handdator

Visa fullständig version : Açaí-fruit


JakeShaft
2010-11-04, 21:08
Mina föräldrar har börjat äta ett tillskott som heter "Açaí-fruit". Kapslarna innehåller Açaí-frukt, kalcium, magnesium och kolsyra. Det påstås att de skall minska "sötsuget". Finns det några belägg för att specifikt Açaífrukter skulle minska "sötsuget"? Eller finns det något samband med ett ökat intag av antioxidanter skulle minska "sötsuget"?

Eddie Vedder
2010-11-04, 21:11
Acai är innegrejen just nu inom hälsokost. Svindyrt och med mycket lite stöd. Kanske finns där någon teori med hyfsad logik men självklart inte prisvärt. Gojibärens glansperiod var kort, nu är det Acai. :)

Tvärarg
2010-11-04, 22:00
En kompis till mig gick på det där efter han läst om det på sånna där "got ripped in 4 weeks" banners som flyger runt på internet, det skulle tydligen vara något mirakelmedel som spänner huden och vafan det nu gjorde x)

Ean
2010-11-06, 18:49
Vad är det för skillnad på gojibär och acai?

Lol, ja, den där "get ripped in 4 weeks" med acai är rätt rolig, speciellt när de visar alla killarna från filmen "300" med

Eddie Vedder
2010-11-06, 20:01
Vad är det för skillnad på gojibär och acai?

Vad menar du? Vad är skillnaden mellan päron och jordgubba?:) Olika frukter och bör som den ena innehåller mer av vissa saker och den andra mer av annat.

Ean
2010-11-06, 20:07
Oki, jag tänkte det men blev lite förbryllad när det började snackas att goji var det gamla, acai det nya :)

mikaelj
2010-11-06, 20:10
Ähh, ät blåbär istället...

J.V
2010-11-06, 20:41
En hel del off topic, men Eddie, du som hade fått en drös med Celsius, fick du någon med raspberry/acai-smaken? God?

Eddie Vedder
2010-11-06, 20:43
En hel del off topic, men Eddie, du som hade fått en drös med Celsius, fick du någon med raspberry/acai-smaken? God?

Fick alla smaker, minns att alla kolsyrade var goda i alla fall. Men gillade inte de andra. Om den är kolsyrad är svaret ja alltså, annars nej. Jag minns inte. :)

J.V
2010-11-06, 20:45
Fick alla smaker, minns att alla kolsyrade var goda i alla fall. Men gillade inte de andra. Om den är kolsyrad är svaret ja alltså, annars nej. Jag minns inte.Den är utan. ;)

Tycker de är helt perfekta för mig som sopar i mig en hel del energidrycker under jobbet. Lika dyra som Monster/Red Bull/whatevs, men mycket mer koffein. Riktigt goda dessutom.

Eddie Vedder
2010-11-06, 20:48
Den är utan. ;)

Då var det den jag ogillade mest. Smakade som alldeles för svag FUN Light typ.

Fru_Flisa
2010-11-06, 20:53
Jag gjorde en klantbeställning på acai-pulver. Trodde det var en stor bunke jag skulle få för vad det nu var jag betalade (250?) men det var bara ca en 20/1 av de.
Har inte öppnat och vet inte vad jag ska göra av den. Antoixidanter får jag i mig så det räcker av annat resonerar jag.