handdator

Visa fullständig version : Bänkpressproblem


MackeJuve
2010-11-09, 18:27
Har varit med om detta ett par gånger: Jag värmer upp och går sedan på vikten jag tänkt reppa på. Säg att jag ska göra en 8:a, då händer det titt som tätt att högra bröstet får en oerhörd "pump/känns som jag ska sträcka mig där. Så behöver ge mig kanske vid 6 eller 7 reps, jätteirriterande. Tilläggas ska att jag förut/fortf. har viss skillnad i styrka/storlek i vänster respektive höger bröst där vänster alltid varit dominant. Detta har jag dock lyckats jämnat ut rätt bra.

Kan denna känsla utav att jag ska sträcka mig bero på dålig uppvärmning? Vissa pass funkar det jättebra, vissa inte. Ibland värmer jag upp bra, ibland lite sämre, inget jag reflekterat så mycket över. Någon som varit med om något liknande?

Arf Pingvin
2010-11-09, 18:31
Vadå värmer upp bra eller ibland sämre? Värm upp exakt likadant så vet du att det blir bra och resultaten beror bara på dina tänkta arbetsset. Värm flera gånger på en lätt vikt för att få igång systemet. Sen stegar du uppåt med fåtal reps för att inte trötta ut dig i onödan. Sen kör du dina arbetsset.

andnel
2010-11-09, 18:40
Har hänt mig med någon gång.. funderade på samma sak som TS.

cero
2010-11-09, 18:44
Uppvärmning: http://forum.bartoll.se/showthread.php?104-Uppv%C3%A4rmning&p=575&viewfull=1#post575

coolboynesko
2010-11-09, 18:51
Träna med hantlar för att få lika stora bröst.

MackeJuve
2010-11-09, 18:53
Vadå värmer upp bra eller ibland sämre? Värm upp exakt likadant så vet du att det blir bra och resultaten beror bara på dina tänkta arbetsset. Värm flera gånger på en lätt vikt för att få igång systemet. Sen stegar du uppåt med fåtal reps för att inte trötta ut dig i onödan. Sen kör du dina arbetsset.

Alltså menade att jag inte är supernoga med uppvärmningen, idag skulle jag köra 7-8 reps på 90 kg. Uppvärmning: 50*10, 70*3/4, 80*1, 90*1. Andra dagar stegrar jag ibland saktare, och gör några stycken på 60 kg också. Min fundering var väl egentligen huruvida min något släpande högerbröst styrka kunde vara förklaringen till min sträckningskänsla. För tycker inte att jag värmer upp så dåligt, även om jag nu ska testa att vara ännu mera noggrann och se om det hjälper.

MackeJuve
2010-11-09, 18:56
Träna med hantlar för att få lika stora bröst.

JAAA fattar väl jag med, har redan haft en sådan period och lyckades då jämnställa dem rätt bra. Höger släpar som sagt lite fortfarande men är ingen perfektionist i det fallet, jag undrade inte hur jag får dem exakt stora utan OM det kunde vara en anledning till sträckningskänslan.

MackeJuve
2010-11-09, 19:00
Uppvärmning: http://forum.bartoll.se/showthread.php?104-Uppv%C3%A4rmning&p=575&viewfull=1#post575

Det är ju typ så jag kör, tar inte ut mig något alls på uppvärmningen utan köra några set för att sedan gå på't. Då är ju min tanke med att köra ännu mer uppvärmning vara rätt förgäves, ska dock testa då detta känns som ett rätt individuellt ämne!

cero
2010-11-09, 19:12
Hur är det med rörligheten i bröst och axlar?

MackeJuve
2010-11-09, 19:24
Hur är det med rörligheten i bröst och axlar?

Vet inte hur menar du? Är stel av naturen, har väl inte förbättrats av gymmandet.