handdator

Visa fullständig version : Så mycket bättre på TV4


Adama
2010-11-06, 22:06
Fy fan vad bra detta programmet är! Kvällens program var ju bra låtar rakt igenom :thumbup:

Pluras logiskt är ju såå bra :) September/Petra har inte gjort en enda dåligt framträdande, givna hits!

Visst ere så?

mini
2010-11-06, 22:09
Känns som en del trista artister dock. Kanske andra säsongen får mer aktuella personer att tacka ja. Robyn vore cool där.

Control_61
2010-11-06, 22:12
Jag tycker valet av artister är helt klockrent!

Det första TV-program jag försökt följa på hur länge som helst.

Adama
2010-11-06, 22:14
Känns som en del trista artister dock. Kanske andra säsongen får mer aktuella personer att tacka ja. Robyn vore cool där.

Ähh det är ju det som gör det så bra. Har aldrig lyssnat på Di Leva men i detta programmet har han ju inte gjort ett fel. Om det bara skulle vara 'aktuella' så faller ju hela iden.

Spinkis
2010-11-06, 22:17
Trista artister? :O

Plura, petter, di leva, lasse alla är legender inom sin genre! Klockrent program!

mathsa
2010-11-06, 22:23
Kanonprogram ju :D

petrolhead
2010-11-06, 22:24
Kan inte annat än instämma, det var länge sedan jag följde ett svenskt program, men detta vill man ju inte missa.

Tycker det är skönt när de får en chans att prata om sin bakgrund och uppväxt (kunde dock varit mer av den varan), så att man får se människan bakom artisten. Detta är vad jag kallar bra förebilder.

Tyvärr så är det väl så att de som skulle behöva se detta, istället tittar på Paradise hotell istället.

Grymt program kort sagt.

Ristretto
2010-11-06, 22:25
Det är bland det sämsta jag sett i tv-väg. Ett program för artister som ska sitta och ge varandra beröm för halvtaskigt genomförda tolkningar av varandras låtar.

stevebc
2010-11-06, 23:47
Jag kollar nästan aldrig på TV men ikväll fick jag nöjet att höra Pluras skönsång. Låg i sängen och läste en bok när jag till min stora förvåning hörde Eldkvarnslik musik på TV.

Såg även en glimt av programmet förra helgen när Petter gjorde en tolkning av en Di Leva-låt som jag också uppskattade. Jag hade nog kunnat tänka mig att följa programmet om de hade ersatt artister som Lasse Berghagen och Lill-Babs. Robyn hade verkligen inte varit fel, nej.

stevebc
2010-11-06, 23:51
Mums!

http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=plura_-_logiskt&videoid=1116169

Lite Grateful Dead över den tycker jag. Vet någon när programmet om Plura går? Ska bli ett sant nöja att se Berghagen tolka en Eldkvarnlåt. lol

Adama
2010-11-06, 23:55
Jag kollar nästan aldrig på TV men ikväll fick jag nöjet att höra Pluras skönsång. Låg i sängen och läste en bok när jag till min stora förvåning hörde Eldkvarnslik musik på TV.

Såg även en glimt av programmet förra helgen när Petter gjorde en tolkning av en Di Leva-låt som jag också uppskattade. Jag hade nog kunnat tänka mig att följa programmet om de hade ersatt artister som Lasse Berghagen och Lill-Babs. Robyn hade verkligen inte varit fel, nej.

Mmm Robyn känns som en given kandidat om det blir en säsong två, men det gäller ju att hitta artister som har en hyfsat lång repertoar. September är väl "svagast" på den fronten nu, men hon har ju visat sig vara grym på det hon gör.

I kvällens program tycker jag Berghagen och Lill-Babs faktiskt gör bra ifrån sig, bästa de har gjort hittils i serien.

stevebc
2010-11-06, 23:55
September? AAARGHhhhhh

Adama
2010-11-07, 00:00
September? AAARGHhhhhh

Haha, jag verkar för bred i min smak, gillar fan allt :)

stevebc
2010-11-07, 00:06
Detta var bra!

8jvXhpuS_1s

Adama
2010-11-07, 00:23
Eldkvarn var tydligen här i stan och spelade igår (fredag) ... bra koll man har, hade man ju kunnat gå på!

Adama
2010-11-07, 00:33
JhSneF1Kl_8

"Dåliga" september... *rolleyes*

Ape3
2010-11-07, 02:53
Hum..det där var ju bra ju.

Eddie Vedder
2010-11-07, 11:02
Sommarpratarna, Stjärnorna på Slottet och det här. Jag gillar verkligen trenden med TV-program som behandlar intressanta människor som ges tid att berätta om sitt liv ochj i en trevlig lugn miljö etc. Annas Eviga är också ett grymt bra på program på SVT för närvarande.

EDIT: Skall inte glömma Skavlan heller, "Här är ditt liv" har potential men då måste de göra sig av med Oldsberg.

-squat-
2010-11-07, 12:15
Sommarpratarna, Stjärnorna på Slottet och det här. Jag gillar verkligen trenden med TV-program som behandlar intressanta människor som ges tid att berätta om sitt liv ochj i en trevlig lugn miljö etc. Annas Eviga är också ett grymt bra på program på SVT för närvarande.

EDIT: Skall inte glömma Skavlan heller, "Här är ditt liv" har potential men då måste de göra sig av med Oldsberg.

+1. Även: På Spåret, Kobra, Leilas Mat, Vad blir det för mat etc. Det är väl det yttersta beviset på att man håller på att bli gammal. :D

Gädda
2010-11-07, 12:21
Börjar bli trött på sånna här program där man får följa diverse klubbar för inbördes beundran. "Oh, så fantastisk du är" bla bla bla.. man blir ju bara trött på skiten direkt.

Landström
2010-11-07, 12:31
Sommarpratarna, Stjärnorna på Slottet och det här. Jag gillar verkligen trenden med TV-program som behandlar intressanta människor som ges tid att berätta om sitt liv ochj i en trevlig lugn miljö etc. Annas Eviga är också ett grymt bra på program på SVT för närvarande.

EDIT: Skall inte glömma Skavlan heller, "Här är ditt liv" har potential men då måste de göra sig av med Oldsberg.

+1. Även: På Spåret, Kobra, Leilas Mat, Vad blir det för mat etc. Det är väl det yttersta beviset på att man håller på att bli gammal. :D

Håller med till stora delar. Trevligt med medmänskligare program. *cupid*

Börjar bli trött på sånna här program där man får följa diverse klubbar för inbördes beundran. "Oh, så fantastisk du är" bla bla bla.. man blir ju bara trött på skiten direkt.

Ja, det är mycket en klubb för inbördes beundran. Men jag ser inga större fel med det. Kolo är ju verkligen en sådan klubb, där vi gratulerar varandra för våra snygga sexpack, stora biceps och starka marklyft. ;)

Eddie Vedder
2010-11-07, 12:32
Börjar bli trött på sånna här program där man får följa diverse klubbar för inbördes beundran. "Oh, så fantastisk du är" bla bla bla.. man blir ju bara trött på skiten direkt.

Jag tycker inte det är klubben för inbördes beundran. Tvärtom får de ju prata om både tråkiga och roliga erfarenheter, både för- och nackdelar med karriären osv.

Ytterligare ett bra program i sammanhanget är ju Mästarnas mästare.

vicarious
2010-11-07, 12:33
Jag tycker det är bra. Helt klart ett "feel-good" program, om det nu finns en sån term :D

Osten80
2010-11-07, 12:36
+1. Även: På Spåret, Kobra, Leilas Mat, Vad blir det för mat etc. Det är väl det yttersta beviset på att man håller på att bli gammal. :D

Jag har nog varit gubbe länge, för jag har gillat På Spåret ända sedan jag var liten knatte. ;)

stevebc
2010-11-07, 12:41
Jag har nog varit gubbe länge, för jag har gillat På Spåret ända sedan jag var liten knatte. ;)+1

SVT fo' life.

Har varit favoritkanalen från Björnes Magasin, Sommarlovsmorgon, Celebrity Death Match (hette det så?), South Park, På Spåret m.m.

Vilka kanaler har den bredden?

Osten80
2010-11-07, 12:54
+1

SVT fo' life.

Har varit favoritkanalen från Björnes Magasin, Sommarlovsmorgon, Celebrity Death Match (hette det så?), South Park, På Spåret m.m.

Vilka kanaler har den bredden?

South Park gick väl i och för sig på tv4, men jag håller med om att Svt är den enda kanalen som faktiskt sänder vettiga program. Jag är licenssmitare, men när jag mot förmodan tittar på tv är det nästan alltid Svt.

stevebc
2010-11-07, 12:56
Ah, var det TV4!

Eddie Vedder
2010-11-07, 12:58
Public Service fo' life.

Korrigerade lite. ;) Jag tittar i princip bara på program från SVT och lyssnar dagligen på program från SR. Arkivet av Sommar i P1 är halva mitt liv numera, Spanarna är världens bästa radioprogram, alla olika former av Vetenskapsradion, Kropp & Själv, Radiopsykologen, Filosofiska rummet ....

Det är lite lustigt hur man kan kolla så mycket på TV och lyssna så mycket på radio som jag gör men utan att ens slå på TV:n eller äga en radio.:D

stevebc
2010-11-07, 12:59
Korrigerade lite. ;) Jag tittar i princip bara på program från SVT och lyssnar dagligen på program från SR. Arkivet av Sommar i P1 är halva mitt liv numera, Spanarna är världens bästa radioprogram, alla olika former av Vetenskapsradion, Kropp & Själv, Radiopsykologen, Filosofiska rummet ....

Det är lite lustigt hur man kan kolla så mycket på TV och lyssna så mycket på radio som jag gör men utan att ens slå på TV:n eller äga en radio.:DGlöm inte e-bibblan ;)

Adama
2010-11-13, 12:40
Dax igen ikväll! Nu är det Lill-Babs som ska betas av... får se vad Petter gör av det. Finns ett litet klipp av Septembers version på play.

Tricce
2010-11-13, 12:47
Dax igen ikväll! Nu är det Lill-Babs som ska betas av... får se vad Petter gör av det. Finns ett litet klipp av Septembers version på play.

Hade ingen aning om vem September var innan jag såg henne göra mikrofonkåt, satan så grym verpa det blev! Duktig tjej helt klart, sex appeal också!

Adama
2010-11-13, 13:15
Lite gott och blandat...

Ct57U6wi6i0
q8hmUKuwHRg
AqcBsCymqd8
goItbbM-QC0

September ska tydligen släppa mikrofonkåt som singel.

mini
2010-11-13, 20:35
Petter gör det igen.

Adama
2010-11-14, 08:14
Petter gör det igen.

Petter och September var bäst, men avsnittet som helhet var sämre denna gången tycker jag. Kanske "sämre" matrial att ta från lillbabs...

-squat-
2010-11-14, 12:26
Petter och September var bäst, men avsnittet som helhet var sämre denna gången tycker jag. Kanske "sämre" matrial att ta från lillbabs...

Jupp. Jag ser fram emot Pluras dag, då finns det i alla fall bra låtar för dom att jobba med. :D

stevebc
2010-11-14, 12:37
Jupp. Jag ser fram emot Pluras dag, då finns det i alla fall bra låtar för dom att jobba med. :DJa, helvete vad det finns att ta av! Ser fram emot tolkningarna med skräckblandad förtjusning.

-squat-
2010-11-14, 13:53
Ja, helvete vad det finns att ta av! Ser fram emot tolkningarna med skräckblandad förtjusning.

Vad sägs om följande? :D
Di leva - "Kärlekens tunga"
September - "Ta min hand"
Petter - "Full för kärlekens skull"
Berghagen - "Ett hus på stranden"
Sandelin - "Madelene, Jag kommer hem"
Lill-Babs - "Bröllopssång"

Adama
2010-11-21, 11:18
LjxgnlEtM4U

Plura i egen klass denna gång, "från klarhet till klarhet" :)

Fastback
2010-11-21, 12:13
Petter är ju galet bra även här! :hbang:

Adama
2010-12-04, 20:44
Sista avsnittet nu med Plura, mycket bra hittils :)

stevebc
2010-12-05, 14:04
[y.t]LjxgnlEtM4U[/yt]

Plura i egen klass denna gång, "från klarhet till klarhet" :)Plura hade kunnat få spela upp telefonkatalogen för mig, och jag hade njutit från A till Ö.

pmnordkvist
2010-12-27, 11:53
Ciao

Tänkte bara säga att jag satt upp en liten röstningssida där vi går in och röstar på och föreslår egna artister till nästa säsongs upplaga av Så mycket bättre. När det är klart så skickar vi in resultatet till TV4/Mastiff och hoppas på att få kunna påverka.

http://annumycketbattre.slinkset.com/

Cilia
2010-12-27, 20:32
Jag har inte hunnit titta på detta under hösten men igår så körde jag alla på en dag på nätet. Håller med er som tycker detta var höstens bästa program. Galet bra.

Bäst var som flera tyckte Petter och Petra. Vilket jobb Petter har lagt ner på att skriva om alla låtar, det kräver respekt. Har alltid gillat honom men efter det här är jag hans största fan.

Sämst var Sandelin, han hade inte lagt ner mycket energi på låtarna. Värst var hans gubbsjuka trånande efter Petra. Det var mer än patetiskt.

Vet inte om jag vill ha en säsong till för det var så himla trevlig stämning där. Skönt att slippa bråken som är på slottet. Men jag tror Lillbabs och Lasse gjorde mycket där. Plura kan man ju inte annat än gilla. Di Leva har jag lite problem med med tanke på hans historia.

Adama
2011-06-20, 09:38
Här är artisterna i Så mycket bättre 2011 (http://www.tv4.se/1.2137245/2011/05/14/har_ar_artisterna_i_sa_mycket_battre_2011)


Jason "Timbuktu" Diaktié
Laleh Pourkarim
Martin "E-type" Eriksson
Tomas Ledin
Mikael Wiehe
Eva Dahlgren
Lena Philipsson


Mjahaps, kan det bli något bra av dessa tror vi?

Eddie Vedder
2011-06-20, 09:41
Här är artisterna i Så mycket bättre 2011 (http://www.tv4.se/1.2137245/2011/05/14/har_ar_artisterna_i_sa_mycket_battre_2011)


Jason "Timbuktu" Diaktié
Laleh Pourkarim
Martin "E-type" Eriksson
Tomas Ledin
Mikael Wiehe
Eva Dahlgren
Lena Philipsson


Mjahaps, kan det bli något bra av dessa tror vi?

Laleh och Tomas Ledin. Kan kontrasten bli större? :D

Adama
2011-06-20, 09:46
Eller.. Eva Dahlgren gör någon E-type dänga? ;)

oplS_p2_eGM

mini
2011-06-20, 10:02
De tre översta kan vara kul, de andra blir jag mer trött av. Nåväl, hoppas någon kan överraska.

Nitrometan
2011-06-20, 10:10
Känns lite meh. :(

Adama
2011-06-20, 11:05
Känns lite meh. :(

Mjo, men det var ju lite meh över några stycken förra säsongen med. Sandelin och Lill-babs tycker iaf inte jag gjorde något anmärkningsvärt.

Nitrometan
2011-06-20, 11:07
Sandelin och Lill-babs tycker iaf inte jag gjorde något anmärkningsvärt.

Då såg du inte när Lilla Babs snubblade och sen kom tillbaka trots skadorna.

Adama
2011-06-20, 11:09
Då såg du inte när Lilla Babs snubblade och sen kom tillbaka trots skadorna.

Tjaa, visserligen, tänkte snarast på deras uppträdande. Hade lillbabs haft en sångröst kvar så hade det varit helt annat.

mini
2011-06-20, 11:10
Mjo, men det var ju lite meh över några stycken förra säsongen med. Sandelin och Lill-babs tycker iaf inte jag gjorde något anmärkningsvärt.

Inte anmärkningsvärt, men de är iaf inte usla som Ledin. Den som lyckas få en Ledinlåt att bli intressant, eller för den delen den låt Ledin gör som får honom att låta mindre usel kommer att göra just det jag efterlyste ovan; överraska.

Nitrometan
2011-06-20, 11:12
Tjaa, visserligen, tänkte snarast på deras uppträdande. Hade lillbabs haft en sångröst kvar så hade det varit helt annat.
Japp. Där har du en poäng.

Men det var trotsallt bara två som dåliga - och åtminstone Lilla Babs bidrog till att göra programmet bra på andra sätt.


Jason "Timbuktu" Diaktié
Laleh Pourkarim
Martin "E-type" Eriksson
Tomas Ledin
Mikael Wiehe
Eva Dahlgren
Lena Philipsson
[/LIST]

På den här listan är det ju bara två som är bra.

Nitrometan
2011-06-20, 11:14
Inte anmärkningsvärt, men de är iaf inte usla som Ledin. Den som lyckas få en Ledinlåt att bli intressant, eller för den delen den låt Ledin gör som får honom att låta mindre usel kommer att göra just det jag efterlyste ovan; överraska.

Ah. Om man ser det så - så är överraskningspotentialen enorm för denna säsongen. Det kan ju vara bra! :thumbup:

Herr Oberst
2011-06-20, 11:38
Wiehe... Ska den karln verkligen få vara med i TV?
Han borde i fängslas på livstid för sina åsikter för tusan

Adama
2011-06-20, 11:44
Inte för att jag gillar Ledin, men han har dragit väldigt mycket folk genom tiderna i sverige så någonstans verkar det ju finnas folk som tycker han är bra.

Lena var jag och såg i hennes krogshow med Orup och den var mycket underhållande, sen hur hon är i sådant här sammanhang återstår att se.

Vem hade någonsin trott att September skulle äga förra säsongen och att hennes versioner snurrar fortfarande som hits?

Det jag visste om henne var att hon gjorde tuggummidanstechno som låter precis som pretty much som all annan liknande musik. Kunde lika gärna varit Pandora, La Bouche, eller typlik. Jag blev motbevisad.

Kanske finns något guldkorn även här.. även om det absolut inte ser ut så nu.

Timbuktu gissar jag på att han gör reggae av allt ;)

mini
2012-11-17, 21:20
2012 erkänner jag min kärlek till Darin.

bragd
2012-11-17, 23:16
2012 erkänner jag min kärlek till darin.

maja.

Ignatius72
2012-11-17, 23:21
2012 erkänner jag min kärlek till Darin.

+1
Han överraskar mycket positivt. Synd han har utseendet mot sig :naughty:
Miss Li också grym.

sudoo
2012-11-17, 23:50
Miss Li *cupid*

kberg
2012-11-18, 00:01
Jag är från Uddevalla och jag skäms..
Sylvia är ju inte det bästa vi fått fram direkt

Ignatius72
2012-11-18, 08:12
Jag är från Uddevalla och jag skäms..
Sylvia är ju inte det bästa vi fått fram direkt

Du får tänka på att hon är nästan 100 år gammal. Dessutom så har hon ju sålt fler skivor än alla de andra tillsammans.

bigtraps
2012-11-18, 09:10
Olle var grym