handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid innan full effekt?


Fitnesstjej
2010-11-14, 12:50
Jag har i veckan börjat dricka "Mivitotal" samt "Ferronol" då jag blivit rekommenderad det av min kiropraktor. Har under en period (och fortfarande) lidit av stela muskler, ryckningar m.m. Så jag fick som sagt rådet att ta dessa kostillskott samtidigt som jag blir behandlad med massage. Men hur lång tid tar det innan full effekt uppnås? Just nu tar jag maxdosen av Mivitotal, d.v.s. 30ml/2 ggr om dagen samt 15ml Ferronol/dag. Tacksam för svar! :)

King Grub
2010-11-14, 12:54
Hur har kiropraktorn diagnosticerat den brist du då lider av? Att tillföra vitaminer eller mineraler har ingen "effekt" på det du beskriver om du inte har en diagnosticerad brist.

Kischen
2010-11-14, 12:55
Är han återförsäljare?

Fitnesstjej
2010-11-14, 14:44
Han säger att det är en muskelstelhet efter för hård träning under en lång period. Det ska behandlas med stretching, massage och cirkulationsträning. Har än så länge bara hunnit med två behandlingar, men det har verkligen gett resultat redan! Han sa att det var bra att äta dessa olika mineraler som jag får i mig av kostillskotten eftersom jag kanske har en brist. Och även om jag inte har det är det bra att ta dem när man tränar mycket. Nej, han är ingen återförsäljare.

King Grub
2010-11-14, 14:47
Då får du ingen effekt om du inte har någon brist, och eftersom en ev brist inte är diagnosticerad, går det inte att ge närmare svar.

Fitnesstjej
2010-11-14, 14:52
Okej, då får jag väl vänta och se vad som händer. Det känns lite bättre redan iaf (mindre muskelryckningar m.m). :)

hejhopp79
2010-11-14, 17:58
Testa annars att supplementera magnesium. Jag har iaf märkt att det tar bort muskelryckningar och dylikt rätt omgående.

Erkserks
2010-11-14, 21:00
blivit rekommenderad det av min kiropraktor.

Redan här gjorde du fel, skulle valt att gå till en homeopat/spåkärring istället.

Testa annars att supplementera magnesium. Jag har iaf märkt att det tar bort muskelryckningar och dylikt rätt omgående.

- magnesium deficiency

Finns som en "underlying disorder" för Restless Leg Syndrome enligt wikipedia. Jag upplever själv också att det minskar muskelryckningar.