handdator

Visa fullständig version : Brukar du inta proteintillskott efter krogworkouts?


Hank
2010-11-06, 17:27
Brukar du inta proteintillskott för att undvika katabolism efter utekvällar med alkoholförtäring?

xOr
2010-11-06, 17:43
Brukar räcka med den flötiga kebabpizzan :)

Arf Pingvin
2010-11-06, 17:49
En burgare innan hemgång räcker väl för vem som helst.

Slartibartfast
2010-11-06, 17:51
Jag brukar oftast klämma en prottedrink när jag kommer hem från krogen. Äter sällan nåt annat, från att jag börjar dricka tills följande morgon.

Petoria
2010-11-06, 17:51
Brukar dricka mjölk innan jag går och lägger mig, antar att det räknas

Upptaget
2010-11-06, 17:51
Fyllemat vid 02.00, dock så ligger det en Pastabar precis jämte utestället vi går till, så det blir alltid en kycklingpasta istället för någon flötig kebab.. Vid ca 02.20 är jag hemma och då blir det en prottedrink :)

Så lär det därmed bli ikväll!

1911
2010-11-06, 18:05
Jag brukar dricka det ibland, men ibland spyr jag upp skiten igen (när jag är riktigt packad). Då känns det som man har slösat som in i helvete och då kryper sig ångesten på, då brukar man kunna hitta mig nästföljande morgon avdäckad under skrivbordet med en kökskniv liggandes på golvet.

Sheogorath
2010-11-06, 18:35
Dricker alltid 1-1.5 liter hemmagjord vätskeersättning (vatten + druvsocker, salt och bakpulver i vissa proportioner) på vägen hem (vanligen tåget från Köpenhamn). Väl hemma sveper jag 2 st Gainomax och dricker sen mer vätskeersättning under natten när/om jag går upp och pinkar. Fungerar skitbra mot baksmälla (Powerade, Bakis och Resorb kan slänga sig i väggen) och gör förmodligen mycket mot katabolismen. Jag festar när jag känner för det och det här gör att det känns mycket bättre fysiskt och psykiskt. :)

Edit: Gainomax istället för proteindryck då jag till skillnad från de flesta har NOLL aptit på alkohol. Jag får nästan tvinga i mig dem trots att de är så goda...

creperiet
2010-11-06, 18:51
Dricker alltid 1-1.5 liter hemmagjord vätskeersättning (vatten + druvsocker, salt och bakpulver i vissa proportioner) på vägen hem (vanligen tåget från Köpenhamn). Väl hemma sveper jag 2 st Gainomax och dricker sen mer vätskeersättning under natten när/om jag går upp och pinkar. Fungerar skitbra mot baksmälla (Powerade, Bakis och Resorb kan slänga sig i väggen) och gör förmodligen mycket mot katabolismen. Jag festar när jag känner för det och det här gör att det känns mycket bättre fysiskt och psykiskt. :)

Edit: Gainomax istället för proteindryck då jag till skillnad från de flesta har NOLL aptit på alkohol. Jag får nästan tvinga i mig dem trots att de är så goda...

Hur mycket eliminerar detta beteende baksmällan? 42? Nej, men seriöst, hur blir den praktiska skillnaden?

Sheogorath
2010-11-06, 18:52
Hur mycket eliminerar detta beteende baksmällan? 42? Nej, men seriöst, hur blir den praktiska skillnaden?

Enorm. Prova! :thumbup:

Sheogorath
2010-11-06, 18:55
Sheo's After Rave Remedy

Per liter vatten:

2 msk druvsocker
3 krm salt
3 krm bakpulver

hejhopp79
2010-11-06, 18:56
Nopes, är ofta för full för att bry mig om det. Jag skippar ofta också fyllemat för den sätter sig bara kring magen känns det som ;)

Däremot händer det att jag drar i mig magnesium/multi-vitamin/B-komplex när jag vet att jag druckit som fasen. Underlättar bakfyllan markant dagen efter imo

Eventuellt en resorb om jag inte orkar skruva upp piller-burkarna.

bygden
2010-11-06, 19:39
Haha, sista svaret ;)

OnT: Trycker alltid i mig min night pro, oavsett hur berusad jag är! Opitnojja is teh skit..

cero
2010-11-06, 20:17
Varför bakpulver?

L-Sami
2010-11-06, 20:56
När jag var som mest opti då kunde både kesella och shake slinka ner. Fetaste måltiden på något burgarhak brukar numera var standarden.

hultman
2010-11-06, 21:52
Hahaha. Ha. Fan heller.

Sheogorath
2010-11-06, 22:34
Varför bakpulver?

pH-buffert, har jag för mig.

champion
2010-11-06, 22:38
Ibland. Men ibland orkar jag inte äta så jag dricker cola och sen somnar *slap*

Morrris
2010-11-06, 23:26
Är jag påväg hem är jag i regel så gott som nykter. Ser till att få i mig ordentligt med vatten, gärna Resorb om jag har det liggande. Äta gör jag ute.

Kimball
2010-11-06, 23:39
Sheo's After Rave Remedy

Per liter vatten:

2 msk druvsocker
3 krm salt
3 krm bakpulver

Vad har bakpulver för funktion? Salt och socker brukar jag också köra, samt någon skvätt limejuice. Men bakpulver var något nytt för mig!

stevebc
2010-11-07, 00:10
Sheo's After Rave Remedy

Per liter vatten:

2 msk druvsocker
3 krm salt
3 krm bakpulverEn billig resorb med andra ord. Det är ju inte mycket mer än så i.

Bakpulvret i resorben gör att det löser sig snabbare har jag för mig. Så vet inte om det är nödvändigt om man gör det på ditt sätt.

bygden
2010-11-07, 03:46
Ok, har nu kört tryckt ner mig en massa jävla skit av massa jävla korkade anledningar. Säker öst i mig en drygt liter vatten, sedan även två klementiner då jag hört någonstans att det ska vara bra med lite vitaminer från frukt (???????) för att förhindra baksmällan. Sedan har jag även hört att salt ska vara bra för samma ändamål, så även en del salt har slinkit ner helt rent, och för att toppa detta har jag självklart druckit en proteindrink med lite kasseinprotein som alltid för att inte vara katabol på natten.

Stooopiid?

muddler
2010-11-07, 04:52
Jag körde gainer för några år sen faktiskt :D Nu är det sällan jag intar något alls förutom vatten med lite salt i efter en fylla, har jag nån fryspizza blir det väl det, eller nån macka på sin höjd.

I yngre dagar blev det alltid en burgarmeny på BK.

Tricce
2010-11-07, 04:56
Inte medvetet men burkar alltid steka på några fläskkotletter om jag har hemme :D Sen en dubbletreo till det!

Sheogorath
2010-11-07, 08:24
En billig resorb med andra ord. Det är ju inte mycket mer än så i.

Bakpulvret i resorben gör att det löser sig snabbare har jag för mig. Så vet inte om det är nödvändigt om man gör det på ditt sätt.

pH-buffert har jag för mig att det är, som sagt. Lösningen blir inte lika sur efter att den passerat magen/blodbanan och är därför mer lik cellvätskan = bättre upptag.