handdator

Visa fullständig version : Hur går "discoträning" till?


Assazel
2003-11-03, 13:47
jmf med annan träning? (kanske hardcore)?

Langster
2003-11-03, 13:50
Musiken och de tighta byxorna är det viktigaste.

Och vi har haft för många trådar med folk som frågar hur discoträning går till... Ni vet själva hur ni tränar ju.

Assazel
2003-11-03, 13:55
Originally posted by Langster
Musiken och de tighta byxorna är det viktigaste.

Och vi har haft för många trådar med folk som frågar hur discoträning går till... Ni vet själva hur ni tränar ju.

jag vill veta andras syn eftersom de har tydligen ett speciellt träningssätt, själv trodde jag det va en mental inställning och mål.

sökning på disco gav tre poster i träningsjournal och bilder.. inget intressant ang frågan...

Fartman
2003-11-03, 14:12
vi vet alla vilka dom är, killarna med tighta spännlinnen och fixad frilla.. tränar nästan uteslutande "snyggmuskler" såsom biceps, bröst och mage

sen visst, den mentala inställningen är väldigt mycket för att vara äkta disco

Assazel
2003-11-03, 14:20
Originally posted by Fartman
vi vet alla vilka dom är, killarna med tighta spännlinnen och fixad frilla.. tränar nästan uteslutande "snyggmuskler" såsom biceps, bröst och mage

sen visst, den mentala inställningen är väldigt mycket för att vara äkta disco

så nu vet vi hur der ser ut... men hur TRÄNAR de?

många reps, bara en muskel alltid?

Fartman
2003-11-03, 14:23
Originally posted by Assazel


så nu vet vi hur der ser ut... men hur TRÄNAR de?

många reps, bara en muskel alltid?

det är olika, men grundregeln är iaf att dom tränar fel... ett vanligt exempel är tex svingande av vikter i bicepscurlen..

Langster
2003-11-03, 14:25
Originally posted by Fartman


det är olika, men grundregeln är iaf att dom tränar fel... ett vanligt exempel är tex svingande av vikter i bicepscurlen.. Jag tycker det är minst lika disco att köra superstrikt.

Assazel
2003-11-03, 14:28
Originally posted by Langster
Jag tycker det är minst lika disco att köra superstrikt.

precis... så eg är disco ett begrepp som omfattar en viss stil och beteende?

och INTE exakt hur man går till väga i varje övning?

Langster
2003-11-03, 14:35
Har ju mer att göra med VILKA övningar man kör än hur man kör dem. Discobyggare föredrar övningar för överkropp, och tränar helst de muskler som han själv ser i spegeln. Enda basövningen som tränas är bänkpress, annars föredras isolationsövningar.

En discobyggare är kortfattat en sån som tränar för att se lite vältränad ut på DISCOT. En som tränar för att tjejerna ska se honom. Termen disco har alltså inget med träningsättet att göra utan för målen med träningen. De flesta av oss gick faktiskt genom denna fas i början av vår träning, även om de flesta har glömt eller förträngt det nu.

Assazel
2003-11-03, 14:51
Originally posted by Langster
Har ju mer att göra med VILKA övningar man kör än hur man kör dem. Discobyggare föredrar övningar för överkropp, och tränar helst de muskler som han själv ser i spegeln. Enda basövningen som tränas är bänkpress, annars föredras isolationsövningar.

En discobyggare är kortfattat en sån som tränar för att se lite vältränad ut på DISCOT. En som tränar för att tjejerna ska se honom. Termen disco har alltså inget med träningsättet att göra utan för målen med träningen. De flesta av oss gick faktiskt genom denna fas i början av vår träning, även om de flesta har glömt eller förträngt det nu.

ja men jag tycker inte det är logiskt. Varför skulle musklerna se bättre ut i spegeln för att du kör isolationsövningar och bara BP som basövning? Jag trodde tvärtom att musklerna kommer fram om man tränar ordentligt, gärna med mycket basövningar såsom knäböj etc...

Langster
2003-11-03, 14:58
Vem har sagt att discobyggare är logiska???

Skillnaden mellan disco och hardcore är just att hardcorebyggare lägger ner väldigt mycket av sin tid på träningen och kosten och på att skaffa sig kunskap om hur han ska få musklerna att växa optimalt! Det är ju när man lämnar discofasen och börjar intressera sig för träning på riktigt som det börjar hända saker. Det är oxå då man går från att träna för att andra ska se en till att träna för själva tränandets skull.

Assazel
2003-11-03, 15:01
Originally posted by Langster
Vem har sagt att discobyggare är logiska???

Skillnaden mellan disco och hardcore är just att hardcorebyggare lägger ner väldigt mycket av sin tid på träningen och kosten och på att skaffa sig kunskap om hur han ska få musklerna att växa optimalt! Det är ju när man lämnar discofasen och börjar intressera sig för träning på riktigt som det börjar hända saker. Det är oxå då man går från att träna för att andra ska se en till att träna för själva tränandets skull.

ok då menar du att om man nu låt säga vill bli en discobyggare då borde man ändå träna som en hardcorebyggare, right?

Langster
2003-11-03, 15:05
NEJ!!! Om du vill vara en discobyggare får du absolut inte träna som en hardcorebyggare!
Du kan endast vara discobyggare så länge du inte tränar ben, inte kör mark osv.

Alltså allvarligt talat... Discobyggare är inte en titel man ger sig själv, den måste förtjänas, och det är utomstående människor som avgör om du platsar! Och tränar du som en hardcorebyggare kommer det att se ut som om du är en sådan, ingen kommer att tro att du är discobyggare.

Arne Persson
2003-11-03, 15:10
Enkelt: fjollmusik, fjollövningar i maskiner och kabelövingar samt sist men inte minst fjollvikter.

King Grub
2003-11-03, 15:15
Ett ord alltså: fjolleri.

jwzrd
2003-11-03, 15:18
Viktigaste för att vara discofjolla är nog att man mest tränar och snackar om armträning. Efter det kommer bröstträning, lite axlar och sist kanske rygg. Ben är det inte tal om, benen finns och är stora sen fotboll eller nånting annat. Eller så har dom ont i knäna.

En annan viktig aspekt av att vara en sann discotränare är den totala besattheten av kosttillskott i alla dess former. Det ska ätas 47mg av det ena varje timme och 250mg av det andra. Det ska bridgas och preworkoutas och postworkoutas med allehanda hobbykemiburkar. Ofta ses discotränarare under gymmet endast i perioder av 8-12 veckor svullna nyllen.

Langster
2003-11-03, 15:21
Originally posted by jwzrd
benen finns och är stora sen fotboll eller nånting annat. Eller så har dom ont i knäna. Haha, glömde det... Verkar som om många fotbollspelare övergår till disco.

Fridolf
2003-11-03, 15:33
discotränarens vet inte vad ben ä finns de muskler under överkroppen undrar discofjanten? han vet inte heller va knäböj ä för nån övning o varför skulle han veta det nån person han känner troligen en annan discofjant har sagt att man kan dö av knäböj.
han kör nästan bara en övning å de ä bänkpress ja varför ska man träna nå annat undrar discofjanten de enda folk vill ha reda på ä ju va man tar i bänk tänker discofjanten.
när discofkanten går till gymmet tränar han väldigt lite han står mest o pratar o kör ett sett då o då (oftast maxning i bänken).
discofjanten äter heler inget han lever mest på kakor undefär ett paket i veckan.
jo de glömde ja nästan ibland så brukar discofjanten se hur mycket han tar i bicepscurl självklart för att impa på brudarna curlen går till så att han lägger stången på marken o sen gör han liksom ett marklyft o slänger upp stången sen går han stålt därifrån o säger att han körde på 30 biceps..

Glenner_84
2003-11-03, 15:39
En kille hade rosa cykelbyxor och riktiga spaghetti ben :laugh:
Körde 5kilo i bröstpress, sen var han helt jävla slut....:laugh:

Fartman
2003-11-03, 17:15
Originally posted by Langster
Jag tycker det är minst lika disco att köra superstrikt.

sant, att köra superstrikt och hundra reps är ju en klassiker
"jag vill få långa och snygga muskler, sånna som tjejerna gillar"
:D

dimmer
2003-11-03, 17:28
Originally posted by Fartman


sant, att köra superstrikt och hundra reps är ju en klassiker
"jag vill få långa och snygga muskler, sånna som tjejerna gillar"
:D

moahahahah

va tvungen sorry :em:

shirunai
2003-11-03, 17:41
Glenner: behöver itne vara disco för det, han kanske gör sitt bästa.
Mina fördomar mot discobyggare är att de inte kör basövningar utom bänken. De gillar isoleringsövningar, biceps, bröst och lite axlar. Rygg och ben är uteslutet, oftast för benen blir ofta för stora och de har de sen tidigare.
De pratar ofta mellan seten, och tittar snett på de som kör tungt, vissa disco kör dock knäböj ibland men går bara ned till en kvarts rep.

hmmm ja vad mer, jo de pratar även under seten och pratar om vad de ska göra till helgen. Man ser dem alltid köra samma muskelgrupp.
De som tagit steget längre har handskar och pratar om att dessa kabelövningar tar mer på insidan av bröst, och att de kör situps för att bränna bort fettet på magen. De har lagt ned massor av pengar på kläder.

Assazel
2003-11-03, 17:57
Originally posted by shirunai
Glenner: behöver itne vara disco för det, han kanske gör sitt bästa.
Mina fördomar mot discobyggare är att de inte kör basövningar utom bänken. De gillar isoleringsövningar, biceps, bröst och lite axlar. Rygg och ben är uteslutet, oftast för benen blir ofta för stora och de har de sen tidigare.
De pratar ofta mellan seten, och tittar snett på de som kör tungt, vissa disco kör dock knäböj ibland men går bara ned till en kvarts rep.

hmmm ja vad mer, jo de pratar även under seten och pratar om vad de ska göra till helgen. Man ser dem alltid köra samma muskelgrupp.
De som tagit steget längre har handskar och pratar om att dessa kabelövningar tar mer på insidan av bröst, och att de kör situps för att bränna bort fettet på magen. De har lagt ned massor av pengar på kläder.

ja vad skall man säga, det finna alla typer av människor. ;)

nunchaku
2003-11-03, 17:57
"vill inte bli för stor" « yeah...as if!!!

"jag vill få mera muskler, o få bort fettet.......samtidigt, gärna på 2 veckor" :D

Assazel
2003-11-03, 17:59
mitt mål är bland annat att se bättre ut men jag ser mig inte som den discobyggare ni beskriver.. absolut inte... förutom punkten som handlar om att se bra ut i andras ögon förutom mina egna... för det kan jag inte förneka.

Och det är jag nog inte ensam om att tycka.

Fors
2003-11-03, 18:57
Hahaha, alla är vi väl lite disco?

Fartman
2003-11-03, 19:32
Originally posted by Assazel
mitt mål är bland annat att se bättre ut men jag ser mig inte som den discobyggare ni beskriver.. absolut inte... förutom punkten som handlar om att se bra ut i andras ögon förutom mina egna... för det kan jag inte förneka.

Och det är jag nog inte ensam om att tycka.

ingen vill väl ändå se förjävlig ut så..

mr_ping2
2003-11-03, 21:03
Jag körde mycket disco för några år sen.... men däremot var jag inte helt disco. Jag luktade jävligt illa då (svett) och hade fula kläder på mig... Däremot körde jag bara biceps och bänkpress typ.

Resultat idag: är ganska stark i biceps och bänkpress men kan knappt gå. Ångrar mig RÄTT mycket.

bladhet
2003-11-03, 21:18
De är manligt med stora ben,
Män tränar hela kroppen, fjollor tränar bara överkroppen!

Fors
2003-11-03, 21:43
Som en kamrat så vackert uttryckte det: brudarna tittar inte på benen.

Glenner_84
2003-11-03, 21:44
Originally posted by shirunai
Glenner: behöver itne vara disco för det, han kanske gör sitt bästa.
Mina fördomar mot discobyggare är att de inte kör basövningar utom bänken. De gillar isoleringsövningar, biceps, bröst och lite axlar. Rygg och ben är uteslutet, oftast för benen blir ofta för stora och de har de sen tidigare.
De pratar ofta mellan seten, och tittar snett på de som kör tungt, vissa disco kör dock knäböj ibland men går bara ned till en kvarts rep.

hmmm ja vad mer, jo de pratar även under seten och pratar om vad de ska göra till helgen. Man ser dem alltid köra samma muskelgrupp.
De som tagit steget längre har handskar och pratar om att dessa kabelövningar tar mer på insidan av bröst, och att de kör situps för att bränna bort fettet på magen. De har lagt ned massor av pengar på kläder.


pratar under seten?haha. hur lyckas man prata under seten???? :laugh: du verkar kunna discobyggare in på minsta lilla detalj du... ;)

bladhet
2003-11-03, 21:49
Visst kollar brudarna på ben, eller ska jag säga tredje benet:)

Fultjack
2003-11-03, 21:51
klart som fan dom pratar under seten..

man kan inte låta bli att observera dessa varelser tyvärr..

DaBoss
2003-11-03, 21:52
finns en riktig discokille på mitt gym..en kulturberikare med stort k..

killen kommer in på gymmet, tar av sig "michelingubbejackan" och lägger sig i bänkpressen (han byter alltså inte om, han har jeans och t-shirt på sig). utan att värma upp börjar han köra..mellan setten sitter han o spänner sin biceps o sneglar skumt på mig när jag kör knäböj, som om jag var dum i huvet som tränade benen..ungefär såhär :MrT:..när han har kört 3 set går han fram till spegeln o spänner sig, sedan tar han på sig jackan o gungar ut..:laugh:

AFanatic
2003-11-03, 22:20
Originally posted by Fors
Som en kamrat så vackert uttryckte det: brudarna tittar inte på benen.

Speciellt inte om det är ankben :nono:


Snackar vi l å r ....mums :naughty:

Big_Vik
2003-11-03, 22:38
tack och lov att det dröjer ett halvår tills man ser dem igen! ;)

hangatyr
2003-11-04, 07:30
Originally posted by AFanatic


Speciellt inte om det är ankben :nono:


Snackar vi l å r ....mums :naughty:

vad tusan är ankben??
Orange med enorma plattfötter längst ner, eller vad?

Snapphanen
2003-11-04, 09:51
Hade en kille igår på gymmet som gick in jävligt spännigt längs gången.. sen började han göra ngn kabel-biceps-övning men släppte skiten efter varje reps rätt ner i golvet så det lät så in i.. han hade ingen koll alls då han körde såhär 3-4 ggr sen gick han bort till bänken och börja pumpa typ 40 kg.. så gick han runt och tog sig på kodden hela tiden också :D haha blev så jävla arg..

mr_ping2
2003-11-04, 09:54
Heeh jag tar mig också på kodden hela tiden... har inga kallingar heh!

Ankarby
2003-11-04, 11:02
Originally posted by shirunai
Glenner: behöver itne vara disco för det, han kanske gör sitt bästa.
Mina fördomar mot discobyggare är att de inte kör basövningar utom bänken. De gillar isoleringsövningar, biceps, bröst och lite axlar. Rygg och ben är uteslutet, oftast för benen blir ofta för stora och de har de sen tidigare.
De pratar ofta mellan seten, och tittar snett på de som kör tungt, vissa disco kör dock knäböj ibland men går bara ned till en kvarts rep.

hmmm ja vad mer, jo de pratar även under seten och pratar om vad de ska göra till helgen. Man ser dem alltid köra samma muskelgrupp.
De som tagit steget längre har handskar och pratar om att dessa kabelövningar tar mer på insidan av bröst, och att de kör situps för att bränna bort fettet på magen. De har lagt ned massor av pengar på kläder.

Fått för mig att du är lite disco?

mr_ping2
2003-11-04, 11:03
Jo, vi styrkelyftare är ju ofta det

Assazel
2003-11-04, 11:14
Originally posted by bladhet
Visst kollar brudarna på ben, eller ska jag säga tredje benet:)

Var finns det benet? Ja inte är det i trollspöet!

mr_ping2
2003-11-04, 11:17
???

Pez
2003-11-04, 11:55
Originally posted by mr_ping2
Jo, vi styrkelyftare är ju ofta det

:laugh:

Börjat träna SL än eller är du bara styrkelyftare "i tanken" fortfarande?

/pez

mr_ping2
2003-11-04, 11:57
Tja, jag hade inte råd denna månaden om jag ska vara ärlig att betala in tävlingslicensen... så jag tar det nästa, men jag tränar i klubben och har bänktröjja :)

AFanatic
2003-11-04, 12:42
Originally posted by hangatyr


vad tusan är ankben??
Orange med enorma plattfötter längst ner, eller vad?


Ja du måste ju se hela ankan framför dig....stoor överkropp och tunna fula ben.. The Duck liksom...:D

shirunai
2003-11-04, 12:51
Originally posted by Ankarby


Fått för mig att du är lite disco?

Jasså tycker du det, ingen smiley ? :cryout:

Det jag prioriterar mest just nu är Ben och Rygg vilket inte discobyggare gör, böjen och marken är så fina ;)

AFanatic
2003-11-04, 12:54
Hittade faktiskt bevis...tyvärr kan jag inte avslöja min källa.

Officer
2003-11-04, 13:40
"Discoträning" är nog ett uttryck som byggare har kommit på för att trycka ner discofjantarna.

Finns gott om såna i mitt gym, därför jag byter gym bl a.. Nästan så man blir irriterad på de då de kommer och ska tro att de är så jävla snygga med gelé i håret och framåtlutande axlar med stora biceps och platta triceps.

Var en rolig händelse igår i gymmet..
Stod en arabdiscovarelse i linne o pumpa igenom hela kroppen medans jag skulle köra ben.. Det var helt uppenbart att han spände sig som om han skulle skita blod närsomhelst, och han han skulle (förvånansvärt) köra lite knäböj.. under Smithmaskinen förstås. Och precis framför den finns fri skivstång där jag brukar köra mina frontböjar.
Han lastade på 60 kilo och körde 4 halvreps.. gick inte ens ner under stolhöjd. Och kände sig jävligt stolt och tittade med en "steven seagal"-blick på spegeln där jag stod vid och trodde han var så jävla häftig.

Då var det dags för mig att köra ett uppvärmarset på frontböjen på 80 kilo.. Körde väl riktigt djupa 15-20 reps med stången ovanför bröstet, och killen hade naturligtvis inte sett någon köra sådana knäböj i sina discotrakter. Hans min var så jävla nedtryckt och uppgiven efter mitt set, så han försvann därifrån för dagen.

Inte undra på att man blir sur på såna här! Kommer till gymmet enbart för att styla o flasha, och ha mobiltelefonerna på under passet.


Sen när det gäller kabelövningar.. Visst fan kör vi "hardcorebyggare" också kabelövningar. Hoppas Arne Persson inte menade att man inte ska köra en enda kabelövning, fär då blir man disco.

Assazel
2003-11-04, 13:56
Originally posted by AnabolicProtein
[BNästan så man blir irriterad på de då de kommer och ska tro att de är så jävla snygga med gelé i håret och framåtlutande axlar med stora biceps och platta triceps.
[/B]

Om de nu sköter träning och motivation så dålig som ni säger, hur kan de då ha stora biceps?

Officer
2003-11-04, 14:05
Originally posted by Assazel


Om de nu sköter träning och motivation så dålig som ni säger, hur kan de då ha stora biceps?




"Stora biceps"... 35 cm kanske? I jämförelse till resten av deras muskelgrupper är det stort, skulle jag nog våga säga.

z_bumbi
2003-11-04, 14:05
Originally posted by Assazel


Om de nu sköter träning och motivation så dålig som ni säger, hur kan de då ha stora biceps?

lol :D

Spec^
2003-11-04, 15:00
Synd att det va en miss på bilden du postade AFanatic annars var den klockren :D


Sen att man skulle va discobyggare för att man har gelé i håret, jag stämmer in bra på den definationen.. förutom stora armar då :cool:


typiska discobyggare är väl dom som helt å hållet kör bröst-biceps-mage-axlar, men men alla är inte lika hardcore som alla andra.. dom tycker väl det är snyggt! Man tränar ju för sig själv..

Fridolf
2003-11-04, 15:07
enligt mig kör en ekta discofjant bara 1övning o de ä bänkpress o då ä de stuts röven i taket maxning som gäller

Fors
2003-11-04, 15:20
Jag har alltid gelé i håret, linne och är snyggt discoklädd.

Jag kollar mig rätt mycket i spegeln, rättar till frillan osv

Framförallt parerar jag in så att mina pass ligger samtidigt som passen i body combat gör, då dessa är fyllda till bredden med tjejer i 17-18-årsåldern som passerar förbi våra skivstångsställ för att komma till sina omklädningsrum.
Självklart är det bänkpress som gäller då; gärna tyngre vikter än man klarar av.

Assazel
2003-11-04, 15:31
Originally posted by Fors
Jag har alltid gelé i håret, linne och är snyggt discoklädd.

Jag kollar mig rätt mycket i spegeln, rättar till frillan osv

Framförallt parerar jag in så att mina pass ligger samtidigt som passen i body combat gör, då dessa är fyllda till bredden med tjejer i 17-18-årsåldern som passerar förbi våra skivstångsställ för att komma till sina omklädningsrum.
Självklart är det bänkpress som gäller då; gärna tyngre vikter än man klarar av.

haha! så det skall va!

z_bumbi
2003-11-04, 15:43
Vem orkar reta upp sig på hur folk tränar eller ser ut på gymet?
Tränar man på ett bra gym så finns det folk av alla sorter och med olika mål, skulle man bry sig allt för mycket om hur andra tränar eller ser ut skulle man inte få någon egen träning utförd.

Självklart reagerar jag på att folk springer in och fixar makeupen mitt under ett pass eller alla galningar med mobiler som de inte har fattat att det går att stänga av ringsignalen på (Vi har inget mobilförbud vad jag vet om.). När folk tränar konstigt brukar jag mest fundera på hur länge det dröjer innan de går sönder och då spelar det ingen roll om det är "disco"- eller "hardcore"folk.

Det kan även vara bra att fråga folk varför de tränar som de gör för antingen sysslar de med en annan idrott eller så vet de inte bättre och tar gärna mot tips. Det sistnämda förutsätter att man är något så när säker på vad man själv sysslar med.
Det är inte så lätt att lära sig träningen på egen hand om man bara vet om B&K eller liknande tidningar så att folk tränar konstigt behöver ju inte bra bero på en konstig inställning utan klantigt sätt att ta hand om folk på gymet.
Att de flesta gym skulle må bra* av att hålla kurser i styrketräningsteknik och grundträningsupplägg kan nog de flesta hålla med om antar jag.

*Ett gym är en levande varelse och blir varken bättre eller sämre än kunskapen, inställningen och toleranen hos de som tränar där.

Assazel
2003-11-04, 15:47
Originally posted by z_bumbi
Vem orkar reta upp sig på hur folk tränar eller ser ut på gymet?
Tränar man på ett bra gym så finns det folk av alla sorter och med olika mål, skulle man bry sig allt för mycket om hur andra tränar eller ser ut skulle man inte få någon egen träning utförd.

Självklart reagerar jag på att folk springer in och fixar makeupen mitt under ett pass eller alla galningar med mobiler som de inte har fattat att det går att stänga av ringsignalen på (Vi har inget mobilförbud vad jag vet om.). När folk tränar konstigt brukar jag mest fundera på hur länge det dröjer innan de går sönder och då spelar det ingen roll om det är "disco"- eller "hardcore"folk.

Det kan även vara bra att fråga folk varför de tränar som de gör för antingen sysslar de med en annan idrott eller så vet de inte bättre och tar gärna mot tips. Det sistnämda förutsätter att man är något så när säker på vad man själv sysslar med.
Det är inte så lätt att lära sig träningen på egen hand om man bara vet om B&K eller liknande tidningar så att folk tränar konstigt behöver ju inte bra bero på en konstig inställning utan klantigt sätt att ta hand om folk på gymet.
Att de flesta gym skulle må bra* av att hålla kurser i styrketräningsteknik och grundträningsupplägg kan nog de flesta hålla med om antar jag.

*Ett gym är en levande varelse och blir varken bättre eller sämre än kunskapen, inställningen och toleranen hos de som tränar där.

Håller fullständigt med!
Folk bryr sig för mycket om andra än sig själv.

AFanatic
2003-11-04, 16:34
Spec^: Miss...var?! :cryout:

z_bumbi: "Vem orkar reta upp sig på hur folk tränar eller ser ut på gymet?" // Nä men det är kul att folk är olika...och ja tänker främst på det här med ett roat sinne. Inte stör man sig så lr bryr sig så mycket att ens egen träning störs. Däremot reflekterar man ju på vilka tomtar o nissar som rör sig på gymet.


Assazel: Folk borde bli mer ego.. :D

z_bumbi
2003-11-04, 17:22
AFanatic: Jo att tänka efter vilka människor man stöter på i olika sammanhang kan ju ju iofs vara ganska intressant och ibland ganska roande. :D

Fors
2003-11-04, 17:54
Tjejer som har handväskan bredvid sig när de pratandes med en kamrat kör 35 reps på 5 kg i sittande rodd är iofs också rätt trevligt.

Assazel
2003-11-04, 18:38
Originally posted by Fors
Tjejer som har handväskan bredvid sig när de pratandes med en kamrat kör 35 reps på 5 kg i sittande rodd är iofs också rätt trevligt.

Det finns folk för allt. :D

Fartman
2003-11-04, 19:21
Originally posted by AFanatic
Hittade faktiskt bevis...tyvärr kan jag inte avslöja min källa.

:thumbup: discodrömmen :D

Piranha
2003-11-04, 20:53
Medlemskap på sats och träningshandskar kan väl Discoklassas.

Assazel
2003-11-04, 21:26
Originally posted by Piranha
Medlemskap på sats och träningshandskar kan väl Discoklassas.

träningshandskar vet ifan om jag kan hålla med om...

Fors
2003-11-04, 21:40
Handskar har jag alltid.

Pallar inte med det här hardcoresnacket om att händerna ska blöda osv osv.

Spec^
2003-11-04, 22:12
Originally posted by AFanatic
Spec^: Miss...var?! :cryout:


Jo kolla på hans arm, syns att det är påklippt en ny underdel.. :cool:

Stort hack där ju!

AFanatic
2003-11-04, 22:24
:MrT: Skojjar du?




:rolleyes:

KNAS
2003-11-05, 13:18
Jag använder träningshandskar pga min handsvett.

Fartman
2003-11-05, 14:13
träningshandskar är ju sämst, dom hade ju kanske varit försvarbara om greppet verkligen blev bättre. har faktiskt prövat handskar nån enstaka gång men skiten åkte av direkt när jag upptäckte att greppet blev sämre, visst händerna får inte speciellt ont men greppet är bättre utan handskar, tycker iaf jag!

mr_ping2
2003-11-05, 14:16
Det var väl en esse iofs.... men däremot funkar magnesium jävligt bra. Då kan man köra shrugs med 25kg på stång hur lätt som helst.

Nike
2003-11-05, 14:17
Originally posted by KNAS
Jag använder träningshandskar pga min handsvett.


får ni inte använda magnesium på ditt gym? jag får precis som fartman sämre grepp men handskar. magnesium är perfekt

Fartman
2003-11-05, 14:24
magnesium är prima! mycket bättre grepp och all handsvett är bortblåst.. händerna får dock fortfarande spö för er som inte gillar det

KNAS
2003-11-05, 14:32
Originally posted by Nike



får ni inte använda magnesium på ditt gym? jag får precis som fartman sämre grepp men handskar. magnesium är perfekt
Dessvärre inte, det uppskattas inte där. Greppet är helt ok med mina träningshandskar, likaså med hur materialet andas. Modellen är nike någonting. De har dessutom fastsatta handledslindor som jag finner nytta av när jag kör till exempel tunga pushdowns där det är lätt att handleden viker sig i nedre läget. Ett plus är också att man slipper läder-lik hud på handflatorna samt blåsor på knogarnas motsatta sida.

Nike
2003-11-05, 14:40
ja funkar det så :bpump:

z_bumbi
2003-11-05, 15:39
Originally posted by mr_ping2
Det var väl en esse iofs.... men däremot funkar magnesium jävligt bra. Då kan man köra shrugs med 25kg på stång hur lätt som helst.

Har du inte glömt någon siffra någonstans i detta inlägg? Typ 125 kg borde det väl vara?

mr_ping2
2003-11-05, 15:41
z_bumbi: hahahah var så ql o se om nån skulle dizza mig :)