handdator

Visa fullständig version : Gröt


BobMagnus
2003-11-04, 17:51
Går det bra att blanda ner proteinpulver i morgongröten? Får gröten en annorlunda smak om man blandar ner jordgubbs proteinpulvret?

King Grub
2003-11-04, 17:57
Originally posted by BobMagnus
Går det bra att blanda ner proteinpulver i morgongröten? Får gröten en annorlunda smak om man blandar ner jordgubbs proteinpulvret?

Ja, det går bra. Du kan ju vänta tills gröten svalnat en aning om du är rädd för denaturering. Om havregrynsgröt får en annorlunda smak av pulver med jordgubbssmak - det får du räkna ut själv. Och det borde inte vara särskilt svårt.

Snapphanen
2003-11-05, 11:38
Får gröten en annorlunda smak om man blandar ner jordgubbs proteinpulvret? :laugh:

Det är väl klart den får! Det är ju som att du håller i en hink torsk i gröten.. klart den smakar annorlunda....

mangs
2003-11-05, 13:32
Originally posted by Snapphanen
Får gröten en annorlunda smak om man blandar ner jordgubbs proteinpulvret? :laugh:

Det är väl klart den får! Det är ju som att du håller i en hink torsk i gröten.. klart den smakar annorlunda.... :laugh: :laugh:

Glenner_84
2003-11-05, 20:12
Originally posted by mangs
:laugh: :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh:

YTS
2003-11-17, 00:02
Koka gröt på 80g havregryn och 20g Risentas sojamjöl, servera med en tsk solrosfrö och ett glas lättmjölk. Hög proteinkvalité, drygt 20 E% protein och fett.

Yngve

Annie
2003-11-17, 08:27
Hej!

Har själv provat att blanda ner pulvret i gröten, men tyckte INTE om det.....däremot har jag börjat göra så här istället:

Gör gröten som vanligt

Blanda en proteindrink med ett pulver du gillar (själv föredrar jag Whey-80 chocklad). Helst ska det dock vara ett vasslepulver eftersom man tar hälften av vätskan man annars använder. (ett kaseinpulver skulle nog då bli väääldigt "tjockt" :) )

Sedan häller du bara drinken över gröten istället för mjölk (som givetvis redan kan vara med i drinken).

Detta är verkligen jättegott!:thumbup:
Ett litet extra tips är att hälla över ordentligt med kanel också, mums! Nu blev jag hungrig igen.....

Annie

palme
2003-11-19, 00:45
Originally posted by BobMagnus
Får gröten en annorlunda smak om man blandar ner jordgubbs proteinpulvret?

:rolleyes:

Är nog den roligaste frågan nånsin på kolo :D

Grandi
2003-11-19, 08:21
Heh, min personliga favvo är nog flänsost-tråden

:laugh:

King Grub
2003-11-19, 08:36
GI på ål! :hbang:

shirunai
2003-11-19, 08:44
Originally posted by Grandi
Heh, min personliga favvo är nog flänsost-tråden

:laugh:

:hbang: