handdator

Visa fullständig version : Va diggar ni "matschemat"?


TrIff
2003-11-03, 23:09
Så här ser en vanlig dag ut för mig, tänkte höra vad ni har att säga om det.. en gissning är att en hel del ":eating:" kommer att flöda..

08.45 - Väckarklockan ringer och snoozas direkt.

09.15 - Efter flera snoozningar stiger jag upp och dricker ca 7dl vatten för att töjja ut magsäcken lite.

09.45 - 3-4 dl minimjölk
3 dl havregryn
2 hela ägg
lite över en halv portion protein
Och sen in i mixern.

13.00 - Eftersom jag jobbar på en grill brukar det bli typ skrovmål, köttbullar, lövbit etc etc... det jag är sugen på.

15.00 - 1 portion protein (excell)

16.00 - Mata ut magsäcken med 1 liter vatten.

17.30 - Nån mat jag tar hem från grillen, eller så gör jag 3dl makaroner med korv eller lämplig offer från kylen.

19.30 - Träning

20.30 - (Direkt efter träning blir det här ungefär) dubbel portion protein och 100g fruktsocker.

21.30 - Vet att detta är ett av de viktigare målen under dagen men det brukar slarvas en hel del.. brukar göra 3dl makaroner med nånting och orka äta typ hälften.. :notme:

Vikt: 57kg :em:
Längd:ca. 178cm
18 år.

shirunai
2003-11-03, 23:29
fruktsocker efter träningen :confused: annars ser det ut som jänkarmat :MrT:

TrIff
2003-11-03, 23:39
Originally posted by shirunai
fruktsocker efter träningen :confused:
För snabba kolhydrater, jag blandar det med protein i shakern.

Ludvig
2003-11-03, 23:40
Med karlns vikt att bedömma tror jag inte jänkarmaten skadar ska jag vara ärlig.
Tryck i dig allt fan du kommer över :eating: :hbang:

Herkulez
2003-11-04, 07:57
Dricket vatte nför att tänja ut magen :MrT:


Försök och drick vatten utspritt genom hela dan.

[ZipX]
2003-11-04, 08:28
Som sagt fruktsocker!? Det är väl knappast snabba kolhydrater? Eller är jag ute o cyklar?:confused:

shirunai
2003-11-04, 09:14
långsamma kolhydrater, fruksocker = fruktos = långsamma

tänkte bara säga att fruktos lagras i levern och inte i musklerna så kolhydraterna ger inte det du tror :D

TrIff
2003-11-04, 09:19
Originally posted by shirunai
långsamma kolhydrater, fruksocker = fruktos = långsamma

tänkte bara säga att fruktos lagras i levern och inte i musklerna så kolhydraterna ger inte det du tror :D
MEN FASIKEN OCKSÅ!

King Grub
2003-11-04, 12:02
Det verkar som om du vet vad du gör för fel (förutom fruktsockret), men är för lat för att ändra på det. Eller? :)

Assazel
2003-11-04, 13:19
Originally posted by TrIff
Så här ser en vanlig dag ut för mig, tänkte höra vad ni har att säga om det.. en gissning är att en hel del ":eating:" kommer att flöda..

08.45 - Väckarklockan ringer och snoozas direkt.

09.15 - Efter flera snoozningar stiger jag upp och dricker ca 7dl vatten för att töjja ut magsäcken lite.

09.45 - 3-4 dl minimjölk
3 dl havregryn
2 hela ägg
lite över en halv portion protein
Och sen in i mixern.

13.00 - Eftersom jag jobbar på en grill brukar det bli typ skrovmål, köttbullar, lövbit etc etc... det jag är sugen på.

15.00 - 1 portion protein (excell)

16.00 - Mata ut magsäcken med 1 liter vatten.

17.30 - Nån mat jag tar hem från grillen, eller så gör jag 3dl makaroner med korv eller lämplig offer från kylen.

19.30 - Träning

20.30 - (Direkt efter träning blir det här ungefär) dubbel portion protein och 100g fruktsocker.

21.30 - Vet att detta är ett av de viktigare målen under dagen men det brukar slarvas en hel del.. brukar göra 3dl makaroner med nånting och orka äta typ hälften.. :notme:

Vikt: 57kg :em:
Längd:ca. 178cm
18 år.

du måste precis ha börjat med detta va?
Annars hade du vägt mer...

TrIff
2003-11-04, 17:46
Originally posted by King Grub
Det verkar som om du vet vad du gör för fel (förutom fruktsockret), men är för lat för att ändra på det. Eller? :)
Måltiden efter träning är jag iaf medveten om.
Men jag tänkte om det är som Ludvig säger att jag ska mata i mig grillmaten då jag ändå väger såpass lite.

Ingen som tycker att det är för få måltider alltså?

TrIff
2003-11-04, 17:48
Originally posted by Assazel


du måste precis ha börjat med detta va?
Annars hade du vägt mer...
2-3 månader ungefär.. har varit en hel del slarv under helgerna dock, men det är det slut med nu.

King Grub
2003-11-04, 18:00
Originally posted by TrIff

Måltiden efter träning är jag iaf medveten om.
Men jag tänkte om det är som Ludvig säger att jag ska mata i mig grillmaten då jag ändå väger såpass lite.

Ingen som tycker att det är för få måltider alltså?

6 mål är inte för lite. Det som är viktigt är vad de 6 målen består av.

Och att "töja ut magsäcken" med vatten tjänar inget som helst syfte. Magsäcken är synnerligen töjbar och drar ihop sig direkt.

TrIff
2003-11-04, 18:04
Originally posted by King Grub


6 mål är inte för lite. Det som är viktigt är vad de 6 målen består av.

Och att "töja ut magsäcken" med vatten tjänar inget som helst syfte. Magsäcken är synnerligen töjbar och drar ihop sig direkt.
Jag tycker att töja ut med vatten funkar. Om jag dricker vatten på morgonen så orkar jag äta mer under dagen.. och jag blir även väldigt hungrig inom 2 timmar, det blir jag inte utan.

Men tycker DU att jag gör fel i att äta grillmat?

King Grub
2003-11-04, 18:30
Originally posted by TrIff
Men tycker DU att jag gör fel i att äta grillmat?

På vilket sätt skulle det vara "fel"? Och vad är "fel" för dig?

TrIff
2003-11-04, 21:00
Originally posted by King Grub


På vilket sätt skulle det vara "fel"? Och vad är "fel" för dig?
Jag tänkte eftersom shirunai kallade det för jänkar mat, men det kanske är något positivt?

King Grub
2003-11-04, 21:13
Inget fel på grillat kött, hur som helst. Proteinrikt och gott.