handdator

Visa fullständig version : Popcorn som kvällsmat


Patrik
2003-11-04, 19:53
Nån mer som brukar käka popcorn som kvällsmat? Och då menar jag inte de som är extra smöriga som man har i micron.

Utan popcorn som man fixar själv på spisen. Enda onyttiga lär ju vara oljan man måste ha samt lite salt. O saften man dricker ;)

För att gå ner i vikt har jag hört att detta är rätt bra metod. Men eftersom jag tränar i gym varje dag och vill skaffa mig muskler så gissar jag att detta inte är så speciellt bra i det syftet?

Crystal
2003-11-04, 19:54
unna dig gärna en skål popcorn som kvällsmat.. :) fast inte för ofta.. och lägg gärna till ngt proteinrikt till det

Fors
2003-11-04, 19:57
Som mat kanske det inte är så mkt att hänga i en löpsnara...om du vill ha en riktig kvällsmåltid får du helt enkelt äta en vanlig liten måltid istället. Som kvällstilltugg kan du dock äta dina popcorn utan att oroa dig :)

EDIT: Varför tränar du på gym varje dag?

Snapphanen
2003-11-04, 19:58
Originally posted by Patrik
Nån mer som brukar käka popcorn som kvällsmat? Och då menar jag inte de som är extra smöriga som man har i micron.

Utan popcorn som man fixar själv på spisen. Enda onyttiga lär ju vara oljan man måste ha samt lite salt. O saften man dricker ;)

För att gå ner i vikt har jag hört att detta är rätt bra metod. Men eftersom jag tränar i gym varje dag och vill skaffa mig muskler så gissar jag att detta inte är så speciellt bra i det syftet?

klart det är okej.. menar du måste ju käka fett och då är olja en bra fettkälla.. bara dra några mackor till och ta ett glas mjölk eller ngt..

King Grub
2003-11-04, 19:58
Popcorn är en helt okej kolhydratkälla. Problemet är väl snarare mängden man är tvungen att äta, och tiden det tar att äta den, för att komma upp i några energimängder.

Gammelyxan!
2003-11-05, 15:37
En stor skål eller två är ju inga problem....
Hur mycket energi är det i popcorn då?
:eating:

King Grub
2003-11-05, 15:45
Originally posted by Gammelyxan!
En stor skål eller två är ju inga problem....
Hur mycket energi är det i popcorn då?
:eating:

Ta reda på det själv, latmask. :D

http://www.slv.se/templatesSLV/ldb_search____6242.asp

Gammelyxan!
2003-11-05, 16:30
55g kolhydrater på 100gram..är ju inte så lite.




oooooooooÖ (jag ..=en mask)

King Grub
2003-11-05, 17:10
Originally posted by Gammelyxan!
55g kolhydrater på 100gram..är ju inte så lite.

Nej, popcorn är kolhydratrikt. Men det tar plats också. :) Poppar du 100 gram blir det en rejäl skål.

Glenner_84
2003-11-05, 20:10
ja 100 gram måste för fasen vara en sån där partyskål man hade till alla discon som liten parvel, men det är ju itne speciellt mättande. men det gäller nog å ha lite saft om man öser på en massa salt

Jarod
2003-11-06, 08:40
Till dom som är morgontrötta så kan jag rekommendera ett par nävar popcorn direkt på morgonen! Piggnar till på två sekunder...:hbang:

Mvh

sipowitz
2003-11-06, 11:45
Originally posted by Jarod
Till dom som är morgontrötta så kan jag rekommendera ett par nävar popcorn direkt på morgonen! Piggnar till på två sekunder...:hbang:

Mvh

Word! Där har du rätt... när man har ätit popcorn dagen innan så brukar det alltid finnas kvar typ 2-3 händed med popcorn i kastrullen (man ville ju äta popcornen så fort som möjligt kvällen innan och ville inte börja pilla bort alla opoppade.. så sista delen fick ju ligga kvar i kastrullen)... mummms på morgonen!

Jag tror personligen att näringsgudarna har varit och besökt popcornen på natten och gett de ett tillskott av högvärdigt protein och vitaminer.

;-)