handdator

Visa fullständig version : Lön som anställd PT


Larsiball
2010-11-13, 07:05
Är det någon som jobbar som anställd personlig tränare och kan delge vad lönen ligger på? Eller någon annan som vet? Har hört att anställda PT:s på SATS har 180 kr/tim. Någon som kan bekräfta?

Vinzent
2010-11-13, 09:59
Är det någon som jobbar som anställd personlig tränare och kan delge vad lönen ligger på? Eller någon annan som vet? Har hört att anställda PT:s på SATS har 180 kr/tim. Någon som kan bekräfta?

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Personlig-tranare-1522

Larsson85
2010-11-13, 10:11
Personlig tränare är inget man blir för lönen, utan för att man har ett brinnande intresse. Skulle tro att de flesta har ett jobb bredvid och sen bara får betalt för de timmarna de har bokade kunder.

G_lund
2010-11-13, 10:42
Om du orkar med alla studier osv så är det grymt betalt, många orkar ju inte med allt plugg utan väljer något lättare typ doktor.

(Spinnoff från flashbacktråden:D)

spange
2010-11-13, 11:06
Om du orkar med alla studier osv så är det grymt betalt, många orkar ju inte med allt plugg utan väljer något lättare typ doktor.

(Spinnoff från flashbacktråden:D)

ja den tråden är fan guld:D

Epson
2010-11-13, 11:36
Ja på Sats jobbar du på timlön och får endast betalt när du har kund. Det finns tre lönesteg: du börjar på ingångslönen, efter 500 jobbade timmar når du nästa lönesteg och efter 1000 jobbade timmar når du sista lönesteget. Du får semesterersättningen utbetald på lönen, med semesterersättningen är de tre stegen (ca):

Ingångslön: 185kr/h
Steg 2: 202,5kr/h
Steg 3: 225kr/h

Till detta tillkommer bonusar för hur många timmar du jobbar i månaden, teambonus ifall centret uppnår sitt säljmål samt att det kan förekomma individuella tävlingar och bonusar.