handdator

Visa fullständig version : Vad ska man använda för mer boost?


ImYourDream
2010-11-01, 15:33
Tjenare!

Har kört lite prestationshöjande

Creatine Monohydrate: varje morgon


Creatine Complete Extreme: 30min innan träning.

Känner att jag fått lite boost av det men kanske inte så mycket som jag trott?
Tittat runt lite på GG efter muskelökande produkter men osäker på vad man ska välja? Min complete extreme håller på att ta slut och funderar på att fortsätta dricka monohydrate varje morgon men byta ut det som ska drickas innan träning? Vill som sagt bygga muskler, är inte jätte spinkig så jag behöver gå upp mycket i vikt, men är inte heller tjock!

Så min fråga är, Vad ska jag välja för att bli nöjd? Gärna inte nått jätte dyrt utan vill ha nått som kostar normalt & räcker ganska länge! Och som även går att blanda med monohydrate.

Tack på förhand!

JJOHANSSON
2010-11-01, 15:41
du ska inte leta efter muskelökande produkter det är bara skit, ät mer mat/få i dig mer protein, räcker inte det så kan du alltid skaffa en gainer som du dricker efter träningen.

angående "boosten" , de flesta pwo´s kostar runt 400kr
och innehåller väl ungefär 45 servings.

rage, no xplode, jack3d, crack, no shotgun osv...
kan inte säga vilken som "är bäst" då jag bara provat no xplode, creatine complete och ska prova crack för första gången idag.

ImYourDream
2010-11-01, 15:44
du ska inte leta efter muskelökande produkter det är bara skit, ät mer mat/få i dig mer protein, räcker inte det så kan du alltid skaffa en gainer som du dricker efter träningen.

angående "boosten" , de flesta pwo´s kostar runt 400kr
och innehåller väl ungefär 45 servings.

rage, no xplode, jack3d, crack, no shotgun osv...
kan inte säga vilken som "är bäst" då jag bara provat no xplode, creatine complete och ska prova crack för första gången idag.

Okey.. Är tillskott jag söker, av t.ex protein. Borde man ha något både före och efter träning? borde man fortsätta med creatine och sen ta nått efter träning?

JJOHANSSON
2010-11-01, 15:59
jag tar creatine när jag vaknar, protein ungefär 2 timmar före träning, en pwo 30 min före, aminosyror under träningen. och protein direkt efter.

jag vet inte vad du menar med boost just nu, trodde du va ute efter nått som gjorde dig pigg osv?

kreatin bör du fortsätta med.

ImYourDream
2010-11-01, 16:04
jag tar creatine när jag vaknar, protein ungefär 2 timmar före träning, en pwo 30 min före, aminosyror under träningen. och protein direkt efter.

jag vet inte vad du menar med boost just nu, trodde du va ute efter nått som gjorde dig pigg osv?

kreatin bör du fortsätta med.

Sorry var kanske fel ordval. Söker tillskott som får mig att bygga muskler snabbare. Alltså inte bli pigg. Fortsätter gärna med Monohydrate varje morgon. Men vill ha nått att dricka innan träning & kanske efter? som hjälper min byggnad.

ImYourDream
2010-11-01, 16:23
Kanske ska ställa en fråga istället så blir det lättare att förstå.

Vad ska jag satsa på för tillskott? tittar man runt på GG så finns det galet mycket, allt från "Crack" till "SUper boost" som låter riktigt hypat. Vill ha tips på nått som verkligen fungerar, och kanske inte det starkaste som finns eftersom det är första tillskottet jag tar så kanske ska gå ut rätt lugnt i början?

Raasken
2010-11-01, 16:41
Vill ha tips på nått som verkligen fungerar, och kanske inte det starkaste som finns eftersom det är första tillskottet jag tar så kanske ska gå ut rätt lugnt i början?

Koffein :thumbup:

ImYourDream
2010-11-01, 16:52
Koffein :thumbup:

Gärna tips på tillskott för muskelökning! Som går att dricka tsm med monohydrate.

Inge Enveten
2010-11-01, 17:57
Protein är ditt bästa tillskott för muskelökning. Beroende på din träningserfarenhet ser jag dock inget poäng med att inta mer än än 3 g per kg kroppsvikt. 2 g / kg räcker som nybörjare, 4 / g eller till och med mer och man är väldigt erfaren. Men det är olika för allihopa och det finns ingen bestämd summa som är bäst eller mest korrekt. Kör på det som fungerar bäst för dig men som sagt så är protein en viktig del av muskelbyggandet.

ImYourDream
2010-11-01, 18:25
Protein är ditt bästa tillskott för muskelökning. Beroende på din träningserfarenhet ser jag dock inget poäng med att inta mer än än 3 g per kg kroppsvikt. 2 g / kg räcker som nybörjare, 4 / g eller till och med mer och man är väldigt erfaren. Men det är olika för allihopa och det finns ingen bestämd summa som är bäst eller mest korrekt. Kör på det som fungerar bäst för dig men som sagt så är protein en viktig del av muskelbyggandet.

Tack så mycket för svaret! Nått tillskott du kan rekommendera?

ImYourDream
2010-11-01, 18:31
Tittat på Whey-80 som verkar fungera bra för många. Men det är doseringen jag undrar över. Om jag väger 70kg, ska jag då ha 140g? På sidan står det

0,75-1dl pulver blandas med vatten eller mjölk i en shaker.

Hur ska man blanda? eftersom det ska tas 3ggr/dag.

ImYourDream
2010-11-01, 19:10
Sorry att jag bara postar själv! Men har bara en sista fråga. Tänkte köra

Creatine Monohydrate: varje morgon

Creatine Complete extreme: 30min innan träning

Gainer PRO: direkt efter träning

Nått som är fel där? Kom gärna med tips om hur jag ska ta!

Inge Enveten
2010-11-01, 19:47
Jag har aldrig sysslat med kreatin så jag kan inte tipsa om något på det området.

Vad gäller proteinintaget så gäller summan 140 g alltså hela dagsintaget och det är inte tänkt att endast komma från pulvert (påstår inte att du skrivit så men jag förtydligar då jag hade svårt att förstå ditt inlägg).

Bästa momentet för intag av whey är precis efter träningspasset eftersom att proteintypen är den snabbaste och lämpas således bra att inta efter träning. Har du svårt att tillsammans med en shake + protein från mat komma upp i 140 g per dag kan du dricka en extra shake som mellanmål eller som tillägg vid annan måltid.

Proteinet kan blandas med vatten eller mjölk, 3 deciliter per 1 deciliter pulver. Det blir godare med mjölk och eftersom du eftersträvar viktuppgång kan det vara en bra idé att blanda med mjölk då du också får ca 120 extra kalorier utöver proteinpulvret från mjölken beroende på mjölksorten.

Kolozzeums webshop har billigt och gott protein, ta en titt i shoppen

Lillleif
2010-11-01, 19:47
Inget fel alls, kör på det!

ImYourDream
2010-11-01, 19:55
Tack så mycket för all hjälp!