handdator

Visa fullständig version : En sista hälsning från min bror "coxie"


coxie
2010-11-12, 19:07
Hej.

Min bror som för ett par veckor sedan valde att lämna oss skickade med sitt avskedsbrev en önskan om att någon i familjen meddelade vissa forum om att han inte kommer återvända. Min bror excentrisk som han var kommer för alltid att saknas, det kom som en chock för oss alla då han till synes levde ett liv många drömmer om. Han själv däremot verkade se varje framgång som en bekräftelse på hur meningslös vår vardag är.

Jag vet inte hur mycket min bror deltog på det här forumet men om det är någon som har några frågor som inte röjer hans identitet besvarar jag dessa med glädje.

Mvh: "coxie's" bror.

Sheogorath
2010-11-12, 19:08
Vad i...??? *cry*

Poxeman
2010-11-12, 19:09
Är detta på riktigt?
Isåfall, RIP coxie. Vi kommer sakna dig.

Mazr
2010-11-12, 19:10
Vila i fred coxie, du var en rolig och intressant person as far as I know!

Andy.da.wohoo
2010-11-12, 19:11
Jag hoppas innerligt att detta är ett dåligt skämt.


Om inte så blev jag nyss väldigt ledsen :(

Ursäkta respektlösheten, men hur gick han tillväga?

Snobbe
2010-11-12, 19:12
:( Om detta är seriöst är det sjukt tråkigt. Alltid intressant att läsa vad coxie har skrivit.

isterbuk
2010-11-12, 19:12
Fan vad hemskt :( RIP. Hoppas du/ni i familjen får den hjälp och stöd ni behöver, mina tankar går till er.

spange
2010-11-12, 19:13
hoppas verkligen detta är trollning (men det tror jag å andra sidan inte om coxie), en av mina absoluta favoriter på detta forum :(

Bailah
2010-11-12, 19:14
Jag beklagar verkligen.
Ush.. :(

Spiffy
2010-11-12, 19:15
Det känns inte så troligt tyvärr att det är trollning. Coxie har ju berättat förr om dessa tankar, och han verkade inte vara den personen som skulle göra en sådan trollning heller. Men man kan ju hoppas.
Beklagar sorgen.:(

Larsson85
2010-11-12, 19:15
Var det inte Coxie som var aktiv och till synes ganska framgångsrik när det gällde aktier?

shape
2010-11-12, 19:16
Jag uppskattade alltid Coxies innehållsrika inlägg.

Jag hoppas att han har kommit till en finare plats än den tillvaro han vid liv levde i och här flera gånger beskrivit.

spange
2010-11-12, 19:16
Jag vet inte hur mycket min bror deltog på det här forumet

Mycket, och var väldigt uppskattad.

davve
2010-11-12, 19:18
Var det inte Coxie som var aktiv och till synes ganska framgångsrik när det gällde aktier?

Stämmer bra.

RIP, jävligt tråkigt. :(

Minimjölk
2010-11-12, 19:19
R.I.P.
En av detta forumets mest intressanta användare har lämnat oss. Hoppas du finner meningen någon annanstans.

Hamsterkakan
2010-11-12, 19:21
Gillade alltid hans inlägg! Underbar människa :( rip

J.V
2010-11-12, 19:22
Hoppas som många andra att det bara är ett smaklöst skämt.

Annars, vila i frid. Du gav mycket intressant och rolig läsning.

Bite
2010-11-12, 19:23
Beklagar sorgen.

Larsson85
2010-11-12, 19:24
Får man fråga hur gammal han var och vad som hände?

Chris
2010-11-12, 19:25
Fan vad tråkigt, jag beklagar sorgen... Kommer att sakna Coxie :(

stevebc
2010-11-12, 19:25
Coxie var utan tvekan en av de mer uppskattade medlemmarna här. Vi delade ungefär samma åsikter, humor och filmsmak av det jag såg så jag sympatiserade en hel del med honom. Läste att han hade problem, fast jag uppfattade som att problemen låg bakom honom snarare än framför, så det här kommer som en riktig chock.

Jag beklagar.

Kurash
2010-11-12, 19:26
Hemskt tråkigt.

stafh
2010-11-12, 19:26
Hoppas det här är ett dåligt skämt...

goodie
2010-11-12, 19:28
Beklagar sorgen. Riktigt hemskt. Uppskattade mycket av det coxie skrev.

bear.flowertwig
2010-11-12, 19:29
Allvarligt...? Blir ju lätt chockad när man läser det. Så ledsamt.

stridis
2010-11-12, 19:33
. Läste att han hade problem, fast jag uppfattade som att problemen låg bakom honom snarare än framför, så det här kommer som en riktig chock.

Jag beklagar.

Precis mina tankar också.

Bahir
2010-11-12, 19:33
Vila i frid.

Epson
2010-11-12, 19:34
Beklagar sorgen. Även om jag inte skrivit på forumet har jag läst mycket som coxie skrivit.

R.I.P., hoppas du är lyckligare där du är nu.

Förlåt om det här är irrelevant men hade inte han/ni en annan bror som också var aktiv på det här forumet? Fast det kanske var längesedan.

MasterChief
2010-11-12, 19:35
Fruktansvärt tråkigt och tankarna går till hans närmaste. Han var bara en internetbekant för mig men jag uppskattade hans närvaro här på forumet.

rooz
2010-11-12, 19:37
Hopaps Coxie har det bättre var han än är. Kanske i en stuga långt bort där han får njuta av stillheten och friden.

Tack för många skratt, och mycket intressanta historier.

Trance
2010-11-12, 19:38
Han var väldigt uppskattad här och även om han ibland nämnde problem så hoppades man inte att han menade det.

Fruktansvärt tråkigt att tillslut valde den vägen.

Angel
2010-11-12, 19:41
Vill du berätta vad som hände...?

Mr.Cosybear
2010-11-12, 19:42
Jäklar vad tråkigt att höra, beklagar sorgen :(

En av mina favoriter här på forumet.

Vila i frid Coxie.

Yes
2010-11-12, 19:43
Beklagar sorgen. Fruktansvärt tråkigt att höra. Han var väldigt omtyckt. :(

KalleBalik
2010-11-12, 19:46
Tragiskt. Må du finna frid i efterlivet.

spann
2010-11-12, 19:47
kan bara tala för mig själv, och jag gillade honom! jätte tråkigt att höra!

vila i frid Coxie!:(

ceejay
2010-11-12, 19:48
En av de intressantare personerna på forumet :(

n1tro
2010-11-12, 19:49
jag tänkte på honom idag av ngn anledning, och så får man läsa detta.. RIP..........................

Lellan
2010-11-12, 19:50
Beklagar sorgen. Hoppas han förstod hur uppskattad han var. Tror inte jag har skällt på någon medlem lika mycket som på honom, men ändå tror jag han förstod att det var för att jag ville väl..hoppas verkligen det.

Man kan inte tvinga någon att leva, men.. det var väl ungefär det man kände att man ville, förmodligen inte rätt sätt, men som sagt.. Hoppas han förstod att det var för att man såg hans potential att tänka om, känna nytt. Våga sig ut på lite okänt vatten.. förlåt om jag svamlar, men frustrerande tanke det han valt. Stort av dig att ta på dig att uppfylla hans önskan. Hoppas ni har fina minnen trots att han valde att inte delta mer. Fint av honom att tänka på oss och av dig att förmedla det.

Cilia
2010-11-12, 19:52
Det känns inte så troligt tyvärr att det är trollning. Coxie har ju berättat förr om dessa tankar, och han verkade inte vara den personen som skulle göra en sådan trollning heller. Men man kan ju hoppas.
Beklagar sorgen.:(
Känner likadant. Kommer också ihåg att han pratade om det. Jag hoppades att han hade kommit över dom och gått vidare.

Till Coxies bror, när han pratade om er i familjen så pratade han alltid varmt och med stolthet över er. Jag är oerhört ledsen för er skull. Så tråkigt och detta forum har förlorat en uppskattad deltagare.

shadowfire
2010-11-12, 19:53
Jag fick ärligt läsa inlägget 3 ggr innan jag förstod att jag verkligen läst rätt.
Först trodde och hoppades jag det bara var ett roligt sätt att avsluta sin koloaktivitet på.

Genomtänkt att han meddelade vilka forum han var med på och med login/ev lösen. Har tänkt tanken själv på om något skulle hända en, ingen i min släkt vet vilka forum jag är aktiv på eller har fotspår i.

Kommer sakna hans inlägg även om jag inte vet vem han var IRL. Beklagar sorgen och mina kondoleanser till familjen.

Matsa
2010-11-12, 19:54
Hemskt ledsen. Han uttryckte sig väl och skrev en hel del som faktiskt var rätt intressant, verkade vara en bra person.

Vila I Frid

coxie
2010-11-12, 19:56
Det är tyvärr inget skämt, han har lämnat oss. Det glädjer mig att han verkar uppskattat här och jag tackar för era kondoleanser

Jag hoppas innerligt att detta är ett dåligt skämt.


Om inte så blev jag nyss väldigt ledsen :(

Ursäkta respektlösheten, men hur gick han tillväga?

Han blandade en stor mängd opiater med alkohol, jag var medveten om att han brukade droger med jämna mellanrum men det var alltid kontrollerat och detta tillsammans med den information han skickat till sin arbetsgivare och anhöriga så var det uppenbarligen ett medvetet val.

Var det inte Coxie som var aktiv och till synes ganska framgångsrik när det gällde aktier?

Jag visste att han tjänade mycket pengar den dagen han impulsköpte en sportbil men det är först nu vi i familjen insett vilka enorma summor han tjänat.

Får man fråga hur gammal han var och vad som hände?

25 år gammal och det verkar som om den meningslöshet han så länge jag kan minnas grubblat på till slut vann.

Beklagar sorgen. Även om jag inte skrivit på forumet har jag läst mycket som coxie skrivit.

R.I.P., hoppas du är lyckligare där du är nu.

Förlåt om det här är irrelevant men hade inte han/ni en annan bror som också var aktiv på det här forumet? Fast det kanske var längesedan.

Det tror jag inte då jag var hans enda bror.

gnagaren
2010-11-12, 19:59
Jag har aldrig träffat Coxie, jag vet inte hur han såg ut eller hur han var som människa men jag blev allvarligt talat ledsen nu. Har alltid sett upp till Coxie och hur han faktiskt lyckats men en hel del här i livet man bara själv kan drömma om. Ikväll tar jag en whiskey och en cigarr i Coxies minne. Du kommer förbli saknad för dina sköna stil, din humor och din inspirerande resa.

Vila i frid! :(

Andreas Guiance
2010-11-12, 20:08
Mycket tråkiga nyheter – VIF.

Andy.da.wohoo
2010-11-12, 20:11
Jag kan inte riktigt smälta detta. Fruktansvärt.

Jag beklagar :(

Ame
2010-11-12, 20:15
Usch vad tråkigt, hans skrev alltid intressanta inlägg. Minns även när han skrev om att att han alltid kunde blanda till en cocktail av droger om livet skulle kännas för meningslöst... Hemskt att behöva höra att han faktiskt gjorde det.

Mantus
2010-11-12, 20:20
Fruktansvärt tråkigt.:( Hans inlägg var alltid väldigt intressanta och han verkade vara en väldigt trevlig person det jag läste av honom. Vila i frid Coxie.

Jens.Andersson
2010-11-12, 20:21
Vila i frid.

thenut
2010-11-12, 20:22
Väldigt tråkigt att höra. Det var alltid intressant att läsa disskusioner med coxie inblandad...

tobbo
2010-11-12, 20:23
Jävvlarr va tungt det beskedet kändes kommer ta ett tag och greppa det här, han har varit en stor förebild för mig, hela hans karriär etc,


hoppas Eric har de bättre nu


:(:(

young_george
2010-11-12, 20:23
Tråkigt. Nu lider han inte själv, men ni klarlevande har mina sympatier

Jockefoten
2010-11-12, 20:25
Fasen va tråkigt!
Svårt att skriva nåt vettigt men han kommer bli saknad här.

tano
2010-11-12, 20:26
Allvarligt jag blir riktigt riktigt ledsen...:(

Jag menar man känner ingen på riktigt på forumet, men med personer som Coxie som är så öppna får man ändå en uppfattning om vem den personen är. Vi människor är verkligen offer för våra känslor på gott och ont, bara för oss alla att fortsätta försöka hålla sig på den positiva sidan!

Vi har bara ett liv, att det ska kunna gå så långt...

Jag skickar mina tankar till Coxies familj!!

Slartibartfast
2010-11-12, 20:34
Hemskt ledsamt! coxie var nog en av dom mer intressanta skribenterna. Hans inlägg gav bilden av en ärlig, ödmjuk och komplex person.

Vila i frid.

Jag önskar hans familj styrka och tröst.

Niklas W
2010-11-12, 20:36
Även fast jag inte kände coxie personligen så blir man lite tagen då man läst hans inlägg under flera års tid. Vila i frid!

L-Sami
2010-11-12, 20:44
Led inte Coxie av schizofreni?

Trist om personen är borta på riktigt :(

svennebanan
2010-11-12, 20:46
Vill du berätta vad som hände...?

Du är verkligen en underlig männsika. Iväg och olla dörrhantag eller något med dig.

Beklagar sorgen.

skans
2010-11-12, 20:46
:(

Exdiaq
2010-11-12, 20:49
Mycket tråkigt att höra! Nu kan jag enbart bedöma honom utifrån vad han skrivit här, vilket inte ett vidare bra underlag förmodar jag. Men är han hälften så vettig och klok IRL så lär han varit en mycket bra person.

Beklagar sorgen!

DIO1983
2010-11-12, 20:53
Rip!

Three pigs
2010-11-12, 20:53
Vila i frid Coxie :(

Det här är en tung dag för kolo.

olwe
2010-11-12, 20:57
Vila i frid. Jag tror nästan alla här på kolozzeum gillade Coxie.

Pelle2
2010-11-12, 20:59
Led inte Coxie av schizofreni?

Trist om personen är borta på riktigt :(

Jo det är lite "trist"....


Han verkade som sagt riktigt smart och var dessutom väldigt framgångsrik, men många smartare människor verkar ha en tendens att se det meningslösa med livet som vi andra inte ser på samma sätt :(
Förstod och höll med om väldigt mycket som han skrev här på brädan!

Riktigt hemskt.. vila i frid!

Chrillee
2010-11-12, 20:59
Oerhört tråkigt, beklagar. :(

Han verkade ju väldigt, väldigt smart, att han läste två utbildningar samtidigt är helt ofattbart för mig.
Hade varit ytterst intressant att pratade med honom i verkligheten och få höra hans syn på tillvaron, vilka anledningar som avgör att man ens överväger ett självmord.

Hoppas han finner frid där han nu är i alla fall.

Chrillee
2010-11-12, 21:01
Jo det är lite "trist"....


Han verkade som sagt riktigt smart och var dessutom väldigt framgångsrik, men många smartare människor verkar ha en tendens att se det meningslösa med livet som vi andra inte ser på samma sätt :(Förstod och höll med om väldigt mycket som han skrev här på brädan!

Riktigt hemskt.. vila i frid!

Jag tänkte exakt samma tanke, men av någon anledning skrev jag inte det.

Han kanske var för smart för sitt eget bästa. Han kanske låg på en helt annan nivå än vad en annan gör.

hejhopp79
2010-11-12, 21:04
Rip

Lellan
2010-11-12, 21:05
Vila i frid. Jag tror nästan alla här på kolozzeum gillade Coxie.

En stor anledning är nog att han verkade tala ur hjärtat, han var "på riktigt" och på riktigt en människa som går genom skärmen. Alla har sin sanning, han hade sin och uttryckte den så att man kunde se från hans vinkel - även om man inte nödvändigtvis höll med. Vi som inte kände honom på riktigt, kommer sakna honom. Det om något är väl ett tecken på hur omtyckt han var.

tobbo
2010-11-12, 21:05
Oerhört tråkigt, beklagar. :(

Han verkade ju väldigt, väldigt smart, att han läste två utbildningar samtidigt är helt ofattbart för mig.
Hade varit ytterst intressant att pratade med honom i verkligheten och få höra hans syn på tillvaron, vilka anledningar som avgör att man ens överväger ett självmord.

Hoppas han finner frid där han nu är i alla fall.

Samtidigt som han drog in sjuka summor pengar på börsen

som sagt, helt annan nivå

olle lindblad
2010-11-12, 21:11
Mycket, mycket tråkigt att höra. Vila i frid.

reduce
2010-11-12, 21:14
Vila i frid.. :(

Angel
2010-11-12, 21:16
Du är verkligen en underlig männsika. Iväg och olla dörrhantag eller något med dig.

Beklagar sorgen.

Lägg ner bara, jag var inte den första eller enda som undrade. Skriv inte ens sån skit i en sådan här tråd.

Lellan
2010-11-12, 21:17
Jag tänkte exakt samma tanke, men av någon anledning skrev jag inte det.

Han kanske var för smart för sitt eget bästa. Han kanske låg på en helt annan nivå än vad en annan gör.

För att hedra hans minne, tänker jag att man kan att uppskatta det han inte hann upptäcka.

Han var intelligent, ingen tvekan om det. Men det är sorgligt att han lämnat, det kan man inte förneka. Ett tomrum. Och vi saknar honom inte för hans prestationer, utan sättet han var, hur han uttryckte sina tankar. Om prestationer, livet, kunskap han förmedlade och hans personliga ton när han gjorde det.

Ett helt annat ämne, men ord som kan vara viktiga att ta till sig om man funderar på hans slutgiltiga väg; http://www.youtube.com/watch?v=ax96cghOnY4&feature=player_embedded

Beklagar sorgen till de anhöriga, hoppas ok att jag la till clipet trots att det inte alls har med hans bortgång att göra. Förlåt om det verkar malplacerat. Men jag känner att det blir farligt att på något sätt glorifiera att han drog sig undan på det sätt han gjorde. Det var inte smart, det är sorgligt. Jag tror starkt på att hålla ut, att man som relativt ung, inte är "klar". Utan att man har bättre tider framför sig.

Hoppas de anhöriga han lämnar kan finna tröst i att han funnits, och att han gjort ett bestående intryck genom den han var. Som flera nämnt pratade han alltid väl om sin familj.

Olegh
2010-11-12, 21:40
Beklagar. Jag höll inte med honom om mycket, men det finns få som är lika skärpta, raka och ärliga som coxie var.

MAXX
2010-11-12, 21:49
Trist... :(

Okänsliga frågs kanske men... Vad var hans diagnos?

Bear grillz
2010-11-12, 21:50
R.i.p

snatch914
2010-11-12, 21:51
Vila i Frid

David Brent
2010-11-12, 21:53
Vad tråkigt, han skrev många bra och intressanta inlägg. Vila i frid Coxie.

LoTiX
2010-11-12, 21:53
Känns alltid så overkligt när något sådant här händer. En stor förlust.

Tricce
2010-11-12, 22:07
Verkligen ledsamt att höra, beklagar sorgen.
Han har gjort intryck på detta forums besökare det är en sak som är säker!

:(

Lyset
2010-11-12, 22:24
Väldigt tråkigt. Han tillförde helt klart till forumet.

KniveN
2010-11-12, 22:25
Väldigt tråkigt, han skrev alltid intressanta inlägg.

Chrillee
2010-11-12, 22:29
Trist... :(

Okänsliga frågs kanske men... Vad var hans diagnos?

Diagnos? Måste man ha det om man begår självmord?

Ame
2010-11-12, 22:32
Diagnos? Måste man ha det om man begår självmord?

Nej, men han har ju själv skrivit en del om sina problem så frågan är inte helt tagen ur luften.

Jens.Andersson
2010-11-12, 22:32
Trist... :(

Okänsliga frågs kanske men... Vad var hans diagnos?

Schizofreni.

Lelle Pelle
2010-11-12, 22:35
Jag tänkte som hastigast på honom för några dagar sedan, när han inte visat sig här under en period. Att detta skulle vara anledningen var dock inget som slog mig, trots alla de poster som visat på att allt inte låg rätt till.

Till coxies bror: Jag beklagar verkligen sorgen. Den sida han visade här var, åtminstone av mig, väldigt omtyckt. Han var en stor inspirationskälla rent karriärmässigt, men mest av allt som person. Han framstod som en väldigt klok och intelligent person, en person jag såg upp till, även om jag inte kände honom som mer än en text på ett forum. Som Cilia redan påpekat, de gånger han pratade om sin familj var det med glädje blandat med tacksamhet.

Väldigt tråkigt för oss andra som mist en av de mest intressanta och bästa skribenterna på brädan.

Scratch89
2010-11-12, 22:36
Jag beklagar sorgen. :(

Osten80
2010-11-12, 22:50
Det här var väldigt tråkigt att höra, och även om det inte var speciellt oväntat och jag inte kände killen utanför detta forum blev jag faktiskt uppriktigt ledsen nu.
Han var en uppskattad medlem och kommer defintivt att vara saknad av mig och väldigt många andra här. Mycket tråkigt.

Nordenator
2010-11-12, 22:55
Beklagar sorgen :( Han var verkligen ett av de stora namnen här på brädan.

Unsub
2010-11-12, 22:59
Vila i frid.

egge
2010-11-12, 22:59
Som de flesta andra redan skrivit så var han omtyckt här på forumet. Beklagar sorgen.

Har en liten undran. Hur öppen var han med sina psykiska problem mot er i familjen?

Snafu
2010-11-12, 23:04
Riktigt tråkigt. Något jag särskilt minns var hans förslag till lösning med att vilja ha två diskmaskiner istället för att lägga disken i skåp var genial. Riktigt cool kille som skrev intressant och roligt. Oerhört synd när man väljer att sluta sitt eget liv.

xodd
2010-11-12, 23:08
Verkligen tråkigt när en ung människa känner att detta är enda utvägen för att finna lite ro. Man känner sig så fruktansvärt maktlös när sådant inträffar inom sin närmsta sfär.

Coxie, jag hoppas du finner ro varthän du nu råkar vara.

Till alla anhöriga kan jag inte mer än att beklaga sorgen.

Mago
2010-11-12, 23:25
:(
Beklagar sorgen till hans anhöriga.
coxie var verkligen en skön personlighet här på kolo, som sällan skrev något som inte gav en någon slags känsla. Det känns lite löjligt att skriva då jag inte kände honom, men han kommer verkligen vara saknad.
Vila i frid.

Anton Fräs
2010-11-12, 23:36
Jag beklagar sorgen. Jag tycxkte mycket väl om honom och han verkade ha god distans till mycket, även om tungsinnet lös igenom då och då.

Vila i frid.

hultman
2010-11-12, 23:38
Oj. Väldigt tråkigt att höra. Coxie var mycket ödmjuk, trevlig och vettig. Hoppas att du har det stillsamt och harmoniskt där du befinner dig.

Imorrn ska jag dricka något gott för att hedra hans minne.

Explosiven
2010-11-12, 23:41
Rip

The_RobRoy
2010-11-12, 23:46
Eftersom vi båda suttit och skrivit i allmänt ungefär lika länge. Vi ganska tidigt kom fram till att vi är ungefär lika gamla, har pluggat ganska lika saker och jobbat med ganska lika saker, så kände alltid jag hade en del gemensamt med coxie.

Där slutade väl kanske likheterna, men jag läste alltid allt vad han skrev och det har genom åren varit tråkigt att höra hur han i omgångar delat med sig av sin sorg, hopplöshet och depression som han led av och på olika sätt försökte bedöva.

Som många andra skrivit var han ändå alltid, kändes det, helt ärlig och väldigt äkta. På vissa sätt beundrade jag honom hur han vågade leva ut sitt liv och skita i vad andra tänker.

Blev väldigt ledsen nu när jag kom hem och såg denna tråd. Var det inte också så att han jobbade på en Corporate Finance firma i New York här på slutet, var det i USA han tog sitt liv? Något som också förvånar mig är att det på vissa sätt verkar som vi här på forumet fick höra mer om coxies tankar och påhitt, än vad ni i familjen har.

Vila i frid coxie!

Dan S
2010-11-13, 00:07
Utan tvekan en av de få promille människor som har högre förståelse av saker, förstånd, intelligens och allt vad det innebär. En fellow evoluted-human, jag relaterar till meningslösheten och hjälplösheten att inte kunna förbättra allt man vill, att se så många felaktigheter och inget kunna göra, leva i en rutten värld med människor inte begriper något, låg intelligens, empati osv. Våran käre forummedlem Coxie hade dessa egenskaper på en hög nivå, vilket jag tror inte alla riktigt märkte.

Alltid tråkigt då dessa bra människor lämnar oss, för era gener vidare istället. Detta är ingen uppmuntran, det är en beskrivning till dig som bror till Coxie för att förstå att han var "extra". Jag är väldigt observant och den mest intressanta för mig har alltid varit Coxie, har aldrig mött någon som är i närheten av mig själv i "förståelse av allt" förutom honom, och det är inte för att jag är naiv, ignorant, älskar uppmärksamhet eller något för jag inte är aktiv här.

Lycka till dock. Fantastisk människa.

qwerty1
2010-11-13, 00:16
*cry* vila i frid. alltid gillar vad han har skrivit.

Stoltz
2010-11-13, 00:23
Mycket, och var väldigt uppskattad.


Till Coxies bror, när han pratade om er i familjen så pratade han alltid varmt och med stolthet över er. Jag är oerhört ledsen för er skull. Så tråkigt och detta forum har förlorat en uppskattad deltagare.

Mycket tråkigt att höra! Nu kan jag enbart bedöma honom utifrån vad han skrivit här, vilket inte ett vidare bra underlag förmodar jag. Men är han hälften så vettig och klok IRL så lär han varit en mycket bra person.

De här tre inläggen summerar mina tankar exakt.

Vila i frid 'coxie'...

Chrillee
2010-11-13, 00:24
Där slutade väl kanske likheterna, men jag läste alltid allt vad han skrev och det har genom åren varit tråkigt att höra hur han i omgångar delat med sig av sin sorg, hopplöshet och depression som han led av och på olika sätt försökte bedöva.

Jag har inte sett dessa inlägg, kan man på nåt sätt gå längre bak i inläggshistoriken, för att se dom inläggen?

Utan tvekan en av de få promille människor som har högre förståelse av saker, förstånd, intelligens och allt vad det innebär. En fellow evoluted-human, jag relaterar till meningslösheten och hjälplösheten att inte kunna förbättra allt man vill, att se så många felaktigheter och inget kunna göra, leva i en rutten värld med människor inte begriper något, låg intelligens, empati osv. Våran käre forummedlem Coxie hade dessa egenskaper på en hög nivå, vilket jag tror inte alla riktigt märkte.

Jag tänker spontant på en film med Robert De Niro som lessnar på hur rutten mänskligheten kan vara, allt jävla skit vi gör, en slags besvikelse på människan.

Kom även att tänka på ett citat han hade; "Världen är till för personlig tillfredsställelse och för att förbrukas" - Nåt i den stilen, rätt så tråkigt budskap.

Nuthead
2010-11-13, 00:25
Jag har diskuterat och läst hans inlägg här på forumet från och till i cirka 5 år. Jag kan inte påstå att jag kände "coxie" förutom det jag sett här, men det är ändå otroligt ledsamt. Det blev en liten reminder om att man inte ska glömma borta att bakom dessa alias finns en verklig människa. Ibland blir det så lättsamt och oseriöst över nätet.

Mina tankar går till hans familj och hans vänner...

Farväl "coxie".

EkarN
2010-11-13, 00:25
Var väldigt imponerad av honom som person, hur kan kunde vara så klar och intelligent och framgångsrik. Och alla de bra, roliga, kloka och sorgliga inlägg han skrev lämnade en inte oberörd.

Riktigt tråkigt är vad det är, att sådana extraordinära(svårt att bedöma över internet, men han verkade verkligen vara extraordinär) människor trivs så dåligt med tillvaron att de tar livet av sig själva:( Vila i frid. Och mina kondoleanser till familjen, riktigt hårt att förlora en så nära familjemedlem.

Fastback
2010-11-13, 00:26
Vila i Frid!

qwerty1
2010-11-13, 00:27
Jag har diskuterat och läst hans inlägg här på forumet från och till i cirka 5 år. Jag kan inte påstå att jag kände "coxie" förutom det jag sett här, men det är ändå otroligt ledsamt. Det blev en liten reminder om att man inte ska glömma borta att bakom dessa alias finns en verklig människa. Ibland blir det så lättsamt och oseriöst över nätet.

Mina tankar går till hans familj och hans vänner...

Farväl "coxie".

Bra summerat. Kärlek behöver alla.
Glömde också säga i mitt tidigare inlägg att mina tankar går till hans familj o vänner.

The_RobRoy
2010-11-13, 00:31
Jag har inte sett dessa inlägg, kan man på nåt sätt gå längre bak i inläggshistoriken, för att se dom inläggen?


Det vet jag inte. Det är ganska få inlägg han har berättat om hur han mår, men över åren har det ändå blivit att man fått en bild av hur han mådde.

vicarious
2010-11-13, 00:36
Vila i frid.

Dissector
2010-11-13, 00:43
Sånt här är fruktansvärt. Hoppas ni anhöriga tar väl hand om varandra.

Vila i frid, Coxie.

agazza
2010-11-13, 00:54
En otroligt ärlig människa, verkligen tråkigt att höra då han var otroligt uppskattad här.

Som sagt tidigare så verkade han dela mer med oss än er så ni har ju fortfarande möjlighet att läsa allt han sagt här.


Rip coxie en härlig kille

Thewind
2010-11-13, 01:13
Har läst sporadiskt på kolozzeum ett par år nu och sällan skrivit så mycket, men coxies texter har alltid väckt intresse eller sympati.

Det finns aldrig ord tillräckliga för att lindra eller förklara när något sånt här händer, men jag vill bara säga att trots att jag aldrig kände coxie så är det med ett djupt deltagande jag hoppas att han verkligen har det bättre där han är nu.

Mina tankar går till hans familj.

MVH

Kimball
2010-11-13, 01:31
Håller med alla föregående talare, tror Coxie var omtyckt av de flesta för sitt medverkande på forumet. Svårt att sätta fingret på vad han eg. skrivit om osv för min del, men han hade väldigt vettiga tankar om saker och ting. Trevlig att spela HoN med var han också. Damn alltså, sånt här händer inte så "nära en själv" :(

RIP

Dav0d
2010-11-13, 01:35
Detta var galet, väldigt chockad över att läsa en sådan forumpost med detta budskap. Enda broder också, vet hur det känns. Hemskt... Jag hoppas innerligt att du tar det lika bra som jag gjorde det.

Imni
2010-11-13, 01:56
RIP coxie. Satt för några dagar sedan och undrade vart han hade tagit vägen. coxie var min favoritperson på detta forum tillsammans med Osten.

Imni
2010-11-13, 02:09
Läst igenom tråden nu och det verkar som om coxie var en person som engagerade. Själv gillade jag både hans ärlighet liksom många andra skrivit men också hans tankar och jag höll med coxie i många av hans åsikter.

Forumet kommer aldrig bli var det har varit utan honom, iaf inte för mig.

Skjaves
2010-11-13, 02:09
Fan! En av de forumprofiler som jag verkligen gillade. Hans inlägg väckte alltid intresse och tankar.

Vila i frid!

tano
2010-11-13, 02:14
Återigen blir jag oerhört ledsen av att se den här tråden. Får en verkligen att tänka över hur glad man ska vara för det liv man har.

Utan tvekan en av de få promille människor som har högre förståelse av saker, förstånd, intelligens och allt vad det innebär. En fellow evoluted-human, jag relaterar till meningslösheten och hjälplösheten att inte kunna förbättra allt man vill, att se så många felaktigheter och inget kunna göra, leva i en rutten värld med människor inte begriper något, låg intelligens, empati osv. Våran käre forummedlem Coxie hade dessa egenskaper på en hög nivå, vilket jag tror inte alla riktigt märkte.



Jag tycker inte du ska skriva det som en sanning eller att vi ska försvara det synsättet (om det ens var Coxies synsätt. Kan inte säga att jag läst allt Coxie skrivit men kan inte minnas han uttryckt sig som du).
Alla har vi fötts som människor och alla gör vi fel. Om du nu ser dig som högre vetande bland alla lägre stående, så har du ju en ypperlig utgångspunkt att inte bli irriterad och vara mer förstående med oss. Om vi nu inte begåvats med ditt vetande så ha översikt med detta och gör det bästa av det du kan istället. Vår värld är mycket men enbart rutten är den inte. Vi har ett liv och hur du upplever det är till största delen beroende av hur du gör dina val. En uppmuntran till dig, Välj att se det goda i ting!

Dreas
2010-11-13, 02:20
Jag tror inte heller att detta är ett dåligt skämt så, RIP!

Han kommer att vara saknad.

stolpskott
2010-11-13, 02:28
Vila i frid.

Till familjen: Beklagar.

kelk
2010-11-13, 02:38
Beklagar sorgen.
Här på forumet fick man intrycket av en trevlig och ödmjuk person som haft sina demoner men tagit sig vidare.

Vila i frid

tntballe
2010-11-13, 02:43
RIP coxie, önskar jag kunde säga mer men det jag känner är redan sagt i tråden.

burre
2010-11-13, 02:51
Hoppas du har det bättre nu Coxie, jag kommer att sakna dig.

spoonchest
2010-11-13, 04:30
Hejdå coxie..

Kwon
2010-11-13, 07:05
Vila i frid Coxie.

Mycket tråkigt att höra detta, kunde först inte tro det.

Frågan man alltid ställer är varför. Varför fanns ingen där som såg, förstod eller kunde vara ett stöd innan detta beslut togs.

Sheogorath
2010-11-13, 07:21
Vila i frid Coxie.

Mycket tråkigt att höra detta, kunde först inte tro det.

Frågan man alltid ställer är varför. Varför fanns ingen där som såg, förstod eller kunde vara ett stöd innan detta beslut togs.

Skuldkänslorna hos och saknaden från familj, vänner osv är ju det man hoppas håller människor från att göra något sådant här, men uppenbarligen räcker det inte alltid. Mår man tillräckligt dålig orkar man inte bry sig ens om det. Man ser bara sitt eget mörker. Inte ens tanken på att tillvaron efter döden kanske är värre än livet räcket: hur skulle något kunna vara värre? :(

Jag lider med er anhöriga och höll om min sambo extra hårt i natt. Vad annat kan man göra? Ta hand om er.

krakowww
2010-11-13, 07:42
Jag beklagar sorgen.

Forumet har blivit en profil fattigare...

Jorgen
2010-11-13, 07:45
Vila i frid.

Tankarna går till familjen.

Krampus
2010-11-13, 07:51
Beklagar djupt.

von huff
2010-11-13, 08:26
R.I.P*cry*

Eddie Vedder
2010-11-13, 08:54
Det blir en mycket saknad profil på forumet. Rak och ärlig i sina diskussioner och väldigt öppen med värderingar och åsikter. Hemskt helt enkelt. Tankar går såklart till coxie med anhöriga.

hio
2010-11-13, 09:35
Vila i frid.

Currenthill
2010-11-13, 09:44
Det smärtar mig att höra.

Hans inlägg fick mig alltid att reagera, och då menar jag på ett positivt sätt.

Jag kommer sakna dina tankar, funderingar och raka svar Coxie!

Vila i frid!

Axel1
2010-11-13, 10:28
Var det många som kände coxie IRL här?

Poxeman
2010-11-13, 10:33
Var det många som kände coxie IRL här?

Nej. Det var inte någon som gjorde det vad jag förstått.

Matte-
2010-11-13, 10:33
Väldigt tråkigt att höra *cry*

Vila i frid!

Carolinew
2010-11-13, 10:35
Riktigt sorgligt, där försvann även en av mina favoriter. Hoppas han får det bättre var han än är nu... :(

G_lund
2010-11-13, 10:38
Var det många som kände coxie IRL här?

Det tror jag inte, men som så många andra här på forumet skrev han väldigt öppet om sig själv, både vid tillfällen när allt var på topp men även då han kände sig under ytan.
Den öppenheten vissa medlemmar visar gör att det kan kännas som man känner personen utan att man ens träffats, svårt att förklara men jag tror att många här på kolo håller med mig.
Något som jag aldrig upplevt på ett annat forum.
Kolo-familjen liksom.
Väldigt tråkigt att höra vad som hänt, han kommer vara saknad.
Mina tankar går till familj och vänner.

Mr Zero
2010-11-13, 10:41
Mycket tråkigt att höra.
Som så många redan sagt var han en väldigt uppskattad medlem.

Larsson85
2010-11-13, 10:42
Det är intressant att Coxie verkar ha haft det som jag drömmer om. Ett toppjobb som finansiell analytiker och dessutom ha lyckats bygga upp en egen förmögenhet.

Hans val sätter dock allt i perspektiv. Man jagar för att nå toppen, men väl där så inser man att man inte är lyckligare än man var innan, och dessutom så är det då ännu värre eftersom man inte har något mer att kämpa för.

Det är kanske okänsligt att ställa dessa frågorna, men för att förstå coxie så hade det varit intressant om du som bror kunde svara mer ingående på hur hans karriär såg ut och vilka summor det är som du benämner vara enorma.

mattilainen
2010-11-13, 10:46
Rip

dared
2010-11-13, 10:48
Riktigt trist...

Coxie verkade vara öppen/ärlig och skrev vad han tyckte, vilket är en skön egenskap på ett forum. Det mesta var väldigt vettigt, riktigt tråkigt och synd att de psykologiska problemen till slut fick överhanden.

RIP

chrilledude
2010-11-13, 10:53
Vila i frid coxie!

kaer
2010-11-13, 10:57
*cry**cry**cry*

Fy fan vad trist. Jag gillade verkligen det Coxie skrev, en av de personer som jag uppskattade mest här på kolozzeum.

Har ju läst om hans tankar och problem tidigare men jag trodde verkligen han gått vidare ifrån det.

Coxie, du kommer att vara saknad, av mig och många här :-(

champion
2010-11-13, 10:57
Trist!
R.i.p

Duffman
2010-11-13, 11:09
Hemskt att läsa detta, tänker på hans anhöriga och inser att en av mina favoritprofiler på brädan inte kommer att posta mer. Så jävla tragiskt. Vila i frid mannen, vi saknar dig *cry*

TcAnders
2010-11-13, 11:13
Väldigt tråkigt!
Han var en av dom få här på forumet som jag såg upp till och tycker skrev väldigt bra, det kändes som att man kände honom privat.

Vila i frid!

Wille005
2010-11-13, 11:26
Jag undrar hur han har det nu, hoppas på det bättre.

Tankarna går till familj & vänner.

Ciao

Raschmus
2010-11-13, 11:30
Min favorit medlem från kolo..

Vila i frid.

Vinter
2010-11-13, 15:05
Sanningen är att det är de som är mest intelligenta som mest klarsynt kan se sina egna problem, och vad som krävs för att ta sig ur dem. Den kunskapen kan ge en väldigt hopplös känsla.

Vila i frid.

Phille
2010-11-13, 15:11
Det är intressant att Coxie verkar ha haft det som jag drömmer om. Ett toppjobb som finansiell analytiker och dessutom ha lyckats bygga upp en egen förmögenhet.

Hans val sätter dock allt i perspektiv. Man jagar för att nå toppen, men väl där så inser man att man inte är lyckligare än man var innan, och dessutom så är det då ännu värre eftersom man inte har något mer att kämpa för.

Det är kanske okänsligt att ställa dessa frågorna, men för att förstå coxie så hade det varit intressant om du som bror kunde svara mer ingående på hur hans karriär såg ut och vilka summor det är som du benämner vara enorma.

Wow läskig, jag tänkte precis skriva nästan exakt samma sak som dig.

Grotesk
2010-11-13, 15:34
Vila i frid Coxie. Mina tankar går till anhöriga.

ViktorLarsson
2010-11-13, 15:34
R.I.P :(

/Fred.

andyone
2010-11-13, 16:43
Fruktansvärt tråkigt.:( Hans inlägg var alltid väldigt intressanta och han verkade vara en väldigt trevlig person det jag läste av honom. Vila i frid Coxie.
Som ovan. :( Vila i frid "Coxie".

Exdiaq
2010-11-13, 16:52
Sanningen är att det är de som är mest intelligenta som mest klarsynt kan se sina egna problem, och vad som krävs för att ta sig ur dem. Den kunskapen kan ge en väldigt hopplös känsla.

Vila i frid.


Eller så såg han inte det som ett problem utan det mer som ett faktum att livet är meningslöst. Eller så spekulerar jag bara.

I vilket fall som helst kan vi enas om en sak, att han inte är här längre och att det är väldigt synd. Att börja försöka förstå honom till fullo är nog rätt svårt då han dels verkade vara en (eller flera) nivå/er högre intellektuellt än oss andra här och kommit längre i att förstå sig själv och omvärlden. Jag är av den uppfattningen att beslutet torde vara mycket väl genomtänkt, hur rått och jävligt det än låter när jag säger det.

Ännu en gång, hoppas att tiden läker er anhörigas sår! Vet inte riktigt vad mer jag kan säga då jag aldrig har varit i den sits ni är i nu.

agazza
2010-11-13, 16:57
Eller så såg han inte det som ett problem utan det mer som ett faktum att livet är meningslöst. Eller så spekulerar jag bara.

I vilket fall som helst kan vi enas om en sak, att han inte är här längre och att det är väldigt synd. Att börja försöka förstå honom till fullo är nog rätt svårt då han dels verkade vara en (eller flera) nivå/er högre intellektuellt än oss andra här och kommit längre i att förstå sig själv och omvärlden. Jag är av den uppfattningen att beslutet torde vara mycket väl genomtänkt, hur rått och jävligt det än låter när jag säger det.

Ännu en gång, hoppas att tiden läker er anhörigas sår! Vet inte riktigt vad mer jag kan säga då jag aldrig har varit i den sits ni är i nu.

bra formulerat, har fått exakt samma känsla av coxie. Han var helt enkelt likgiltig till sin existens.

Otroligt intressant kille.

wo0ord
2010-11-13, 16:58
Rip

_slipknot1_
2010-11-13, 17:18
Verkligen trist, en av favoriterna på kolo.
Vila i frid

MrBoris
2010-11-13, 18:25
jag kan inte tro det är sant sitter med sjuk ångest nu, jag känner/kände igen många likheter i coxie som i mig, aldrig nöjd hur bra man än har det o depressionerna jagar en trots alla framgångar. RIP coxie :(

qwerty1
2010-11-13, 19:18
Idag går jag ut till minne av Coxie. Jag vet att du hade gillat detta idag. Hoppas du har det bra!

Dennis vingbäck
2010-11-13, 20:24
Hej.

Min bror som för ett par veckor sedan valde att lämna oss skickade med sitt avskedsbrev en önskan om att någon i familjen meddelade vissa forum om att han inte kommer återvända. Min bror excentrisk som han var kommer för alltid att saknas, det kom som en chock för oss alla då han till synes levde ett liv många drömmer om. Han själv däremot verkade se varje framgång som en bekräftelse på hur meningslös vår vardag är.

Jag vet inte hur mycket min bror deltog på det här forumet men om det är någon som har några frågor som inte röjer hans identitet besvarar jag dessa med glädje.

Mvh: "coxie's" bror.
Efter regn kommer sol! Beklagar den sorg som finns

johanhej
2010-11-13, 20:27
Efter regn kommer sol! Beklagar den sorg som finns

Det där talesättet tycker jag inte är så rysligt passande.

RIP coxie. Jag kände inte dig men dömt av vad du skrev så verkade du vara en helskön typ.

shadowfire
2010-11-13, 20:28
Har nog faktiskt aldrig känt mig så nedstämd någonsin då jag besökt kolo som nu. Ändå var han bara ett "nickname", men tusan, man bygger ändå upp en gestalt i fantasin på någotvis.

Bara vetskapen om självmord går som rejäla kalla kårar inom mig. Jag tänker också på att det kan finnas fler här på forumet som mår på likartat sätt, som tänker lika. Hörrni, gå inte miste om det fina i livet. Njut av det istället. Lev väl. Tro mig, jag har genomlevt sjukt mkt skit genom åren. Skicka ett pm istället för att göra ngt tok. Vi är fler än ni tror...

Ganymedes
2010-11-13, 21:20
Det var bland det tråkigaste jag läst på ett forum någonsin. :(

Denstillasittande
2010-11-13, 21:22
Har nog läst det mesta Coxie skrivit och jag uppskattade nog varenda inlägg. Mycket smarta och ärliga inlägg. Det kändes som att han trivdes bra i NY men det är svårt att veta vad som sker inom en människa. Jättetråkigt att det blev såhär och jag hoppas innerligt att han fått frid nu.
Vila i frid Coxie.

difeddy
2010-11-13, 21:29
Trodde inte det var sant när jag läste det, men tyvärr verkar det ju vara så... Riktigt tråkigt att få höra. Visst, man har inte varit här så länge men det är ändå riktigt obehagligt, tror att alla av oss lider med er/dig. :(

coolboynesko
2010-11-13, 21:36
Fyfan riktigt tråkigt.


R.I.P

victor_n
2010-11-13, 21:38
Vila i frid, en klar favorit här på forumet.

Mina tankar går till vänner och familj.

r3mpuh
2010-11-13, 22:45
Vila i frid :(

-squat-
2010-11-13, 23:02
fy fan vad tungt! Coxie skrev alltid så vassa inlägg. :(

tjabon
2010-11-13, 23:11
Beklagar sorgen.
Mina tankar går till hans närstående.

Lepras
2010-11-13, 23:13
Vet inte vem coxie var,men ger mina tankar tilll familj óch närstående.

yoshi96
2010-11-13, 23:15
oavsett om jag inte lärt känna Coxie måste jag beklaga sorgen och hoppas han får vila i frid!

Beklagar Richard :(

Prankie
2010-11-13, 23:30
Farväl Coxie, jag kommer sakna dig.

ahl-
2010-11-13, 23:38
Vila i fred coxie! Vi tyckte lika i mångt och mycket. Vi fick aldrig träffats, men man får ända en känsla av att man lär känna varandra på ett forum.

Tankarna går också till anhöriga!

filmjölk
2010-11-13, 23:50
Kommer att sakna hans inlägg. En excentrisk, smart och rolig person på forumet. Vila i frid.

Benjila
2010-11-14, 00:46
Neeej :(

Vila i frid.

Morrris
2010-11-14, 01:06
Mycket tråkigt att höra. Jag läste igenom några gamla diskussioner jag haft med coxie. Även om vi nästan alltid hade olika åsikter var det alltid givande och intressant att diskutera med honom.

Ska ta bort min gamla signatur nu.

Benny01
2010-11-14, 15:08
Detta känns ju riktigt tungt. I synnerhet när man delar samma åsikter om livet som Coxie gjorde, eller åtminstone utifrån hans texter att dömma.

Han var definitivt en förebild för mig. Vad jag förstår det som (och minns) så har han ordnat all sin framgång helt på egen hand. Han verkade vara ett slags geni. Hade han bara funnit någon lycka innan det mörka slukade honom helt så hade han säkerligen kunnat ta sig hur långt som helst i livet.

Tveklöst en förebild var det gäller framgång i alla fall.

Beklagar verkligen sorgen

Det var någon som nämnde något om att det är egoistiskt att ta sitt liv. Jag vill bara nämna att det knappast finns någon nära som begär att man skall leva för deras skull. Bemöter man mer nedgångar än uppgångar i livet så är det inte svårt att känna meningslöshet.

Giljotinen
2010-11-14, 18:45
Kommer att sakna hans kloka ord här. Kände inte Coxie personligen men han var ändå en förebild för mig. Vila i frid!

coxie
2010-11-14, 21:56
Efter att jag och familjen fått se alla dessa fina svar så blev jag väldigt förvånad och väldigt glad. Min bror var alltid artig, ställde alltid upp och var en underbar bror men det har alltid funnits en osynlig barriär mellan honom och folk i hans närhet. Man såg ofta en likgiltighet i hans ögon, inte en likgiltighet mot mig som person utan som någon nämnt en likgiltighet inför allt i vår vardag. Jag kunde inte låta bli att le när ni tog upp hans resonemang runt diskmaskinerna. Jag minns att han la fram den här frågeställningen då vi satt och åt middag hos några i släkten och som så ofta missuppfattades hans uttalanden av min morfar vilket ledde till att han kallade min bror för arrogant och uppblåst. Många i det verkliga livet feltolkade hans likgiltighet för arrogans och det verkar som om hans resonemang fungerar bättre i text.

Efter många timmars fascinerande läsning av min brors inlägg på internet samt delar av alla hans anteckningar som han tydligen renskrivit åt oss så börjar jag nu i efterhand inse hur annorlunda hans inställning till livet varit. Jag har alltid vetat att min bror varit övertygad om att vår existens är en slump och att vår närvaro bortsett från att föröka oss är meningslös. Men efter att ha börjat läsa hans tankar så inser jag att det inte var hopplösheten som kom ur den här meningslösheten som fick honom att ta sitt liv, det är något han har varit inställd på i ett flertal år. Jag är medveten om att han skrivit en del om att han har psykiska problem och att han till synes hade lagt dessa bakom sig men hans anteckningar pekar på att det som gjort att han överhuvudtaget brytt sig om att studera, tjäna pengar och levt det liv han gjort var påtryckningar från hans psykolog under tonåren. Hon pratade om och om igen om idiotin i att säga att livet är meningslöst innan man upplevt det och från vad jag förstår av samtal vi haft genom åren och hans texter så bestämde han sig för att ge hennes råd en chans.

Efter att tjänat pengar, utbildat sig, rest, provat på allt som väckte intresse och slutligen flyttat till ett annat land för att starta om på nytt så ansåg han att han givit hennes råd en ärlig chans och eftersom det inte fungerat återgick han till sin ordinarie plan. Han har uppenbarligen funderar i många veckor på om det fanns något mer han kunde prova men tydligen fanns det enligt honom ingen bättre lösning på problemet. Det är inte det val jag hoppades att han skulle välja men jag börjar förstå hans tankebana och hans sätt att resonera på gör att jag trots saknaden respekterar och förstår hans val.

Jag har sett att ett flertal frågat om hans sjukdomar och han har fått många diagnoser genom åren beroende på vad läkaren/psykologen letat efter men schizofreni och någon form av antisocial/schizoid personlighetsstörning är dom två som det pratats om mest.

Jockefoten
2010-11-14, 22:04
Tack för att du tog dig tid att skriva ett svar till oss.

bear.flowertwig
2010-11-14, 22:55
Tack för att du tog dig tid att skriva ett svar till oss.

+1

Det måste vara fascinerande (i brist på bättre ord) att sitta och nysta upp någon näras liv på det sättet. Undrar om jag skulle orka med det själv där nästa stavelse kan leda rakt ner i avgrunden.

Ta hand om er.

kolle
2010-11-14, 23:19
Tack för att du tog dig tid att skriva ett svar till oss.

+1

Tyckte alltid om att läsa coxies inlägg och han verkar ha varit en minst sagt intressant person.

Hoppas att han får det bra och att ni i familjen tar det här på bästa möjliga sätt.

Kaboffastar
2010-11-14, 23:27
coxie verkade vara en jävligt skön kille.

RIP

D-Crawler
2010-11-14, 23:59
Tack för svaret.
Vila i frid!

Larsa_wee
2010-11-15, 00:54
+1 på många andra i denna tråd. Vila i frid Coxie !

Biceps
2010-11-15, 01:42
Får också lov att +1a många inlägg i denna tråd

Har läst coxies inlägg under ganska lång tid och jag tyckte han skrev bland de vettigaste inläggen här på kollo. Fick intrycket av att han hade en skön personlighet, ofta intelligenta inlägg med humor och självdistans. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, känns helt sjukt att han till slut gjorde detta val.

Nu ska jag ägna coxie en tanke innan jag återgår till mitt nattpluggande. Vila i frid.

Sebbe_H
2010-11-15, 02:01
Han verkade vara en go gubbe helt klart, och kommer som många skrivit att vara saknad här på forumet.

Beklagar sorgen och tankar går till anhöriga. Mycket starkt av dig som hans bror att ta dig tid och ork till att svara på våra frågor.

stevebc
2010-11-15, 02:15
Efter att jag och familjen fått se alla dessa fina svar så blev jag väldigt förvånad och väldigt glad. Min bror var alltid artig, ställde alltid upp och var en underbar bror men det har alltid funnits en osynlig barriär mellan honom och folk i hans närhet. Man såg ofta en likgiltighet i hans ögon, inte en likgiltighet mot mig som person utan som någon nämnt en likgiltighet inför allt i vår vardag. Jag kunde inte låta bli att le när ni tog upp hans resonemang runt diskmaskinerna. Jag minns att han la fram den här frågeställningen då vi satt och åt middag hos några i släkten och som så ofta missuppfattades hans uttalanden av min morfar vilket ledde till att han kallade min bror för arrogant och uppblåst. Många i det verkliga livet feltolkade hans likgiltighet för arrogans och det verkar som om hans resonemang fungerar bättre i text.

Efter många timmars fascinerande läsning av min brors inlägg på internet samt delar av alla hans anteckningar som han tydligen renskrivit åt oss så börjar jag nu i efterhand inse hur annorlunda hans inställning till livet varit. Jag har alltid vetat att min bror varit övertygad om att vår existens är en slump och att vår närvaro bortsett från att föröka oss är meningslös. Men efter att ha börjat läsa hans tankar så inser jag att det inte var hopplösheten som kom ur den här meningslösheten som fick honom att ta sitt liv, det är något han har varit inställd på i ett flertal år. Jag är medveten om att han skrivit en del om att han har psykiska problem och att han till synes hade lagt dessa bakom sig men hans anteckningar pekar på att det som gjort att han överhuvudtaget brytt sig om att studera, tjäna pengar och levt det liv han gjort var påtryckningar från hans psykolog under tonåren. Hon pratade om och om igen om idiotin i att säga att livet är meningslöst innan man upplevt det och från vad jag förstår av samtal vi haft genom åren och hans texter så bestämde han sig för att ge hennes råd en chans.

Efter att tjänat pengar, utbildat sig, rest, provat på allt som väckte intresse och slutligen flyttat till ett annat land för att starta om på nytt så ansåg han att han givit hennes råd en ärlig chans och eftersom det inte fungerat återgick han till sin ordinarie plan. Han har uppenbarligen funderar i många veckor på om det fanns något mer han kunde prova men tydligen fanns det enligt honom ingen bättre lösning på problemet. Det är inte det val jag hoppades att han skulle välja men jag börjar förstå hans tankebana och hans sätt att resonera på gör att jag trots saknaden respekterar och förstår hans val.

Jag har sett att ett flertal frågat om hans sjukdomar och han har fått många diagnoser genom åren beroende på vad läkaren/psykologen letat efter men schizofreni och någon form av antisocial/schizoid personlighetsstörning är dom två som det pratats om mest.Det märks att det inte bara är din bror som hade förmåga till insikt och eftertanke. Utan att känna coxie i verkligheten kan jag tänka mig att han skulle bli både glad och lättad av att läsa det här från sin bror.

Det var väldigt bra och fint skrivet.

Litecore
2010-11-15, 02:33
Tack för att du tog dig tid att skriva ett svar till oss.
+1, och som så många andra redan har påpekat/sagt; tack för att du tar dig tiden att
ge oss en chans och inblick i något som vi annars förmodligen aldrig skulle fått reda på.

jag kan inte säga att jag pratat mycket med coxie själv, men minns så väl en gång när
det pratades i nån tråd (minns tyvärr inte vilken) om hur människor lever och jag sa
att livet är så fullt av haters att man bara gör sig en ogärning att ta åt sig av allting,
och han citerade mitt svar med ett <3, bara en sån liten grej gör att jag tycker
mig ha skapat en bra bild av honom, en grymt skön kille. kommer sakna honom :/

vila i frid.

Southwind
2010-11-17, 14:32
Detta var verkligen dystert, saknar dig Coxie. :(

Hoppas du funnit ro och vilar ifred.

elo_
2010-11-18, 08:04
Vila i frid Coxie.

Asdf
2010-11-18, 11:16
Det som gjorde mig mest konfunderad med Coxie, är att en kille som arbetar på en investmentbank i NYC fortfarande satt och skrev på ett svenskt träningsforum!

Jag har alltid varit intresserad av allt som har med aktier och finansiella instrument att göra och minns att han skrev en del eller nämnde det till och från. Jag skickade ett PM till han för att veta mer om hur branschen fungerar och allt vad det innebär

Trodde inte att jag skulle få ett svar men han tog sig tid för alla mina frågor och än idag skulle jag nog säga att han är den ende som faktiskt rett ut alla begrepp och frågetecken jag hade

agazza
2010-11-18, 11:47
Det som gjorde mig mest konfunderad med Coxie, är att en kille som arbetar på en investmentbank i NYC fortfarande satt och skrev på ett svenskt träningsforum!

Jag har alltid varit intresserad av allt som har med aktier och finansiella instrument att göra och minns att han skrev en del eller nämnde det till och från. Jag skickade ett PM till han för att veta mer om hur branschen fungerar och allt vad det innebär

Trodde inte att jag skulle få ett svar men han tog sig tid för alla mina frågor och än idag skulle jag nog säga att han är den ende som faktiskt rett ut alla begrepp och frågetecken jag hade


+1 hjälpte mig med

Torwald
2010-11-18, 12:02
Har missat denna sorgliga nyhet. Till familjen vill jag säga att jag verkligen beklagar. Tyckte alltid att coxie hade bra och intressanta tankar och verkade vara en spännande person.

Nible
2010-11-18, 14:51
Kände inte honom men det är fortfarande lika tråkigt när något sånt här händer. Vila i frid.

henk4n
2010-11-18, 17:52
Vila i frid Coxie.. du är saknad

Anton Fräs
2010-11-18, 18:20
Det märks att det inte bara är din bror som hade förmåga till insikt och eftertanke. Utan att känna coxie i verkligheten kan jag tänka mig att han skulle bli både glad och lättad av att läsa det här från sin bror.

Det var väldigt bra och fint skrivet.

Det var det verkligen.

Longshot
2010-11-22, 21:41
Vila i frid, Coxie.

Manta
2011-02-08, 10:22
Så otroligt tragiskt, jag vill knappt tro det är sant. Har alltid uppskattat coxies inlägg och känt igen mig i hans situation och livsfilosofi. När jag själv har haft mörka stunder med väldigt mörka tankar har kolo alltid varit en tillflyktsort och coxie en inspiration. Han visade att trots de psykologiska motgångarna går det att lyckas. Så jävla synd att det inte var tillräckligt för honom.

mangemani
2011-02-08, 10:52
en utav dom som man verkligen såg här på forumet.
jävulskt sorgligt,r.i.p

ChrisDEFC
2011-02-08, 11:35
Har varit oaktiv i just den här delen av forumet under en längre tid så hade missat denna tråd men har läst igenom alla sidor nu och är mycket berörd av det jag läst och ett vila i frid Coxie och ett stort tack till brodern som har tagit sig tid att skriva. Och det senaste inlägget av brodern va skrivet med en beundrandsvärd respekt.

Nalfaren
2011-02-08, 12:24
Vila i frid, väldigt sorgligt :<

Durre
2011-02-08, 12:32
Coxie var garanterat en utav dem mest intressanta personerna här, han pratade ibland om sin vardag och det lät som ett drömliv. Sjukt intressanta historier osv. RIP.

Raschmus
2011-04-21, 00:24
Har sen ett par år kvar ett citat av dig i favoritcitat på facebook;

Du finner troligtvis ingen bildad kommunist, för med bildning kommer insikt.

/Coxie

Känns för jävligt när jag idag la till "rip"