handdator

Visa fullständig version : Whey 80, Whey 100 eller Whey Complete


Iceeduck
2010-11-15, 20:55
Tjennare allihopa :)

Sitter här nu och vill inhandla lite proteinpulver men kan inte bestämma mig för vilket utav de 3 som rubriken säger så nu undrar jag vilket ni tycker är bäst utav de 3.

Eller ska jag bara skita i de och köpa kreatin istället?

Ean
2010-11-15, 20:57
Whey-80 är billigast va? Om det bara är whey så ta alltid det billigaste, samma sak i varje påse.

Sedan kan du inte jämföra protein med kreatin, det är helt olika saker. Varför inte ta bägge? Kreatin är riktigt billigt.

Iceeduck
2010-11-15, 21:02
Vissa säger att kreatin är farligt. Men jag har nyss börjat gymma men har endå tränat fotboll i 8 år så är inte ny för träning. Jag är 16 år och man ska väll inte börja såtidigt med kreatin.

King Grub
2010-11-15, 21:03
Det finns inget som helst som säger att kreatin är skadligt för 16-åringar eller ännu yngre personer.

Albin Eriksson
2010-11-15, 21:27
Jag hade valt det du tycker smakar bäst i förhållande till pris, mao kan du stryka whey-100 med en gång.

Crocker
2010-11-15, 21:28
Det finns inget som helst som säger att kreatin är skadligt för 16-åringar eller ännu yngre personer.
Finns det studier får du gärna posta, jag är nyfiken.

Eddie Vedder
2010-11-15, 21:30
Finns det studier får du gärna posta, jag är nyfiken.

Nej det finns inga studier där barn tar kreatin. Men det innebär ju inte att det finns något som per automatik pekar på skadlighet. Om det fanns en seriös oro för att det förekommer skador på barn från kreatinbruk skulle man sannolikt forska på det.

Chaliza
2010-11-15, 23:03
Jag skulle säga kör på Whey-80 av dina alternativ, dock skulle jag aldrig köpa det själv utan köra på antingen Kolos egna Pure whey, eller Whey FX eller också MM sports body science 100%. Billigast och har endå riktigt bra kvalité.

Sverker
2010-11-16, 06:53
Vissa säger att kreatin är farligt. Men jag har nyss börjat gymma men har endå tränat fotboll i 8 år så är inte ny för träning. Jag är 16 år och man ska väll inte börja såtidigt med kreatin.


Har du träningserfarenhet i ryggen så kommer du att öka jättemycket det första året. Utnyttja den tiden och träna på.

Vänta med kreatinet. Inte för att det är skadligt men det är onödigt. Bättre att träna först och lära känna sina begränsningar innan du börjar med kreatinet.

JimmyFlessa
2010-11-16, 10:59
När du letar efter ett vallseproteintillskott så gå bara efter vilket som är billigast per kilo. Hör runt lite efter hur smakerna är och bestäm dig sedan, svårare än så är det inte.

jag kan personligen rekommendera dig FX serien (som du hittar här på Kollo) samt Body Science Whey 100% serie, de är enligt mig mycket goda och prisvärda proteiner.