handdator

Visa fullständig version : Köpa 2 ljudpaket till dator, help


Onigiri
2010-11-04, 10:21
Skulle bara kort och konkret vilja ha lite tips på vad jag kan köpa för ljud till min laptop. Det ena är för ett litet rum med bara en laptop, så det räcker med ett simpelt 2.1 men det finns en uppsjö av ljud och jag har handlat en del förr så jag är inte helt lost, skulle ändå vilja höra era förslag/erfarenheter av olika ljud. Hittade "Razer mako"-nånting och ett trådlöst paket som brorsan har, som verkade intressant.

I det andra rummet, vardagsrummet "filmrummet" krävs 5.1 som går att montera på väggen, det behöver inte nödvändigtvis vara ett värstingpaket med världens bas, det viktiga är att det är prisvärt och lämpar sig för film främst (det finns bra ljud för tusen, det finns bra ljud för fem tusen osv)

Nej inte Z5500 paketet.

Åsikter tack!

hahavaffan
2010-11-04, 10:43
KEF gör 5.1-paket i de flesta prisklasserna. Du kan ju leta på Prisjakt.nu efter paket i din prisklass, och läsa vad folk tycker om dom, och vad pro-recensenter tycker. Prisjakt is the shit!

JJOHANSSON
2010-11-04, 16:49
Logitech x-530 till filmrummet, budgetljud som funkar fint till film.

Snobbe
2010-11-04, 18:14
Ska du köra ljud från laptopen på 5.1 systemet? Isf ska du även kolla på ett nytt ljudkort, de integrerade korten i laptopsen och stationära är idag värdelösa.

tsp
2010-11-04, 18:55
Logitech x-530 till filmrummet, budgetljud som funkar fint till film.

Jag har det. Tycker det är utmärkt att ha när man kollar film. Visst, inte världens fräsigaste ljud men för det priset är det grymt imo.