handdator

Visa fullständig version : no more mr lazyguy!


BigDwarf
2010-11-10, 14:53
Försöker renovera om hela mitt liv som verkligen har gått ner i källaren dom senare åren utan att jag ens rannsakat mig själv förrän nu. Tror att träningen kan vara det första steget i rätt riktning då det antagligen kommer ge mig energi och ett bättre självförtroende/självkänsla.

Bakgrund senaste 4 åren.
Jag har absolut ingen erfarenhet av träning förutom några ströpass nån gång om året men som sagt nu har jag bestämt mig att satsa helhjärtat, känns nästan som ett måste. Dom senaste 4 åren har jag spenderat vid datorn där jag även sköter mitt "arbete" ifrån. En vanlig dag ser ut som följande....vaknar efter ca 12h sömn(jag gillar och sova men kommer ändå ändra detta oacceptabla beteende), jag går upp....sätter mig vid datorn, tar en kaffe....sen sitter jag där ända tills jag går och lägger mig! Känner mig som ett riktigt lowlife nu när jag blickar tillbaks på tiden som gått, tid jag aldrig mer kommer få igen. Men hey det är bara blicka framåt och allt kan bara bli bättre i guess! Känner även att min sociala kompetens har hittat en väldigt låg nivå då jag knappt lämnar lägenheten förutom undantag helgerna då det brukar bli en och annan utgång. De flesta jag umgås med spelar poker som jag och vi snackar via nätet....ja dom flesta kompisarna hänger ju på nätet också, känns som hela världen är på väg åt fel håll, det är inte som gamla tider då folk hängde på fiken varje dag, bio, allmänt bara var utomhus. Så det var lite om den senaste tiden.

Mina mål med denna träning.
*Få energi att orka ta mig igenom dagarna och ta tag i saker och ting.
*Bättre kropp/utseende vilket antagligen kommer resultera i ett bättre
självförtroende och självkänsla vilket är stommen för att lyckas många
gånger.
*Se piggare å fräschare ut
*Välmående i allmänhet

Kommer börja med att göra ett matschema så att det blir en rejäl kostomläggning från dagens miserabla matsituation. Kommer börja att köra på rätt normala men hyffsat nyttiga måltider, inge hardcore med andra ord. Kommer dra ner på portionerna men addera grönt till varje måltid så jag fyller upp iaf. Ska försöka lägga upp lite bilder på måltiderna och, sånt brukar ju uppskattas här på kollo.....jag älskar iaf måltidstråden :)


Mitt preliminära träningsschema
Måndag: Axlar, biceps, bröst, mage + löp/intervall 40min
Onsdag: Corepass 30min, triceps, ben + löp/intervall 40 min
Torsdag: Axlar, biceps, bröst, mage + löp/intervall 40min
Fredag: Eventuellt simpass då det finns på anläggningen

Här tar jag gärna emot kritik och tips....körde nåt corepass i somras och tyckte det
var väääldigt bra ryggträning, eller jag har iaf jävulskt träningsvärk efter passet. Räcker det
med core lr måste jag köra maskiner osv också? Tar simpasset som lite ryggträning också?




Detta är väl dagsformen ungefär...från i somras men ligger ungefär där nu.
http://i52.tinypic.com/ofsje0.jpg

Hittade en bild i före/efter-tråden här, hoppas det är ok att använda den. Tyckte resultatet var grymt och det är väl ungefär såhär jag vill sluta, kanske lite mindre massa.
http://i56.tinypic.com/2modm2r.jpg

Sådär nu tänkte jag duscha, precis tränat! Bara fråga lr skriva om ni vill
veta något lr tycker att allt ser åt helvete ut.

/Christopher