handdator

Visa fullständig version : Knäskada!


monsterek
2010-11-08, 23:27
Skadade mitt knä i juni på en fotbollsmatch.. Ont hela sommar men blev bättre och bättre och fick reda på för en månad sedan att yttre delen av menisken var skadad samt något på inre knät.. Det skulle iaf bli bra på ett halvår - år..

Har kunnat börja träna knä mer och mer och det har känts bra! Men nu har det börjat knaka mer.. det knakade innan men blivit mer nu sedan förra benpasset som var rätt tufft.. När jag träffade ortoped sa han att det inte var nån fara när det knakar, men nu undrar jag vad ni tror, är det någon fara nu när det knakar mer? Gör inte ont direkt men knakar och känns lite obehagligt!

Fettecke
2010-11-08, 23:33
Mitt ben har knakat sedan jag pajade menisken för snart 3 år sedan... det har aldrig gjort ont eller liknande efteråt iofs, och inte gått sönder heller... och ja, jag är starkare nu än tidigare.!

Jag märker att jag knakar när jag är "ouppvärmd", värmer jag upp mer pedantiskt så funkar det bättre.

Men det är jag, det betyder inte att du är hel, kroppen är individuell! kom ihåg det ;)

Fitnesstjej
2010-11-09, 14:06
Alla leder i min kropp knakar och ibland knakar de riktigt rejält. Det är inte bara under träningen utan alltid. Ibland känns det lite obehagligt, men oftast inte. Vissa kroppar är knakiga, andra är inte. Jag säger som "Fettecke", kroppen är individuell. Jag tycker du ska fortsätta träna som du gör nu och se vad som händer. Själva knakanadet ska du nog inte bry dig så mycket om. Börjar det däremot göra ont så är det ju kroppens sätt att meddela att något inte är riktigt bra för dig och först då tycker jag att du behöver titta över eventuella "fel". Lycka till! :)

monsterek
2010-11-14, 12:10
Tack ska ni ha! Då är det bara att kötta på så länge det inte gör ont då :)