handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med mitt träningsschema


Träningsfantast
2010-11-14, 01:10
Hej

Tränar 5 dagar i veckan där jag tränar muskelgrupperna biceps, axlar, mage, rygg, och triceps (tränar inga ben p.g.a skada) uppdelat på dem 5 träningsdagarna.
Jag har delat upp dem olika muskelgrupperna på dessa dagar:
Mån: mage, rygg och triceps
Tis: biceps, axlar
Ons: mage, rygg och triceps
Tors: vila
Fre: biceps, axlar
Lör: mage, rygg
Sön: vila

Blir väldigt tacksam om någon har några synpunkter på upp lägget av mitt träningsschema.

HulkH
2010-11-14, 01:21
Kommer nog funka bra, men du borde ge mer info om vilka övningar samt hur många reps/set du kör.
Kolla också gärna på de scheman som finnns, dom har funka bra för många. Tex, Stronglift 5x5, starting strength, Z_bumbis nybörjarschema m.m


Får man fråga vad du har för skada i benet som gör att du inte kan träna de. Det kanske finns vissa övningar du kan göra?

smalis
2010-11-14, 01:27
Tränar du inte bröst?

jizzinmypants
2010-11-14, 01:31
Hej

Tränar 5 dagar i veckan där jag tränar muskelgrupperna biceps, axlar, mage, rygg, och triceps (tränar inga ben p.g.a skada) uppdelat på dem 5 träningsdagarna.
Jag har delat upp dem olika muskelgrupperna på dessa dagar:
Mån: mage, rygg och triceps
Tis: biceps, axlar
Ons: mage, rygg och triceps
Tors: vila
Fre: biceps, axlar
Lör: mage, rygg
Sön: vila

Blir väldigt tacksam om någon har några synpunkter på upp lägget av mitt träningsschema.

Ser inte bra ut alls, använd något färdigt program istället.

henrikl
2010-11-14, 13:01
Hej

Tränar 5 dagar i veckan där jag tränar muskelgrupperna biceps, axlar, mage, rygg, och triceps (tränar inga ben p.g.a skada) uppdelat på dem 5 träningsdagarna.
Jag har delat upp dem olika muskelgrupperna på dessa dagar:
Mån: mage, rygg och triceps
Tis: biceps, axlar
Ons: mage, rygg och triceps
Tors: vila
Fre: biceps, axlar
Lör: mage, rygg
Sön: vila

Blir väldigt tacksam om någon har några synpunkter på upp lägget av mitt träningsschema.

Ser verkligen inte bra ut. Biceps får jobba 5ggr i veckan och du tränar inge bröst. Vad är det för skada som gör att du inte kan träna ben? Är det kanske bara pressar och böjjar som inte går? Du har ju fortfarande benspark och bencurl som du kanske kan köra. Det är ju inget substitut för böj, men alltid bättre än inget.

Träningsfantast
2010-11-14, 19:34
Tack för svar!
Har en häl inflammation så det är p.g.a den jag inte tränar ben för att jag inte vill belasta den skadan.
Ska kolla om det finns något färdigt träningsprogram med övningar.
Någon som har några bra förslag? :D