handdator

Visa fullständig version : Acne från träning ?


ToughLove
2010-11-04, 16:06
Märker att efter varje träning får jag massa små finnar på axlar och över delen va ryggen och efter varje träning kommer de bara fler och fler ? kan det ha något med de och göra ? för innan jag började träningen hadde jag knappt några alls är 19, kör iof med EAA tillskott, kanske kan vara de som spökar

pialia
2010-11-04, 16:09
kör iof med EAA tillskott, kanske kan vara de som spökar

Började du få fler finnar samtidigt som du började med tillskottet? Har du fått fler finnar i samband med högre dos EAA?

Det sker väl också hormonförändringar i samband med träning som skulle kunna bidra till finnar om jag inte är helt ute och cyklar, nån expert får gärna rätta mig :smash:

ToughLove
2010-11-04, 17:04
Började du få fler finnar samtidigt som du började med tillskottet? Har du fått fler finnar i samband med högre dos EAA?

Det sker väl också hormonförändringar i samband med träning som skulle kunna bidra till finnar om jag inte är helt ute och cyklar, nån expert får gärna rätta mig :smash:

jag tycker jag fått lite fler nu efter jag börjat köra på EAA't men vart ändå mer innan de just efter jag börjat träna och de kliar smått på axlarna med efter träning, och finnarna ser riktigt färska ut då, konstatera att det bara är små finnar asså inga står utan små jobbiga jävlar

RS.
2010-11-04, 18:43
Jag upplever samma sak, utan EAA. Min egen teori är också att hormonnivåerna påverkas av träningen. Kan säkert också påverkas av att man har svettiga träningskläder på sig.

MilkmaN
2010-11-04, 18:50
När jag tränar hårt, och framförallt när träningen går bra, när resultaten skjuter i höjden, upplever jag nästan alltid att jag får finnar. Har aldrig några annars, så det blir ganska så obvious när man vaknar med 2st i ansiktet efter personbästat i bänk.

rogerQ
2010-11-04, 19:40
Jag tror mest på teorin om svettiga träningskläder.

Rusk
2010-11-04, 19:58
Har också fått massa finnar på övre rygg sedans jag började träna och sköta kosten. Får ibland också en del i ansiktet, dom är dock inte så stora mot dom som sitter djupt i ryggen>_<

nerja
2010-12-19, 20:56
Jag upplever samma sak.. finns det något man kan testa för att göra något åt det? Hört om Basitron och sånt, funkar det för ryggen?? Vill inte ha kvar de här längre!

frong
2010-12-19, 21:13
Samma här, aldrig haft några finnar på ryggen/axlarna innan, inte så mycket i ansiktet.. får dock det när jag tränar, på sommarn när jag inte tränade försvann allt...

Pjotor
2010-12-19, 22:05
dom är dock inte så stora mot dom som sitter djupt i ryggen>_<

Gör som jag: skaffa en förstående fru som gillar att klämma bort dem...

Långsmal
2010-12-19, 22:17
Eftersom testosteronvärdena höjs vid träning så ökar acneproduktionen efter vad jag har läst. På mig är det också så. Verkar som jag bara får välja mellan muskler och acne eller att avstå båda.

davvvan
2010-12-20, 00:41
De försvinner på sommaren av solen. Har man gymfinnar så vet man att man gör nånting rätt iaf.