handdator

Visa fullständig version : Fattar inte hur jag ska installera drivrutiner till min skärm...


Fredrik_S
2010-11-08, 14:10
Skärmen är 3007WFP HC från dell

Var jag än laddar ner drivrutinerna så står det filstorlek 133,72Kb men när jag får hem filen ligger bara 3 pyttefiler på 1 till 5 kb i mappen och det går inte att köra någon av dom.
Både när jag laddar hem från Dells hemsida och från andra ställen.
Vista 32 bit har jag.

Jag har provat installera från CD-skivan som medföljde(tre år gammal typ) men där gnäller den också för nått inkompatibilitetsfel...

Skärmen fungerar men det kommer upp ett felmedelande hela tiden
att det är fel på 3007WFP/LCDOsd.exe i system32 mappen och när jag försöker visa felet blir hela skärmen ljusblå tills jag trycker återgå (ej blåskärm)

Lillleif
2010-11-08, 14:13
Gå via vistas kontrollpanel, välj din skärm och välj uppdatera drivrutin. Peka sedan till där du sparat de små "pyttefilerna". Dock brukar windows ha rätt bra inbyggda drivrutiner för skärmar, man brukar dock få köra in drivrutiner till grafikkortet manuellt.

King Grub
2010-11-08, 14:17
http://supportapj.dell.com/support/downloads/download.aspx?releaseid=R145056&formatcnt=1&libid=0&fileid=193238

Startmenyn -> Kontrollpanelen -> Hårdvara och ljud -> Enhetshanteraren.

Leta reda på skärmen i listan, högerklicka. Välj "Uppdatera drivrutin". Välj att manuellt söka efter drivrutiner. Leta upp mappen du packade upp filerna till och välj den.

Fredrik_S
2010-11-08, 14:39
http://supportapj.dell.com/support/downloads/download.aspx?releaseid=R145056&formatcnt=1&libid=0&fileid=193238

Startmenyn -> Kontrollpanelen -> Hårdvara och ljud -> Enhetshanteraren.

Leta reda på skärmen i listan, högerklicka. Välj "Uppdatera drivrutin". Välj att manuellt söka efter drivrutiner. Leta upp mappen du packade upp filerna till och välj den.

Men det är där problemet kommer
Den enda fil jag får hem när jag laddar hem den 133KB stora filen är en zipfil som innehåller tre filer på 1 1 resp 5 kb storlek markerar jag alla tre är de 10,5 kb
Högerklickar jag på zipfilen finns inte Expandera med som förslag

Fredrik_S
2010-11-08, 14:49
Gjorde så att jag flytta de tre småfilerna manuellt till en mapp och pekade på den som du sa att jag skulle göra grub

Den säger att de senaste drivrutinera redan är installerade..
Höger klickar jag på egenskaper så står det på
Datum 2006-08-21

så om det inte är det så är det något annat som skapar det problemet
"3007WFP/LCDOsd.exe i system32 mappen och när jag försöker visa felet blir hela skärmen ljusblå tills jag trycker återgå (ej blåskärm)"

grafikortsdrivrutinen är också uppdaterad till senaste
nvidia geforce gt 240

Persson123
2010-11-08, 14:58
Kolla installationsanvisningarna i länken grub länkade.

Lillleif
2010-11-08, 15:06
Det verkar vara ett problem med LCDOsd.exe i windows vista:http://en.community.dell.com/f/3529/t/18479596.aspx

Testa döp om filen, det verkar fixa problemet.

King Grub
2010-11-08, 15:23
Men det är där problemet kommer
Den enda fil jag får hem när jag laddar hem den 133KB stora filen är en zipfil som innehåller tre filer på 1 1 resp 5 kb storlek markerar jag alla tre är de 10,5 kb
Högerklickar jag på zipfilen finns inte Expandera med som förslag

Man markerar mappen, inte filerna i den.