handdator

Visa fullständig version : Aftonbladet och Expressen


Larsson92
2010-11-09, 10:19
Hej,
Jag har last lite om aftonbladet och det star att aftonbladet politiska beteckning ar oberoende socialdemokratiskt, vad betyder det.. Att de ar bla eller rod

(Ar i skolan och kan inte anvanda fragetecken m.m...)

Ar expressen roda

snej
2010-11-09, 10:20
Dom är lika röda som blodet i deras ådror.

Larsson92
2010-11-09, 10:24
Expressen eller aftonbladet

LoTiX
2010-11-09, 10:30
"Through mergers, the Gothenburg edition of Expressen is titled GT (originally Göteborgs-Tidningen) and the Malmö edition is titled Kvällsposten, but the three share half of the content. Expressen (with GT and Kvällsposten) maintains a centre-right political profile, describing its editorial position as "independent liberal", while the competitor Aftonbladet is social-democratic. Ownership of Expressen (and Sweden's largest morning newspaper Dagens Nyheter) is controlled by the Bonnier family, while Aftonbladet is owned jointly by Swedish trade unions and the Norwegian publishing family Schibsted."

Från Wikipedia, dock utan källa.

stevebc
2010-11-09, 10:50
Dom är lika röda som blodet i deras ådror.:laugh:

Fast Expressen är ju liberala.

raQblad
2010-11-09, 12:20
Var det inte någon av dom som hade nazistiska anor, då det begav sig?

rajjan_dammit
2010-11-09, 14:39
Aftonbladet är en socialdemokratisk tidning, alltså röd.
Expressen är liberal, alltså blå.

mik
2010-11-09, 15:24
Hej,
Jag har last lite om aftonbladet och det star att aftonbladet politiska beteckning ar oberoende socialdemokratiskt, vad betyder det.. Att de ar bla eller rod

(Ar i skolan och kan inte anvanda fragetecken m.m...)

Ar expressen roda

Det är väl egentligen bara ledarsidan på aftonbladet som är en politiskt tillsatt tjänst.
Båda tidningarna skulle kunna ses som socialliberala, men man brukar beteckna expressen som blå och aftonbladet som röd.

Var det inte någon av dom som hade nazistiska anor, då det begav sig?

Japp, aftonbladet gillade inte olika på den tiden.

tsp
2010-11-09, 16:09
Aftonbladet har ju knappast en särskilt utpräglad socialdemokratisk framtoning längre.

Luca Brasi
2010-11-09, 19:44
Var det inte någon av dom som hade nazistiska anor, då det begav sig?
Aftonbladets grundare var en liberal men inte riktigt nazist va?

Brickhead
2010-11-09, 19:56
Aftonbladet har ju knappast en särskilt utpräglad socialdemokratisk framtoning längre.

tyckte man kunde märka av det lite av valet, som till exempel att dom sa att mona sahlin hade gjort ett utmärkt jobb på en debatt medans hon var rätt så kass och många hade röstat i pollen då hon hade fått dåligt betyg.

ryssen
2010-11-09, 20:02
Aftonbladet har ju knappast en särskilt utpräglad socialdemokratisk framtoning längre.

nej mera åt afa och rödvinsvänstern.

Alox
2010-11-09, 20:04
nej mera åt afa och rödvinsvänstern.

:thumbup:

Kischen
2010-11-09, 20:10
Aftonbladet har ju knappast en särskilt utpräglad socialdemokratisk framtoning längre.

Verkligen? Så alla deras "buhu-reportage" veckorna innan valet var en slump? Nya hårda Sverige? Nya super-hårda Sverige?

*whatever*

stevebc
2010-11-09, 20:36
Haha, minns att jag blev så jävla irriterad när jag läste avsnittsrubriken "Nya Super-hårda Sverige". Det var väl något om försäkringskassan och döts libertarianerna i M.

Jag var hos min morfar. Och var uttråkad. Det var därför jag läste.

Hemi
2010-11-09, 20:48
Aftonbladet har ju knappast en särskilt utpräglad socialdemokratisk framtoning längre.

Det är så mycket blaj, reklam, skandaler, kändisprat, bilagor man undrar vad syftet är med och rent skit i tidningen så det tom förskräcker inresta amerikaner som annars är vana vid sånt att man undrar. Om nu det har något med saken att göra egentligen.