handdator

Visa fullständig version : Dags att börja träna!


Zomerang
2010-11-02, 17:32
Hej gott folk!

Nu är det dags att börja gymma och bli stor!
-19år 187cm 65kg- :S häjlp mig!!*gah!*

Jag hade tänkt 3-4 gånger i veckan. Kan bara träna på söndag-torsdag. Tänkte köra söndag och måndag, sen onsdag och torsdag. Har ni synpunkter på hur man ska dela upp träningen så berätta gärna.

Nu är frågan hur jag ska börja? Vill har mer synliga muskler än styrka.
Har kollat in tråden "Träning - Programförslag - Råd till nybörjare del 2"
Är det bra att börja med detta? Kan jag utöka det programmet till 4dagars program eller räcker det med 3 dagar?
Om ni har något bättre program som får ni gärna dela med er, helst 3-4dagars program.

Hur viktigt är det sen med protein tillskott, tex whey. Är det nödvändigt att införskaffa dessa produkter? Jag äter väldigt bra mat hemma mycket kött och tänkte börja äta kvarg till kvällsmat :D

Om jag nu håller mig till 3-4 dagar i veckan kommer jag att hinna märka stor skillnad innan sommarn?

Väldigt tacksam för svar!!!!!

r1kkie
2010-11-02, 17:48
Om jag vore dig skulle jag börja med att köra helkorpps pass 2-3 ggr i veckan för att komma igång med gymmande. Utgår ifrån att du aldrig tränat på gym innan. Gå inte in för hårt då det är lätt att tappa motivationen då.

Du behöver inte protein tillskott så länge du får i dig tillräckligt via maten, men det kan vara lite trixit. Skulle iaf råda dig till att vänta med sånt tills du kommit igång ordentligt.

Vill bara tillägga att jag absolut inte är någon expert så andra får gärna rätt mig.

pellepedal
2010-11-02, 18:07
Om jag var dig skulle jag köpa Bartolls bok TMMG. I den står ett bra schema på 18 veckor tror jag, och upplägg för maten. Dessutom lär du dig mycket matnyttigt...

z_bumbi
2010-11-02, 18:12
Kör tvådagarsprogrammet om du tänker köra de träningsdagarna.

Zomerang
2010-11-02, 18:38
Kör tvådagarsprogrammet om du tänker köra de träningsdagarna.

Ska jag alltså köra 2 dagars programmet söndag måndag och sen igen på onsdag torsdag?

Zomerang
2010-11-02, 18:47
Om jag var dig skulle jag köpa Bartolls bok TMMG. I den står ett bra schema på 18 veckor tror jag, och upplägg för maten. Dessutom lär du dig mycket matnyttigt...

Tack! Låter intressant. Ska kolla upp detta.
Har du boken själv?

pellepedal
2010-11-02, 19:26
Tack! Låter intressant. Ska kolla upp detta.
Har du boken själv?

ja, jag har båda hans böcker.
Köpte dom mest av nyfikenhet, men jag har upptäckt att Bartoll kan en hel del.
Kolla in hans sida och forum med.

Bartoll.se

z_bumbi
2010-11-04, 10:03
Ska jag alltså köra 2 dagars programmet söndag måndag och sen igen på onsdag torsdag?

Ja.