handdator

Visa fullständig version : Gym nära Backa i GBG?


ManuelIT
2010-11-08, 21:31
Hej.

Har väldigt dåligt koll på göteborg, men ska flytta dit snarast så jag behöver snabba tips på bra gym nära Backa på Hisingen. Viktigast är utbud på fria vikter! Har ej tillgång till bil så det får bli att ta mig runt med lokaltrafiken.

Tacksam för alla svar!

Halldin
2010-11-08, 21:34
GSK kanske? http://www.gsk.nu/info.html#find%20gsk

HoppeR
2010-11-08, 21:35
GSK alla dagar.

tsp
2010-11-08, 21:52
Sportlife Backaplan. Dissa Sportlife stigs center, det gymmet har gått ner sig något oerhört det senaste året/åren. Massor av tattare som kommer dit och länsar skåp osv. Har gått så långt nu att de till och med monterat bort dörren till herrarnas omklädningsrum för att försöka minska stölderna. Tror dock inte det kommer hjälpa då receptionen är obemannad typ halva dagarna så vem som helst kan gå in i anläggningen. Har själv blivit bestulen där också samt ofta sett folk som upptäckt att de blivit bestulna eller att någon försökt bryta upp deras lås. Så ja, ett varningens finger för sportlife stigs center.

GSK som ligger mitt emot sportlife stigs center är dock bara bra. Så kör på det eller sportlife backaplan. GSK är mer styrkelyftsinriktat medan sportlife backaplan är ett av göteborg lite mer utpräglade byggargym (men också med väldigt mycket "vanligt folk", motionärer osv).

Angel
2010-11-08, 22:10
Tycker Sportlife Backaplan är myspys. Massa brölare i camobyxor och bomberjacka som lyfter.

filmjölk
2010-11-08, 23:56
Är sportlife backaplan (fd Spartacus?) fortfarande stans prepp-gym numero uno?

Vanish
2011-02-16, 14:03
Så om man vill åt ett gym runt hisingen är det egentligen GSK eller Sportlife-backaplan som gäller?

Jag är mest intresserad av vart det finns minst folk, hur ser det ut med antalet gymmare under dagen? Tränar vanligtvis antingen runt 11/12 på dagen eller ca halv 4 på eftermidagen. Så det är väl mest dessa tider som är intressant!

Landström
2011-02-16, 14:49
Så om man vill åt ett gym runt hisingen är det egentligen GSK eller Sportlife-backaplan som gäller?

Jag är mest intresserad av vart det finns minst folk, hur ser det ut med antalet gymmare under dagen? Tränar vanligtvis antingen runt 11/12 på dagen eller ca halv 4 på eftermidagen. Så det är väl mest dessa tider som är intressant!

Hos GSK på Stigs Center är det nog inte mycket folk så tidigt på dagen. Tidigare fick man köpa billigare gymkort där om man alltid tränade före kl 15. Vet dock inte om det är så fortfarande.

Scratch89
2011-02-16, 15:16
Sportlife Backaplan har rimligt med folk, förutom mellan 17 och 19 typ. GSK är finfint, om man har bil och gillar styrkelyft. Det ligger lite off (visst kan man ta sig dit kollektivt men det är rätt bökigt), men är tydligen väldigt bra, enligt de som tränar där.

Angel
2011-02-16, 15:59
Tycker fortfarande Sportlife Backaplan är bra. Är alltid rätt luftigt trots det är mycket folk där inne. Tycker dock de borde ha fler folk som jobbar i receptionen plus lite mer serviceinriktade.

euforiah
2011-02-16, 16:16
Sats finns vid Backaplan också!=)

ManuelIT
2011-02-16, 16:36
Jag kör på LIFE GYM på backa, inte alls mycket folk och de har det mesta.

MissTiger
2011-02-16, 20:54
Sats finns vid Backaplan också!=)

Nope inte nu längre, som stängde den anläggningen i somras...

smalis
2011-02-16, 21:11
Verkar vara många som tränar på sportlife GBG här.
Hur är sportlife frölunda? Funderar på att byta dit.

Carolinew
2011-02-16, 21:45
Verkar vara många som tränar på sportlife GBG här.
Hur är sportlife frölunda? Funderar på att byta dit.

Sist jag var där (något år sedan) så tyckte jag det sög. Men det tycker jag om alla större kedjor eftersom de inte har ordentliga bänkar, böjställningar eller plats för marklyft. Hur som, då fanns endast en böjställning och inget ställe alls för marklyft trots ett gigantiskt gym med triljoner (många dubletter!) onödiga maskiner.

Jag talade om att jag tyckte det var lite konstigt när jag gick därifrån och jag hörde rykten om att de skaffat fler böjställningar efter det (troligen bara ett sammanträffande...) men har inte vart där sedan dess.

Vanish
2011-02-22, 11:04
Det lutar helt klart åt att åka och testa backaplan samt GSK!