handdator

Visa fullständig version : Månad kvar tills resa, hjälp!


Andersk
2010-11-08, 09:11
Hallå där, började deffa för ca 10veckor sedan, men redan efter 6veckor hade jag kört för hårt och var tvungen att vila. Nu är jag pigg igen och har precis en månad kvar till resa. Vill få fram mina abs någolunda innan jag far, i dagsläget ligger jag på ca 12% bf.

Skulle vilja ha tips på hur jag ska lägga upp mitt schema resterande veckor för att få absolut bästa resultat.

Just nu kör jag en 3split och kör massor av olika konditionspass såsom spinning löpning och indoor walking =).

Tacksam för bra svar =D

Nykropp
2010-11-08, 09:20
Det handlar väl helt enkelt att ligga på ett ordentligt underskott. Men en månad kanske blir lite tight. Du skall ju orka med att resa också. :P

Andersk
2010-11-08, 09:45
Det handlar väl helt enkelt att ligga på ett ordentligt underskott. Men en månad kanske blir lite tight. Du skall ju orka med att resa också. :P

Jo en månad är ju lite väl tight :P Men satsar på att komma i så bra form det går, jag har trots allt hunnit med ett par deff veckor innan och är i rätt bra form i dagsläget

Eddie Vedder
2010-11-08, 09:47
Du skriver bara bf%, hur har du mätt den? Och vad väger du?

Jag tar för givet att kroppsfettprocenten är tveksamt korrekt men säg vad du väger och hur lång du är i alla fall.

Andersk
2010-11-08, 10:07
Du skriver bara bf%, hur har du mätt den? Och vad väger du?

Jag tar för givet att kroppsfettprocenten är tveksamt korrekt men säg vad du väger och hur lång du är i alla fall.

Är nog inte helt korrekt, fick mäta och få det tillsagt till mig på sjukan när jag var där på en koll.

194cm och jag väger 88kg

young_george
2010-11-08, 12:09
Jag hade kört på någon form av PSMF-variant om akuta resultat är vad som krävs.


On average, caloric intakes on this diet will come out to between 400 to 1200 calories per day coming almost exclusively from protein. For those of you familiar with ketogenic (low- carbohydrate, high-fat) diets, a PSMF is essentially a ketogenic diet without the dietary fat. Obviously, this will represent a fairly large caloric deficit; how large depending on your starting body weight and activity levels.

So with all of that in mind, you may still be wondering what you can expect in terms of true fat loss per week. A lot of it, actually, will depend on where you’re starting out body weight wise (activity also factors in), as that determines your maintenance caloric level.

A 165-pound male with normal activity patterns may have a maintenance requirement of about 2700 calories per day. At 800 calories per day on this diet, that’s almost a 2000 calorie per day deficit, 14,000 calories over a week, 28,000 calories over 2 weeks (note there is a slowing of metabolic rat that reduces these values somewhat). Assuming all of the true (non-water) weight lost was fat (it won’t be), that should be an 8-pound fat loss in 2 weeks (28,000 / 3,500 = 8 pounds) or approximately 2/3rd of a pound of fat lost per day. The true fat loss will be lower because of various inefficiencies and the slowdown of metabolic rate (which can start after only 3-4 days of severe caloric restriction).

A larger individual, say 250 pounds, may have a maintenance caloric requirement near 3,750 calories per day. At 800 cal per day on this diet, that’s a 3,000-calorie per day
deficit. Over 2 weeks, that’s a 42,000-calorie deficit, divided by 3,500 calories per pound of fat equals 12 pounds of fat. That’s on top of the 10 or more pounds of water that may be lost.
http://www.bodyrecomposition.com/the-rapid-fat-loss-handbook

Anton Fräs
2010-11-08, 13:03
Jag hade kört på någon form av PSMF-variant om akuta resultat är vad som krävs.



http://www.bodyrecomposition.com/the-rapid-fat-loss-handbook

Det enda som gäller under omständigheterna, eller acceptera att det kanske inte är värt mödan med så kort tid kvar.

Finns trevligare saker än PSMF.

rippedjack1
2010-11-08, 23:17
Dåligt planerat

blir en läxa

Traash
2010-11-09, 08:16
Lägg dig på -1000 kcal per dag, så kanske du har förlorat 3-4kg tills du åker. Å andra sidan kanske lite muskler ryker samtidigt. :)

Kravmaga
2010-11-09, 09:03
Lägg dig på -1000 kcal per dag, så kanske du har förlorat 3-4kg tills du åker. Å andra sidan kanske lite muskler ryker samtidigt. :)

Så länge man sköter kosten och tränar behöver inte ett underskott på -1000kcal innebära någon avsevärd muskelförlust. Jag tror många (inkl mig) ligger på -1000kcal under perioder av deff utan några markanta förluster.

Om ditt BF på 12% stämmer, och du ligger på -1000kcal/vecka, dvs uppskattningsvis -4kg/månad, så bör du få någorlunda resultat. Ha i åtanke dock att alla har olika genetiska förutsättningar och vissa får inte väldigt definierade magmuskler även vid låg BF %.

karlingen
2010-11-09, 14:53
Lägg dig på -1000 kcal per dag, så kanske du har förlorat 3-4kg tills du åker. Å andra sidan kanske lite muskler ryker samtidigt. :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4653131&postcount=72

2 veckors diet. Ingen muskelförlust. -1000 kcal/dag

rippedjack1
2010-11-09, 17:11
Så länge man sköter kosten och tränar behöver inte ett underskott på -1000kcal innebära någon avsevärd muskelförlust. Jag tror många (inkl mig) ligger på -1000kcal under perioder av deff utan några markanta förluster.

Om ditt BF på 12% stämmer, och du ligger på -1000kcal/vecka, dvs uppskattningsvis -4kg/månad, så bör du få någorlunda resultat. Ha i åtanke dock att alla har olika genetiska förutsättningar och vissa får inte väldigt definierade magmuskler även vid låg BF %.


Håller helt och hållet med!

Sen som talare under säger.

Jag upplever själv att jag kan köra en riktig kalori tuff diet
under 6veckor med mkt protein och bra träning utan muskelförslut