handdator

Visa fullständig version : Vad rekomenderar ni till mig?


Berra94
2010-11-08, 22:35
Tja! jag är en kille på 16 år som väger ca 74kg är ca180cm lång har precis börjat gymmat (ca1.5månad) och har nu börjat funderat på att börja med kosttillskott då jag vill ha ut så mycket som möjligt av mitt gymmande. så jag har funderat på att köpa detta erbjudande otillåten länk vad tycker ni om det? jag tänker välja som extra creatin och CLA Advance, då jag har lite fett runt magen
vad har ni för rekomendationer?

benacii
2010-11-08, 22:50
vassle,eaa och kreatin. mer behövs i stort sett inte

raQblad
2010-11-09, 09:23
Tråkigt svar men ack så sant: Æt ordentligt med mat istællet, regelbundet och bra matvaror - starta dær.

vicarious
2010-11-09, 10:03
Kreatin och något slags protein i samband med träningen, vassle eller EAA.

Berra94
2010-11-09, 20:01
Vad är vassela och eaa?

vicarious
2010-11-09, 20:50
Vad är vassela och eaa?

Vassle är mjölkprotein. Det man syftar på är vasslepulver, alltså proteinpulver gjort på mjölkproteinet vassle.

EAA är essentiella aminosyror. Finns en tråd om EAA som sticky.

Gädda
2010-11-10, 13:54
Jag rekommenderar att träna hårt och att äta mer mat eftersom det är vad du ska fokusera på för att uppnå resultat, inte kosttillskott.

Sen när du tränat ett tag och läst på om träning/kost/kosttillskott så du åtminstone vet vad de aktuella kosttillskotten ÄR för något och VARFÖR du skulle "behöva" ta det så kan du börja att överväga att ta det.

champion
2010-11-11, 23:21
Jag rekommenderar att träna hårt och att äta mer mat eftersom det är vad du ska fokusera på för att uppnå resultat, inte kosttillskott.

Sen när du tränat ett tag och läst på om träning/kost/kosttillskott så du åtminstone vet vad de aktuella kosttillskotten ÄR för något och VARFÖR du skulle "behöva" ta det så kan du börja att överväga att ta det.

1+

Äter du dåligt så blir det +-0