handdator

Visa fullständig version : Nybörjare, program.


taggadtillmax
2010-11-07, 17:24
Hej jag är 16 år, 177 cm och väger 63-64 kilo.

Mitt mål är helt enkelt bli större (är jävligt smal enligt folk) och att gå upp till 75kilo innan sommaren 2011.. hoppas att det målet inte är något att överdriva med.

Har gymmat 2 månader nu bara att testa bara kört massa olika maskiner och lite fria vikter för att testa hur det är och hur det känns.

Nu så vill jag satsa ordentligt men har ingen aning hur jag bör göra med mitt program, så jag frågar någon här inne som är erfaren att skriva ner någon program som jag kan följa.

Tacksam för hjälp!

:hbang:

Dotpec
2010-11-07, 17:26
Att gå upp till 75 kg till sommaren känns lite överdrivet. Men med tanke på att du precis har börjat träna kanske det inte är en omöjlighet. Träningsprogram hittar du i den här (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) tråden.

coolboynesko
2010-11-07, 20:36
Du ska inte äta för mycket godis, chokolad m.m för att gå upp i vikt! Du skall istället försöka äter mer vanlig husmanskost!


Du kan läsa mer här! (http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/)


Vad de gäller scheman skall du kolla in Dotpec's länk.

frong
2010-11-07, 20:40
Hej jag är 16 år, 177 cm och väger 63-64 kilo.

Mitt mål är helt enkelt bli större (är jävligt smal enligt folk) och att gå upp till 75kilo innan sommaren 2011.. hoppas att det målet inte är något att överdriva med.

Har gymmat 2 månader nu bara att testa bara kört massa olika maskiner och lite fria vikter för att testa hur det är och hur det känns.

Nu så vill jag satsa ordentligt men har ingen aning hur jag bör göra med mitt program, så jag frågar någon här inne som är erfaren att skriva ner någon program som jag kan följa.

Tacksam för hjälp!

:hbang:

Finns ju klistrad tråd med nybörjarprogram osv, ta något du tycker verkar kul där. - Det som är viktigast är ju trots allt att ha kul när man tränar så man fortsätter.
Jag hade ungefär en sådan viktuppgång du siktar på ibörjan, jag käkade helt enkelt mer och när jag inte orkade äta mer vanlig mat tog jag en gainer efter maten - dricka går nästan alltid.