handdator

Visa fullständig version : Styrketräning samt GBG-varvet


SethCohen
2010-11-13, 18:59
Har fått en stark start gällande min styrketräning och känner för första gången att det är skoj med att gå runt med ett par hantlar. Har ett mer långsiktigt mål på Beach 2012 så tar jag det lugna med två till tre styrkepass i veckan med ett konditionspass/spinning.

Precis innan jag kommit igång med detta så anmälde jag mig och ett par polare till Göteborgsvarvet. Och mitt mål är att komma runt på ~2h. När jag tittar vidare på träning inför så ser jag att det kommer krävas två gärna tre pass i veckan endast löpning i någon form.

Är i dagsläget 183 lång med 75kg med 24år på nacken. (uppgång på ca 3kg sedan start september) med 24år på nacken där målet 2012 är ~80-82kg.

Är det någon som har erfarenheter av att träna både inför en halvmara och för att bygga sig större? Jag är framförallt ute efter tips från erfarenhet om det överhuvudtaget är möjligt!

JimmyFlessa
2010-11-13, 19:33
Har fått en stark start gällande min styrketräning och känner för första gången att det är skoj med att gå runt med ett par hantlar. Har ett mer långsiktigt mål på Beach 2012 så tar jag det lugna med två till tre styrkepass i veckan med ett konditionspass/spinning.

Precis innan jag kommit igång med detta så anmälde jag mig och ett par polare till Göteborgsvarvet. Och mitt mål är att komma runt på ~2h. När jag tittar vidare på träning inför så ser jag att det kommer krävas två gärna tre pass i veckan endast löpning i någon form.

Är i dagsläget 183 lång med 75kg med 24år på nacken. (uppgång på ca 3kg sedan start september) med 24år på nacken där målet 2012 är ~80-82kg.

Är det någon som har erfarenheter av att träna både inför en halvmara och för att bygga sig större? Jag är framförallt ute efter tips från erfarenhet om det överhuvudtaget är möjligt!

Absolut är det möjligt!

Jag är själv i den sitsen att jag håller på att kampsporta en del, samt att jag vill bygga massa. Lägg upp träningen på ett smart sätt, både vad gäller variationen samt styrketräningen kontra konditionsträningen, att de ska vara olika intensiva etc. Att lägga in ett stenhårt intervallpass morgonen efter ett tugnt benpass kanske inte är den optimala tajmingen till exempel, utan då kanske det passar bättre med ett lite mer lågintensivt distans/återhämtningspass på kvällen efter o.s.v.

Sedan gäller det naturligtvis att du äter ordentligt med bra mat, så att du både har energi till att prestera i löpspåret, på gymet, samt att din kropp även ska ha "råd" att lägga lite extra kött på benen.

Lycka till med din satsning. :)

944RS
2010-11-13, 19:33
Klart att du kan bli större samtidigt som du får bättre kondition.

Fortsätt med styrketräning och spring de dagar du inte styrketränar.

Trappa upp löpmängden försiktigt så du inte råkar ut får några skador. Sedan kan du börja med lite intervall-träning för att variera träningen.