handdator

Visa fullständig version : Förbättra marklyft. Sträcker ben före rygg.


Rolv
2010-11-04, 23:02
Finns det några små tips som jag kan testa? Har en förmåga att göra klart benrörelesn först, och sen avsluta med en "liten good morning". Blir att man får lyfta mycket med korsryggen... Har misstänkt tidigare att jag lyfter på detta sättet, idag fick jag det bekräftat när en kolla hur det såg ut.
Funderar själv på om att försöka komma längre ner med baken i utgångsläget. :whipped:

limenka
2010-11-04, 23:05
Försök trycka igenom höften, som en juckrörelse vid doggy, när stången precis kommit över knäna. Och börja lite djupare om du tycker det hjälper!

Rolv
2010-11-04, 23:12
Försök trycka igenom höften, som en juckrörelse vid doggy, när stången precis kommit över knäna. Och börja lite djupare om du tycker det hjälper!

Förstår inte, är oskuld!!:Virro Stod och pröva utan stång i datorrummet nu. :) Kan funka. Tycker det känns som man kröker ryggen, men jag kan ha fel. Det ska helt klart testas.

Gabriel174
2010-11-04, 23:21
Tänk att du ska trycka ner dig själv i golvet - inte att du ska lyfta upp stången.

limenka
2010-11-04, 23:36
Tänk på att inte fälla ryggen utan att räta ut dig! Någon som kan formulera sig bättre får ta över här :D

JJOHANSSON
2010-11-04, 23:38
gör exakt samma grej här, blir raka marklyft istället.

krappen
2010-11-05, 00:33
Det jag tycker du ska göra är att värma upp riktigt ordenligt, gå ifrån stående till att sitta på huk med armarna över huvudet för att hålla balansen, "gunga" lite på lederna och sitt tills du får upp rörligheten. Kör sedan på lätta vikter eller bara med stången ett par set för att värma upp ordentligt, sen tror jag du kan fila mer på tekniken när du väl är varm.

Rolv
2010-11-05, 06:43
Tänk på att inte fälla ryggen utan att räta ut dig! Någon som kan formulera sig bättre får ta över här :D

Kanske bäst det. Jag vet ju trots allt inte hur du juckar!!:thumbup:

mikaelj
2010-11-05, 08:06
Vid maxtunga vikter verkar det enligt en artikel som var uppe här nyligen ("en liten skrift om marklyft" tror jag den hette) blir det automatiskt mer av ett rygglyft på högre vikter.

Grotesk
2010-11-05, 10:47
Kanske bäst det. Jag vet ju trots allt inte hur du juckar!!:thumbup:

Get a room.. :D

Rolv
2010-11-05, 12:17
Vid maxtunga vikter verkar det enligt en artikel som var uppe här nyligen ("en liten skrift om marklyft" tror jag den hette) blir det automatiskt mer av ett rygglyft på högre vikter.

Den känslan har jag med fått efter ha kollat på diverse filmer.