handdator

Visa fullständig version : Stora Fluff-tråden!


JimmyFlessa
2010-11-02, 20:52
Här tänkte jag att vi kunde lägga upp Recept, samt tillvägagångssätt på saken som verkligen är "the thing" i Fitnesskretsarna numera, det kära proteinfluffet! Gärna med bilder på resultat och betyg från en skala på 1-10, både vad gäller smak och konsistens.

Shoot!

JimmyFlessa
2010-11-02, 20:57
Trådskaparen börjar i vanlig ordning med sitt favorit recept då, som enligt min utsago är totalt oslagbart bland allt jag provat hittills.


Ingredienser
40 gram Nutritech PRO-85 Jordgubb.
150 gram Jordgubbar.
2 kapsyler Fun-Light "love".
150 Gram Laktosfri Lättmjölk.
Kanel efter smak.


Tillvägagångssätt
Börja med att fluffa vätskan och pulvret med ballongvisp. Det blir redan här en riktigt gräddig och fluffig konsistens. låt stå i kylen i ca 2 minuter, samtidigt som du tinar bären lite lätt och mosar dessa. Tag sedan ut från kylen och blanda ner de mosade jordgubbarna så att det blir likt en smet till konsistensen. Kör med ballongvispen ett tag till och tillsätt kanel efter tycke.

Resultatet blir en riktigt, rigktigt gräddig fluff som smakar mer som just grädde eller glass och gör alla andra fluff jag provat till likställt att äta luft.

Betyg: Klar 10, det abolut bästa fluffet jag fått till.

hoog
2010-11-02, 20:58
YES äntligen, kollar fluff tråden minst 10 gånger per dag. Hoppas det kommer upp massa goa recept. Enda jag kör med är vell

Casein fx jordgubb halv dl
Casein fx vanilj halv dl
Jordgubbar 100 g
Halv dl vatten/ halv dl mjölk ungefär
Rör runt -> in i frys 5-10 min -> lägg i jordgubbar -> vispa -> frys 20-30 min = krämigt, skitgott = bra när man deffar och är hungrig. Blir nog en till för ikväll.

isterbuk
2010-11-02, 22:14
Vad är det för fel på flufftråden som finns?
Där kommer det ju nya "recept", tips och bilder hela tiden tycker jag.