handdator

Visa fullständig version : Skulle du dopa dig om det var tillåtet?


Ignatius72
2010-11-02, 14:25
På förekommen anledning. Jag skulle inte göra det och det beror på att jag inte skulle våga experimentera med min kropp på det sättet. Iofs så skulle en 100%:ig legalisering säkert innebära en högre grad av säkerhet.

stafh
2010-11-02, 14:27
Inte med den stenåldersdoping som finns idag. Genterapi kanske hade varit något.

Gabriel174
2010-11-02, 14:28
Doping, nej tack :)

Grahn
2010-11-02, 14:29
Oj det här blev svårt, jag är ju född i Skellefte.

Morrris
2010-11-02, 14:29
Nej. Legalisering skulle ha väldigt liten eller ingen påverkan på den ståndpunkten. För mig handlar det framförallt om att jag värdesätter hälsa framför muskeltillväxt.

filmjölk
2010-11-02, 14:34
Ja. Enda anledningen idag till att jag inte dopar mig är för att det är olagligt. Jag vill inte åka fast i tullen, och jag har än mindre lust att sponsra några GASP-klädda puckon till langare med mina pengar.

Yes
2010-11-02, 14:44
Nä, bieffekterna och hälsoriskerna tilltalar mig inte.

ARMSTARK
2010-11-02, 14:49
ALDRIG! *grr27*

Cerberus
2010-11-02, 14:50
kanske, om andra gör det så blir de ju socialt accepterat(som alkohol). Fast jag tänker iaf inte börja trycka innan jag maxat mina gener utan roidz, om jag kommer trycka något öht.

i naturliga ligan ser man ju ut som någon.

Landström
2010-11-02, 14:51
Är det tillåtet så är det ju inte dopning.

Oxe
2010-11-02, 14:51
För mig är det andra faktorer som spelar in, legalt/illegalt är inte det som gör mitt beslut att använda eller inte använda...

Ev slitage på kroppen och sånt är i höggrad viktigare...

Sen på ålderdomens höst så vem vet

Alter ego
2010-11-02, 14:58
Ptjaa...vore intressant att testa bara för att.

saab900
2010-11-02, 15:00
Om det vore fullständigt lagligt, och man kunde vara säker på att inga pengar gick till "svarta marknaden"... så skulle jag fortfarande inte dopa mig. Dels hälsoriskerna, och dels det många dopade på ett annat forum talar om, beroendet. För hur kommer jag att känna det att träna eller leva ren om jag provat på att träna med de kraftigt förbättrade resultat AAS ger och leva med det högre självförtroende en kur ger? Jag känner mig själv, och risken är allt för uppenbar att jag till slut skulle skita i allt vad återhämtningsperioder heter och ligga på året runt om jag en gång provade.

Poxeman
2010-11-02, 15:02
Finns ingen andledning för mig att missahandla kroppen.

Jag tränar för att må bra, det verkar man inte göra av doping.

Kek
2010-11-02, 15:09
Jag hade nog gjort det, ja. Trycker man inte häsdoser klarar man sig nog med väldigt få/inga biverkningar och får därtill helt okej resultat.

martikainen
2010-11-02, 15:13
Jag hade nog absolut brukat hormoner när jag blir äldre och kroppen börjar brytas ned. Men inte på det sättet som folk ser på doping idag, inga mr Olympiamängder.

Osten80
2010-11-02, 15:13
Nu tränar jag inte längre, men att jag lät bli steroider när jag fortfarande höll på hade främst med biverkningar och brist på mål med träningen att göra. Mitt val var oberoende av legal status.
Om jag hade velat trycka hade jag gjort det, oavsett vad lagparagraferna säger.

stevebc
2010-11-02, 15:17
Nej, biverkningarna kvarstår ju. Dessutom är styrka relativt, d v s, det enda skälet till varför jag tränar är att bli stark och måttstocken för styrka är att jämföra sig med andra. Om denna styrka härrör ur ett ämne som ingen annan tar, vill jag inte ta det heller. Det blir inte rättvist då.

prOtotype
2010-11-02, 15:18
Mitt första svar var:

Nej, tiden jag spenderar på gymmet är för att jag mår bra av att få anstränga mig.
Kroppsutvecklingen är en bonus

Men när jag tänker efter så vet jag inte.

Kwon
2010-11-02, 15:21
När det är utan biverkningar och lagligt kan du fråga igen. :D

L-Sami
2010-11-02, 15:26
Varför jag inte dopar mig är pga risk för biverkningar och sen är det även fusk inom idrotten.

Rikard Jansson
2010-11-02, 15:28
Varför jag inte dopar mig är pga risk för biverkningar och sen är det även fusk inom idrotten.

Det vore väl inte fusk om det ... inte va fusk?

Fatalist
2010-11-02, 15:37
hGH hade jag kunnat tänka mig att ta om det var lagligt och från ett välkänt farmaceutiskt företag, om det är som jag tror att det är ganska biverkningsfritt. Inget testoliknande däremot.

bertbert
2010-11-02, 15:48
På förekommen anledning. Jag skulle inte göra det och det beror på att jag inte skulle våga experimentera med min kropp på det sättet. Iofs så skulle en 100%:ig legalisering säkert innebära en högre grad av säkerhet.

Så länge vi pratar om hormondopning, absolut inte. De negativa effekterna är alltför stora.

Grotesk
2010-11-02, 15:50
Det skulle jag icke med tanke på bieffekterna, tex. sterilitet.

stevebc
2010-11-02, 16:06
Det vore väl inte fusk om det ... inte va fusk?Det kommer vara otillåtet och därmed räknas som fusk så länge biverkningarna är så kraftiga som de är. Det blir lite som att alla förlorar på det om det införs, ungefär på samma sätt som invägning dagen före har gjort med kampsporter.

Det finns massa lagliga preparat som inte är tillåtna inom idrott.

Exdiaq
2010-11-02, 16:10
Har svårt för att tro det, men kan inte utesluta att jag skulle testa på det. Lite som på samma sätt med cannabis, hade det varit lagligt och framförallt varit lagligt inom am. fotboll hade jag testat det. Inte sagt att jag skulle röka ett antal joints om dagen, men testa, det hade jag gjort.

RassK
2010-11-02, 16:13
Kan inte utesluta att jag inte gjort det senare i livet på grund av många andra anledningar än styrketräning.
Men för tillfället, nej.

Everest
2010-11-02, 16:15
Absolut inte. Det är inte resultaten i sig som driver mig att träna utan själva fighten som leder till resultaten. Och på vägen dit vill jag inte utsätta min kropp för onödiga risker

Kwon
2010-11-02, 16:16
Stallone-mängder kanske på äldre dar.. :D

Exdiaq
2010-11-02, 16:16
Har svårt för att tro det, men kan inte utesluta att jag skulle testa på det. Lite som på samma sätt med cannabis, hade det varit lagligt och framförallt varit lagligt inom am. fotboll hade jag testat det. Inte sagt att jag skulle röka ett antal joints om dagen, men testa, det hade jag gjort.

Dock ska jag poängtera att för att det ens skulle finnas på kartan i samhälle där det är lagligt så hade det varit ett antal månaders informationshämtning och även då vet jag skulle känna mig tillräckligt mogen och kunnig för att testa.

agazza
2010-11-02, 16:17
Hade väl nästan varit tvungen pga alla patetiska jävlar utan självförtroende, men av hälsoskäl, nej.

Alter ego
2010-11-02, 16:20
Hade väl nästan varit tvungen pga alla patetiska jävlar utan självförtroende, men av hälsoskäl, nej.

Vad menas? Att ge efter för "grupptrycket" fastän du är emot? :confused:

Insulinus
2010-11-02, 16:21
Om de lyckas bli av med biverkningarna och det finns långtidsstudier (minst under 40 års tid) som ej visar några negativa effekter på organ så kanske jag hade övervägt det.
Dock hade jag inte ställt upp i tävling om det då fortfarande vore olagligt att använda inom tävling... Det är sånt vi kallar fusk och fina killar fuskar inte (förutom i klädpoker) :)

Rikard Jansson
2010-11-02, 16:21
Det kommer vara otillåtet och därmed räknas som fusk så länge biverkningarna är så kraftiga som de är. Det blir lite som att alla förlorar på det om det införs, ungefär på samma sätt som invägning dagen före har gjort med kampsporter.

Det finns massa lagliga preparat som inte är tillåtna inom idrott.

Frågeställningen är ju om du skulle använda det om det vore tillåtet.

Alltså... ej otillåtet.

-----------------------

Ja, tävlingarna skulle bli intressantare med mer monstervikter. Dock har jag inga illusioner om att världsrekord osv sätts av rena personer men,

mik
2010-11-02, 16:23
Nej, det skulle jag inte göra.Jag tror man kommer lägga mest vikt på att man sysslat med anabola och inte tränat hårt när man tänker tillbaka på sin träningskarriär och de resultaten man fått. Det är dessutom inte värt alla eventuella biverkningar för att kunna bära en storlek större GASP-jacka.

En liten fundering eftersom jag trodde resultatet av pollen skulle visa ett annorlunda resultat, är inte exempelvis jack3d laglig doping? Det verkar ju vara oerhört populärt och har en stor användarkrets, skulle med största sannolikhet ge ett positivt utslag på ett dopingtest, och kommer garanterat bli olagligt, som de flesta RC blir efter ett tag. Skulle inte folk fortsätta använda Jack3d om det även i framtiden är lagligt? Vad jag menar är att med doping tänker många på att injicera och mer extremare sätt, när det finns betydligt mildare former som säkert en del skulle använda om det var lagligt.

stevebc
2010-11-02, 16:24
Frågeställningen är ju om du skulle använda det om det vore tillåtet.

Alltså... ej otillåtet.

-----------------------

Ja, tävlingarna skulle bli intressantare med mer monstervikter. Dock har jag inga illusioner om att världsrekord osv sätts av rena personer men,Jaha, jag uppfattade det som att det handlade om att det skulle vara lagligt. Det snackas ju om legalisering i OP. Om det skulle vara tillåtet inom min sport... hmm... jag skulle ju inte kunna tävla utan det. Då hade man varit chanslös. Jag hade nog gett upp sporten helt, kanske startat mitt eget förbund med tester eller så. Tycker inte det är värt biverkningarna.

Deceiver85
2010-11-02, 16:25
Inte i dagsläget, nej, däremot på äldre dagar för en bättre ålderdom.

agazza
2010-11-02, 16:25
Vad menas? Att ge efter för "grupptrycket" fastän du är emot? :confused:

Nä inte direkt så, det var mer en pik. Skulle det vara lagligt skulle världen svämma över av guidos med självbekräftelsebehov och bråken på krogen mellan låtsas alfahanarna skulle urarta.

Vad ska man sätta emot då? karate är inte direkt min grej.

Tror man skulle bli sociallt utanför ifall man inte gjorde det då säkert 80-90% av ALLA skulle göra det.


Jag är het nu och nöjd med mig själv så jag skulle ha svårt att motivera det. Men jag skulle vara förbannad jämt på alla andra veka människor

spoon
2010-11-02, 16:27
Charmen med att träna för styrka är för mig att det tar lång tid och är jobbigt. För att bli stark så krävs det ganska mycket arbete över lång tid och den långa resan är belöningen i sig självt.

Jag är inte ute efter genvägen till snabba resultat.

Alter ego
2010-11-02, 16:31
Nä inte direkt så, det var mer en pik. Skulle det vara lagligt skulle världen svämma över av guidos med självbekräftelsebehov och bråken på krogen mellan låtsas alfahanarna skulle urarta.

Vad ska man sätta emot då? karate är inte direkt min grej.

Idioter ska ignoreras i den högsta grad det går. Det är supereffektivt. :)


Jag är het nu och nöjd med mig själv så jag skulle ha svårt att motivera det. Men jag skulle vara förbannad jämt på alla andra veka människor

Bara att köra sitt eget race och vara nöjd med den man är. Stay classy. :thumbup:

King Grub
2010-11-02, 16:32
Nej. Inte för att det inte är tillåtet; om det är lagligt eller inte och eventuella moraliska aspekter bryr jag mig inte om, men jag är inte intresserad av eventuella biverkningar.

omnibus
2010-11-02, 16:32
Nä, bieffekterna och hälsoriskerna tilltalar mig inte.

Det plus sprutor gör att jag avstår, inte huruvida det är lagligt eller inte.

agazza
2010-11-02, 16:38
Idioter ska ignoreras i den högsta grad det går. Det är supereffektivt. :)




Bara att köra sitt eget race och vara nöjd med den man är. Stay classy. :thumbup:

Inga problem för mig :) Men den här tråden visar ganska duktigt hur många som faktiskt tränar för att hävda sig, bli störst och starkast.. Det är irriterande




Är det verkligen så lite folk som tränar för att det är skönt och för utmaningen? Jag menar känslan att känna vad sin egen kropp klarar av, vad man har lärt sig under åren och hur man tränar mest effektivt och äter rätt?

Arne Persson
2010-11-02, 16:39
Finns ingen anledning för min del att träna med AAS.

rolf
2010-11-02, 16:41
Nej. Inte för att det inte är tillåtet; om det är lagligt eller inte och eventuella moraliska aspekter bryr jag mig inte om, men jag är inte intresserad av eventuella biverkningar.

Jag resonerar exakt likadant. Inlägget jag hade formulerat i huvudet medan jag läste tråden är skrämmande likt. :D

Upptaget
2010-11-02, 16:45
Har aldrig brytt mig om att det är just lagligt eller ej då med största sannolikhet att risken att bli "påkommen" ändå är väldigt liten.. Men har läst en hel del inlägg på flashback om för och nackdelar och det var inte så att jag tyckte fördelarna övervägde nackdelarna precis.. Så oavsett nej.

Jorgen
2010-11-02, 16:48
Nej. Inte för att det inte är tillåtet; om det är lagligt eller inte och eventuella moraliska aspekter bryr jag mig inte om, men jag är inte intresserad av eventuella biverkningar.

+1 på den.

isterbuk
2010-11-02, 16:53
Nej, jag trivs bra som den person jag är nu, vill inte veta hur jag skulle vara som person om jag tog doping.

Trance
2010-11-02, 16:53
Förmodligen inte. Jag är inte så jätterädd för biverkningar av de mer mildare preparaten små doser (som skulle vara aktuellt för mig i så fall), speciellt inte om man sköter allt. Så det är inte det som avskräcker mig.

Men jag har inte något mål att bli jättestor och jag är redan något av en periodare vilket förmodligen bara skulle bli värre för mig om aas var inblandat. Skulle förmodligen bli perioder av bra styrketräning med aas följt av perioder där jag tappade allt för det var ännu tråkigare att träna helt plötsligt. Känns dumt.

Lucipha
2010-11-02, 16:55
Inte nu, men gärna lite extra testo på ålderns höst. Inte för att bli starkare utan för att må bättre

Arf Pingvin
2010-11-02, 16:59
Nej. Inte för att jag är orolig för biverkningar. Jag vill vara ren. I princip vill jag inte ens ta lagliga kosttillskott fast jag gör det av praktiska skäl. Vill att min kropp ska fixa det av egen kraft samt husmanskost. Och hamburgare.

Landström
2010-11-02, 17:13
Naturligtvis tänker jag på biverkningarna men huvudorsaken till att dopning inte finns på min karta är den moraliska aspekten.

Jag vet (hoppas jag) vad som är rätt och fel och vill naturligtvis leva efter det. Hade jag börjat dopa mig hade det varit ett oerhört svek mot mina ideal och mot mina nära och kära. Speciellt vill jag vara ett föredöme för min son och leda honom rätt här i livet. Då kan jag inte vara ett ägg själv.

stridis
2010-11-02, 17:16
Nej. Inte för att det inte är tillåtet; om det är lagligt eller inte och eventuella moraliska aspekter bryr jag mig inte om, men jag är inte intresserad av eventuella biverkningar.

Vad omoraliskt då.

Själv så är jag eventuellt intresserad men inte för styrka eller så, i dagsläget.
Man kan använda testosteron för andra ändamål såsom i antiaging, som augmenteringsterapi vid refraktär depression( Det används mest litium,eller t4 som läkemedel då).

Lagligheten ger jag blanka fan i.

Dreas
2010-11-02, 17:26
Jag vet helt ärligt inte. Det som stoppar mig idag är att jag vill se hur långt jag kan ta mig ren, vilket inte påverkas av dess olaglighet.

Hade jag velat ta så hade jag tagit oavsett status, det är min kropp och jag gör vad jag vill med den sålänge det inte drabbar någon annan(och nu släpper vi lös moralpoliserna).

Landström
2010-11-02, 17:39
det är min kropp och jag gör vad jag vill med den sålänge det inte drabbar någon annan(och nu släpper vi lös moralpoliserna).

Hehe ;) Men det är ju precis det du gör. Påverkar andra människor alltså.

von huff
2010-11-02, 17:44
Det enda som i princip hindrar mig från att dopa mig är diabetes och njurproblem.

egge
2010-11-02, 17:44
Kanske tagit lite effe när jag deffar men inget annat.

Dreas
2010-11-02, 17:46
Hehe ;) Men det är ju precis det du gör. Påverkar andra människor alltså.Påverkar andra människor? Ja, på så sätt att kriminella idag skulle få extra pengar kanske.

lanzal
2010-11-02, 17:49
Jag hade nog gjort det, inte kört någon värstingkur men testat på det hade jag garanterat gjort.

champion
2010-11-02, 18:06
Nej!
Vill att min kropp ska må bra så länge jag lever.

Landström
2010-11-02, 18:07
Påverkar andra människor? Ja, på så sätt att kriminella idag skulle få extra pengar kanske.

Ja bland annat, men det var inte det jag tänkte på. Men jag ska inte moralisera just nu. Tarmarna trycker på. :cool:

Men per definition så dopar man sig ju inte om det är tillåtet. Dopning är ju när man tar preparat otillåtet.

rooz
2010-11-02, 18:11
Ja, troligen skulle jag pröva mindre doser och se vad det gav. Dock skulle jag såklart vara orolig för biverkningar osv.

Olegh
2010-11-02, 18:51
Superkul att se så många som poängterar att de skiter fullständigt i den legala aspekten! Coolt som fan! :) Fan, jag fick precis en hel bunt med nya internethjältar att se upp till...

Osten80
2010-11-02, 18:59
Superkul att se så många som poängterar att de skiter fullständigt i den legala aspekten! Coolt som fan! :) Fan, jag fick precis en hel bunt med nya internethjältar att se upp till...

Vad får dig att tro att vi skriver det för att vara häftiga?

Gober
2010-11-02, 19:03
När det är utan biverkningar och lagligt kan du fråga igen. :D

+1


Tränar för att må bra psykiskt och fysiskt, det går inte helt ihop med att dopa sig.

Landström
2010-11-02, 19:04
Vad får dig att tro att vi skriver det för att vara häftiga?

Det är ju lite bögigt att underkasta sig lagar och förordningar. Inget för en redig karl. ;)

Olegh
2010-11-02, 19:04
Vad får dig att tro att vi skriver det för att vara häftiga?

Men varför skriver man inte då något i stil med;

"Nej, även om det vore tillåtet skulle de negativa hälsoeffekterna kvarstå."

Vad är avsikten?

hertzman
2010-11-02, 19:29
Ja, tävlingarna skulle bli intressantare med mer monstervikter. Dock har jag inga illusioner om att världsrekord osv sätts av rena personer men,

Du vet inte vad du pratar om. Det finns ett flertal lyftare som satt världsrekord där jag är övertygad om att prepp inte varit inblandat.

Osten80
2010-11-02, 19:34
Men varför skriver man inte då något i stil med;

"Nej, även om det vore tillåtet skulle de negativa hälsoeffekterna kvarstå."

Vad är avsikten?

Att helt enkelt vilja trycka extra hårt både på det som håller dig borta och det som inte gör det?
Att du tolkar svaren som häftiga säger mer om dig själv än de (oss) som skrivit dem.
Förmodligen betyder lagarna helt enkelt mer för dig än vad de gör för mig, och då blir det naturligt att du reagerar som du gör. Om du skulle författat mitt första inlägg i tråden hade du kanske känt dig lite trotsig och häftig, jag gör det inte.
För mig är det ingen stor sak att visa på vilka lagar som påverkar mig och vilka som inte gör det. Jag känner egentligen ingenting när jag skriver en sådan sak. Det är bara ett enkelt konstaterande för att ge eftertryck åt min åsikt i frågan.

dupper
2010-11-02, 19:37
Om det hade varit accepterat i samhället på ett annat sätt så hade jag möjligtvis. Men om det hade varit otillåtet i tävlingssammanhang som det är idag så hade jag låtit bli.

Sheogorath
2010-11-02, 19:42
Är det tillåtet så är det ju inte dopning.

Exakt. Frågan är felställd. Skriv "Skulle du bruka AAS om det var lagligt?" och tråden blir mer begriplig.

Olegh
2010-11-02, 19:52
Att helt enkelt vilja trycka extra hårt både på det som håller dig borta och det som inte gör det?
Att du tolkar svaren som häftiga säger mer om dig själv än de (oss) som skrivit dem.
Förmodligen betyder lagarna helt enkelt mer för dig än vad de gör för mig, och då blir det naturligt att du reagerar som du gör. Om du skulle författat mitt första inlägg i tråden hade du kanske känt dig lite trotsig och häftig, jag gör det inte.
För mig är det ingen stor sak att visa på vilka lagar som påverkar mig och vilka som inte gör det. Jag känner egentligen ingenting när jag skriver en sådan sak. Det är bara ett enkelt konstaterande för att ge eftertryck åt min åsikt i frågan.

Nåja. Det är säkert sant att jag har en mindre pragmatisk syn på lagar och regler än många andra. Vad som också säkert stämmer, är att mitt förhållningssätt, rent objektivt, ses som det mesigare jämfört med exempelvis ditt.

I slutändan är det säkert en kombination av att man, som du säger, vill förankra sitt resonemang i sina värderingar (vilket i sig är tråkigt att se), men även en vilja att hamna i rätt "fack". Att det finns en häftighets-aspekt är givet, men att den är mest signifikant har jag egentligen aldrig trott.

Yes
2010-11-03, 02:57
Nä inte direkt så, det var mer en pik. Skulle det vara lagligt skulle världen svämma över av guidos med självbekräftelsebehov och bråken på krogen mellan låtsas alfahanarna skulle urarta.

Vad ska man sätta emot då? karate är inte direkt min grej.

Tror man skulle bli sociallt utanför ifall man inte gjorde det då säkert 80-90% av ALLA skulle göra det.


Jag är het nu och nöjd med mig själv så jag skulle ha svårt att motivera det. Men jag skulle vara förbannad jämt på alla andra veka människor
Tillgängligheten idag är ju redan sån att alla som vill kan få tag i preparaten. Det är inte ens lite svårt.

Dessa "guidos" du nämner är också samma personer som annorstädes skriver om sina kurrapporter. De är typ 75Kg på 190cm och har tränat 7 år, varav 2 år seriöst. Resultaten de får är att gå upp 10Kg på kort tid, men de tappar sedan 8Kg av dessa efter kuren. Depressionen och ångesten efter kuren får dem sedan att tillfälligt tappa lusten att kura, och träna, igen. 6 månader senare är de tillbaka, fast då börjar de om på 73Kg istället.

Nu överdriver jag bara lite. Majoriteten av de som kurar är helt sämst på vad de håller på med. De kommer inte längre än strandragg och en mustig bula på överarmen. I bästa fall är deras väg dit mycket lättare än det är för rena byggare, men långsiktigt kommer alltid den rena byggaren "vinna" - inte minst för man slipper bli helt felknulad i skallen, bränna en massa pengar och få problem med hälsan.

Undantag må såklart finnas, men Prepp-Svenne tenderar att vara en rätt sorglig historia.

Troll
2010-11-03, 05:20
Nej!

vespa
2010-11-03, 08:55
De kommer inte längre än strandragg och en mustig bula på överarmen. I bästa fall är deras väg dit mycket lättare än det är för rena byggare, men långsiktigt kommer alltid den rena byggaren "vinna" - inte minst för man slipper bli helt felknulad i skallen, bränna en massa pengar och få problem med hälsan.

På grund av att det är förbjudet så är det svårt och få fram fakta om hur muskler ökar. Vad som krävs m.m. Istället blir det en förvanskad sanning om att alla som lyckas öka lite extra använder dopning. Gymmen aktar sig noga för att få dit folk som ökat eller ökat lite väl (typ 100 i bänk) så en hel del har utrustning där det inte går och träna hårt/tungt.

Det är inte konstigt att ungdomar börjar preppa det första de gör med tanke på konsekvenserna av förbudet.

Balke
2010-11-03, 09:18
Det som stoppar mig är bieffekterna, inte att det är olagligt.

Så nej.

elo_
2010-11-03, 09:30
Inte en chans i helvetet. Inte ens för anti-aging. Vad i helvete är det egentligen? Det är världens naturligaste sak att bli gammal.. Folk lever så konstigt nu för tiden.

Tyckte om arf pingvins notis om hamburgare. *cupid*

vespa
2010-11-03, 09:47
Inte en chans i helvetet. Inte ens för anti-aging. Vad i helvete är det egentligen? Det är världens naturligaste sak att bli gammal.. Folk lever så konstigt nu för tiden.
Vänta till du når medelålder och börjar få ont i leder och annat, rörligheten minskar ganska ordentligt. Då kan det vara rätt lockande och ta något som smörjer upp systemet

agazza
2010-11-03, 10:05
Tillgängligheten idag är ju redan sån att alla som vill kan få tag i preparaten. Det är inte ens lite svårt.


Nej jag vet, men nästan "ingen" (på gymmen i min kommun är det fanimig 50% användare) vill göra det idag pga risken för att bli upptäckt då dom verkar både vara rädd för dom lagliga konsekvenserna, men mest för vad alla andra tycker.


Skulle det vara lagligt så skulle det vara mer Ok och fler skulle pröva, och sen skulle användandet öka lavinartat iomed att "alla gör det ju".

Ungefär som senaste årens ökning av ass to mouth sekvenser i diverse internetvideos, gör tillräckligt många det så är det okej liksom.

Heniin
2010-11-03, 10:14
Jag hade gjort det men inte förrens jag blev i medelåldern runt 40 sträcket för att hålla uppe kroppen. I dagsläget aldrig.

mini
2010-11-03, 10:15
Nej.

Yes
2010-11-03, 10:23
Nej jag vet, men nästan "ingen" (på gymmen i min kommun är det fanimig 50% användare) vill göra det idag pga risken för att bli upptäckt då dom verkar både vara rädd för dom lagliga konsekvenserna, men mest för vad alla andra tycker.


Skulle det vara lagligt så skulle det vara mer Ok och fler skulle pröva, och sen skulle användandet öka lavinartat iomed att "alla gör det ju".

Ungefär som senaste årens ökning av ass to mouth sekvenser i diverse internetvideos, gör tillräckligt många det så är det okej liksom.
Jag tror inte riktigt på att så många håller sig undan pga risken att åka fast. Den risken kan ju inte vara mycket större än att åka dit för piratkopiering, och har man det bara för eget bruk lär straffet vara mycket lindrigare.

Visst, fler lär ju testa om det blir mer accepterat men någon lavinartad ökning tror jag inte på.

elo_
2010-11-03, 10:56
Vänta till du når medelålder och börjar få ont i leder och annat, rörligheten minskar ganska ordentligt. Då kan det vara rätt lockande och ta något som smörjer upp systemet

Ont i leder har jag redan och är rörlig som ett kylskåp. Frågor på det?

hultman
2010-11-03, 12:33
Nej. Hälsorisker och kosmetiska bieffekter överväger fördelarna. Vad lagen säger skiter jag fullständigt i.

agazza
2010-11-03, 13:34
Jag tror inte riktigt på att så många håller sig undan pga risken att åka fast. Den risken kan ju inte vara mycket större än att åka dit för piratkopiering, och har man det bara för eget bruk lär straffet vara mycket lindrigare.

Visst, fler lär ju testa om det blir mer accepterat men någon lavinartad ökning tror jag inte på.

Här där jag bor är det många som åker på att testa sig för att ryktena går på jobbet.

Alla jag vet som inte börjat än säger att dom skulle skämmas, skulle dom inte göra det så tror jag att dom skulle börja, och iomed att dom blir fler, så kommer deras vänner vilja bli stor och stark lika lätt och deras vänner osv osv, du vet oss ungdomar och viljan till att kopulera.

Grahn
2010-11-03, 13:43
Det sociala stigmat är ju en stor del av motivationen till att vara laglydig för medborgare som har ett ordnat socialt liv och inte känner sig utanför i samhället.

young_george
2010-11-03, 15:56
Inte en chans i helvetet. Inte ens för anti-aging. Vad i helvete är det egentligen? Det är världens naturligaste sak att bli gammal.. Folk lever så konstigt nu för tiden.

Tyckte om arf pingvins notis om hamburgare. *cupid*

Ja, det är naturligt att dö också, det betyder inte att man vill göra det när man är 18år.

Kan man hindra åldersrelaterade skador och leva en större del av sitt liv med fysisk hälsa så är det givetvis något positivt.

cero
2010-11-03, 16:27
Vad lagen säger skiter jag fullständigt i.

Hur kommer det sig?

svennebanan
2010-11-03, 16:41
Nej. Hälsorisker och kosmetiska bieffekter överväger fördelarna. Vad lagen säger skiter jag fullständigt i.

:)

emi23j
2010-11-03, 17:09
Jag hade velat prova, men inte för att få stora muskler mitt mål hade istället varit rent atletiska: hoppa högt, springa fort, etc. Men eftersom jag anser det är fusk så håller jag mig ifrån det.

<Mike>
2010-11-03, 17:13
Vad är poängen med det om det inte är olagligt? Följa lagen skulle jag aldrig göra, usch. Nej hade det blivit lagligt så hade jag slutat dirr.

hertzman
2010-11-04, 00:20
Vad lagen säger skiter jag fullständigt i.

Bra att du poängterar det. Igen. Vi har alla fattat att du är en hård snubbe som "skiter i det" nu.

elo_
2010-11-04, 08:21
Ja, det är naturligt att dö också, det betyder inte att man vill göra det när man är 18år.

Kan man hindra åldersrelaterade skador och leva en större del av sitt liv med fysisk hälsa så är det givetvis något positivt.

Att leva större delen av sitt liv med god fysisk hälsa är dock ingen omöjlighet utan att ta till olovliga preparat.