handdator

Visa fullständig version : bäst för bulk?


gym
2010-11-01, 18:11
Tänkte pröva Vitargo Electrolyte någon som vet hur det funkar på bulken? eller ska man köra den gamla vanliga gainer pro?

Kauppi
2010-11-01, 18:13
så länge du ligger på kcal överskott och käkar mycket protein så blir de bra.

gym
2010-11-02, 07:50
så länge du ligger på kcal överskott och käkar mycket protein så blir de bra.

det var ju inte riktigt det som var frågan...

Pepz
2010-11-02, 07:52
Tänkte pröva Vitargo Electrolyte någon som vet hur det funkar på bulken? eller ska man köra den gamla vanliga gainer pro?

vad menar du?


vitargo är rätt onödigt om man bara styrketränar.

gym
2010-11-02, 08:07
vad menar du?


vitargo är rätt onödigt om man bara styrketränar.

Jag kanske har missuppfattat hela grejen med vitargo, jag hade tänkt börja bulka igen och undrar hur vitargo funkar gentemot gainer pro som jag använde senast.

Eddie Vedder
2010-11-02, 08:12
Jag kanske har missuppfattat hela grejen med vitargo, jag hade tänkt börja bulka igen och undrar hur vitargo funkar gentemot gainer pro som jag använde senast.

Det är snabbare, du ökar inte mer i vikt av det. Om diu väger dig med en plånbok som idag är full med pengar så lär du dock tappa lite i vikt för det är dyrare.;)

Skippa Vitargo om du inte får det gratis eller tränar på en extremt hög nivå. Jag skulle föreslå att du skippar gainer överhuvudtaget.

gym
2010-11-02, 08:28
Det är snabbare, du ökar inte mer i vikt av det. Om diu väger dig med en plånbok som idag är full med pengar så lär du dock tappa lite i vikt för det är dyrare.;)

Skippa Vitargo om du inte får det gratis eller tränar på en extremt hög nivå. Jag skulle föreslå att du skippar gainer överhuvudtaget.

nej kan ju inte skippa gainern också då blir det ett jävla massa ätande.

JimmyFlessa
2010-11-02, 08:31
nej kan ju inte skippa gainern också då blir det ett jävla massa ätande.

Inte nödvändigtvis. Några ägg här & där, lite såser till maten etc, etc. Vill du verkligen ha din gainer så tycker jag att du ska satsa på proteinpulver & äta skumgodis till det = samma sak, fast godare.

Eddie Vedder
2010-11-02, 08:31
nej kan ju inte skippa gainern också då blir det ett jävla massa ätande.

Jag har inte sett hur du äter idag. Smörigt potatismos med ugnsbakad falukorv i gräddsås och eller kvarg med FUN Light?

Albin Eriksson
2010-11-02, 09:59
Du kan blanda egen gainer annars, antingen med långsamma kolhydrater eller med snabba typ maltodextrin och så lite vanligt protein. Det blir exakt samma sak som att dricka gainers, men bra mkt billigare och så kan man reglera förhållandet mellan kolisar och protte själv.

Sniggel
2010-11-02, 10:22
Jag har inte sett hur du äter idag. Smörigt potatismos med ugnsbakad falukorv i gräddsås och eller kvarg med FUN Light?

Lär vara mycket nyttigare än random gainer iaf :) (om man bortser från nitriten)

Cerberus
2010-11-02, 11:01
mmm kvarg me fun light...NOT.

Forqie
2010-11-02, 11:28
Inte nödvändigtvis. Några ägg här & där, lite såser till maten etc, etc. Vill du verkligen ha din gainer så tycker jag att du ska satsa på proteinpulver & äta skumgodis till det = samma sak, fast godare.

Det är väl billigare med gainer? 4kg för typ 360spänn. 100gram = en port
en port = 9kr.