6 @ 60 kg
Hantelpress: 3x6 @ 20 kg, 1x6 @ 18 kg
Cable Cross: 1x6 @ 15 kg, 3x6 @ 17,5 kg
Bicepscurl (Stång): 1x6 @ 30 kg, 32,5 kg, 1x4 @ 35 kg (PB), 1x6 @ 30 kg
Sittande hantelcurl: 3x6 @ 12 kg, 1x6 @ 10 kg


Dagens mat:

Notes: Igår gjorde jag två fel: 2294 kcal skulle varit 2394 kcal, och jag glömde kompensera kcal ut med gympasset

Frukost (574 kcal): 3 DL yoghurt (1,5%), fullkornsmüsli, 2 rågmackor med skinkost, latte
Lunch (370 kcal): 5 DL protein shake (vassle)
Mellanmål (605 kcal): Rågbaguette med ost, sallad och paprika, 4 dl mjölk (1,5 %), 2 dl protein shake (soja)
Middag (497 kcal): Spaghetti med köttfärssås, ett glass minimjölk (<0.01%)

Totalt intag, kcal: 1479 (2047 - 568)
Önskat intag, kcal: 2394
Summa, kcal: -915
Protein: 161 g (Almost bang on min kroppsvikt x2!)
Kolhydrater: 265 g
Fett: 40 g

Fråga: Som ni ser ligger jag långt under önskat kaloriintag. Ska jag käka något ikväll kanske? Nu bryr jag mig inte så mycket att jag går ner snabbare, men jag vill inte att det påverkar gymmandet negativt.

Happysmiley
2010-11-20, 00:15
19 November 2010, fredag

Sen uppdatering?
Började sent idag, och det innebär såklart sova till klockan 11. Käkade frukost och drog till skolan, kom hem vid 5. Svalde en proteinare för att få lite bukfylla och kolhydrater inför gymmet.
Gym vid kvart i sju, hade en extra polare med mig. Vart ett till bänk/bicepspass (blir axlar imorgon), och ett jävligt bra skall tilläggas.

Övningar:


Bänkpress: 2x6 @ 70 kg, 1x5 @ 75 kg (PB) 1x7 @ 60 kg
Hantelpress: 1x6 @ 22 kg, 2x6 @ 24 kg, 1x4 @ 24 kg
Bicepscurl (Stång): 1x6 @ 30 kg, 32,5 kg, 1x5 @ 35 kg (PB), 1x6 @ 30 kg
Sittande hantelcurl: 1x6 @ 12 kg, 3x6 @ 14 kg


Dagens mat:

Notes: Gick fint idag tyckte jag ända tills kvällen kom..

Frukost (629 kcal): 3 Lingon Grova med smör, ost och skinka, ett glas juice
Lunch : -
Mellanmål (1862 (!) kcal): Nötter (naturell; hassel,mandel osv), läsk, 6 rutor choklad, proteinshake
Middag (455 kcal): Spaghetti med köttfärssås

Totalt intag, kcal: 2442 (2947 - 505)
Önskat intag, kcal: 2394
Summa, kcal: +47
Protein: 186 g
Kolhydrater: 333 g
Fett: 103 g

Övrigt: Allt som allt inte en jättebra dag kostmässigt, men kör som sagt inte hårt.