handdator

Visa fullständig version : Varför cyklar invandrare som dom gör?


Åsberg
2010-11-14, 21:31
Har alltid undrat detta. Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.

Existerar detta bara i mina hemtrakter eller?

limenka
2010-11-14, 21:34
Nu trollar du rejäääääält killen.

cero
2010-11-14, 21:34
Ja.

Åsberg
2010-11-14, 21:36
Ja.

Mjo bor ju i Säffle så.

L-Sami
2010-11-14, 21:37
Varför startar svenskar trådar om sånt här på kolozzeum?

Mental
2010-11-14, 21:37
Eh? Tramstråd?
Hela umeå cyklar, stora delar av studentmassan är utbytesstudenter och invandrare, stora delar av umeå bebos av invandrare. Och jag har aldrig observerat det fenomenet.

Wille005
2010-11-14, 21:39
Vad är det för skitprat? Invandrare kör stulna mopeder, cyklar är för bögsvensson. Om dom (mot all förmodan) cyklar så kör dom på TONGSTA växeln.


Dåligt trollat i denna tråden, lås tack. :)

Spinkis
2010-11-14, 21:41
Har alltid undrat detta. Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.

Existerar detta bara i mina hemtrakter eller?

Haha min flickvän har kommenterat detta flera gånger det senaste året!

G_lund
2010-11-14, 21:43
Sadeln brukar vara minst 2dm för låg också :D

Spiffy
2010-11-14, 21:47
För att dom precis lärt sig cykla kanske.

Petoria
2010-11-14, 21:49
Brukar inte biltemacyklarna bara ha en växel?

Alter ego
2010-11-14, 21:50
Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.

Sadeln brukar vara minst 2dm för låg också :D

Samt cykelhjälm och kassar hängandes på styret. Den dåligt fördelade vikten på styret samt den låga hastigheten med hög trampfrekvens får ekipaget att vingla på ett lustigt sätt.

agazza
2010-11-14, 21:54
har alltid undrat detta. Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.

Existerar detta bara i mina hemtrakter eller?

sadeln brukar vara minst 2dm för låg också :d

samt cykelhjälm och kassar på hängandes på styret. Den dåligt fördelade vikten på styret samt den låga hastigheten med hög trampfrekvens får ekipaget att vingla på ett lustigt sätt.

+1

Sheogorath
2010-11-14, 21:55
Spinoff: varför cyklar alltid tjocka barn helt ihopsjunka och med låg fart, och bara cirkulerar omkring utan att göra något vettigt?

Drfg
2010-11-14, 21:55
Varenda asiatisk utbytesstudent har för liten cykel också.

Fastback
2010-11-14, 22:54
Varenda asiatisk utbytesstudent har för liten cykel också.

Vad är det för cyklar som är för små för asiater ? :confused::D

delta_mats
2010-11-14, 22:58
Lär dom sig cykla i mellanstadiet eller senare så blir det inte bättre, dvs de kommer alltid cykla som ett retard även i vuxen ålder.

Potatiskillen
2010-11-14, 23:23
Man kan ju undra hur många storstadsbor som använder en cykel? Jag har svårt att tro att en som bor mitt i centrala New York cyklar ens pga allt folk och trafiken. Kan det vara därför måntro?

saab900
2010-11-14, 23:55
Sadeln brukar vara minst 2dm för låg också :D

Det är ju för att han nyss stulit cykeln och inte hunnit ställa in sadeln :Virro

MouZe
2010-11-14, 23:57
PzC6yU6DhkY

blondyz
2010-11-15, 00:18
CykelDriftarN

Fick mig ett rejält garv :D

Asdf
2010-11-15, 00:34
Vad är det för cyklar som är för små för asiater ? :confused::D

+999 :laugh:

tjabon
2010-11-15, 00:38
Har alltid undrat detta. Nästan varje gång jag ser en invandrare på en cykel så cyklar de enbart på 1:a växeln, oavsett om det är en nedförsbacke eller 1 km plan raksträcka.

Existerar detta bara i mina hemtrakter eller?

Jak se bara in-vandrare som tjöra fina BMW och Mercedes,
spela hog hiphop-muzik och roka sigarett....

Three pigs
2010-11-15, 00:50
Skapades inte en liknande tråd nyss på flashback? :D

Drfg
2010-11-15, 00:52
Vad är det för cyklar som är för små för asiater ? :confused::D

Barncyklar skulle jag tippa :)

davvvan
2010-11-15, 00:58
Man kan ju undra hur många storstadsbor som använder en cykel? Jag har svårt att tro att en som bor mitt i centrala New York cyklar ens pga allt folk och trafiken. Kan det vara därför måntro?

Hört talas om tunnelbana?

Åsberg
2010-11-15, 02:33
Skapades inte en liknande tråd nyss på flashback? :D

Inte jag som startade den iaf

Osten80
2010-11-15, 07:30
Spinoff: varför cyklar alltid tjocka barn helt ihopsjunka och med låg fart, och bara cirkulerar omkring utan att göra något vettigt?

:laugh:

Eddie Vedder
2010-11-15, 08:18
Varenda asiatisk utbytesstudent har för liten cykel också.

Haha, ja i alla fall alla östasiater. Gå ner i mitt cykelskjul så hittar man ett antal cyklar med lämplig storlek för en genomsnittlig 9-åring. Men de är de östasiatiska utbytesstudenternas. Kvittar om de är korta eller inte, kan vara längre än mig men likförbannat med minicykel och cyklandes i slow-motion. Brukar promenera förbi dom :D

martikainen
2010-11-15, 08:20
Det är alltså inte bara jag som också lagt märke till detta.
Jag tror dock oftast att det är för att dom inte har en cykel som är fullt fungerande vad gäller växlarna.
Har en svensk polare som är likadan, han har bara 1ans växel som fungerar :P

Cilia
2010-11-15, 13:52
Man kan ju undra hur många storstadsbor som använder en cykel? Jag har svårt att tro att en som bor mitt i centrala New York cyklar ens pga allt folk och trafiken. Kan det vara därför måntro?
Har du varit i någon storstad? I Stockholm cyklar ungefär 150 000 personer varje dag. I NY så är det fullt av cyklar på gatorna.

Kwon
2010-11-15, 13:56
Jak se bara in-vandrare som tjöra fina BMW och Mercedes,
spela hog hiphop-muzik och roka sigarett....

og klipp toung

RS.
2010-11-15, 14:01
Jag håller med trådskaparen till fullo! Har skrattat åt det märkliga fenomenet många gånger. Man kan ju förstå småttingar som inte är så vassa på att cykla än, men vuxna människor som inte har upptäckt att man kan växla är ett mysterium.

hugok
2010-11-15, 20:30
Jag har alltid undrat över den sneda kepsen som liksom ligger på huvudet istället för att den sitter på huvudet om ni förstår vad jag menar.

Osten80
2010-11-15, 20:51
Spinoff: varför cyklar alltid tjocka barn helt ihopsjunka och med låg fart, och bara cirkulerar omkring utan att göra något vettigt?

:laugh:

Det här har jag faktiskt gått och småskrattat åt hela dagen. Jag har en exakt bild i huvudet av hur det där ser ut, och det känns som att jag egentligen borde kunna nämna ett tiotal filmer där tjockiscyklings-flanerandet förekommer, men tyvärr kommer jag inte på någon.

Trådens originalfråga är också rolig. Jag har sett, och verkligen lagt märke till de här energiska cykelinvandrarna hur många gånger som helst och det ser lika kul och märkligt ut varenda gång. De enda andra jag sett som cyklar på det viset är en del tjackpundare som är ute och plöjer sig fram i tillvaron på sin stulna cykel.
Ett par kvarter från mig bor en kille som kallas för Cykel-Jesus.
Med sitt halvlånga mörka hår, sitt respektabla och långa helskägg och totalt galna ögon ser han kanske mer ut som Charles Manson än Jesus, men det spelar kanske mindre roll.
Den killen har inte ens några däck på sin gamla damcykel, han fräser runt på bara fälgarna, året runt.

rajjan_dammit
2010-11-15, 20:53
Frågan är varför alla svenskar kör moppe med hjälmen uppe på huvudet. Ska man köra utan hjälm så får man fan göra det ordentligt, inga halvmesyrer. Det har invandrarna fattat.

Tricce
2010-11-15, 21:05
Frågan är varför alla svenskar kör moppe med hjälmen uppe på huvudet. Ska man köra utan hjälm så får man fan göra det ordentligt, inga halvmesyrer. Det har invandrarna fattat.

Kommer farbror polisen puttar dom ner den över huvudet vettu´! Så slipper dom åka dit på det ;)
Smarta dom där svenska kidsen!

hugok
2010-11-15, 21:33
Den killen har inte ens några däck på sin gamla damcykel, han fräser runt på bara fälgarna, året runt.

:laugh::Virro*screwy* Hahahahahahaha!! Länge sedan jag skrattade så!

hidden
2010-11-15, 22:34
Det är för att invandrare duschar i kalsonger efter gymmet -> Blöta kalsonger gör att man inte kan ha för hög växel, för det skaver mer har jag hört.

überstarken
2010-11-15, 22:47
Dom vill göra KAOZ med din hjärna!! :Virro

snej
2010-11-16, 07:10
Det här har jag faktiskt gått och småskrattat åt hela dagen. Jag har en exakt bild i huvudet av hur det där ser ut, och det känns som att jag egentligen borde kunna nämna ett tiotal filmer där tjockiscyklings-flanerandet förekommer, men tyvärr kommer jag inte på någon.

Trådens originalfråga är också rolig. Jag har sett, och verkligen lagt märke till de här energiska cykelinvandrarna hur många gånger som helst och det ser lika kul och märkligt ut varenda gång. De enda andra jag sett som cyklar på det viset är en del tjackpundare som är ute och plöjer sig fram i tillvaron på sin stulna cykel.
Ett par kvarter från mig bor en kille som kallas för Cykel-Jesus.
Med sitt halvlånga mörka hår, sitt respektabla och långa helskägg och totalt galna ögon ser han kanske mer ut som Charles Manson än Jesus, men det spelar kanske mindre roll.
Den killen har inte ens några däck på sin gamla damcykel, han fräser runt på bara fälgarna, året runt.

:laugh:

skaparn
2010-11-16, 08:14
Man kan ju undra hur många storstadsbor som använder en cykel? Jag har svårt att tro att en som bor mitt i centrala New York cyklar ens pga allt folk och trafiken. Kan det vara därför måntro?

Som Cilia redan påpekat så är det i större städer man cyklar. I glesbygden kör man Volvon 3 mil till jobbet och har mage att gnälla på bensinpriset, medan storstadsbor cyklar 3 km och har mage att gnälla på att det inte byggs madrasserade inhägnade cykelbanor.

High1ander
2010-11-16, 08:43
Om ni tycker svenska invandrare är lustiga ska ni fan se mexikanare i USA, man kan tro som de vinglar runt fram och tillbaka att de alla vill bli påkörda.