handdator

Visa fullständig version : Alla Våra Gottgömmor/stashes-tråden


shape
2010-11-12, 19:07
Alla har vi våra egna små gottgömmor. Fram med dem i rampljuset.

Jag är först ut.

Överst på bild är mitt aspartam-tillhåll, inte så fullt som jag velat.
Hyllan under är chips-gömman, gött mos på det va.
http://forumbilder.se/thumbs/29122010659438b5b.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=29122010659438b5b)

På bild härnäst finner vi snusgömman. Lite snabb energi finns också att tillgå, oj - en peppi makki härmed.
http://forumbilder.se/thumbs/9012201070301dce3.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=9012201070301dce3)

Följetongen fortsätter, visa era gömmor av alla dess slag.

Trevlig helg

Edit: Såklart tränar jag min bicep innan jag äter chipsen

Snobbe
2010-11-12, 19:15
Men du måste ju ha läsken i kylen! Skärpning!

davve
2010-11-12, 19:27
Pepsi max och snus, the cornerstone of any nutritious diet! :)

spange
2010-11-12, 19:29
du vill att alla avslöjar sina gömställen, sen i natt ger du dig ut på plundringståg likt en omvänd jultomte?

Mantus
2010-11-12, 20:55
Existerar ingen godisgömma hos mig. Jag kan inte ha godis hemma, jag äter upp det. Jag känner mig som en fricki´n godishamster. Jag kan helt enkelt inte lämna godis ifred, om godiset är gott eller inte spelar ingen som helst roll.

goodie
2010-11-12, 22:00
För första gången i mitt liv har jag inte ätit upp godiset jag köpt hem. Inte käkat något på två veckor. Känns otroligt bra att suget släppt på något vis. Äntligen kan jag ha min egen gömma.

David Brent
2010-11-12, 22:01
Jag är ganska lik Mantus, all självdisciplin jag normalt sett har är som bortblåst när det gäller att spara godis. Så jag köper aldrig något.

L-Sami
2010-11-12, 22:09
Hinner äta alla mina godsaker innan jag hinner gömma dem.

hejhopp79
2010-11-12, 22:10
Hinner äta alla mina godsaker innan jag hinner gömma dem.

+ jättemycket

Inge Enveten
2010-11-12, 22:10
Existerar ingen godisgömma hos mig. Jag kan inte ha godis hemma, jag äter upp det. Jag känner mig som en fricki´n godishamster. Jag kan helt enkelt inte lämna godis ifred, om godiset är gott eller inte spelar ingen som helst roll.

Så underbart sagt, vill bara tillägga att hunger o mättnad inte spelar roll för mig. Har jag köpt en påse skall den ätas upp, vare sig det är 100 eller 500 gram......

Scratch89
2010-11-12, 22:16
Så underbart sagt, vill bara tillägga att hunger o mättnad inte spelar roll för mig. Har jag köpt en påse skall den ätas upp, vare sig det är 100 eller 500 gram......

Tell me about it. Åt precis fyra jättestora tacos, säkert ett kilo mat allt som allt. Tre-fyra glas cola på det. Ligger och svettas och ojar mig för att jag är så mätt. Sen ser jag att jag har en Marabou Daim i kylskåpet...

Inge Enveten
2010-11-12, 22:20
Tell me about it. Åt precis fyra jättestora tacos, säkert ett kilo mat allt som allt. Tre-fyra glas cola på det. Ligger och svettas och ojar mig för att jag är så mätt. Sen ser jag att jag har en Marabou Daim i kylskåpet...

Hahahaha så klockrent därför att det där lika bra kunde varit jag.. trevligt när man känner igen sig så fint i någon annans "problem".

Frågan är, vad är lösningen? Lite spinoff och off topic nu men jag märker ofta att mitt sug efter söt och annat gott är som störst när jag är mätt, ibland desto mer mätt desto mer sugen.. tex senast efter lite mer en än hel pizza var jag mer sugen på godis än jag varit på flera veckor.. Känns ologiskt.

Olegh
2010-11-12, 22:28
Inga gömmor. Jag kan inte spara på godis. Inte heller chips, cåla, tårta, kakor, bakverk, hembakat bröd eller särskilt god mat. Jag löser detta genom att köpa dessa saker så sällan som möjligt, inte baka bröd eller bullar, eller laga särskilt god mat.

Scratch89
2010-11-12, 22:30
Hahahaha så klockrent därför att det där lika bra kunde varit jag.. trevligt när man känner igen sig så fint i någon annans "problem".

Frågan är, vad är lösningen? Lite spinoff och off topic nu men jag märker ofta att mitt sug efter söt och annat gott är som störst när jag är mätt, ibland desto mer mätt desto mer sugen.. tex senast efter lite mer en än hel pizza var jag mer sugen på godis än jag varit på flera veckor.. Känns ologiskt.

Se till att inte äta dig proppmätt, och ha inget godis hemma.

Snobbe
2010-11-12, 22:32
Tell me about it. Åt precis fyra jättestora tacos, säkert ett kilo mat allt som allt. Tre-fyra glas cola på det. Ligger och svettas och ojar mig för att jag är så mätt. Sen ser jag att jag har en Marabou Daim i kylskåpet...

Jag är EXAKT likadan. Det är hemskt och jag försöker komma undan det genom att om jag är sugen på godis köpa väääldigt lite. Och sen äta lite mindre middag. Men sen sitter man där en dag när morsan kommer hem med 1kilo oxfilé och man tillagar den med potatisgratäng och rödvinsky samt en stoooor lösgodis påse. Då ligger man där o bara käkar o käkar tills allt är slut och man har gått upp 5kg.

Forqie
2010-11-12, 23:34
Det verkar som majoriteten, inklusive migsjälv, är inkapabla till att låta godis vara om det är tillgängligt, oavsett mättnadsstatus *cupid*

babidi
2010-11-13, 08:22
Strong username to threadtopic ratio

Onigiri
2010-11-13, 09:32
Det verkar som majoriteten, inklusive migsjälv, är inkapabla till att låta godis vara om det är tillgängligt, oavsett mättnadsstatus *cupid*Det är ofta tränings/optibögar som är såhär. Jag är precis likadan, har jag godis äter jag upp det direkt, annars tänker jag på det kommande timme och åker dit ändå om jag försöker vara cool och låta bli. Många vänner + familjen är inte alls såhär, de kan ha godis en hel helg och säkert kvar lite efter helgen som hinner bli hårt/gammalt och torrt.

Frågan är varför många av oss träningstöntar är så obsessed vid att trycka i oss godis trots att vi inte egentligen är sugna på det, eller är proppmätta?

Finns det studier? Studera det annars för bövelen.

shape
2010-11-13, 09:36
En fråga: Vad tittar ni på när ni vill bli lite glada?

Edit: En gottgömma behöver inte betyda godisgömma, eller chipsgömma - likväl kan det vara en porrtidningsgömma, filmgömma eller helt enkelt en biceps-hantel-gömma. Piranah kan lägga upp en bild på sin biceps-hantel-gömma.

johanhej
2010-11-13, 10:20
Känns som här är många tjockisar i sinnet :)

Köp lite godis och ställ in det i skafferiet sen ge fan i att äta det. Efter ett tag bör ni ha kommit över suget. Så var det för mig iaf.

MissTiger
2010-11-13, 10:22
Har inga godisgömmor hemma, finns inget smågodis att gömma för det jag köper hem äter jag upp :em:
Det jag däremot har i mina "gömmor" är mörkchoklad, älskar mörkchoklad men verkar ha lättare att motstå den frestelsen av någon anledning...

chrilledude
2010-11-13, 10:48
Jag hinner inte ens komma hem med mina gottsaker från affären, jag äter upp det på vägen.

Deffar nu också, så mina godsaker är grov portion och kesella med fun light. :cheers:

martikainen
2010-11-13, 10:58
Köpte en pepparkaksburk tidigare i veckan... snart borta :(

Exdiaq
2010-11-13, 11:42
Pepsi max och snus, the cornerstone of any nutritious diet! :)

Nej, alla vet ju att det är en hamburgare som är det!

7k2JafdUCZI

LoTiX
2010-11-13, 12:25
Hade inget godis eller läsk hemma när jag växte upp. Köpte jag lördagsgodis så slukade jag det således.

Numera är jag skadad, kan inte ha något sådant hemma. Icke.

Köpte ett sexpack glassbåtar nyligen, gav bort två och tog de fyra andra själv på en eftermiddag.

Åsberg
2010-11-13, 12:28
Kan inte hålla mig, riktigt hemsk. Kan smälla i mig 200g chips samtidigt som jag lagar mat, måste verkligen gömma undan godis/chips etc för att det inte ska försvinna.