handdator

Visa fullständig version : Hey what you doin' there?


Kwon
2010-11-07, 10:25
Hey what you doin' there? (http://wimp.com/curiousbear/)

Simplistic but still hilarious!

rooz
2010-11-07, 10:27
Kameramannen måste ju ha jävla stake för att stå kvar och säga lite snällt " Heey, what u doin there?"

Jag hade ju slängt både hantlar och vikter samt ringt Mourten & Hultman tagteam

Sniggel
2010-11-07, 10:30
Haha

Mantus
2010-11-07, 10:31
Ballls of steel. Han sa det utan att darra på manchetten också. Min röst hade nog spruckit något i alla fall.

Slartibartfast
2010-11-07, 10:36
:D

Iofs höll väl kameramannen en .44 Magnum i ena handen.

Kwon
2010-11-07, 10:40
Intressant reaktion dock, att plötsligt börja klättra ner bara på grund av denna fras. Var det frasen, språket eller stämman/ljudnivån?

Han tänkte säkert, hm, det här låter ju inte som ett rådjur.

Inge Enveten
2010-11-07, 10:45
Hahahahahah!!!

Lellan
2010-11-07, 10:52
Intressant reaktion dock, att plötsligt börja klättra ner bara på grund av denna fras. Var det frasen, språket eller stämman/ljudnivån?

Han tänkte säkert, hm, det här låter ju inte som ett rådjur.

Jag är uppväxt i björnrika trakter, björn blivit spottad där vi bor. Och min pappa hade förmanat att vid björnmöte skulle jag gå sakta baklänges och lugnt sjunga något. Det är något med uppvisad icke-rädsla i kombination med "wtf??" känsla björnar inte gillar, och då hellre drar än utsätter sig för.. tja, wtf:et.

Fast sen om jag hade lyckats göra:t är en annan fråga.. Den gången jag blev jagad av älg så sprang jag bara! :D Fast jag vek av (Pappa igen: "sväng VÄNSTER!!!" med myndig stämma biter på en Lella iaf..:em:, för älgen var snabbare än mig som 7 år ing..).

Cool film, thx! Ska visa pappsen.

Valvanto
2010-11-07, 11:00
Är kameramannen en skogsarbetare eller något? Hade iaf skitit på mig när bjåårnen börjar klättra!

Berguven
2010-11-07, 11:07
mFSw-J3lVqE

Bailah
2010-11-07, 11:21
Haha, vilken gud!

Lellan
2010-11-07, 11:22
mFSw-J3lVqE

Coolt! Men han gör ju lite som min pappa sa.. baklänges å "sjunger"! ;)

Fast att pappa menade att man skulle sjunga var för att man inte skulle tänka på vad som händer; typ sjunger man vyssan lull (som var hans förslag, el "Mors lilla olle" :D) så blir det surrealistiskt för en själv också.. istället för om man "Nej lilla björn kom inte och ät upp mig" för då börjar man tänka "BJÖRNEN SKA ÄTA UPP MIG!!" *panik*

Så här i efterhand tycker jag det var ett bra råd. Har varit med om att släcka en person som brann, och då pratade jag högt hela tiden om vad vi skulle göra och sa lugnande saker till personen - men det var när jag för sos:operatören började beskriva skadorna som jag kände paniken klättra inanför huden. Det blir liksom konkret när man tar hemska orden i sin mun. Då blev situationen lite för mkt ngn sekund och jag pep "fast jag vill att ni ska komma NU" *darr på röst* - innan jag återgick till "lugn & cool".

Men så länge jag babblade om vad vi skulle göra och lugnade att det skulle ordna sig, "håll mig i handen" etc så var det inte så farligt.

Så kan ju sprida det tipset; i en orolig situation, agera som om du INTE är det. Börjar du tänka el högt säga vad som är läskigt kan situationen börja kännas det. Å andra sidan är det ju bra att beskriva vad som väntar räddningspersonal, och har man ngn i örat kan ju den lugna om man skulle bli rädder. :) Men för sig själv liksom!

Mantus
2010-11-07, 11:35
Coolt! Men han gör ju lite som min pappa sa.. baklänges å "sjunger"! ;)

Fast att pappa menade att man skulle sjunga var för att man inte skulle tänka på vad som händer; typ sjunger man vyssan lull (som var hans förslag, el "Mors lilla olle" :D) så blir det surrealistiskt för en själv också.. istället för om man "Nej lilla björn kom inte och ät upp mig" för då börjar man tänka "BJÖRNEN SKA ÄTA UPP MIG!!" *panik*

Så här i efterhand tycker jag det var ett bra råd. Har varit med om att släcka en person som brann, och då pratade jag högt hela tiden om vad vi skulle göra och sa lugnande saker till personen - men det var när jag för sos:operatören började beskriva skadorna som jag kände paniken klättra inanför huden. Det blir liksom konkret när man tar hemska orden i sin mun. Då blev situationen lite för mkt ngn sekund och jag pep "fast jag vill att ni ska komma NU" *darr på röst* - innan jag återgick till "lugn & cool".

Men så länge jag babblade om vad vi skulle göra och lugnade att det skulle ordna sig, "håll mig i handen" etc så var det inte så farligt.

Så kan ju sprida det tipset; i en orolig situation, agera som om du INTE är det. Börjar du tänka el högt säga vad som är läskigt kan situationen börja kännas det. Å andra sidan är det ju bra att beskriva vad som väntar räddningspersonal, och har man ngn i örat kan ju den lugna om man skulle bli rädder. :) Men för sig själv liksom!

Hmm, lite som jag brukar tänka då. När jag är i en farlig eller väldigt stressad situation så vet jag att det inte lönar sig att hetsa upp sig så jag brukar bli coollugn istället och tränger undan alla känslor istället. Lite speciellt att befinna sig i ett känslomässigt vakuum faktiskt, man känner varken rädsla, panik eller något annat och man kan lugnt analysera situationen. Det känns nästan lite som att vara utanför sig självt och betrakta sig självt och alla andra medan man metodiskt arbetar. Det jag vet är att det här har hjälpt mig ur farliga och potentiellt farliga situationer många gånger. Det är också ett jättebra sätt att hantera stressade situationer.

CrazyJoeDavola
2010-11-07, 11:39
Kan ju gå såhär också
http://svt.se/content/1/c6/94/37/19/bjornattack_expressen.jpg

HulkH
2010-11-07, 14:30
Den va fan bra:)

Snubbe: Hey what you doin' there?
Björnen: *förvånad*...... *Sadface :(*

Baan
2010-11-07, 15:33
Hur är björnars syn? Det är möjligt att han inte ens såg människan, och blev rädd när han väl fick syn på honom. Men den förklaringen kanske inte är lika rolig.

babidi
2010-11-07, 17:00
http://i.imgur.com/fMRZR.png

Mantus
2010-11-07, 17:13
Hur är björnars syn? Det är möjligt att han inte ens såg människan, och blev rädd när han väl fick syn på honom. Men den förklaringen kanske inte är lika rolig.

Jo, det blir väl precis lika roligt? Det roliga är att han har tillräckligt med is i magen för att inte få panik trots att en björn håller på att klättra upp för den (antagligen) enda flyktvägen som finns. Om björnen ser honom eller inte till att börja med är väl irrelevant för det roliga i klippet?
Eller förstörde jag din fräna. putslustiga, jag-dissar-er-alla kommentar du filat på nu?:)

tsp
2010-11-07, 17:31
Är väl nån sån där amerikansk kalle anka-park som man såg i de där kort-avsnitten som liten parvel. Med en skogvaktare i uniform och rolig hatt som brottar bort björnar på skoj liksom, stora nallebjörnar som bara vill äta folks medhavda matsäckar. Så antagligen ingen farlig björn.

Mantus
2010-11-07, 19:21
Är väl nån sån där amerikansk kalle anka-park som man såg i de där kort-avsnitten som liten parvel. Med en skogvaktare i uniform och rolig hatt som brottar bort björnar på skoj liksom, stora nallebjörnar som bara vill äta folks medhavda matsäckar. Så antagligen ingen farlig björn.

Har inte alla sådana björnar hatt och slips? Det är så man känner igen en gentlemannabjörn från en farlig björn. Gentlemannabjörnarna har hatt och slips medan de farliga björnarna är bara och de riktigt hårda björnarna har knogjärn.

stevebc
2010-11-07, 19:56
mFSw-J3lVqEDet hade blivit kilometerlånga bromsspår i mina kalsonger om det där var jag i videon.

Osten80
2010-11-07, 20:48
Det hade blivit kilometerlånga bromsspår i mina kalsonger om det där var jag i videon.

Haha, om jag någon gång ska skrika som en liten flicka är det där en av de situationer som garanterat skulle locka fram det. Det och gruppvåldtäkt ā la prison style. Fy fan, vad rädd jag hade varit.

Andy.da.wohoo
2010-11-07, 21:01
Haha, om jag någon gång ska skrika som en liten flicka är det där en av de situationer som garanterat skulle locka fram det. Det och gruppvåldtäkt ā la prison style. Fy fan, vad rädd jag hade varit.

:laugh:

Lellan
2010-11-07, 21:12
Haha, om jag någon gång ska skrika som en liten flicka är det där en av de situationer som garanterat skulle locka fram det. Det och gruppvåldtäkt ā la prison style. Fy fan, vad rädd jag hade varit.

Meh.. *slap* Vill du DÖ? elle? Sjung BÄ BÄ VITA LAMM fö faaen! Som en liten flicka om du absolut vill.. *rolleyes*

Mantus
2010-11-07, 21:13
Haha, om jag någon gång ska skrika som en liten flicka är det där en av de situationer som garanterat skulle locka fram det. Det och gruppvåldtäkt ā la prison style. Fy fan, vad rädd jag hade varit.

I en sådan situation är det ju bara att tänka "Fuck it, I´m gonna die either way" och sedan rusa fram för att se hur en björnkram egentligen känns. Alternativt snöra på sig bandanan och attackera björnen Rambostyle med sin svampkniv.

Tricce
2010-11-07, 21:56
Haha, om jag någon gång ska skrika som en liten flicka är det där en av de situationer som garanterat skulle locka fram det. Det och gruppvåldtäkt ā la prison style. Fy fan, vad rädd jag hade varit.

Hahaha i rofl´d! :laugh:

Osten80
2010-11-07, 22:11
Meh.. *slap* Vill du DÖ? elle? Sjung BÄ BÄ VITA LAMM fö faaen! Som en liten flicka om du absolut vill.. *rolleyes*

No offence, Lellan, men i den här typen av frågor (att rädda sig själv från viltattacker) tar jag inte råd från en person som inte ens lyckas få syn på älgen innan hon cyklar rakt in i den. ;)

Baan
2010-11-07, 22:18
Jo, det blir väl precis lika roligt? Det roliga är att han har tillräckligt med is i magen för att inte få panik trots att en björn håller på att klättra upp för den (antagligen) enda flyktvägen som finns. Om björnen ser honom eller inte till att börja med är väl irrelevant för det roliga i klippet?
Eller förstörde jag din fräna. putslustiga, jag-dissar-er-alla kommentar du filat på nu?:)

Haha, har du inte slutat lipa än för att jag retade dig lite :) ?

Nja, det roliga är björnens reaktion, men handlar det om att djur flyr från människor är det inte lika roligt eller nytt. Att han har mod är inte roligt, mer häftigt.

Lellan
2010-11-08, 19:11
No offence, Lellan, men i den här typen av frågor (att rädda sig själv från viltattacker) tar jag inte råd från en person som inte ens lyckas få syn på älgen innan hon cyklar rakt in i den. ;)

Meh.. duvrå! *slap* :em:

Det är så man gör kaos med älgar... Mkey? ;)

Mantus
2010-11-08, 19:15
Haha, har du inte slutat lipa än för att jag retade dig lite :) ?

Nja, det roliga är björnens reaktion, men handlar det om att djur flyr från människor är det inte lika roligt eller nytt. Att han har mod är inte roligt, mer häftigt.

Que? När gjorde du det? Jag är lika långsint som en guldfisk så jag verkar ha glömt bort det. Var det en bra diss?

Aha, jag tycker mest själva reaktionen är både rolig och häftig. Jag antar att björnen inte visste om att han fanns där.

mangemani
2010-11-08, 19:15
haha,vilken min björnen gör."okej då,förlåt för att jag finns då":D

agazza
2010-11-08, 19:18
trodde det handlade om what are you doing there bildserierna :/

http://the-trukstop.com/articles/2008/images/buzzkill/002.jpg

http://the-trukstop.com/articles/2008/images/buzzkill/047.jpg

http://the-trukstop.com/articles/2008/images/buzzkill/055.jpg

http://the-trukstop.com/articles/2008/images/buzzkill/049.jpg

http://27.media.tumblr.com/qyuzOO6cGi471rzvUYTkbYZGo1_400.jpg

stevebc
2010-11-08, 19:32
AHAhahahahahaa på sista.

In yo' face, lolcats! På tiden att någon sätter dit alla lolcats tycker jag.

F ö ser jag tecken på att giraffen och zebran är photoshoppade. Eller så är det en väldigt pixlig och sned radiomast.

forslund
2010-11-08, 19:37
F ö ser jag tecken på att giraffen och zebran är photoshoppade. Eller så är det en väldigt pixlig och sned radiomast.

http://knowyourmeme.com/i/24183/original/500pxShopped.jpg

stevebc
2010-11-08, 19:42
:laugh:

Spinkot
2010-11-08, 20:22
Några av våra närmsta släktingar brukar ju skita sig i näven och slänga på farliga djur, det kanske funkar för oss också?

agazza
2010-11-08, 20:24
Några av våra närmsta släktingar brukar ju skita sig i näven och slänga på farliga djur, det kanske funkar för oss också?

Det här var nog fan inte så dumt ändå. Vi behöver en studie på detta.