handdator

Visa fullständig version : Möjlighet till SL i uppsala eller Linköping?


anders172
2010-11-12, 16:46
Jag har tänkt att börja studera nästa höst och då undrar jag alltså vad det finns för SL-aktivitet i dessa 2 städer?

I Linköping såg jag att Linköping AK senast betalade in licensen 2007 och har alltså ingen aktiv klubb, men det kanske finns lite lirare som tränar SL där ändå? Har snokat runt lite på forumet, efter styrkelyftare i Linköping, men det verkar vara så att de håller till på Gymbolaget?

Uppsala: vet inte ett skit om staden, ingen klubb? Upplys mig :)

Mvh

EkarN
2010-11-12, 16:57
I Uppsala finns UTK. Tyngdlyftningsklubb som tidigare hade SL-verksamhet. Finns smidefixställningar och lite äldre eleikostänger. I Österbybruk kanske 5 mil från Uppsala ligger en klubb också, vars verksamhet går ut nästa år, men gymmet med ER-ställning finns kvar.

I Öregrund 8 mil från Uppsala finns EkarNs power garage;)

mini
2010-11-12, 17:05
Linköpingsborna pratade om att skaka liv i en SL-klubb förut. Vet inte hur det gick med det. Konstigt att det inte finns underlag i en så stor stad.

EkarN
2010-11-12, 17:08
Linköpingsborna pratade om att skaka liv i en SL-klubb förut. Vet inte hur det gick med det. Konstigt att det inte finns underlag i en så stor stad.

Uppsala är Sveriges fjärde största och där finns det inte ens några som vill dra igång med SL igen som jag förstått det:(

Men om du flyttar till Linköping Anders kanske du kan hjälpa till att sparka lite liv i styrkelyftet, där verkar det ju finnas andra som vill iaf:)

anders172
2010-11-12, 20:24
Okej, det är inget krav att det är en aktiv klubb utan det jag söker är egentligen en ER-ställning och någon att träna med. Jag tävlar redan för GKK, men det kanske blir problem att få göra det då vi har policy på att man ska träna minst 1 gång i veckan med laget. Hursomhelst så ska jag träna och eftersom jag håller brett i böjen måste jag ha en riktig ställning och inte något maxrack.

ceejay
2010-11-12, 21:19
UTK i uppsala har dock keffa öppettider. Öppnar mellan 15-16 på dagarna tror jag.

Men funderar på att börja köra OL där själv någon gång. Lättare med riktigt stänger och vikter som är till för OL.

emmzan
2010-11-13, 20:59
Sist jag var hemma (uppsala) och tränade på UTK vara det ett gäng som skulle dra igång SL-verksamhet där så hör med dem!

z_bumbi
2010-11-13, 21:59
UTK har som sagt ett gäng som skulle börja köra styrkelyft nu under hösten, smidefix är för de som inte har varit med sedan hedenhös äldre tävlingställningar och det går att reglera vidden. De har också vanliga böjställningar dvs det går att reglera vidden på dem också om det kniper.

På gymbolaget så finns det en ER-ställning och vid behöv går det att ragga upp en och annan som hjälper till vid utrustningspass etc.

UTK i uppsala har dock keffa öppettider. Öppnar mellan 15-16 på dagarna tror jag.

Men funderar på att börja köra OL där själv någon gång. Lättare med riktigt stänger och vikter som är till för OL.

Om du ska börja köra OL i Uppsala så måste du nog köra på UTK då det inte finns så många andra ställen som du kan få instruktioner.

ceejay
2010-11-13, 22:11
Är medveten om det :/

Wequ
2010-11-29, 22:23
Bumpar lite här.

Undrar om det har dragit igång någon SL-verksamhet på UTK i Uppsala? Är inte ute efter att tävla, vill mest bara få bra teknik i övningarna och träna med likasinnade :D

EkarN
2010-11-29, 22:39
I Uppsala finns UTK. Tyngdlyftningsklubb som tidigare hade SL-verksamhet. Finns smidefixställningar och lite äldre eleikostänger. I Österbybruk kanske 5 mil från Uppsala ligger en klubb också, vars verksamhet går ut nästa år, men gymmet med ER-ställning finns kvar.

I Öregrund 8 mil från Uppsala finns EkarNs power garage;)

Klubben kommer inte att läggas ner som tur är. Uppländsk styrkelyft lever än:D

skeletron
2011-07-17, 19:01
Någon som har en aning om det hunnit startats någon klubb i Linköping?

collieweed
2011-07-17, 19:42
Är från Linköping och tror som ni säger att det förmodligen inte finns någon styrkeklubb.
Däremot så har jag varit o gymmat lite på Gymbolaget och där brukar det iaf hålla till styrkelyftare och jag upplever det so ett bra gym för den typen av träning.

Om du flyttar till Linköping så får du också tillgång till Sveriges kanske vackraste dialekt oxå vilket inte är att underskatta.
Uppsala är mest småborgligt

cirkelrak
2011-07-17, 21:42
Ingen klubb i Linköping än och ingen som vill ta tag i det.
Men vi är några som tränar på gymbolaget som redan sagts. Plus att några av strongmankillarna börjat träna klassisk SL.

collieweed
2011-07-17, 22:58
cirkelrak
Hur är det med ishallen nu för tiden? Förr i tiden var det ett populärt tillhåll för styrkelyftare. Det var faktiskt ett riktigt bra gym där fast kanske inte en styrkeklubb....

z_bumbi
2011-07-18, 07:25
cirkelrak
Hur är det med ishallen nu för tiden? Förr i tiden var det ett populärt tillhåll för styrkelyftare. Det var faktiskt ett riktigt bra gym där fast kanske inte en styrkeklubb....

Linköping AK har kvar sina lokaler i Cloetta center (jag antar att det är ishallen?) och det går att träna där. Om du vill börja tävla för klubben verkar det inte heller omöjligt då de är medlemmar i SSF. Vill du ha hjälp med teknik, regler och utrustning kan du alltid köra några gästpass på gymbolaget eller så kan några från gymbolaget antagligen dyka upp på LAK för några pass där (roadtrip!!).

collieweed
2011-07-18, 08:10
Linköping AK har kvar sina lokaler i Cloetta center (jag antar att det är ishallen?)

Jo precis! Jag tränade back in the days..... o då hette det ju inte cloettahallen. Men tror att det helt klart kan vara värt att kolla upp! Då var det löjligt billigt att träna där också.

collieweed
2011-07-18, 08:21
http://www.linkopingsak.se/

z_bumbi
2011-07-18, 09:00
De har kvar ett podie men ställningen är lite udda, den går utan tvekan att köra på men det är en gammal ombyggd tryckluftshistoria så man får tänka lite. Utöver det har de en bunt med andra ställningar och skivstänger så fria vikter är inget problem
De maskiner jag kände på var så där men de funkar och vissa äldre tror jag man kan komma underfund med om man kör där regelbundet.