handdator

Visa fullständig version : Viktminskningsjournal....eller?


kahlua
2010-11-03, 09:35
Hej hopp. Ny medlem som hängt på kolo och bara läst ett tag. Tänkte ta tag i någon form av diet/deff för att ha något att roa mig med nu i vinter. Styrketränar i dagsläget någorlunda regelbundet och går på diverse pass på F&S när jag hinner med. Tränade tidigare kampsport men var tvungen att sluta pga ryggproblem.

De obligatoriska förnedrande före-bilderna och statsen då...
Det här är alltså dagsformen, eller var dagsformen i måndags efter en hård helg med halloweenfirande och födelsedagskalas. Ser framförallt lår/rumpa samt överarmar som mina problemområden.

1 nov: 66,7 kg på 168 cm (idag 3 nov 65,9).

Mått
Midja: 69 cm
Rumpa: 100 cm
Lår: 59 cm
Överarm: 31 cm

Målvikt då? 60 känns ju som en bra siffra att börja med. Jag börjar där så får vi om/hur jag tar det vidare sen.

Wish me luck..:thumbup:

kahlua
2010-11-03, 19:19
Så dagens träning då..

Prommis till och från gymmet (ca 5 km totalt).

Styrketräning:
Hantelrodd 3 set
Assisted chins 3 set
Kabelrodd 4 set
Latsdrag 3 set
Rygglyft 3 set
Skivstångscurl 3 set

Spinning 55 (45) min


Näringsintag:

Frukost: kvarg+funlight
Före och efter gym: EAA
Efter spinning: vassle
Lunch: keso, broccoli, haricots verts
Middag: quorn, keso, div grönsaker
Och till kvällsmat blir det kvarg igen.. :eating:

Over and out...

kahlua
2010-11-04, 12:19
Torsdag...ledig dag så det blev morgonträning på gymmet, härligt att slippa trängas bland vikterna!

Ben + lite mage:
Knäböj i smith 2+4 set
Enbensknäböj 3 set
Raka mark 3 set
Benspark 4 set
Enbenshöftlyft 3 set
Vadpress i smith 4 set
Crunches 3 set
Hängande benlyft 3 set

Kändes i benen att jag spinnade igår så vissa övningar kändes lite tyngre än vanligt, men annars kändes allt toppen! Nu till skolböckerna...

kahlua
2010-11-04, 20:52
Dagens kost då, nästan likadan som gårdagens..

Frukost: kvarg+funlight
Före och efter gym: EAA
Lunch: keso, avokado, grönsaker
Mellis: kvarg+cankao
Middag: quorn, keso, div grönsaker
Planerad kvällsmat: kvarg+hallon

Satans jävla kvällssötsug...dricker hinkvis med te och knaprar minttabletter i ett desperat försök att lindra det något.. ARGH!

Benjila
2010-11-04, 21:51
Åh! Vad skådar mitt öga, den här journalen ska följas! Kul att du tar tag i dig själv :)
Satans jävla kvällssötsug...dricker hinkvis med te och knaprar minttabletter i ett desperat försök att lindra det något.. ARGH!
Haha, brukar själv dricka te för att försöka bli av med det. Pepparmints te, sötningsmedel och lite lätt mjölk är bra gött!

kahlua
2010-11-05, 11:11
Kul med en kommentar! Har du gått ner 37 kg?? Imponerande! Jag brukar ha lite svårt att hålla motivationen uppe så får väl va glad om jag lyckas med 3,7kg ;)


Hade ännu en ledig dag från plugget idag så det blev förmiddagsträning igen, skönt!

Bröst/axlar/triceps:
Liggande hantelpress 4 set
Militärpress 4 set
Assisted dips 4 set
Bröstpress 4 set
Hantellyft åt sidan 3 set
Pushdown 3 set
Drag till hakan 3 set

Löpband: 1,5 km - 10 min. Åkte på hälseneinflammation i somras så försöker nu börja lite lätt med löpningen igen, kortare sträckor max en gång i veckan. Inga känningar än så länge.

Vägde för övrigt 64,2 kg imorse vilket är 2,5 kg mindre än för 5 dagar sen...självklart mest vätska och dylikt men kanske även ett par hekto döfett med.. *håller tummarna*

Benjila
2010-11-05, 11:31
Japp, tänkte ta tag och börja med journalen och träningen/kosten nu på måndag igen för att komma ner till -40kg snarast ;)
Men det ser bra ut! Du är snart nere på 60kg utan prob! Ser ut som du är vegetarian, eller bara föredrar quorn. Hade aldrig hört talas om det förens jag såg det i ditt matschema. Påminner smaken om kött?

kahlua
2010-11-05, 16:48
Så 3 kg till alltså, borde ju va en baggis för dig om du redan klarat av 37!

Ja det stämmer att jag är vegetarian, jag har varit det i 8 år så minns nog inte riktigt hur kött smakar, men det brukar sägas att quorn smakar lite som kyckling. Det är ju rätt dyrt så jag har inte råd att basera mitt proteinintag på det, men det känns lite roligare att ha det till i alla fall nån måltid ibland för att få lite variation till all keso och kvarg.

kahlua
2010-11-06, 14:28
Gårdagens kost (börjar kännas lite tjatigt då jag äter i princip samma saker varje dag för tillfället.. *s*):

Före/efter träning: EAA
Brunch: keso, grönsaker
Mellis 1: vassle
Mellis 2: kvarg
Middag: keso, kokt ägg, grönsaker
Kvällsmat: kvarg + cankao *omnomnom*
Kvällsmat 2: lite keso

Igår var för övrigt första kvällen hittills då jag var hungrig när jag gick och la mig, därav det andra kvällsmålet med lite keso.


Dagens träning då:

Gym: rygg + lite biceps
Assisted chins/pullups 4/3 set
Hantelrodd 4 set
Kabelrodd 4 set
Rygglyft 3 set
Skivstångscurl 3 set

Spinning 55 (45) min. Grymt trött i kroppen, var nära att lämna salen innan passet ens hade börjat, och sen satt jag första kvarten av passet och funderade på när det skulle komma ett lämpligt tillfälle att fly...men efter de första tunga 15 min kom jag in i cyklingen och den sista halvtimmet flöt på riktigt bra. Cyklingen hem från gymmet gick nog däremot rekordlångsamt, var nere på växlar jag nog aldrig ens tidigare använt.

Dags för en vilodag imorgon kanske? Hade egentligen tänkt vila på måndag, hade föredragit att köra ett benpass imorrn när det är hyffsat lugnt på gymmet framför att göra det i måndagsrusningen, men är jag lika slut i kroppen som jag är just nu så kommer det inte gå i vilket fall. Men vi får se hur jag känner mig imorrn!

Benjila
2010-11-06, 18:42
Måste ta och testa det, låter intressant och cankao med!

Haha vad kul du beskriv ditt spinning pass ;) Bra att du inte gav upp :thumbup: Brukar själv tycka att dem första 1-20min är galet tröga på mina konditionspass och efter det släpper det.

kahlua
2010-11-07, 09:49
Benjila - Mjo lite tungt är det väl för det mesta i början men igår var det extremt :)


Blir vilodag idag i alla fall, fortfarande tung i kroppen och rör mig som i ultrarapid.. Började dagen med att ta ett varmt bad och har nu sjunkit ner framför datorn med morgonkaffet, härligt!

Gårdagens kost: En massa kvarg, keso, quorn, avokado, grönsaker, havregrynsgröt. Inget lördagsgodis, ingen skräpmat, ingen alkohol.. *ger mig själv en klapp på axeln*

Imorgon blir det 1-veckas invägning! Spännade!

kahlua
2010-11-07, 18:13
OMG...har en major deppkväll efter en dag som inte riktigt blev som den var tänkt att bli.. Känns rätt nära till hands att springa ner till mataffären och köpa...ja vad skulle jag köpa? Lösgodis? Glass? Chips? Alltihop? Kvarg är bra på många sätt men det är fan ingen vidare tröstmat.. Det är dagar som dessa det gäller att ha självdisciplin antar jag. :(

kahlua
2010-11-08, 15:21
Vägde in på 63,4 kg imorse så...

Resultat vecka 1:

-3,3 kg :thumbup:

Självklart en massa vätska och sånt men med tanke på att jag faktiskt lyckades sköta kosten utan anmärkningar en hel vecka borde det vara en viss del fett med. Blir spännande och se vad jag landar på om jag lyckas sköta mig de kommande veckorna med. Siktar mot 0,5-1 kg/vecka.

Gårdagens kost: kvarg, keso, grönsaker, frukt...och inget godis eller skräpmat trots att sinnesstämningen inte var på topp igårkväll.. *nöjd*

kahlua
2010-11-08, 22:07
Dagens träning:

Promenad till gymmet - 2,5 km. Burr vad kallt, blev bussen hem sen efter träningen.

Core - 45 min - kändes sådär i ryggen.

Styrketräning:
Liggande hantelpress 3 set
Militärpress 3 set
Assisted dips 3 set

Svängde förbi Lidl på hemvägen men de hade slut på kvarg...katastrof! *cry*

Benjila
2010-11-08, 22:46
Wow bra gjort!!! :D

Det där med kvargen, går det inte att fråga om dem kan köpa in? Jag frågade om dem inte kunde köpa in Lätt Kesella i lilla affären här jag bor. Nu har dem bara det istället för Kesella 10% :)

kahlua
2010-11-09, 11:16
Benjila - Lidl brukar ju ha kvarg, den var nog bara tillfälligt slut igår. Tror min närbutik har Arlas lättkesella men den ligger ju tyvärr på dubbla priset så brukar aldrig köpa den där.


Verkar som att min smekmånad med vågen är över för den visade på +0,4 kg imorse trots att jag inte åt några konstigheter igår. Men men, ingen panik så länge det inte fortsätter åt det hållet..

Sitter och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan dra till gymmet en sväng, gött! :bpump:

kahlua
2010-11-09, 15:01
Dagen träning:

Ben!
Knäböj i smith 2+4 set
Enbensknäböj 3 set
Raka marklyft 3 set
Benspark 4 set
Hip extension 3 set
Vadpress i smith 4 set
Enbenshöftlyft 3 set

Dumma dumma dumma rygg.. Läkartid imorrn..

Benjila
2010-11-10, 20:05
Haha oj, läste fel :D

Hur står det till med ryggen?

kahlua
2010-11-11, 19:34
Benjila - gjorde illa ryggen för 3 månader sen, blev bättre ett tag men nu har det blivit sämre igen så imorrn ska jag på röntgen, vi får se om det visar något!


Jag och vågen är inte riktigt vänner just nu. Får nog vara glad om jag ligger på +/-0 i slutet av den här veckan för än så länge har jag bara gått upp i vikt sen i måndags. Inte ätit något speciellt egentligen, men stressat och sovit dåligt så det kan kanske ha med det att göra.

Idag åt jag iofs skräpmat för första gången sen dietstarten, lunchade på Taco Bar men var duktig och lämnade liiite på tallriken :D
Eftermiddagens träningspass gick riktigt bra, hade mer energi än jag haft senaste veckorna så kroppen var nog glad över att ha fått lite extra kolhydrater och fett på lunchen..

Så dagens träning:

Styrketräning - rygg/lite biceps

Assisted chins 4 set
Assisted pull-ups 3 set
Hantelrodd 4 set
Kabelrodd 3 set
Rygglyft 4 set
Skivstångscurls 3 set

Spinning 55(45) min. Toppenpass!!!

Benjila
2010-11-11, 21:10
Fy vad jobbigt! Så fort jag har en liten skada försvinner all min motivation för att träna i princip, blir så trist. Hoppas det löser sig fort. Jag antar att du inte klarar av att göra marklyft med den ryggen då. För det är annars en superb övning för ryggen.

Jag är själv galet kass när det gäller att hålla mig borta från vågen. Men jag tycker att du ska försöka att inte ställa dig på den allt för ofta. Du vet ju att du äter rätt och tränar aktivt. Du kan alltså inte gå upp i fett. Och det är helt okej att unna sig med annan mat ibland :D

kahlua
2010-11-13, 08:46
Benjila - Nej riktigt segt att vara skadad.. Lättare marklyft skulle kanske funka men jag vågar nog inte riktigt chansa, benpress är helt kört också men knäböj funkar rätt bra som tur är.

Jag VET ju att det inte handlar om fettvikt varken om jag pendlar upp eller ner ett halvt kilo från dag till dag så det är nog ingen fara. Gillar att väga mig varje dag för att få lite översikt över vad som händer, ska nog fixa ihop ett litet fint viktdiagram sen tror jag :)


Gårdagens träning (fredag):

Styrketräning bröst+axlar+triceps+mage

Liggande hantelpress 4 set
Bröstpress 3 set
Militärpress 4 set
Hantellyft åt sidan 3 set
Drag till hakan 3 set
Assisted dips 4 set
Pushdown 3 set
Hängande benlyft 3 set


Gårdagens mat:

En massa kvarg (som vanligt)
Ostfralla till lunch
Och på kvällen blev det ½ pizza, ½ flaska vin, 2 mojitos, chips.

Underbar kväll och helt klart värt varenda kalori.

kahlua
2010-11-14, 13:28
Gårdagen:

Vilodag. Var på besök hos familjen så träning hanns inte med.

Frukost: kvarg
Lunch: soppa (potatis, purjolök och en massa creme fraiche), bröd m färskost
Midag: thai (grönsakswok och lite ris)

Var duktig och tackade nej till prinsesstårta och ballerinakakor, satt med min kopp kaffe och tittade på när de andra svullade i sig allt. Visst såg det gott ut men så svårt var det ändå inte att hålla sig ifrån det. Framsteg! :thumbup:




Dagens träning:


Styrketräning - ben:

Enbensknäböj 4 set
Raka mark 4 set
Kliv upp på bänk 3 set
Benspark 4 set
Hip-extension 2 set (kändes i ryggen, fan)
Vadpress i smith 4 set


Löpband - 2,5 km i långsamt tempo. Vaderna/hälsenorna krampade lite efteråt men får hoppas att hälseneinflammationen inte är på väg tillbaka!

kahlua
2010-11-15, 13:48
Jaha, då var andra veckan avklarad. Vägde in på 64,0 kg imorse så..

Resultat vecka 2:

Vecka 2: +0,6 kg *gah!*
Totalt: -2,7 kg

Grymt svajig vecka! Vikten har gått upp och ner och upp igen, och jag har inte riktigt kunnat se något mönster i det genom att titta på vad jag ätit. Jag får väl se vad som händer den här veckan, och fortsätter det såhär får jag väl kanske börja räkna kalorier varje dag.. *suck*

http://i1030.photobucket.com/albums/y366/morrr/101115.png


Tog mina mått idag igen och där har det i alla fall hänt lite sen för två veckor sedan! Märkte dock att det skiljer 1 cm mellan mina lår och jag minns inte vilket av dem jag mätte första veckan, men från och med nu kommer jag mäta både lår och arm på höger sida!

Mått vecka 2
Midja: 68 cm (-1 cm)
Rumpa: 98,5 cm (-1,5 cm)
Lår: 59 cm (+/-0)
Överarm: 30 cm (-1 cm)

kahlua
2010-11-16, 15:15
Ingen träning igår. Hinner nog inte träna idag. Trött och stressad. En vanlig dag som denna hade godisskålen varit min räddning men nu vet jag inte riktigt vad jag ska till. Känns tungt och trist just nu, tålamod är inte min starka sida märker jag. Har gett upp många ggr förr men vill inte att det ska sluta så igen. Var kan man köpa lite motivation?

kahlua
2010-11-17, 22:53
Segt som fan igår. Toppendag idag. Träningen har funkat, maten har funkat, humöret har varit på topp. Fler dagar som denna - ja tack!

Dagens träning

Styrka - rygg
Ass chins 4 set
Hantelrodd 3 set
Kabelrodd 4 set
Ass pull-ups 3 set
Rygglyft 4 set
Skivstångscurl 3 set

Spinning 55 (45) min.

kahlua
2010-11-18, 20:09
Planerade ett pass cirkelfys idag och lite bröst och axlar på gymmet, men fick efter en dag med huvudvärk och halsont som inte gick över inse att jag är sjuk och stanna hemma. Piss. Sjukt godissugen med. Hoppas jag somnar tidigt ikväll.

chrilledude
2010-11-18, 20:25
Tycker din kropp ser sjukt bra ut på första sidan! Tycker du bör stanna på din vikt. ;)

kahlua
2010-11-19, 12:01
chrilledude - Tack du, är ju skönt att höra att det inte är helt kört för mig om jag misslyckas med dieten då ;)



Fortfarande sjuk så det blir ingen träning idag heller. Har ju lite ångest nu över att jag inte tränade måndag-tisdag, detta lär ju bli den sämsta träningsveckan på länge. Dock verkar vågen vara lite på min sida igen i alla fall för senaste dagarna har den stått på minus nästan varje morgon (peppar peppar).. :thumbup:

Benjila
2010-11-19, 13:31
Håller med chrille men det viktigaste är att du är nöjd:D

Krya på dig och hoppas du blir frisk över helgen och kan ta nya tag nästa vecka :thumbup:

kahlua
2010-11-20, 20:54
Benjila - Tack! Men visst är det så att man måste va nöjd själv. Är ju lite opraktiskt med för mycket hull när man tränar också, behöver typ sport-BH runt rumpan för att det inte ska skaka okontrollerat när jag springer..


Fyyy vad tråkigt att vara sjuk. Börjar klättra på väggarna snart. Det är ju inte lättare att hålla sig från att småäta när man går hemma hela dagarna heller. Det enda positiva med denna husarrest är att jag fått en del skolarbete gjort. Men jag vill träääna!! *grrrr*

kahlua
2010-11-22, 10:27
Jaha, måndag så då var det dags igen.. :thumbup:

Resultat:

Vecka 1: -3,3 kg
Vecka 2: +0,6 kg
Vecka 3: -1,6 kg
Totalt: -4,3 kg

Vikt: 62,4 kg

Vågen chockade mig verkligen imorse. Åt söndagsmiddag hos morsan igår så jag hade verkligen inte förväntat mig en så låg siffra. Sov ganska många timmar i natt så kroppen hade kanske tid att göra sig av med mycket vätska innan invägningen? Ja jag vet inte...

http://i1030.photobucket.com/albums/y366/morrr/101122.png


Mått vecka 3:
Midja: 67,5 cm (-1,5 cm)
Rumpa: 97,5 cm (-2,5 cm)
Lår: 58 cm (-1)
Överarm: 29,5 cm (-1,5 cm)

kahlua
2010-11-22, 12:33
Vad sägs om denna lilla före/efter-bild? Kolla in magen!! :thumbup:

kahlua
2010-11-22, 22:00
Dagens träning:

30 min på gymmet.
Minns inte antal set för tillfället men det blev bröstpress, militärpress, dips, hantellyft åt sidan och greppträning.

Och sedan 55 min core.

Kände mig inte 100% frisk men på god väg i alla fall!

Benjila
2010-11-22, 23:17
omg nice! Riktigt bra jobbat! Kul att se. :)

kahlua
2010-11-24, 16:21
Hade en sjukt dålig dag igår och åt allt jag kom över och lite till. Vägde in på stadiga 64 kg imorse, lagom rund om magen. Det positiva med det hela är att jag inte har någon ångest över det idag. En skitdag är ingenting i det stora hela, hade trots allt skött kosten i 3 veckor innan det och det är ju inte fy skam. Back on track idag, ont i magen bara (inte konstigt efter den chock den måste fått igår) så det blir nog ingen träning ikväll.