handdator

Visa fullständig version : Ständing muskeltrötthet?


Tunroth
2010-11-01, 16:14
Känner ganska ofta att mina muskler är trötta, trotts sömn och vila.
Hjärnan vill i väg och träna, musklerna säger nej tack.

Äter bra gör jag, sömnen är väl sisådär, men jag får ändå tillräcklig.

Men jag ska väl erkänna att jag ändå är lite "slarvig" med kosten.

Innan träning ca 2 timmar innan blir det mat, efter träning blir det 1 proteinshake, sen åker jag hem, och gör mat där.
Alltså inga snabba kolhydrater direkt efter, inga aminosyror precis före.

Kan det ha orsaken till muskeltrötthet?

Eddie Vedder
2010-11-01, 16:17
Jag tycker det här verkar vara det klassiska Kolomisstaget att ha en enorm övertro på maten. Först bör du se över din vardag bortsett från träningen. Man kan inte bulka bort en stressig vardag eller personliga dilemman exempelvis.

Tunroth
2010-11-01, 16:22
Min tanke var mer bara om bcaa/eaa eller att kroppen inte fick snabb återhämtning efter passen.


Kan väl inte påstå att jag är mer än "svensson" stressad. Om ni förstår vad jag menar med det.

cero
2010-11-01, 17:39
Innan träning ca 2 timmar innan blir det mat, efter träning blir det 1 proteinshake, sen åker jag hem, och gör mat där. Alltså inga snabba kolhydrater direkt efter, inga aminosyror precis före.

Man behöver absolut inte aminosyror för att få en bra återhämtning. Inte snabba kolhydrater för den delen heller, om man inte tränar väldigt intensivt/ofta/ eller flera gånger per dag.

Hur tränar du?

Forqie
2010-11-01, 19:16
Hur ofta tränar du?
Du kan ju bara vara allmänt sliten och slö så att dina muskler säger att du vill ta det lugnt ett par dagar, eller en vecka.